Hoi, onko täällä muita superneniä?
Mun hajuaisti on jo pari viikkoa ollut aivan huikea, hyvässä ja pahassa. Kotiin tullessa eteisessä tuulahtaa vastaan älytön kenkäkyllästeen löyhkä - kaapit on siis täynnä kenkiä, jotka on viime syksynä käsitelty suojasuihkeilla. Ennen raskautta en todellakaan haistanut mitään, mutta nyt lemu on tyrmäävä. Useasti olen mieheltä kysellyt, haistaako hän ja että onko suihkutellut kenkiä, mutta ei kuulemma ole kumpaakaan. Eriskummallista.
Toinen haju, joka laukaisee välittömästi pahan olon, on voimakkaasti alkoholille ja/tai tupakalle haisevat ihmiset. Töissä on yksi jatkuvasti vanhalta viinalta haiseva ja kahvia pannutolkulla sekä kymmeniä röökejä työpäivän aikana vetävä tyyppi, jonka tulon sisään rakennukseen haistan toiselta puolelta toimistoa. Hyi. Ällöttävintä on, että tyyppi tupakoi aina työpaikan ulko-oven vieressä, jolloin röökin katku tulee sisälle myös savuna. En tiedä, miten tuosta voisi nätisti huomauttaa.
Ihmisten hajuista myös kaikki epämiellyttävät muut löyhähdykset korostuvat. Kaupassakäyminen on välillä ihan horroria, koska haistan liian hyvin hien ja pesemättömyyden. Pari kertaa on meinannut laatta lentää ostoksia pakatessa, kun viereisellä pakkauspisteellä on ollut joku vähän huonommin hygieniastaan huolta pitävä tyyppi. Ja tiedän, kuulostaa kamalalta arvostella ihmisiä hajun perusteella, enkä todellakaan normaalisti nostais asiaa esiin, mutta kun nyt kaikki hajut vaan on niin voimakkaita ja vaikuttaa heti omaan oloon...
Kuulostaako tää teistä aivan sekopäiseltä vai onko mulla kohtalontovereita?
Nessu, 9+3.