Oireet

Kyllä, jatkuva paineen tunne alavatsalla. :) Mulla ollut jokaisessa onnellisesti päättyneessä raskaudessa! :)

Huh kylläpä helpotti oloa. Häiritsevä tää tunne todellaki on kiitti Sheidi helpotti tosi paljon!!

Kyllä mulla ainakin on ollut paineen tunnetta edellisissäkin raskauksissa :)

Tällä hetkellä oireina: etovaa oloa, päänsärkyä ja väsymystä. Alavatsaa nipistelee ja jomottaa. rv oviksesta 4+3 ja menkoista 4+1

Mulla on kans joka päivä kipuja alamahassa, varsinkin iltaisin. Sellaista menkkajomoa. Tänään oon kohdannu niin jäätävää väsymystä etten oo ennen valveilla kohdannu :o :D voimia sisaret!

Täällä kans välillä paineen tunnetta, turvotusta, mahan nipistelyä, alaselän särkyä, päänsärkyä. Pissahätä välillä oikeesti vartin välein, pahimmillaan iltaisin. Pahoinvointi ei oo viel alkanut mutta hajut haistan jo todella herkästi, joten eiköhän ne pahat hajut ala pian etomaan...

Nii ja tissit on edelleen hyvin turvonneet ja välillä todella herkät.

Rv 4+4

Ennen plussaa
- vatsa & selkä jomotukset
- hajuaisti herkistyi
- etova olo varsinkin iltaisin
- tiettyjä ruoka-aineita ei vaan tee mieli
- kylmä
- väsy
- tunteilu (itku herkässä)

Plussan jälkeen
- muuten samat mut jomotukset on helpottuneet
- pahoinvointi lisääntynyt ( ja edelleen iltaisin)

Mullakin ihan hirveä nälkä koko ajan ja iltaisin palelee... Yöllä tullut noita repäisykipuja, jos liian nopeasti kääntää kylkeä.
Aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi alkanut n. 6-7 viikolla ja ekassa kesti vaan kolmisen viikkoa, mutta toisessa sit puolet pidempään eli kuusi viikkoa. :hungover: saas nähä kuinka nyt käy...

Oireita täälläpäin ennen plussaa oli:

- Jäätävä palelu
- Rintojen herkkyys
- Menkkajomot
- NÄLKÄ NÄLKÄ!

Plussan jälkeen:

- Kaikki yllämainitut
- Paineen tunne vatsassa ja turvotus
- Pahoinvointi iltaisin
- Kuumat aallot ja poskien kuumotus
- Hirvee suolasen himo
- Väsymys
- Kiukuttaa, pienetkin asiat XD
- Koko vartalon hillitön kutina ( sain reseptilla antihistamiinia ja meni sillä ohi )

Mulla on laskettu aika 5.9. Plussasta saakka ollut kipua alavatsassa ja -selässä. Välillä paineen tunnetta, välillä jomottaa tasaisesti ja välillä ilmeisesti repäisykipuja kun vaihtaa kylkeä sängyssä tms. Tänään on myös huimannut ja niin väsynyt olo että ei meinaa töissä jaksaa keskittyä mihinkään (niinpä surffailen täällä, hih) Olen ensimmäistä kertaa ikinä raskaana vaikka ikää on jo 34. Jotenkin kaikki pelottaa ja mietityttää ja epävarma olo. Reilun kahden viikon päästä on varhaisulta lapsettomuuspolilla, jossa olimme tutkimuksissa. Hoitoihin asti emme päässeet kun tuli tämä ihana luomu plussa. Onneksi on tämä foorumi josta voi lukea että muillakin on oireita. Vaikka tietenkään ei kellekään toivoisi mitään ikäviä oireita. Voi mikä matka tästä onkaan alkamassa... Nyt vaan sormet ristiin että riisinjyvänen pysyy matkassa :)

Onnea ja tervetuloa Päivi :)

Täällä alkoi 2 päivää ovulaation jälkeen vihlaisut rinnoissa ja eilen oli jo tosi kipeitä vihlaisuja. Myös menkkajomoja ja palelua ollut ja hermot välillä superkireällä.

Täällä turvotusta, jatkuva nälkä, tissit arat ja turpeat, menkkamaisia jomoja ajoittain ja etenkin vasemman nivusen seudulla vähän tuikkii.. Ja väsyttää! Eilen illalla nukahdin kahdeksalta. :grin

Päätä särkee ja pahoinvointia :yuck:
Väsymystä myös havaittavissa.
Alavatsan nippailut on joskus tosi kovia vihlasuja.

Tämä kipuilu kyllä huolestuttaa vaikka lapsettomuuspolin lääkäri sanoi lääkkeistä konsultoidessa että kovakin kipu voi kuulua asiaan jos ei ole vuotoa. Juuri tuli eka oksennus autossa kun mies pesi ikkunat siitä nesteen hajusta. Yhyy mikä olo.

Täällä ei vielä juuri oireita ole menkkajomotuksia lukuun ottamatta. Väsymys on kyllä kova, yheksältä vois olla joka ilta nukkumassa. Mutta nautin nyt toistaiseksi tästä oireettomuudesta - jos menee samoin kuin edellisessä raskaudessa, niin tämä ei kauaa kestä! Nyt pitää nauttia kun on vielä energiaa ja hyvä olo.

Oireet on täällä vielä aika vähissä. Palelu on kyllä ihan mahdotonta. Ensimmäinen oire taisi olla janon tunne ja sekin ennen plussaa. Jomottelua munasarjoissa ja alaselässä. Naurattaa myös tää väsymys. Oon viiden aikaan valmis menemään nukkumaan, ja nytkin vauhdikas uusi vuosi, kun menossa ennen yhdeksää nukkumaan :rolleyes:

Mulla on oireina:

- palelua
- turvotusta
- kuvottavaa oloa
- rinnat turvoksissa

Ensimmäisen kohdalla alkoi raju oksentelu aikaisin, toivottavasti pääsis nyt vähemmällä.

Takaisin