Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vissiin liitoskivut jo alkanu oireilemaan. Pistää kipeästi nivusiin. Onko mahdollista? 9+6 nyt siis...

On se hyvä, että lähin työkaveri on nuori ja lapseton, niin ei hoksaa edes epäillä mitään, vaikka juoksen vessassa ja syön koko ajan. Ajattelee varmaan vaan, että onpas tuo vanha kollega pulskistunut, kun koko ajan syö.

Pakko nakertaa jotain, kun tekee pahaa.

Kaneli on mahdollista :) mulla oli pari viikkoa sitten tooooosi voimakkaita liitoskipuja, haittasi ihan yöuniaki. Nyt siis rv 11+0

PikkuPapunen mulla heittelee päivittäin oireet.
Esim eilen en ollut väsynyt koko päivää ja jaksoin ihan ihmistenilmoille lähtee. Ei sattunut tisseihinkään mainittavasti. Sitten taas virtsaamisen tarve lisääntyi aiemmista päivistä merkittävästi.

Tänään on ollut ihan kamala olo aamusta asti, ihan kuin ois krapula. Päätä särkee, laattasin heti herättyäni ja rintoihin sattuu taas niin ettei uskalla liikahtaakaan...
Väsyttää ihan sikana mutta uni ei tule edes vahingossa.

Mulla kun on kaks sektioo takana niin kohdun kasvaessa alavatsassa tuntuu ylösnoustessa useinkin repäisykipuja kiinnikkeiden takia.

Newmama hematooma tulee jos tulee, syynä voi esim olla kohtuun kohdistunut isku. Hematooman oireena on yleensä verinen vuoto, jossa on hyytymiä mukana ja monilla voi esiintyä myös kipuja. Hematooma on siis usein sellanen verinenklöntti kohdussa tai istukassa, eli kohtuun/istukkaan on tullut verenpurkauma. Hematooma myös lisää keskenmenon riskiä(varsinkin jos on istukassa, rv:t on pienet) ja jos lääkäri on todennut hematooman ultrassa niin määrää yleensä saikulle(tosin se ei estä keskenmenoa). Myös silloin ylimääräinen rehkiminen, seksi ja nostelu on kiellettyä. Hematooma yleensä poistuu itsekseen ja siksi voi ilmentyä runsastakin vuotoa.

Mulla siis epäiltiin olleen hematooma esikoisen alkuraskaudessa, tosin se tulkittiin keskenmenoksi. Ja mulla oli veristä vuotoa 5vkoa ja tuli kunnon hyytymiä mukana. Jollain se vuoto voi kestää pidempään.

Muokattu viimeksi:
Kaneli, mulla oli muutama päivä sitten järkyt liitoskivut yöllä, en löytänyt hyvää asentoa mutta en halunnut liikkuakaan kun sattu. Sen jälkeen ei tosin ole ollut enää mitään kipuja *koputtaa puuta*
Nyt rv9+5

Onko muilla vatsalihakset kipeät? Mulla on jo pidemmän aikaa ollut koko vatsan lihakset kipeät, vaikka en edes vahingossa oo jumpannut:D

Luulin että väsymys hellitti jo, mut pah. Heräsin just päikkäreiltä... Eilen kävin pariin otteeseen koiran kanssa metsässä rauhallisesti kävelemässä ja huomasin, että pakaralihakset alkoi melkein krampata jossain vaiheessa. Nyt 8+4

Kyselen onko täällä ketään joka nyt raskaana vielä imettäisi aikaisempaa lastaan?

Itse imetän esikoistani, mutta tämä nännien kipu on jotain niin hirveää, että tekisi mieli imetys lopettaa. Esikoinen on jo 1v10kk joten ihan hyvin imettämisen voisi lopettaa. Ehkä se on vain itsestä kiinni, ns. luopumisen tuskaa. :shy: Meillä ei vieläkään nukuta kokonaisia öitä ja epäilen syyn olevan vain ja ainoastaan tuo imetys. Olisihan se kiva nukkua yöt kunnolla nyt, kun muutenkin väsyttää ihan koko ajan. Joka tapauksessa aijon imetyksen lopettaa viimeistään sykyllä ennenkö vauva syntyy sillä epäilen ettei musta olisi tandemimettäjäksi enkä millään jaksa öisin imettää vauvaa sekä taaperoa.:rolleyes:

Lähinnä siksi siis kyselen, että loppuukohan tuo nännien kipuilu raskauden edetessä vai jatkuukohan samana koko ajan? Tietenkin henkilöstä kiinni, mutta kokemuksia kuulisin. :happy:

Onko muilla ongelmana finnit? Mulla on naama taas ihan kauheassa kunnossa, auttaiskohan mikään? Esikoisesta tuli myös niskaan ja dekolteehen, nyt ei oo sentään vielä sinne asti yltänyt, mutta pikkasen rasittavaa ku näyttää ihan näppynaamaiselta teiniltä.

Täällä naama kukkii ihan kiitettävästi, plus hiukset rasvottua super nopeeta. Niitähän ei sais mahdollisen tulehduksen takia nyppiä, mut mää oon puhkonu niit mustapääraudalla ja ostanu jotain naama tököttiä. Onneksi toistaiseksi on pysynyt hyvin kurissa. Ja toine mitä oon nyt käyttäny on mustapäälaastarit.

Pikkuunen en oikein osaa sanoa muuta kuin se et on yksilöllistä loppuuko se nänni kipu ja milloin loppuu. Ja tuosta imetyksestä sen verta, että sitä voi jatkaa ihan hyvin niin pitkään kuin se tuntuu hyvältä itsestä mutta kannattaa myös varautua siihen et sen voi joutua lopettamaan seinään lääkärin määräyksestä. Eli silloin jos tulee ennenaikaisen synnytyksen oireita mm supistuksia imettäessä. Jos jokin asia imetyksen jatkamisessa raskausaikana mietityttää niin kannattaa kysellä kokemuksia ja mahdollisesti tuke imetyksentuki äideiltä fb: n imetyksen tuen sivuilla tai soittaa sinne imetystuki puhelimeen.

Pikkuunen, kannattaa ehkä lopettaa imetys sen verran ajoissa ettei hän muistaisi paljoa imetyksestä kuopuksen syntyessä ettei tule kovin mustasukkaiseksi siitä että imetät pientä mutta et häntä. Muuten voi olla vaikea saada imettää rauhassa. Ja tarvitset kyllä unta mahdollisimman paljon, eli yöheräilyt olisi hyvä saada vähenemään. :)

Mulla kans naama kukkii. Hirveen isoja paisemaisia finnejä. Normaalisti mulle ei tule kun menkkojen aikaan aina yksi iso finni samaan paikkaan poskessa. Nyt siihen kohtaan nousi kolme isoa paisetta!

Tää väsymys on ihan kamalaa. Luulen, että uupumus saa mulla nuo migreenin neurologiset oireet pahenemaan. Tänään on ollu vähemmän näköhäiriöitä onneksi. Pitää vielä puhua niistä neuvolassa, vaikka kävinkin työterveydessä. Mutta tämä on myös tuttua edellisestä raskaudesta. Silloin oli myös migreeni läpi koko ekan kolmanneksen.

pikkuunen, mä aikoinaan (silloin kymmenisen vuotta sitten) imetin esikoista, kun odotin kuopusta, lapsilla eikäeroa 1,5v. Mulla ei ollut mitään ongelmia kipujen tms kanssa. Mutta lopetin raskauden puolivälissä, kun alkoi tuntua, ettei mulla riitä energiaa yhtään imetyksen ja raskauden lisäksi. Siinä jäi esikoiselle aikaa "unohtaa" imetys, vaikka oli se mulle haikeaa lopettaa niin pienen imetys.

Väsymys ja suurin pahoinvointi alkaa helpottamaan. Mutta närästystä on ja rinnat on ollut alusta asti kipeet, mutta nyt viime päivinä on ollu ihan älyttömän kipeet. Rv 11+3

Pahoinvointi on alkanut helpottaa. Mulla on nyt eilisestä asti ollut nivuset kipeät ja tuntuu painetta. Ihan niinku olis venähdys tai joku muu sellainen. Kaipa se liittyy tähän raskauteen tai sitten mä vaan oon tehny jonkun hassun liikkeen.

Naama kukkii ja ajoittain vielä pahoinvointia. Nyt alkaa vissiin se vaihe että epäilee onko siellä mitään kun oireet alkaa häviämään.. viikko 12 aluillaan

Hyvä ku pesin aamulla esikoisen kakan niin lervasin suoraa sen jaloille :joyful:
Suoraa sängystä ku nousee pesemään nii ei tee hyvää
:stop:
Eilenki illalla oksensin suihkun lattialle ku ei vaan kerenny juosta pöntölle. Sais jo kyllä loppua tää huono olo. Rv 10+1

Takaisin