Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä koko viikonlopun ollut järkyttävä huono olo. Oikein mitään en pystynyt syömään ja nukuin pitkiä päikkärit päivällä. Tänään on ollut hirvetää olla töissä kun vaan yököttää ja väsyttää :dead:

Kävin kotimatkalla hakemassa pahoinvointirannekkeet apteekista ja nyt on suuri luotto, että olo helpottaisi edes vähän! Tätä menoa ei kyllä kauaa enää jaksa:shifty: Mietin itsekin jos voisi saada sairaslomaa pahaan oloon/väsymykseen, mutta sitten taas en vielä moneen viikkoon haluaisi että pomo saa tietää... joten kai tässä hammasta purren kestetään :)

Ja tänään myös ostettu ekat mammahousut, kun mitkään normihousut eivät enää turvotuksen/kipeän mahan takia takia mahdu päälle :wideyed:

-Puikula 6+3

@suvetar, miten meni ultrassa? Pitäisi jaksaa vielä tosi monta viikkoa odotella että tietää onko kaikki ok, en tiedä miten jaksaa...

Jatkuvan öllötyksen lisäksi fyysinen kunto on kuin 100-vuotiaalla... Verenpaineet on superalhaiset ja pyörryttää koko ajan. Joka askel hengästyttää Jatkuva vatsakipu vähän huolestuttaa. Ei ole kovin kova, mutta jatkuva. Onko muilla ollut samaa? Repäisykipuja siihen päälle, mutta toi jatkuva on erilaista.

Anteeksi näitä inhottavia Oireita tai mitä lie.
Mulla tuntui yöllä vähän ihmeelliseltä pissaaminen ei varsinaisesti kirvelyä mutta sellainen ns.paineen tunne.Saas nähdä ettei oo pissatulehdus :/ En tiedä saanko töistä näytteen miten vietyä, täytyy yrittää tai sitten huomenna vasta.

Mulla kans alhaset paineet ja veto pois. Suola ja esim salmiakki nostattais verenpainetta, jospa niitä koittais et olo paranis

Nyt mennään aika äärirajoilla töissä jaksamisen kanssa, kun ei vaan meinaa pysyä hereillä. Selkäkin on kipeä pöydällä ja tuolilla notkumisesta, kun ei jaksa pitää itseä edes semi ryhdissä. Oksua ei ole vielä onneksi tullut kertaakaan, mutta velloo minkä kerkiää. Sellainen valitusryöpsähdys tällä kertaa. Koitetaan kestää ja tsemppiä kaikille oireiden kanssa painiville! :)

Väsyttää, huimaa, maha sekaisin, tissit on arat ja ennenkaikkea: v*tuttaa ja mikään ei jaksa kiinnostaa. Liikunta varmaan auttas, mutta en uskalla edes lähteä pidemmälle kävelylenkille, saatikka tehdä jotain muuta, joten makoilen vaan sohvalla mahdollisuuksien mukaan ja katon töllöä. Kiva kuulla, että on muillakin samoja oireita. Tsemppiä siis täältäkin! :)

Muistakaahan juoda paljon! Se nostaa alhaalla olevaa verenpainetta :) ja muutenkin tuo hyvää oloa. Mulla jatkuu rintakipu/-puristava tunne edelleen ja hengästyttää. Väsyttää vähän, öisin tulee nukuttua n 10 tuntia :D yököttävää oloa ei juuri ollenkaan.. Ja hei, ne alavatsakivut mitä mulla oli, on helpottanu oikeastaan kokonaan! :)

Mä juon yleensä paljon vettä, mutta nyt pahoinvoinnin takia juominen ällöttää. Tulee aina huono olo kun juo. Kuplavesi menee jotenkuten alas. Ja piimä. Yritän kyllä väkisin juoda ihan vettäkin :/ (ja mulla kans tosiaan alhaiset paineet)

Täällä myös välillä vaivaa järjetön väsymys viimeistään ysiltä nukkumaan :D Ja muutenkin ei mikään myöskään meinaa kiinnostaa.Mulla on aina alhaiset paineet tai varsinkin yläpaine eilen just mittasin oli 109/74 mut ei mua ihan hirveesti oo onneksi huimannut.
Kaikenkaikkiaan väsyn lisäksi oon suht oireeton välillä iskee se huono olo.

Tämä on minun kolmas raskauteni, kaks aiempaa on päätyneet keskenmenoon viikoilla 6 ja 7. :( Siitä on kyllä jo puolitoista vuotta aikaa, joten kaks viivaa oli todella tervetullut uutinen! Todella toivon että tällä kertaa olisi erilainen tilanne, siltä kyllä oikeastaan tuntuukin!

Vk 5+1 ja on tuntunut rinnoissa painetta ja kasvua, silloin tällöin pientä huonoa oloa mutta helpottaa kun syö. Todella kova jano koko ajan ja joutuu ramppaamaan vessassa :) Alavatsassa myös jänniä fiiliksiä jatkuvasti.

Siis mulla nii jäätävä olo koko ajan, ja oksennus ei tuu vaikka kuin yrittää mut silti oksettaa :o ruoka ei maistu ällöttää kaikki jotenki, viimeks ku ootin tuplia vuosi sitten, just samallaiset oireet et ympäri vuorokauden etosi. Huomenna pääsen ultraan viikoilla 7+0, wippii:)

Onko muilla kuumeinen olo? En ole mittaillut kuumetta mutta monta päivää on nyt posket ja otsa punottaneet ja tuntuu että olis vähän semmonen sekava olo. :D

Toiseksi oon huomannut tällä viikolla että alapää vähän kutiaa mutta lueskelin netistä että se voi johtua hormonitasapainon muutoksista...

Tassuttelija, Täällä myös kuumeinen olo! Mä oon välillä mittaillu ja korkein mittaus oli 37,7 astetta (mulla normaalisti 36,6 astetta, eikä helposti kipeenä nouse yli 37,2 asteen).
Ainaki alku raskauteen kuuluu pieni lämpöily.. En tiiä vaan kuinka kauan se kestää? Tässä juuri viimeksi tänään ite oon miettinyt, että oonko mä nyt kipeenä vai en :p Ei vaan ota selkoa, että mikä tästä on raskauteen liittyvää ja mikä muuta..

Onko jollain tietoa kauan lämmöt voi pysyä koholla ja kuinka koholla (varmasti tietty aika yksilöllistä)

E.m, Olen siinä ymmärryksessä, että lämmöt pysyvät koholla koko raskauden aikana. En sitten tiedä mitten paljon ne ovat koholla, mutteivät ainakaan palaa pre-ovulatoriselle tasolle.

• Tykkään
Reaktiot: E.m
Mulla kans on ollu tota kuumeista oloa. Nytki palelee hulluna ja vähän sellanen heikko olo. Etomista on kyllä jatkuvasti. Tilasin pahoinvointirannekkeetki mutta ne oli liian tiukat mulle. Pitäs vaihtaa isompiin niin pääsis kokeileen auttaako yhtään.

Mulla kans on lämmöt noussu. Tai ainakin tuntemukset on sellaiset. Koko ajan palelee tai on hiki. Yökötys tulee ja menee, mutta vielä aika lievänä. Tänään oli rankka päivä töissä. Kova kiire, stressiä ja paljon kipittämistä paikasta toiseen. Nyt on ihan voimat pois ja vähän painaa alavatsalla. Tanssitunti olis vielä illalla, mutta saa nähdä jaksaako lähteä.

Onko muilla unet muuttuneet katkonaisiksi? Tätä en muista edellisessä alkuraskaudessa olleen. Nukahdan ihan hyvin, mutta herään aamuyöllä, enkä tahdo saada unta takasin vaikka väsyttää. Sitten päivä menee ihan zombina. Uni on muutenkin tosi levotonta. Normaalisti nukun yöni heräämättä ellei esikoinen huutele omasta sängystään.

Mä herään kanssa ainakin kerran yössä vessaan ja juomaan! Ja unet on todella levottomia ja sekavia.. Huh!

Mä nukahdan yleensä ysin kieppeillä esikoisen kanssa. Sit herään keskellä yötä ja puuhailen muutaman tunnin. Päivällä maistuis kyllä uni. Töissä ei voi edes istua... :(

Mä olen kova saunomaan.äsken meinasi taju lähteä mitä ei tapahdu koskaan saunassa..mä pistän sen raskauden piikkiin. Vatsassa on myös paljon ilmaa... :shifty:

Takaisin