Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taas synnärillä käyrillä. Lapsivettä alkoi tihkumaan aamulla ja käskivät näytille, nyt sitten hengaillaan. Supistuksia ei vaan tule. Mutta tällä kertaa en kuulemma enää kotiinkaan pääse, vaan joudun jäämään osastolle, vaikka synnytys ei vielä käynnistyisikään.

Tsemppiä kyfi, hyvä että lähdit näytille kun jos se on raskausmyrkytys, tila voi edetä hyvinkin nopeasti. Ei välttämättä, mutta voi. Toivottavasti siitä ei ole kyse ja että pääset omaan sänkyyn nukkumaan.
Kolme tuntia sielä vierähti, mutta lopuks kaikki tosi hyvin ja sain loppuraskaudelle verenpainelääkityksen! Oli kyllä tosi ilkeen tuntunen alapää tutkimus kun muutenkin koko eilisen päivän ihan "hellänä" plus et sen jälkeen kun päästiin kotiin niin vihlas pari kertaa vatsanpohjasta/alapäästä niin lujaa et oikein huusin. :( Mutta, sain pitkästä aikaa ihan hyvät yöunet vaikka kolme kertaa pissalle heräsinkin. :) plus että kätilö sano että kohdunkaula on tosi pitkä ja paikat on täysin kiinni,joten oon varmaan raskaana vielä joulukuussakin. Vaikka musta on just ruvennut tuntuun siltä että synnytys vois olla tyyliin viikon päässä niin toi kyllä jotenkin "lannisti" ja pisti aatteleen et yliajalle menee.

Kyfi: Hyvä et kaikki kunnossa kuitenkin. Aina se paikkojen kypsyminenkään ei takaa etteikö menisi yliajalle ja sitten taas toisaalta ne paikat voi kypsyä tosi nopeaa. Mun työkaverille kävi esim. niin, että oli vuodelevossa monta viikkoa kun oli 4 cm auki ja en muista oliko kohdunkaulan tilanne mikä ja niin siinä kävi, että kun pääsi vuodelevosta, niin yliajalle meni kuitenkin. Lopulta käynnistettiin, vaikka se siivos ja teki vaikka mitä, että synnytys olisi käynnistynyt itsestään.

Juu, se paikkojen kypsyminen ei tosiaan välttämättä kerro mitään. Esikoisen kanssa mulla oli vielä vesien menon jälkeen kolme senttiä kaulaa jäljellä ja juuri mitään avautumista tapahtunut. Kaikki kypsyminen tapahtui sitten yks kaks muutamassa tunnissa sairaalassa.

Niinpä, täällä paikat kypsinä ja avautuminenkin jo reilua, mutta mitään ei nyt sitten kuitenkaan tapahdu. Ilman tota lapsiveden tihkuttelua alkaisin myös olla itse sitä mieltä, että yliajalle menee.

Pääsin siis ulos kävelemään ja syömään, mutta ei supistele. Lapsivettä tihkuttelee kuitenkin edelleen. Ilmeisesti odotellaan ainakin vuorokausi eli huomisaamuun asti ennen kuin mitään lähdetään käynnistelemään. Edellyttäen tietysti, että vauvan liikkeet säilyy hyvinä ja käyrillä sydänäänet. Kotiin en kuitenkaan saa lähteä, kun sinne pitkä ajomatka, pitää siis pysytellä sairaalan lähistöllä ja yöksi ottavat osastolle.

Blommai, silleen ehkä hyvä et nyt ei sun ainakaan tarvii miettiä synnytätkö ambulanssissa matkalla synnärille. :) Apu on nyt lähellä. Etkä ainakaa tarvii cytoteciä tai ballonkia. Joko puhkovat kalvot kunnolla tai sit suoraan oksitosiinilla jos ei muuten lähde käyntiin.

Hei nyt taas asiasta kukkaruukkuun, onko muilla ollut tämmöstä omituista tuntemusta, eli musta tuntuu siltä välillä et vähän kun "vetäis suonta peräsuolesta"? XD :o :D

Blommai, silleen ehkä hyvä et nyt ei sun ainakaan tarvii miettiä synnytätkö ambulanssissa matkalla synnärille. :) Apu on nyt lähellä. Etkä ainakaa tarvii cytoteciä tai ballonkia. Joko puhkovat kalvot kunnolla tai sit suoraan oksitosiinilla jos ei muuten lähde käyntiin.

Kyllä mulla vesien menon jälkeen kakkonen käynnistettiin Cytotecillä 2009 ja nyt samaa yritettiin miehen veljen vaimolle, mutta sillä meni lopulta sektioon. Mulla käynnistyi kyllä.

Hei nyt taas asiasta kukkaruukkuun, onko muilla ollut tämmöstä omituista tuntemusta, eli musta tuntuu siltä välillä et vähän kun "vetäis suonta peräsuolesta"? XD :eek: :D

Kyllä mulla ainakin muutamia kertoja on tuntunut juuri tuolta. On kyllä mennyt aina ohi, mutta tuntuu inhottavalta. Jotenkin olen ajatellut sen johtuvan vauvan asennosta, koska on helpottanut kun masussa on asento vaihtunut.

Blackpanther, mut Blommailla on jo kohdunsuu useamman sentin auki (muistaakseni) niin siks ei tarvita ballonkia tai cytoteciä kypsyttämään kohdunsuuta. :)

Blackpanther, mut Blommailla on jo kohdunsuu useamman sentin auki (muistaakseni) niin siks ei tarvita ballonkia tai cytoteciä kypsyttämään kohdunsuuta. :)

Mutta supistuksia ei ole... Mullakin oli silloin jo ihan kypsä tilanne ja sitten vaikka jo alkoi tapahtumaan, niin uutta annosta vaan cytoja annettiin. Voi olla kuitenkin sairaala- ja lääkärikohtaista tämä. (Muok: ja tuolla miehen veljen vaimolla oli jo kertaalleen pysäytetty synnytys lääkkeillä kun meinasi syntyä ihan liian aikaisin eli oli jo silläkin auennut ja kypsynyt).

Muokattu viimeksi:
Täällä on kohdunkaula 1,5cm. Ja bebe lähtökuopissa kuulemma ja ihan alhaalla.. Pää edellä tulossa. Tänään kun olin ronkittavana, niin edelleen nyt ikävät kivut alapäässä, ensin oli joku harjoittelija ja sitten kätilö ronkkimassa. Ja Vaikka kuinka sanoin kätilölle tuosta että vatsanseutu on kipeä niin se viisveisasi..totesi vain "ai se on noin kipeä" kun vedet valui silmistä kun se siinä mennä paineli sen ultransa kanssa.. Jäi hiukan huono fiilis koko käynnistä. Kun ei kuulemma ole supistellut, niin eivät vielä käynnistäneet. Lisäksi totesi että kyllä se tulee ulos alakautta kun äiti on noin pitkä, .... Mitenköhän se taas liittyi mihinkään? Ei siis mitään synnytystapa keskustelua sen enempää.

Mulla on ollut nyt viimeiset pari päivää tissit (varsinkin nännit) TOSI kipeenä! Voiko rintatulehdus tulla jo nyt raskaana, mulla tosiaan alko maitoo tiputteleen siis vasta eilen. Ja tuntuu et joku "vääntäis" oikein nännejä :'(

Tilkku, jospa kätilö tarkoitti, ettei vauva ole niin suuri suhteutettuna sun kokoosi. Etkös sinä olekin tosi pitkä, vai muistanko väärin? Mulla esikoinen oli 4kg ja olis helposti tullut isompikin. Mulle neuvolalääkäri sanoi viime käynnillä, että ihan normaalin kokoinen vauva. Th oli sitä mieltä, että ennemminkin pieni kuin suuri. Esikoistakin kyllä sanottiin 500g pienemmäksi kuin oli, eli saa nähdä.

Oli sitten minkä kokoinen tahansa, ei oo ainakaan kiinnittynyt. Tänään viimeksi vaihtoi perätilaan ja sitten taas pää alaspäin. Alkaa tehdä kipeetä noi isoimmat liikkeet. Muutenkin on sellainen meininki, että tulee kohta vatsan läpi. Auts...

Tilkku, jospa kätilö tarkoitti, ettei vauva ole niin suuri suhteutettuna sun kokoosi. Etkös sinä olekin tosi pitkä, vai muistanko väärin? Mulla esikoinen oli 4kg ja olis helposti tullut isompikin. Mulle neuvolalääkäri sanoi viime käynnillä, että ihan normaalin kokoinen vauva. Th oli sitä mieltä, että ennemminkin pieni kuin suuri. Esikoistakin kyllä sanottiin 500g pienemmäksi kuin oli, eli saa nähdä.

Oli sitten minkä kokoinen tahansa, ei oo ainakaan kiinnittynyt. Tänään viimeksi vaihtoi perätilaan ja sitten taas pää alaspäin. Alkaa tehdä kipeetä noi isoimmat liikkeet. Muutenkin on sellainen meininki, että tulee kohta vatsan läpi. Auts...

Olen kyllä pitkä, ja lanteikas. Mutta siltikin olen ymmärtänyt että sisäelimistä on kiinni miten vauva mahtuu tulemaan. Ei niinkään pituuden pitäisi vaikuttaa.. No jäi kyllä hiukan hölmö fiilis..

Noista harjoitussuppareista, kuinka moni on raskauden aikana tuntenut niitä?! Mä en usko että mulla on tullut YHTÄÄN harkkasupparia koko raskauden aikana, taikka sit en osaa "yhdistää" näitä mitä ihmeellisempiä kipuja siihen. On kyllä "vihlonut vatsaa" lujaa jonkun muutaman sekunnin ajan mut ei ne (kai?) Supistuksia oo :o Vaikee päätellä kun on eka raskaus. Lukenut paljon että tuntuu vatsan kovettumiselta mutta eipä mulla tommosia oo tuntunu,mä tunnen vaan vauvan liikkeitä :D Alkaa tuntuun että tää vauva on täällä ikuisesti kun ei oo mitään tommosiakaan ollut. Turhauttaa kun tää huono olokin on tullu takas ja polvet on ollu pari viikkoo suoraan sanottuna ihan P*SKANA, painetta tuntuu alapäässä jota sit tosiaan vihlaseekin välillä niin lujaa et pitää pysähtyä, istuminen tuntuu pahalta ja kauhee ummetuskin vielä, sillon kun yrittää ulostaa niin tuntuu häntäluussa ja peräaukolla kauhee paine vielä hetken sen "suorituksen" jälkeenkin. Närästääkin enemmän ja vähemmän. SUU KUIVUU järjettömästi aina öisin ja pissalla ravataan 2-4 kertaa. Hikoilenkin kun pieni sika ja oon ihan väsynyt koko ajan. PLIIS, tule jo! :(

Takaisin