Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ihmetelly, kuinka normaalistikin herkkänenäisenä en oo tällä kertaa ollut yliherkkä hajuille, eikä hajut oo myöskään muuttuneet erilaisiksi mun nenässä. Mut hyvä vaan, oli sitä ihan tarpeeks kahel edellisel kerral (yööökh)!

Sitä en tiedä liittyykö raskauteen, mut aivastelen nykyään joka päivä useaan kertaan :D Ihan yhtäkkiä vaan lasahtaa, enkä oo allerginen millekään tai flunssainen :D Kumma nenä.

Majtaj, mulla ihan sama, että aivastelen koko ajan ja nenä vuotaa. Mieheni, joka on heinäallergiat sun muut ehdotti, että voisi johtua katupölystä kun sitä on nyt ihan kiitettävästi (ainakin täälläpäin) ja aiheuttaa paljon oireita hänessä. Kun itsellä ei ole mitään allergioita, en osanut yhdistää.

Te, joilla iltapahoinvointia. Täällä sama. Saatan olla aamun ja päivän hyvinkin toimintakykyinen tai olo ei ainakaan pahasti häiritse. Mutta illalla, kun kellahdan uupuneena kotisohvalle, alkaa vellova, kuvottava ja yrjöttävä olo. Kuplii, polttelee, etoo. Iltaisin en oo oksentanut (paitsi hammaspesun yhteydessä), mutta olo on silloin aina pahimmillaan.

Nessu 9+6

Mun maha ei vajene. Nälän tunnetta ei oo ollut pitkään aikaan. Syön aika normaalisti, tai ehkä vähän enemmän, kun nyt ei tarvi "pysyä mitoissa". Mut vatsa toimii laiskasti. Verensokeria ei saa päästää laskemaan, sit vasta tuleekin heikko, paha ja kiukkuinen olo. Eli syön, vaikka ei ole nälkä. Nam ja yök. Ehkä pitäis syödä vähemmän kerrallaan, nyt vedän samanlaisia annoksia kuin ennen raskautta. Nyt 9+4. Kuulostaako kenestäkään tutulta?

Hyi hitto, mies paistaa lohta. Meinaa lentää yrjö pelkästä hajusta. Ja kohta tota kammotusta pitäis yrittää syödä. Tulee fyysisesti paha olo pelkästä ajatuksestakin. Normaalisti kyllä tykkään kalasta paljonkin, mut yökkelistä, nyt ei pysty....

Edit: Kakoen sain vähän närpittyä lohta, mutta kun olin tarpeeks monta kertaa meinannu oksentaa, jätin leikin kesken. Mutta hyi, koko kämppä löyhkää edelleen kuvottavasti kalalle.

Onko muilla yhtä voimakasta kuvotusta jonkin ruoka-aineen hajusta?

Muokattu viimeksi:
Mulla tuli rv 7+6, päivä ekan neuvolakäynnin jälkeen aamulla runsaasti verta. Tää oli nyt viime viikon tiistaina. Sitä tuli paljon runsaammin kuin menkkojen aikaan. Menin aivan hysteeriseksi ja itkin vain vessan lattialla soitellen neuvolaan ja miehelle. Kipuja ei oikeastaan ollut mutta olin aivan satavarma että nyt meni kesken. Olin jotenkin koko alustavan viikon aina vessassa käydessä pelännyt että tuleekohan verta, jos se onkin mennyt kesken. Neuvolatätikin aika suoraan luuli että joo varmaan kesken meni. Se ei tietenkään rauhoittanut mua ollenkaan. Neuvolalääkärille ei ollut aikoja kuin kahden viikon päästä vasta joten neuvolatäti laittoi mulle lähetteen verikokeeseen raskaushormonitason tsekkausta varten ja neuvoi menemään ultraan päivystykseen.

Itkin ihan koko päivän. Illalla jonotin 4,5h siellä päivystyksessä (neuvolatäti sanoi että älä mene ennen klo 17 koska päivystys aukeaa vasta silloin, tai jotain) silmät aivan kuivuneena. Multa otettiin se verinäyte uudelleen kun odottelin lääkärille pääsyä. Eihän se lääkäri uskaltanut ultrata sisäkautta ettei aiheuttaisi enempää verenvuotoa eikä vatsapeitteiden läpi nähnyt kuin että ainakaan kaikki ei kohdusta ollut poistunut. Molemmissa verikokeissa arvot oli viel korkealla mutta kuulemma noin lähekkäin otetuista näytteistä ei voi päätellä mitään vielä. Multa otettiin klamydianäytekin. En ole edes muistanut soittaa tuloksia koska pidän sitä niin epätodennäköisenä. 7v olen ollut mieheni kanssa eikä hän satavarmasti ole pettänyt. Pitkään on muhinut jos joku tauti olisi...

Olen tässä nyt odottanut viikon ennenkuin tuli kutsu Naistentautien poliklinikalle tarkempiin tutkimuksiin. Koko tää viikko on mennyt aivan sumussa. Olin pois töistä verenvuotopäivän ja siitä seuraavan. Jouduin siis kertomaan pomollenikin. Olis hän sen saikkulapusta nähnyt kun siinä ois lukenut neuvola. Meillä saa kolme päivää omalla ilmoituksella olla pois ja kyllähän hän mun hysteerisen itkuisesta äänestä jo kuuli että tässä ei mistään flunssasta ole kyse. Sen jälkeen duunissa olen sekoillut ihan ihmeellisesti, tiputellut tavaroita ja unohdellut asioita. Ehdin jo varata ajan yksityiselle mutta sitten samana päivänä tuli kutsukirje.

Huomenna ois nyt sitten tää tutkimus edessä. Saan tietää onko sisälläni enää elämää vai ei. Huomenna siis rv 9+1 jos siellä vielä joku on kasvamassa. Mun fiilikset on aika 50-50, en jotenkin enää uskalla toivoa mitään koska se menettämisen tuska oli niin riipivää kun olin mielessäni jo ihan varma siitä keskenmenosta. Mies on aika varma että se oli vain alkuraskauteen ilmeisesti helpostikin kuuluvaa ns. valevuotoa. Oltiin harrastettu seksiä edellisenä iltana ja mulla ois kalenterin mukaan pitänyt menkat tulla silloin. Ne ilmeisesti on tekijöitä jotka saattaa pistää vuotamaan.

Olin ostanut jo kirpputorilta Marimekon vauvanvaatteen jonka piilotin heti kaapin pohjalle. Palautin raskauskirjat kirjastoon. Olen koittanut olla ajattelematta koko asiaa ja jotenkin henkisesti ulkoistin koko asian itsestäni. Kun puhun siitä, ikään kuin puhun jonkun toisen ihmisen asioista. En jaksa enää itkeä. Kutsukirjeen tullessa alkoi taas itkettää koska nyt sitä ei voi enää pakoilla, totuus selviää että saanko minä tätä toivottua ja rakastettua vauvaa vai en.

RockQueen, huh, sulla on ollut rankka alku. Onneks ei ole enää kuin tämä yö ja sitten saat selville mikä tilanne on. Pidetään peukkuja et kaikki olis hyvin vielä kaikesta huolimatta. :)

Toivotaan parasta, RockQueen. Noi on rankkoja asioita ja viikon odotus tuntuu kyllä pitkältä.

Sieltä se oksu sitten tuli... Kauheen herkästi tullut toi hajuaisti ja suurina osa hajuista tekee pahaa. Tähän mennessä on vaan etonut ja oon yökkäilly, mut tänään oli pakko oksentaa keittiön roskikseen kun esikoisen ruoka haisi vaan niin järkylle. Toivottavasti tää oli vaan kertaluonteista. Myös häpyluu on alkanut kiusaamaan, tuntuu kuin joku tökkis sitä tikarilla. Th sanokin et voi tulla vaikea loppu aika jos nyt jo alkaa liitoskipuja ilmenemään . Tosin edellisestä synnytyksestä on vasta kohta 11kk joten ehkä paikat ei oo viä palautunut...

Täällä oireina on lähinnä röyhtäily joka ruuan jälkeen...ei närästä mut röyhtäilyttää...Inhottava vaiva :(
Alussa pientä pahaa oloa pari viikkoa ja lähinnä liman oksentamista muutama kerta...
Rinnat on muuttunu todella kipeiksi...Alkuun oli nännit mut nyt koko rinta :/
Ensimmäiset viikot kävelin kun zombie ku kaiken aikaa väsytti niiiin kovin...Nyt sit ei saa aamulla nukutuksi kunmax puoleen seitsemään...Tämä viikko lomaa ja joka opäivä yläällä ekan kerran ennen viittä...

Tsempiiä RockQueen :Heartblue
Mä hyvin ymmärrän tuon tilanteen. Tosi pitkään olet vielä joutunut epävarmuudessa odottamaan. Toivotaan parasta.

Kiitos kaikille tsempeistä. Kohtahan se selviää.

Unohtui omat oireet laittaa. Jo ennenkuin olin testiä tehnyt, alkoi uni maistua enemmän. Menin aikaisemmin nukkumaan ja yksinkertaisesti tarvitsin enemmän unta. Myös nälkä tuli parin tunnin välein. Sain koko ajan olla syömässä välipaloja. Rinnat aristivat ja alavatsaa turvotti, ja sitä kihelmöi vähän samoin kuin ennen menkkoja.

Nälkä ja unisuus ovat helpottaneet vuotoepisodin jälkeen mutta rinnat ovat jatkuvasti pinkeämmät ja tuntuvat kasvaneen. Olen tottunut hengailemaan kotona ilman rintsikoita ja nyt jos päällä ei ole tiukkaa toppia niin tosi herkästi tuntuu ikävältä. Jopa yöllä kyljen kääntäminen tuntuu rinnoissa. Alavatsassa tuntuu niitä samoja "pre-menkka"-tuntemuksia edelleen. Voiko noista sitten jotakin päätellä, katsotaan..

Majtaj, mulla ihan sama, että aivastelen koko ajan ja nenä vuotaa. Mieheni, joka on heinäallergiat sun muut ehdotti, että voisi johtua katupölystä kun sitä on nyt ihan kiitettävästi (ainakin täälläpäin) ja aiheuttaa paljon oireita hänessä. Kun itsellä ei ole mitään allergioita, en osanut yhdistää.

Täällä ei käsittääkseni kauheasti pöllyä, onhan tuota luntakin kaduilla ja tullut lisääkin. Muutenkin mä oon jumiutunut neljän seinän sisään lukuunottamatta kerran viikossa suoritettavaa kauppareissua, niin en usko et mun kohdalla on siitä ainakaan kyse :D

Majtaj, tulikin mieleen eilen, että nyt on eri puolilla maata aika erilaiset olosuhteet. :D No, toivottavasti kuitenkin oireesi helpottavat!

Tän aamuvirkkuuden mä toivon jäävän pysyväksi ominaisuudeksi eikä vaan oireeksi. Olen koko ikäni ollut illan virkku ja aamut ei todellakaan ole ollut mun juttuja. Nyt olen hereillä ennen kellonsoittoa eikä tee tiukkaakaan. ;)
Ja joudun nukkumaan jo urheiluliivien kanssa, muuten herään joka kerta kun käännän kylkeä. :(

Majtaj ja Thelma mä liityn aivastelijoiden joukkoon! Saatan aivastaa 10 kertaa päivässä ihan randomilla. Ei mitään allergiaa tms mutta tulee vaan. Alkoi heti plussauksen jälkeen ja on jatkunut tähän saakka. Eilen kun olin kaupassa ihan järkyttävän pissahädän kanssa ja tuli aivastus niin olin ihan varma että tuli tippa housuun asti :D oon kyllä kuullut että niin voin käydä mutta jotenkin yhdistäisin sen enemmän loppuraskauteen :D nyt rv10+2

Mulla tuli rv 7+6, päivä ekan neuvolakäynnin jälkeen aamulla runsaasti verta. Tää oli nyt viime viikon tiistaina. Sitä tuli paljon runsaammin kuin menkkojen aikaan. Menin aivan hysteeriseksi ja itkin vain vessan lattialla soitellen neuvolaan ja miehelle. Kipuja ei oikeastaan ollut mutta olin aivan satavarma että nyt meni kesken. Olin jotenkin koko alustavan viikon aina vessassa käydessä pelännyt että tuleekohan verta, jos se onkin mennyt kesken. Neuvolatätikin aika suoraan luuli että joo varmaan kesken meni. Se ei tietenkään rauhoittanut mua ollenkaan. Neuvolalääkärille ei ollut aikoja kuin kahden viikon päästä vasta joten neuvolatäti laittoi mulle lähetteen verikokeeseen raskaushormonitason tsekkausta varten ja neuvoi menemään ultraan päivystykseen.

Itkin ihan koko päivän. Illalla jonotin 4,5h siellä päivystyksessä (neuvolatäti sanoi että älä mene ennen klo 17 koska päivystys aukeaa vasta silloin, tai jotain) silmät aivan kuivuneena. Multa otettiin se verinäyte uudelleen kun odottelin lääkärille pääsyä. Eihän se lääkäri uskaltanut ultrata sisäkautta ettei aiheuttaisi enempää verenvuotoa eikä vatsapeitteiden läpi nähnyt kuin että ainakaan kaikki ei kohdusta ollut poistunut. Molemmissa verikokeissa arvot oli viel korkealla mutta kuulemma noin lähekkäin otetuista näytteistä ei voi päätellä mitään vielä. Multa otettiin klamydianäytekin. En ole edes muistanut soittaa tuloksia koska pidän sitä niin epätodennäköisenä. 7v olen ollut mieheni kanssa eikä hän satavarmasti ole pettänyt. Pitkään on muhinut jos joku tauti olisi...

Olen tässä nyt odottanut viikon ennenkuin tuli kutsu Naistentautien poliklinikalle tarkempiin tutkimuksiin. Koko tää viikko on mennyt aivan sumussa. Olin pois töistä verenvuotopäivän ja siitä seuraavan. Jouduin siis kertomaan pomollenikin. Olis hän sen saikkulapusta nähnyt kun siinä ois lukenut neuvola. Meillä saa kolme päivää omalla ilmoituksella olla pois ja kyllähän hän mun hysteerisen itkuisesta äänestä jo kuuli että tässä ei mistään flunssasta ole kyse. Sen jälkeen duunissa olen sekoillut ihan ihmeellisesti, tiputellut tavaroita ja unohdellut asioita. Ehdin jo varata ajan yksityiselle mutta sitten samana päivänä tuli kutsukirje.

Huomenna ois nyt sitten tää tutkimus edessä. Saan tietää onko sisälläni enää elämää vai ei. Huomenna siis rv 9+1 jos siellä vielä joku on kasvamassa. Mun fiilikset on aika 50-50, en jotenkin enää uskalla toivoa mitään koska se menettämisen tuska oli niin riipivää kun olin mielessäni jo ihan varma siitä keskenmenosta. Mies on aika varma että se oli vain alkuraskauteen ilmeisesti helpostikin kuuluvaa ns. valevuotoa. Oltiin harrastettu seksiä edellisenä iltana ja mulla ois kalenterin mukaan pitänyt menkat tulla silloin. Ne ilmeisesti on tekijöitä jotka saattaa pistää vuotamaan.

Olin ostanut jo kirpputorilta Marimekon vauvanvaatteen jonka piilotin heti kaapin pohjalle. Palautin raskauskirjat kirjastoon. Olen koittanut olla ajattelematta koko asiaa ja jotenkin henkisesti ulkoistin koko asian itsestäni. Kun puhun siitä, ikään kuin puhun jonkun toisen ihmisen asioista. En jaksa enää itkeä. Kutsukirjeen tullessa alkoi taas itkettää koska nyt sitä ei voi enää pakoilla, totuus selviää että saanko minä tätä toivottua ja rakastettua vauvaa vai en.

Ultrassa käyty tänään ja huh, KAIKKI HYVIN! Itkin siinä tutkimuspöydällä kun kuulin. Koko vastasi viikkoja eli 9+1. Jotain veristä vuotoa voi kuulemma tulla vielä myöhemmin, jotain sellaista tummempaa siellä näkyi mutta se ei ole vaarallista. Olen niin onnellinen! <3

Kehtaanko ees kirjottaa..... tänään tuli uus oire.. alapään turpoominen.. :( että voi olla epämukava olo.. toivottavasti tää ei ihan jokapäiväiseks ala.. :(

Takaisin