Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kukkii otsassa finnit , ihan kun ennen menkkoja ja siksi tuntuuki niinku ois useiden viikkojen PMS menossa, hyi!
Rv7+1

Muokattu viimeksi:
Janna75: Mustakin tuntuu, että kaikki haisee. Ei tarvitse olla kuin yksi likainen astia vaikka pöydällä, niin mun hajuaisti tavoittaa sen, yöks.
Kun vaan jaksais siivota niitä hajuja pois, mutta kun ihan perusasiatkin tuntuu tällä hetkellä mahdottomilta... ja käsisaippua meni vaihtoon, kun meinas tulla oksennus sen hajusta ja roskis...voi yök sitä hajujen sekamelskaa.

Muokattu: Viikot 8+2

Muokattu viimeksi:
Siis huhhuh, tää väsymys, oon lomalla ja siis en saa yhtään mitään aikaiseksi.. sarjat pyörii netflixistä ja hyvä että suihkuun jaksoin raahautua.. mitään ei jaksais kokkailla mutta paha olo pakottaa syömään kokoajan. Ja uskomaton jano. Suu kuivuu nopeemin ku saharan autiomaa sateen jälkeen :-D Tissikipu tuntuu helpottavan vähän mutta kyllä piti huitoa kissa pois kun se tuli rinnan päälle kehräämään.. Laiskottaaa! Pakko saada itseä niskasta kiinni ja ulos kävelylle...
Muoks. Siis rv 5+3

Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Luin muutaman sivun ketjua ja tuntuu että monilla on melko paljon oireita. No, mulla tosin on vielä tosi alhaiset viikot. 4+3 siis tänään.
Rinnat on arat, ne tuli araksi jo paljon ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta käytin loppuraskauden tueksi Lugesteronia ja se voi kuulemma aiheuttaa tissikipua. En siis tiedä johtuuko raskaudesta. Menkkamaisia kramppeja on, mutta ei mitään muuta. Ei erityistä väsymystä, palelua, pissalla käymistä, janoa eikä varsinkaan etovaa oloa. Jossain tuloksettomissa yrityskierroissa sitä oli kyllä. :p Ehtiihän se tulla sieltä vielä... kunhan ei vaan tulisi hajuherkkyyttä. Muuten mun työstä voi tulla hieman hankalaa.

Beisla, mä olin edellisen raskauden aikana töissä päiväkodissa, pienten puolella. Arvaa oliko kiva kun joka kerta kun tulin ovesta sisään tunsin että nyt on joku kakannut vaikkei kukaan muu huomannut mitään! Ja opin jopa tunnistamaan hajusta KUKA oli kakannut... :D

Tänne on rantautunut nyt se iltaällötys.. Kaksi iltaa mennyt nyt arpoessa oksennanko vaiko en. Ei esikoisesta mitään tällaista vaan ollut :D herkuista on alkanut tulemaan niin paha olo, että ne on nyt jätettävä pois. Hyvä vaan :)

Oon nyt huomannut että ne alavatsan pistelyt/kipuilut on vähentynyt kun oon pitänyt löysiä housuja en mitään farkkuja.Toki on tilanteita missä pitää olla farkut :/ Ja millään en viitsisi vetää vielä mammahousuja jalkaan mut ehkä pian on pakko.Monia ei niitä oo enkä kyl uskalla ostaa ennen np-ultraa.

Beisla, meillä on sama LA, ja ihan yhtä vähän oireita :)
Mulla ei edes juuri rinnat ole mitenkään erilaiset kuin normaalisti.
Just nyt ei ole menkkajomojakaan.
Että melkein kuin ei olisikaan raskaana. (milloin sen edes uskaltaa uskoa, että on raskaana? :eek: )

Mutta mun edellisetkin raskaudet on olleet aika oireettomia alussa, kuopuksenkin testasin vasta kp42, kun en hoksannut ajatella asiaa.
Kuitenkin tuntuisi "jotenkin" turvallisemmalta, jos olisi oireita.
4+4

Muokattu viimeksi:
Hormiga, niinhän se on, että kun ei ole oireita niin toivoo niitä ja kun oireita on niin toivoo, ettei niitä olisi :p

Janna75, mäkin oon vieläkin täällä jäässä! Tekisi mieli kulkea haalarissa tai johonkin peittoon verhoutuneena koko ajan! Ite oon nukkunut nyt jo jonkin aikaa kahden peitoin alla (miehelle ei oikeastaan ole ollenkaan kylmä ja voisi nukkua ilman peittoakin :hilarious: )
Ja mulla on vieläkin tää lämpö/kuume (josta puhuin aikaisemmin muistaakseni tässä ketjussa?) se ei vaan lähe pois ja uskon sen olevan suurin syy kylmyyteen.. Raskaana siis yleensä lämmöt pysyy vähän korkeammalla kuin normaalisti, joten siitä ei tartte huolestua ainakaan mun tietääkseni :) Toivotaan nyt kuitenkin, ettet olisi oikeasti tulossa kipeäksi vaan johtuisi raskaudesta ! :happy:

6+1

Janna haha, tuohan on melkein jo hyödyllinen taito. :grin

Hormiga, kiva kuulla että on muitakin oireettomia. Musta tosin tuntuu että koska tämä on mun eka raskaus, en osaa kaivata oireita kun ei niitä koskaan ole ollutkaan. Varmaan jos olis paljon oireita ja ne yhtäkkiä loppuisi, olisin paniikissa.
Mut varmasti sulla on kaikki hyvin, jos edellinenkin raskaus oli oireeton alkuun. :)

Mä olen vielä ihan alussa (plussasin viikko sitten). Kestän hyvin kaikki tähän mennessä tulleet fyysiset oireet (kopkop). Alavatsassa ihme tuntemuksia, viluttaa, välillä vähän huippaa, ilmavaivoja jne. Väsymys on todella kovaa, mutta senkin kestän. Pahoinvointia ei kuitenkaan vielä.

Mutta hemmetti näitä henkisen puolen oireita!:angry5 Haluaisin nauttia raskaudesta ja olla onnellinen siitä että meille annettiin tämä mahdollisuus. Tavallaan olenkin onnellinen, mut onnea syö tää jatkuva itkuisuus ja kiukkuisuus. Tapellaan miehen kanssa koko ajan. Kiihdyn nollasta sataan sekunnissa enkä pysty hillitsemään itseäni. Itken ja masistelen ja välillä tuntuu että maailma kaatuu niskaan ja haluan vaan vetää peiton niskaan ja kadota. Onneks tulee myös hetkiä jolloin innostun raskaudesta.

Onko tämä normaalia tai helpottaako raskauden edetessä? Ymmärrän että mielialan vaihtelut kuuluu raskauteen, mutta kun tuntuu että tunteet tulee niin voimakkaana (varsinkin negatiiviset) etten pysty yhtään olemaan oma itseni. Pelkään että pää hajoaa jos tää on tätä seuraavat 8kk vielä...:sad010

Cristine, tsemppiä! Itsellä ensimmäinen raskaus, joten en osaa sanoa, että helpottaako tuo raskauden edetessä, mutta se on kyllä ihan normaalia, että tunteet heittelevät laidasta toiseen.

Täällä plussailtu lauantaina! Ja tänä aamuna jäi jo aamukahvit juomatta kun ei maistunut! Rakastan siis kahvia ja ärsyttää kun joka raskaudessa oon joutunut lopettaa sen juomisen :arghh:
Mies on saanu myös osansa ku oon saanu muutamat kunnon raivokohtaukset, että itekin säikähdin mitä nyt tapahtuu. :scared001
Mahassa tuntuu välillä menkkamaista kipuilua ja haukottelen päivisin paljon.
Kahtena iltana oon ollu nukuttamassa meidän pienintä ja oon nukahtanut tuolille ennen ku lapsi ollut unessa. :laughing002

Meillä on muksulla yrjötauti ja nyt onkin mielenkiintosta ite arpoa, että onko vellova pahaolo raskausoire vaiko vatsatauti alkamassa. Lapsen yrjöjen ja ripatin siivoaminen on kamalaa, kun hajut tuntuu nenään ekstra voimakkaana. Koko ajan kuuntelee omaa oloa ja miettii, että ono vessaan kuinka pitkä matka. Luottamus pieruun on taas mennyt pitkäksi aikaa!

Tissit on menny kipeemmäksi ku viime viikolla. Paitaki tuntuu päällä kurjalle. Tekis mieli nukkua tissiliiveissä, jottei kääntyessä sattuis niin kovasti. Ja väsymys lisääntyy koko ajan. Voisin nukkua parit päikkärit ja pitkät yöunet.

Moottorikelkalla ajaessa tuli aka kova kivistys alavatsaan. Meni semmoselle kovalle sykkyrälle ja alko menkkamaisesti jomottaan. Jätin sitten kelkkailun väliin tänään vaikka harmitti. En tiiä onko tuo harmitonta, mutta jotenkin tuntu sille etten viitsi ottaa riskiä.

Rv 5 ja jotain

Ihan pakko oli rekisteröityä, kun jollekin on pakko päästä avautumaan kun ei olla vielä kerrottu kenellekään.
Mulla ensimmäinen raskaus ja vasta rv 4+3. Ja mun maha on turvonnut ihan älyttömästi, housut kiristää ja näytän siis tosiaan siltä, että raskaana ollaan. Vaikka siis turvotusta se vaan on, mutta millä ihmeellä tän pitää salassa, kun pari päivää plussan jälkeen mun maha ei mahdu housuihin... :) Ja sitten mua röyhtäyttää koko ajan. Eli oon varmaan nielaissut sen ilmapallon. :)
Hyvään ajankohtaan osuneen lemmenyön jälkeen päätin tehdä testin vasta helmi-maaliskuun vaihteessa, jotta asia olisi "varma", mutta sen verran oli rinnat kipeät viime viikolla, että testasin sunnuntaina. Ja kävin hakemassa sellaisen viikkonäytöllisenkin vielä "varmuuden vuoksi". Ja mulla oli "kuumetta", en kyllä mitannut, mutta iho tuntui kuumalta.
Eli kipeät rinnat, kamala turvotus ja röyhtäily. Ehkä mua närästääkin hiukan, sellaista polttelua vatsalaukussa. Toivottavasti se ei ole alkusoittoa pahoinvoinnille. Yök.

Kivaa, kun meitä loppukuunkin odottajia on :)
Saadaan lukea noilta edelläolevilta, mitä on odotettavissa :wink

Mulle tuli tänään postissa viikkonäytöllinen digi, teen huomenna, ja mua pelottaa :eek:
Montakohan testiä pitää tehdä, että uskoo? Tikkuja tein viikonloppuna lähemmäs kymmenen..

Beisla, mulla meni juuri noin, että ensin oli aika paljon voimistuvia raskausoireita, jotka sitten viikonlopun aikana hiipuivat. Muutaman päivän kuluttua oli enää muutama hassu oire jäljellä. Se oli kyllä kuumottavaa! :nailbiting: Varsinkin kun siihen lisää sen, että mulla alkoi tiputtelu jo ennen plussaa (jatkuu edelleen, ja nyt on 6+4). Olin ihan varma, ettei tämä kombinaatio enteile hyvää, mutta sitten ultrassa löytyikin viikkoja vastaava alkio. Gyne kirjoitti lugesteronia, mikä sai aikaisekti puuttuvat raskausoireet. :grin:dead:

Tämä haastava alku on johtanut vielä enemmän päivä ja hetki kerrallaan - astenteeseen, ja uskon vasta kun näen, että kaikki on hyvin.

Mä olen aivan ihmeissäni omista reaktioista, tai oikeammin niiden puuttumisesta... Aiemmissa raskauksissa olen tuskin pysynyt nahoissani kunnes ollaan kerrottu "koko maailmalle" ja testejä tein useamman "varmuuden vuoksi". Nyt tein yhden testin, sellasen kaupan halvimman mahdollisen, eikä ole mitään kiirettä kertoa muille vielä (ollaan kerottu meidän teineille ja mun veljelle ja hönen vaimolle). Hiukan ehkä toisaalta nolottaa "tällä iällä" vielä hankkia lapsia kun niitä kuitenkin on jo kolme...

Takaisin