Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiedä onko oire vai oonko oikeesti tulossa kipeeks mutta mulla on KYLMÄ! Kädet aivan jäässä ja vähän väliä tulee oikeen kylmän väreet.

Mulla laski lämmöt ihan normaaliin eilen ja olin jo varma että tää oli sitten tässä, kunnes järkyttävä vilu ja tänään taas lämmöt 37 ja yli. Lisäksi rinnat ovat alkaneet jomottaa nyt ihan tosissaan. Yöllä heräilin monta kertaa siihen kun olin kääntymässä ja heräsin siihen vihlontaan kun "jäivät alle" :grin Toisaalta ärsyttää kun etoo ja oksettaa sekä rinnat niin kipeet, mutta toisaalta taas niin ihanaa kun saa varmistusta plussalle :) <3

Ravaan vessassa, nälkä usein, menkkakivut, väsymys ollut muutaman kerran kamalaa, huimaus!! Ja tissit tosi herkät ja kuumottaa.
4+3 (tai 4+5)

Pakko vaan opetella taas syömään 2h välein.. muuten tosi huono olo, mutta ei onneksi oksu lennä.. hyvin samantyyppistä on kuin esikoisesta:)

Mun on myös syötävä tosi usein, ja vain vähän kerralla. Muuten tulee huono olo. Istuessa housut kiristää, mut onneks en tee istumatyötä, niin normivaatteet menee vielä loistavasti.

Mulla menee aivot ihan sumuun välillä, jolloin ei pysty yhtään skarppaamaan, ajatukset hitaan pumpulimaiset. Silloin myös vaivallollista fokusoida katsetta. Väsymys tulee puuskittain, usein kun olen istunut ja tehnyt samaa vähän aikaa. Ja sitten unet! Ne alkavat kyllä olla ihan elokuvamateriaalia. En yleensä edes muista unia, nyt on rakkautta, vihaa, väkivaltaa, seksuaalista latausta - todella intensiivisiä ja muistan ne vielä päivälläkin.

Nyt näyttää kovasti siltä, että pieni tiputteluvuoto on loppunut. Kesti 7-8 pvää.

Täällä toi tissien aristus on muuttunut lähes kivuksi. Halleluujaa soi päässä kun ne johonkin osuu. Lisäksi etova olo on lisääntynyt ja muuttunut oksettavaksi oloksi. Ja se on melkeen 24/7, ei väliä onko syönyt vai ei. :(
Itkuisuutta ei oo vielä ollu, mut mieliala heittää kyllä formulan lailla nollasta sataan. Esim eilen mies ei telepaattisesta pyynnöstä huolimatta viitsinyt lämmittää mulle nakkeja samalla kun itselleen (olin siis aiemmin sanonut etten ota,mut kappas 5 min jälkeen tekikin mieli) niin sellasen raivokohtauksen sain ettei paremmasta väliä. :'D :'D

Itsellä on kans 24/7 huono olo. Aamupäivä menee yökkäillessä. Toivottavasti se tarkoittaa pelkkää hyvää. Edellisessä raskaudessa, kun kaikki jaksoi hokea:"Kun äiti voi huonosti, vauva voi hyvin..." Kun menis niin tälläkin kertaa

Mulla ollu viikon verran lievää lämpöö, rinnat arat ja mahaa turvottaa selvästi. Vielä ei oo oksuttanu mut ällötyksiä sillon tällön, tänään jäi aamupala kesken. Perhoset liiteli vatsassa pari ekaa päivää testin jälkeen mut sen jälkeen lähinnä nälkää murissu :D Mäkin kans laitan kaikki oireet raskauden piikkiin kun ekaa raskautta tässä eletään :smiley-angelic006

Kolmatta päivää vatsavaivoja. Ilmavaivoja ja/tai ummetusta. Töissä ollut lähes mahdoton keskittyy mihinkään kun sattuu. Ja viime yö meni valvoessa samoja vaivoja. Ja kun suolisto elää ni alavatsan särky voimistuu aina näissä kohdin. Viime yönä mietin et nyt tää varmaan menee kesken.. huoh.. neuvolaan vielä reilu 2vkoo ja ultrasta ei ees tietoa.. :(
Sekalainen huono olokin jyllää. Välillä ei maistu mikään ja ku jotain syö niin tuleeki huono olo jos ei vielä ollu.. ei se tämmöstä noissa aiemmissa raskauksissa ollu.. :) tekeekö ikä tehtävänsä tähän odotukseen?! :D

Mulla välillä vähän etoo kun on syönyt, mutta ei kunnon pahoinvointia, eikä ees rinnat kipeet mikä vähän huolestuttaa! Vaikka ei oo koko aikana ollu mitään, jostain luin että se on parempi kuin että ois kunnon oireet jotka sitten katois?:o tuntuu vain jotenki niin epätodelliselta koko raskaus. Maha ees onneksi välillä vielä nippailee ja pää kipeytyy :D

Kolmatta päivää vatsavaivoja. Ilmavaivoja ja/tai ummetusta. Töissä ollut lähes mahdoton keskittyy mihinkään kun sattuu. Ja viime yö meni valvoessa samoja vaivoja. Ja kun suolisto elää ni alavatsan särky voimistuu aina näissä kohdin. Viime yönä mietin et nyt tää varmaan menee kesken.. huoh.. neuvolaan vielä reilu 2vkoo ja ultrasta ei ees tietoa.. :(
Sekalainen huono olokin jyllää. Välillä ei maistu mikään ja ku jotain syö niin tuleeki huono olo jos ei vielä ollu.. ei se tämmöstä noissa aiemmissa raskauksissa ollu.. :) tekeekö ikä tehtävänsä tähän odotukseen?! :D

Joo, ikä ilmeisesti tekee tehtävänsä tähän :D ja sä oot vieläpä mua vuosia nuorempi, mä oon jo keski-iän ylittänyt ;D

Mä en mahdu farkkuihini turvotuksen vuoksi. Olen tässä koko viikon miettinyt pitäessäni töissä istuessa nappia ja vetskaria auki, että pitäiskö ne mammafarkut hankkia, jotta olis mukavampi olla. Nyt viikonloppuna tosin voi onneksi pitää lökäreitä :) töihin niillä ei voi mennä.

Ja haluan vielä vähän valittaa...tätä aivan järjetöntä väsymystä nimittäin. Onko teillä kenelläkään muulla sellainen väsymys, että voisitte nukkua 15h vuorokaudessa? Mä oon nukkunut arkena yöunet ja päivällisen jälkeen pari tuntia sohvalla...ja viikonloppuna yli 12h yöunet ja iltapäivällä taas sohvalla. Ihan järkyttävää. Ja kaikki tekeminen tuntuu ihan pakkopullalta :S

Mulla oli noin rajua väsymystä esikoisesta ja mun ystävällä on nyt sama tilanne. Tää toinen tulokas ei ole mua saanut väsähtämään niin rajusti, ainakaan vielä :D

Onko kellään muulla oireena hengästyminen tilanteissa missä ei normaalisti hengästytä? Tää alko jo ennen plussausta. Mulla oli tuulimunaraskaus ja silloin hengästyin myös.. onnistuneessa raskaudes eiollu tälläistä oiretta.

Muita oireita alussa rinnat arat, menkkamaisia kipuja. Nyt 5+3 vatsakipua välillä, rinnat ei oo enää arat. Itkettää mitättömät asiat, hajuaisti herkistynyt. Pari kertaa ollu huonoo oloo, menny ohi. Ja yöllä nukun huonosti, nään paljon unia. Päivällä nukun päikkäreitä, mitä en oo ennen harrastanu.

Joo, mua hengästyttää. Mutta ei ehkä silleen normilla tavalla. Veikkaan, että liekkö liittyvää siihen korkeaan sykkeeseen, mikä minun mielestä on usealla raskaana olevalla (?) Välillä saattaa hengästyttää jos jotain pientä esim nostaa lattialta, tai jotain muuta hölmöä :D

Mulla oli viime raskaudessa tuota hengästymistä. Nyt on vasta menossa 4. viikko, niin oireita ei vielä ole juuri tullut. Pari kertaa on kuvottanut ja lumilinnaa kun rakennettiin esikon kanssa, rupesi huimaamaan lapioidessa.

Miten te muut olette suhtautuneet repäisykipuihin ja liikuntaan? Mulla on endo, jonkatakia kohdun kasvukivut on aika kovia. Repäisykipuja on jo alkanut tulla. Harrastan crossfitiä ja nyt mietinkin, että pitääköhän sielä alkaa himmaamaan painojen kanssa kun niitä kipuja tulee. Viime viikolla kun tein rinnalle vetoja ja vatsoja isoilla painoilla, tuntui aika kova repäisy välillä. Silloin en ollut vielä tehny testiä, joten luulin, että kyse on lähestyvistä menkoista. Mulla on ollu aina todella kivuliaat menkat. Samoin perjantaina ilmajoogassa tuli muutaman liikkeen aikana repäisykipuja. Mitäs te ajattelette, että pitääkö alkaa varomaan? Neuvolaan täytyy kohta soittaa ja sieltäkin asiaa varmistella.

Takaisin