Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai kauhea, nyt jo oksentelua :O toivottavasti ei jatkuisi kovin pitkään :)
Mulla ei esikoisesta ollut pahoinvointia laisinkaan, katsotaan miten tällä kertaa käy!

Tänään ollut sellasta juilintaa alavatsalla paljon, mutta kai kuuluu asiaa.. mitään en kyllä muista vaikka esikoisen ajasta vasta reilu pari vuotta:)

Ei ole onneksi vielä pahempia oireita kun etova tunne sekä väsymys. Rinnat aristaa sekä vatsaa turvottaa. Viikonlopun moottorikelkkailu kyllä sai raskaus epäilyt heräämään kun erikoista paineen tunnetta alkoi tuntua alavatsan seudulla ajoittain.

onko kelläään kokemusta niistä pahoinvointi rannekkeista? Mä en esikoisen kohalla niitä hankkinu vaikka oksensin melkein koko 9 kk, pahoinvointi lääkkeet eikä mitkään auttanu.. Nyt jo hirvee pahoinvointi, enkä kyllä tiiä miten kestän jos taas pelkkää lervaamista lokakuulle asti :(

Mä käytin niitä rannekkeita edellisellä kerralla pahimmat ajat aamusta iltaan ja toimi min mielestä ihan hyvin (tai siis en juurikaan oksennellut). Mutta sitten jossain vaiheessa mua alkoi ne rannekkeet ällöttämään, mutta silloin olin vkolla 16 ja alkoi muutenkin pahoinvointi loppumaan.

Itsellä pahoinvointi kesti vain n 10 vkoa. Sekin oli kamalaa. Mutta jos kestäisi koko raskauden niin ai kauheeta. Toivottavasti sinulla olisi helpompi raskaus tällä kertaa!

Mulla tullut nyt uutena oireena nenän limakalvojen kuivuus ja verensekainen räkä. Rinnat edelleen kipeät. Vatsa ei oikein toimi. Väsymys, muttei silti saa unta...zzZzz

Hei, mullakin oli tuota limakalvojen kuivuutta ja rään mukana aina verta! Nyt ekaa kertaa kuulen että jollain muullakin samanlaista :D mulla se loppui varmaan joku viikko-kaks sitten eli rv 10-11 aikoihin.

Silene mullaki on nenän limakalvojen kuivuutta ilmassa! Rinnat tuntuu raskailta ja aroilta ja kokoaki on tullut kyllä! Vatsa toimii hitaanlaisesti, huonoa oloa ei ole plussausviikon jälkeen ollut..

Tänään rv 4+5, jatkuvina oireina väsymys, rintojen kipu, nännien punoitus ja kuumotus, jatkuva pissalla ravaaminen sekä ilman kupliminen vatsassa :happy:

Täällä rv 4+6 ja oireita ei juuri ole.Välillä ollut pienesti huono olo ja pissalla saa kyl ravata sekä mahassa Erinäisiä nippailuja välillä tuntuu vaan toisella puolella että vähän jännittää että toivottavasti oikeassa paikassa.Toki oon ollut vähäoireinen myös edellisistä mutta silti jännittää onko kaikki hyvin.3,5vko vielä neuvolaan missä ultrataan.Yksityisen ultra olisi houkutellut mutta ehkä täytyy vaan olla kärsivällinen :)

Harmittaa kun en ole mitään kirjannut ylös esikoisen aikasista oloista.. olis ehkä huolettomampaa jos tietäisi että ei silloinkaan kauheasti oireita ollut näillä viikoilla, 5+3.. mutta sitten kun ne alkoi, voi huoh.. ja silti toivon niitä.. on tämä ristiriitaista

Ainiin, mulla on ollu jokunen viikko sitten korvat jotenki tosi oudot. Humisi ja "paukkui" herkästi. Ilmeisesti voi olla raskauteen liittyvää. Minulla aina ollu matala verenpaine, joten varmaan se vaikuttaa jotenkin.

Muokattu viimeksi:
Mulla n.viikko oviksesta tuli yhtäkkiä illalla sellanen ihme pyörrytyskohtaus ku menin maaten. Heti ku laitto silmät kiinni niin aivan kun olis ollu jossain huojuvassa laivassa. Sit tuli sellanen vähän huono olokin. Oli pakko sängystä nousta syömään jotain et helpotti. Tuosta aloin itekkin jo ihmetellä ku ennen ollu tollasta. Sit siitä eteenpäin muutama yö sain ihme aivastuskohtauksen ja silmät ja nenä alko yhtäkkiä vuotamaan hulluna. Mieski heti oli aatellu et onkohan jotain raskauteen liittyvää ku ennen nuin ihmeellisiä oireita :D
Nyt 4+4, hirvee väsymys ja etovaa oloa. Tissit koko ajan tuntuu kipeytyvän enemmän ja mahaa turvottaa.

Täällä 5+3 ja aika pienillä oireilla mennään. Väsymystä havaittavissa sekä vessassa saa useammin rampata. Mahaa myös juilii välillä ja pientä etomista, mutta harvoin. Esim rinnat ei kipeät ollenkaan :o lauantaina tuli niukkaa ruskehtavaa vuotoa, soitin lääkäriin ja sanoivat että normaalia tässä vaiheessa, mutta kyllä pelästytti. Onneksi loppui nopeaan ja sen jälkeen ei oo mitään tullut!

Ainiin, onko muilla muuten ollut pää kipeä ja röyhtäilyttänyt?:D tääläpäin myös sellasta:D

Täällä ollut tänään oireena hillitön *itutus ja vatsakivut. Tulee väkisinkin mieleen, että olenko enää raskaana vai onko menkat tulossa ja raskaus ollutkin vain tuulimuna, tms. Pitää kai tehdä testiä iltasella.

Mullakin ollut vatsakivut. Ihan vastaavat kuin ennen kuukautisia. (Tänä aamuna tein testin ja viiva oli yhtä vahva kuin kontrolliviiva vieressä.) Koko ajan fiilis, että kohta alkaa menkat.. Ja siis vihloo molemmille puolille kohtua. Tuli mieleen, että mitä jos sieltä tulisikin kaksoset :D... Ja rinnat on ihan turvonneet ja kipeät. Pelottaa ihan ottaa illalla liivit pois, kun sattuu! Ja se väsymys. Ihan hillitön. Ja vatsa on ihan turvonnu ja vähän sekaisin. Niinku pikku pallo olisi jo nyt :D ja ne ilmavaivat.
Ne turbonenä, kaikki tuoksut on niin vahvoja...

Mulla on alkanu iltapahoinvointi.. iltasin ollu nyt kolmena iltana sellanen pieni ällö olo, ei mikään paha mut yleensä haluan jotain iltapalaa ni nyt ei tee mieli mitään. Alavatsan säryt kans edelleen täällä, niiden mukana tulee pelko vaikka pää tutkii googlee ja toteaa et kuuluu kohdun kasvuun.. :)

Musta tuntuu että oireet jotenkin vaihtelee ja muuttuu. Aluksi päällimmäisenä oli mahakivut ja kaamea nälkä, nyt se on vaihtunut kipeisiin rintoihin, väsymykseen ja turvotukseen. Juurikaan ei muita oireita ole (nyt 5+3), pientä etomista ollut muutaman kerran sekä tänään lievää huimausta. Maha ei ole onneksi enää kipeä, mutta jotenkin outo kyllä kuitenkin :)

Tääläkin oireet vaihtelee, välillä ei oo kuin rinnat kipeet, välillä pientä huonoo oloo ja väsymystä, mut turvotusta kyllä on, kun housut kiristää.

Takaisin