Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä tää osaakin olla erilaista meillä! Ihan hurjaa just vaikka Möttösen pahaolo! Tsemppiä!!! Kai sitä jotenkin selviää, kun tietää tulevasta palkinnosta kaikista kärsimyksistään... Itse kuulun niihin onnekkaisiin vähäoireisiin odottajiin, joita on kuulemma harvassa, mutta tällä palstalla meitä näyttää olevan useampia. On sentään jotain oireita, niin ei ole ihan niin epätodellinen olo raskaudesta. Pissakäyntejä 1-3 kertaa yössä, voimattomuus, kahvin etominen, tissien arkuus, vatsan turvotus... Mahan saa vielä vedettyä sisään, mut lepotilassa aika upeesti pullottaa. Heti kun saan flunssan parannettua ryhdyn vahvistamaan vatsa- ja selkälihaksia ja lenkkeilemään aktiivisemmin. Ei tässä auta jäädä passiivisesti odottamaan kropan muutoksia (jotka ei pelkästään ole ihastuttavia). Alkuraskaus on ollut aika lamaannuttavaa aikaa kun ei ole mitään jaksanut. Mut jospa tää tästä! Kevätkin tulee. :) 7+6

Mulla on kyllä välillä aika epäuskoinen olo... Oonko mä varmasti raskaana? Kun ei oireita pahemmin ole tai ne on tosi lieviä. Tottakai olen onnellinen ettei pahoinvointia ole mutta kun kolmessa aiemmassa raskaudessa oon oksennellut lähemmäs viikolle 17 asti niin mietityttää miks nyt ei. Tottakai vielä ehtii. :D Ja kun neuvolassa ei saatu sydänääniä kuulumaan (liian aikaista ja liikaa rasvakerrosta välissä) eikä ar-ultraan oikeen olis varaa niin en tiedä onko siellä masussa jotain. Tein varmuuden vuoks viime viikolla sellasen digitaalisen raskauskokeen, joka näyttää viikot mutta se näyttikin vain 3+ eikä tarkkoja viikkoja enää kolmen viikon jälkeen. No nyt löysin fb-kirpparilta koti-dopplerin edullisesti, sellaisen missä on kapeampi pää niin kokeilen sitä mitä joku täällä kirjoitti tehneensä, että kuuntelee vaginaalisesti. :) Jos sit uskaltais kertoa vähän useammalle jo raskaudesta.
Rv9+0

Samaa mietin viime viikot kuin Jannakin. Aattelin, ettei kaikki voi olla kunnossa kun ei hajut ellota enkä yrjöä naama vereslihalla.
Itse kun pääsin tänään ultraan, sain varmistuksen, että kyllä siellä vaan ollaan ja eletään ihan asianmukaisesti.
Täytyy siis vaan nyt uskoa, ja olla kiitollinen, ettei tällä kertaa joutunut tässä alussa kärsimään.
Väsynyt olen, mutta toisaalta olen stressaantunut ja nukun tosi huonosti. Ainoa selvä raskausoire mulla on rintojen jumalaton kipu ja kasvu. Ne oli tarpeeks isot jo muutenkin, ovat pian leuassa kiinni jos ei kohta rauhotu :joyful:
Rv 8+4

Mulla ei ollut esikoisesta oireita tai en ainakaan muista, mutta nyt on ollut vähän laidasta laitaan. Onneksi sentään ei oo tarttennu posliinia halata vaikka etominen on aivan kamalaa. Pelkästään se että ajattelee ruokaa saa yökkimään, saati se kun lämmitän/teen esikoiselle ruokaa saa kauhean yökkimisen aikaan. Miehestä se on huvittavaa, musta ei. Saas nähä miten pärjään taas ens viikolla kun mies palaa töihin(oli nyt lomalla pari vkoa) ja jään päivisin yksin neidin kakkavaippojen kanssa. Lisäksi tää hiton paleleminen.

Mulla taitaa pahoinvointi vähän helpottaa, nyt 10+5 :) mutta just esim noi esikoisen kakkavaipat saa yökkimään. Ja nyt on yskää ja kun kunnolla yskittää lentää myös yrjö :( väsymys on ihan älytöntä mutta toivotaan että pian sekin helpottaa.

Öisten vessajuoksujen lisäksi on tullut yösyönti. Pahoinvointi kun saattaa iskee just sillon ku heräät vessaan ja vatsa on tyhjä. Pissatusten jälkeen voiki sit kipittää jääkaapille ja syödä. Sen jälkeen onkin taas sit haaste saada unta..

Janna, whaaat? Ihanko tosissaan meinaat kokeilla siis alakautta vai häh? En tajua miten voi onnistua, mutta aika hurja mimmi olet. Kerro sit miten onnistui :)
Yllätys, muaki muuten palelee koko ajan ihan pirusti.
No vaikka mulla on muuten ihan hemmetin paha olo koko ajan, niin ei onneksi ole lollot vielä kipeenä. Lohtu se on laihakin lohtu ;)

Möttönen, joku täällä kertoi kokeilleensa doppleria vaginaalisesti ja hyvin kuulemma toimi. En nyt muista oliko käyttänyt kortsua vai mitä suojana päällä ja paljon geeliä väliin. Kaikki keinot on sallittuja! :D Ja mähän vedin ite hormonikierukankin pois niin ei tää vielä mitään oo. :D

Miuta kypsyttää...joka päivä jossain vaiheessa on maha ihan kuralla. Eli ei todellakaan oo ummetusta. Ikäänkuin ei väsyttäis tarpeeks, niin taas viime yönä se alko kolmen aikaan. Hirvee kramppailu ja vessassa juokseminen. Oon ihan kypsä. Positiivisena asiana oksetus on kyllä ollu vähän vähäisempää muutaman viime päivän....

Swan-81, onko sulla hajua, mistä johtuu, että on maha kuralla? Meinaan, ettei kuitenkaan lukeudu yleisimpiin raskausoireisiin (?).
Itselläni on todella huono suolisto ja hyvin tarkkaan joudun tsiigaan mitä syön ja juon, jos mielin olla ravaamatta tuskaisena vessassa. On siis erittäin tuttua mulle, jopa tottunut siihen.

Muokattu viimeksi:
Nyt on oikeestaan ekaa kertaa oikeen kunnolla kuvottava olo. Kuopuksen vaippaa vaihtaessa meinas jo tulla pala kurkkuun... Vaikka olenkin ihmetellyt oireettomuutta niin ottaisin kyllä mieluummin jonkin muun oireen kuin tän kuvotuksen... Suurentuneet vaikkakin arat rinnat olis parempi, jos sais valita. :D
Niin ja mun suolisto toimii taas ihan ihmeesti. Jos on aamulla kiire ja vaan herään, vaatteet päälle ja bussiin niin kerkeen käydä 1-2 kertaa vessassa ja sit voin ehkä käydä työpäivän päätteeks seuraavan kerran. Mutta tänään taas kun sai rauhassa heräillä ja vaan loikoilla sängyssä kun muu talo vielä nukku niin mä sain ravata vessassa 5-6 kertaa! :(
Rv9+1

Mä inhoon näitä kipeitä tissejä! Koko ajan särkee, nukkuminen on tuskaa, rintsikat hiertää, kutisee ja on käyneet liian pieniks, mutta ilman niitä lähtis taju! Ja pirulainen, kun tyttäret on just sen pitusia, että kun ne hyökkää halaamaan, niin ne pienet kovat päät iskeytyy rintamukseen ja vesi kihoaa silmiin :schocked028
Rv 8+5

Iloitsin vähän liian aikaisin pahan olon lievittymisestä, alkuviikon illat oli aika kauheita. Tänään taas ollut hitusen parempi olo.

Te jotka kirjoititte mahan olevan sekaisin: se on raskausoire, vaikka hieman harvinaisempi. Mullakin on enemmän ollut taipumusta siihen kuin ummetukseen, tosin tilanne on ehkä hieman viikkojen noustua muuttunut (nyt 10+3).

Mä joudun kans juoksemaan yöllä vessassa monta kertaa, rakko ei tunnu tyhjentyvän kunnolla. Mitäköhän se on sitten pidemmällä, kun nytkin 2-3 krt/yö veskikäyntejä..

Odottelen innolla sitä energistä keskiraskautta, t. 11 tunnin yöunet ja tunnin päikkärit :D

hei
voiks miten tulla yks kaks jotenkin vilun tunne tai paleltaa kovasti jos on raskaana ?
tänää mulle tuli yks kaks tosta noin vaa hirvee kylmä nii et jouduin laittaa takin ja kaks peittoo päälle sitten
joku semmonen 20min myöhemmin se hävis yhtä nopeesti ku tulikin

tuumin tässä et onks miten mahdollista et ootan poikaa meinaa mulla alkoi raskaus aika helposti sillee et mulla ei ollu oireitakaa ku ihan just nimellisesti vaa pikkasen rinta nipistystä oikeessa rinnassa ja ummetusta ei muuta
sit hirveesti on tehny mieli kaikkee proteiini pitoista ruokaa esim. munia valkoisia papuja, punaisia linssejä, juustoa, ja rakastan yli kaiken maitoa sitä menee mulla joka päivä ja paljon lisäks menee myös paljon suolasta esim. paistettuja muikkuja suolattuja auringonkukan siemeniä,

kuulin kerran jostain että jos on tosi helppo raskaus et se viittais poika vauvaan mut miten on teidän mielestä asian laita ?
onks teillä ollu unii että ootte unessa huomannu et ootatte poikaa tai sinne suuntaa 2 peräkkäin ?
tarkoitan et ootte nähny saman tyylisen unen kahdesti mikä viittais poika lapseen

nyt maanantaina mulla alkais 10+0 viikkoa enkä tunne sillei yhtää mitään pikkasen oli tänää tosi kylmä mut se meni nopeesti ohi
en ymmärrä miks en tunne mitää onkohan kaikki hyvin masussa ?

ei oo yökötystä ei pahoja haju tuntemuksii ei oksennusta ei päänsärkyä ei huimausta ei enää edes rinta nipistystäkää

NewMama, kyl oireet voi hyvin jo helpottaakin kymppiviikon kohdalla, toisilla. Itse luin noita edellisiä raskauspäiväkirjoja ja mulla tossa kohtaa on olo loiventunut. Sitte on tullutkin se epätietoisuuden aika, että onks siellä ketään ja onks kaikki okei. Se aika onkin varsin mieltä risovaa, kun ei saa varmuutta mistään (ellei sitten satu olemaan kotidoppleria). Kunnes sitten alkaa tuntea liikkeitä ja saa taas joka päivä todistuksia siitä, olemassa ollaan.

Takaisin