Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoista odottaessa tein sihteerin hommia ja vastailin paljon puhelimeen. Välillä tuli niin paljon puheluita etten kerennyt vessaan oksentamaan välillä vaan oksensin roskikseen ja sit seuraava puhelu... Kiva käydä vaihtamassa roskiksen pussia vähän väliä. Kaikista pahin oli kyllä kun kaupassa tuli niin paha olo ja tiesin etten kerkeä vessaan niin otin hedelmäpussin ja oksensin siihen! Onneks kukaan ei nähnyt. Mulla on joka raskaudessa pahoinvointi sit vähentynyt, nyt en oo oksentanut vielä kertaakaan. Nyt siis rv 10+0.

Mulla on aamusta iltaan paha olo. Väsymys pahentaa, joten iltaamyöten olo vaan huononee.
Oksennus tulee yleensä vain iltaisin. -Onneksi!
Röyhtäilen myös todella paljon. Välillä närästää.
Hitto, tää kestää sinne 14 viikolle, jos menee edellisten tapaan...
Rv 8+3

Talitintti mulla oli koko viime raskauden näköhäiriöitä ja migreenejä aina silloin tällöin. Nyt tässä raskaudessa vaikuttaisi sama kuvio olevan edessä :( viikonloppuna oli ihan järkyttävä migreeni ja näköhäiriöitä on taas ilmennyt ilman migreeniäkin aina välillä.
11+2

Janna anteeksi, mutta mua hieman naurattaa toi roskikseen ja hedelmäpussiin oksentaminen :D , vaikka varmasti todella ikäviä tilanteita ollut sulle :(

Omppoloinen, joo, ei ne silloin kivoja tilanteita ollut vaikka niille nyt voi nauraa (siitä on siis yli 16v nyt). Onneks oli oma työhuone eikä mikään avokonttori. :D

Eka oksennus tuli äsken ja mä kun luulin, että pahoinvointi on menossa ohi. Viime viikolla se otti tauon, mutta tällä viikolla se on tullut uudella tavalla takaisin. Toivottavasti se ei kuitenkaan ole mikään oksennustauti..

(10+0)

Sama täällä Thelma82. Ei sais olla liian pitkään syömättä, mutta silloin kun pitäisi syödä niin etoo...

Hoi, onko täällä muita superneniä?

Mun hajuaisti on jo pari viikkoa ollut aivan huikea, hyvässä ja pahassa. Kotiin tullessa eteisessä tuulahtaa vastaan älytön kenkäkyllästeen löyhkä - kaapit on siis täynnä kenkiä, jotka on viime syksynä käsitelty suojasuihkeilla. Ennen raskautta en todellakaan haistanut mitään, mutta nyt lemu on tyrmäävä. Useasti olen mieheltä kysellyt, haistaako hän ja että onko suihkutellut kenkiä, mutta ei kuulemma ole kumpaakaan. Eriskummallista.

Toinen haju, joka laukaisee välittömästi pahan olon, on voimakkaasti alkoholille ja/tai tupakalle haisevat ihmiset. Töissä on yksi jatkuvasti vanhalta viinalta haiseva ja kahvia pannutolkulla sekä kymmeniä röökejä työpäivän aikana vetävä tyyppi, jonka tulon sisään rakennukseen haistan toiselta puolelta toimistoa. Hyi. Ällöttävintä on, että tyyppi tupakoi aina työpaikan ulko-oven vieressä, jolloin röökin katku tulee sisälle myös savuna. En tiedä, miten tuosta voisi nätisti huomauttaa.

Ihmisten hajuista myös kaikki epämiellyttävät muut löyhähdykset korostuvat. Kaupassakäyminen on välillä ihan horroria, koska haistan liian hyvin hien ja pesemättömyyden. Pari kertaa on meinannut laatta lentää ostoksia pakatessa, kun viereisellä pakkauspisteellä on ollut joku vähän huonommin hygieniastaan huolta pitävä tyyppi. Ja tiedän, kuulostaa kamalalta arvostella ihmisiä hajun perusteella, enkä todellakaan normaalisti nostais asiaa esiin, mutta kun nyt kaikki hajut vaan on niin voimakkaita ja vaikuttaa heti omaan oloon...

Kuulostaako tää teistä aivan sekopäiseltä vai onko mulla kohtalontovereita?

Nessu, 9+3.

Tutulta kuulostaa Nessu! Kiva kun muutenkin etoo ja sitten tulee tuollainen ällökoktailin nauttinut ihminen viereen bussissa tai kaupan jonossa ja tekis mieli juosta kovaa karkuun! Tai sit jos mies on juonut työpäivän aikana vähän liikaa kahvia ja kotiin tullessa kaipais läheisyyttä... Voi mies-parkaa..

Mies on ymmärtänyt että roskiksen haju etoo mua ja tyhjentää roskiksen useammin kuin tarttis (=ottaa roskapussin pois ja huutaa esikoisen viemään pussin ulkoroskikseen). :D Onneks en oo enää päiväkodissa töissä! Kuopusta odottaessa olin pienten puolella ja huomasin heti jos joku oli kakannut ja opin jopa tunnistamaan hajusta KUKA on kakannut!!!

Kahvi ja tupakka ällöttää ihan älyttömästi! Hassua sinänsä kun ennen raskautta vedin molempia oikein mielelläni. Onneks tupakat loppu just ennen vikoja menkkoja, eikä sit tullu enää ostettua lisää, hyvä niin. Kahvin juonti lakkasi just ällötyksen takia.

Unohdin lisätä että kahvia en ole koskaan juonut mutta se ei ole koskaan tuoksunut niin hyvältä kuin nyt! Mutta tupakka... :( Työpari tupakoi ja kun hän tulee sisälle pitää yrittää hengittää suun kautta ja pysytellä kauempana.

No mutta onpa lohdullista kuulla, että muillakin on ongelmia sietää hajuja! En siis ehkä olekaan täysin seonnut. Mites sä Janna, meinasitko vain sinnitellä tupakoivan työkaverin kanssa, vai yritätkö kehitellä jotain hienovaraista systeemiä, ettei tarttis haistella ja yökkiä?

Mua snadisti huolestuttaa, kun meillä on tulossa työpaikan reissu, ja en pysty mitenkään menemään samaan autoon sen viinalta, kahvilta ja röökiltä haisevan kanssa. Mutta miten hiivatissa hoidan asian niin, ettei se pahoita mieltään? "Hei sori, mut mä en voi mennä sun kanssa samalla autolla, kun multa lentää kirjaimellisesti yrjö, koska sä haiset niin pahalle..."??? :D

Täällä kans supernenä.. ollut oikeastaan ihan alusta saakka oireena. Mieheni on saanut monet hyvät naurut erinäisistä tilanteista ja kutsuu mua ihmissudeksi.
Olen töissä päiväkodissa... Onneks isojen puolella. Mut siis pitäähän osaa vielä auttaa pyyhkimään, niin on kyl tullut harjoiteltua suun kautta hengitystä ja ilman haukkomista oven ulkopuolella.. :D Lisäksi haistan kuka on tuonut lapsensa hoitoon, käynyt eteisessä..
Tänään lapsuudenystäväni kanssa mentiin mun autolla sählyyn, niin haistoin hänen hengityksensä (ei siis pahalta haiseva hengitys, vaan jotenkin hän huokaisi tms.) ja siitä tuli ihan lapsuus mieleen.. :) Eilen kerroin hänelle raskaudestani, niin on ihan huippua, kun voi kysellä kaikkea ja jakaa avoimesti olo- ja mielentilat! :)

Mulla on kanssa hajuaisti niin terävöitynyt, että voin kohta kilpailla meidän koiran kanssa. Ehkä lähdetään yhdessä metsäjäljelle :grin

Mutta oikeasti välillä on ärsyttävää haistaa kaikki. Varsinkin ihmisten haju. Vasta yhdessä kokouksessa kollegan hengitys tuntui haisevan niin pahalle, että oli vaikea olla. Yksi haaste on työpaikan vessa, jos siellä on joku ollut hetki ennen mua. Haistan niin pahan, vaikka joku olisi vaan äkkiä pissalla käynyt. o_O

Toi hajuherkkyys oli ennen plussausta jo eka oire.. ihmisten hien haju ottaa herkästi kyl nenään.. ja nykysin kyl röökit ja alkoholi ja kahvi ja... huoh..
Päiväkodissa kans töissä ni joutuu aika paljon kohtaa ihmisiä ja tietää kans kuka on käyny eteisessä.. onnex ei edelleenkään ole oksennus herkässä.. :)

Nessu, onneks mun työpari polttaa vaan pari röökiä päivässä niin ei usein tarvii vältellä mut yritän olla eri huoneessa kun hän tulee takas. :D
Onko muilla muuten vielä ilmennyt hengästyneisyyttä? Muistan viime raskaudesta saman ja nyt on jo pari viikkoa ollut raskaampi hengittää. Hengästyn nopeammin, joudun välillä vetämään oikein syvään henkeä ja välillä tuntuu kuin joku istuis mun keuhkojen päällä. Eikä oloa kyllä auta että on nokka hiukan tukossa.

Janna, juu, hengästymistä erittäin herkästi täälläkin. Jo vaikka ulkovaatteiden pukeminen saa puuskuttamaan, saati reipas liikkuminen.

Mites muilla toi mahan pullahtaminen esille? Näkyykö pientä alkavaa kumpua? Mulla ei kyllä enää mee turvotuksen piikkiin pelkästään. Varmasti olen myös saanut vähän lisämasua jatkuvasta syömisestä, mikä on ainoa tapa pitää pahoinvointi hallinnassa edes suurimman osan vuorokautta. Mutta navan tienoilta maha on sivusta katsoen niin oudon mallinen, ettei tämä pelkkää löllykkää ole.

Nessu 9+3

Komppaan Jannaa ja Nessua. Hengästyn, ja ainakin mulla se voi johtua paitsi raskaudesta, myös siitä että en ole liikkunut tässä alkuraskauden aikana kovinkaan paljon... Samasta syystä (ja reilummasta syömisestä) myös vatsa on pömpöllään. Mut enää sitä ei saa vedettyä sisään! Miks toi keskimahakin on pulleena? Työntyykö suolisto jotenkin kohdun edestä ylemmäs ja ulommas? Nyt 9+1

Mulla ei näy turvotusta tai masua mitenkään erikseen kun on pyöreyttä ihan tarpeeks ennestään. :( Viime raskaudessakin viimeiseen asti moni luuli mun vaan pyöristyneen lisää eikä tajunnut mun olevan raskaana. Ja mulla on paino pudonnut kilon ja menee hyvin vanhat housut vielä, melkeen on alkanut roikkua takapuolesta...

Takaisin