Talitintti82
Puuhakas puhuja
Voihan maha. Mulla pullahti oikein kunnolla esiin tämä pötsi. Turvottaa niin, että on vaikea olla mitenkään päin. Varsinkin kun on tänään tullut syötyä vähän epäterveellisesti. Mutta tämä turvotus ei laske enää aamuisinkaan kovin alas. Ei enää puhettakaan, että pysyisi salassa. Viimeksi mulla tuli näkyvä maha jo viikolla 11 ja nyt näköjään jo aikaisemmin 10. viikolla. Jouduin hakemaan kirppikseltä mammahousuja, kun omat pöksyt ei painaa niin paljon mahasta, että ahdistaa ja sattuu. Mulla on ilmeisesti sen mallinen kroppa, että maha pullahtaa heti. Lopussa olinkin viimeksi kerrostalon kokoinen. Mannerheimintien ylittämiseen meni kolmet valot, kun olin niin iso, että liikkuminen meni vaikeaksi ja supisteli aina liikkuessa. Nyt odotan kauhulla, kuinka suureksi kasvan.
Mulla on samoin tuo hengästyminen tullut nyt tällä viikolla. Huomaan, että hengittäminen on raskaampaa ja liikkuessa hengästyy tosi helposti. Ja hyvin kuvaavasti sanottu tuo, että joku istuu keuhkojen päällä. Juuri semmoinen tunne. Viime raskaudessa ekalla kolmanneksella ja tokalla kolmanneksella huomasin, että rasituksen yhteydessä sydämen jyske kuului korvissa ihan tosi voimakkaana. Tuntui semmoinen humina ja paine päässä. Nyt sellaista tunnetta ei vielä ole tullut. Toisaalta, olen nyt paremmassa fyysisessä kunnossa kuin silloin. Nyt en kerinnyt endometrioosin takia mennä niin huonoon kuntoon, kuin edellisellä kerralla. Silloin mulla jäi kaikki liikunta vuosi ennen raskautta voimakkaiden kipujen vuoksi. Kaikki liikunta käynnisti tosi kovat kivut. Nyt tilanne ei ehtinyt pahaksi ennen raskauden alkamista ja liikuin paljon jo ennen raskautta. Viimeksi olin myös viikolta seitsemän vuodelevossa, joten se vaikutti kunnon alenemiseen.
Mulla on samoin tuo hengästyminen tullut nyt tällä viikolla. Huomaan, että hengittäminen on raskaampaa ja liikkuessa hengästyy tosi helposti. Ja hyvin kuvaavasti sanottu tuo, että joku istuu keuhkojen päällä. Juuri semmoinen tunne. Viime raskaudessa ekalla kolmanneksella ja tokalla kolmanneksella huomasin, että rasituksen yhteydessä sydämen jyske kuului korvissa ihan tosi voimakkaana. Tuntui semmoinen humina ja paine päässä. Nyt sellaista tunnetta ei vielä ole tullut. Toisaalta, olen nyt paremmassa fyysisessä kunnossa kuin silloin. Nyt en kerinnyt endometrioosin takia mennä niin huonoon kuntoon, kuin edellisellä kerralla. Silloin mulla jäi kaikki liikunta vuosi ennen raskautta voimakkaiden kipujen vuoksi. Kaikki liikunta käynnisti tosi kovat kivut. Nyt tilanne ei ehtinyt pahaksi ennen raskauden alkamista ja liikuin paljon jo ennen raskautta. Viimeksi olin myös viikolta seitsemän vuodelevossa, joten se vaikutti kunnon alenemiseen.
Sen jälkeen vaihdoin johonkin nestemäiseen rautavalmisteeseen (saattoi olla juurikin tuo Floradix) ja olo koheni heti! Mutta kokeilemalla toki selviää, mikä itselle parhaiten sopii! :)