Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Injalle, Nibsille ja Bellolle, jotka komppasitte käsitystäni sydänoireiden suht. harmittomuudesta!

Vaihteeksi positiivinen oire! Tuntuu, että hiukset rasvoittuu paljon hitaammin kuin normaalisti. Onko kukaan muu huomannut?

Todellakin! Ei tarvii pestä hiukset kuin kaks kertaa viikossa, kertakin ehkä riittäisi. Esim. viime viikolla pesin hiukset maanantaina ja seuraavaksi lauantaina. Ennen raskautta tuli helposti pestyä joka toinen päivä.

Kynnet myös kasvaa huikeen hyvin tai siis on vahvistuneet niin ettei enää lahoa toisesta päästä samaa tahtia kun kasvavat :D Kyllä näillä tiikerinkynsillä voi sitten jälkikasvua puolustaa... ;)

Mulla kans hiusten pesuväli pidentynyt kivasti :) Ja noihin rasvasuosituksiin niin mä taas suosittelen Novalanin sijasta Orionin Lipolan -voidetta. Molemmat on hyviä mutta novalan on vaikemmin levittyvää. Lipolan on nimenomaan ihottumien jälkitiloihin tarkoitettu ja monet ihottumat lapsilla hoidettu tyystin ilman kortisonejakin :)

Ja ps. Nauttikaa nyt ...... Imetyksen aikaan hiukset alkaakin rasvoittua ja lähteä päästä. Nimimerkki"karvaasti kokenut".
Kyllähän ne takaisin lopulta tuuhenivat onneksi. Ne on taas ne hormoonit :P

Mulla oireena jo jonkin aikaa ollut nenän tukkoisuus ja huono hapen saanti. Käyttääkö joku jotain allergia lääkettä nytkun siitepöly kausi on alkanut...tai jotain nenäsumutetta millä sais nenän auki? Inhottava oire ku ei happi kulje

Mulla on käytössä Loratadin, jonka olen neuvolalääkäriltä saanut reseptinä. Lisäksi on Lomudalin silmätippoja, mutta en ole nenäsumutteita käyttänyt tai edes kysellyt. Tällä hetkellä Lomudal itseasiassa tuplaa lievittämään kohonneiden maksa-arvojen aiheuttamaa ihon kutinaa. Äitipolilla olisivat sitä kirjoittaneet, mutta löytyi jo arsenaalista.

Allergialääkkeinä voi käyttää niitä lääkkeitä missä vaikutusaineena setiritsiini ja tänään neuvolalääkärikin minulle sanoi että käytä tabuja jos silmätipat ei riitä. Mulla käytössä myös nenäkannu :)

Mulla on myös sellainen nenäsuihke, jota laitetaan etukäteen. Siinä ei ole lääkeaineita vaan se muodostaa suojaavan geelin limakalvoille. Suihkeen nimi on Prevalin

Huoh! Minulla on varmaan puhjennut koivuallergia nyt raskausaikana. Ennen ei ole ollut. Ääni ei lähde, kurkku kipeä, nenä tukossa ja verta valuu nenästä. Varmaan tämä hirveä stressi pahentaa vielä tilannetta ja se että ulkona pitää juosta tuossa pölyn keskellä. Meillä oli kahtena yönä ikkuna auki ja sillä puolella taloa on isot koivut, huoneet on vasta maalattu ja hirveä maalinhaju sisällä. Nyt kokeillaan auttaako lepo toisessa huoneessa, suklaa ja mustat lesket.

Mulla on alkanut tuntua ikävää paineen tunnetta jossain tuolla kohdunsuulla. Ei supista, mutta määrätyt asennot, kuten pöntöllä istuminen ja kyykyssä oleminen tuntuu "kivana" puristuksena. Jospa pieni löhöilee jotenkin kohdunsuuta vasten...

Mullakin tuntuu välillä pientä painetta ja kaikki liikkeet jorenki kauheen alhaalla. Ultrassa kyllä näky että oli pää alaspäin ja vinottain. Jotenki se siel päällä puskee kivasti tonne rakkoon ja alaviistoon. Ylhäällä taas ei tunnu potkuja juur olleskaan. Jännässä asennossa siellä nyrkeillä muksii.

Mä en enää edes tiedä miten päin vauva on kun liikkeitä tuntuu vähän siellä sun täällä ja välillä tosi kummallisissaki paikoissa. :D Joskus tuntuu niinku se yrittäs jo ulos tulla ku suoraan alapäähän huitasee. Issias vaivaa ikävästi varsinki öisin kun meillä on liian pehmee sänky. Unet jääny viime aikoina tosi vähäsiks sen takia ja tuntuu että ei jaksa mitään tehdä.

Oliko täällä päänsärystä kärsiviä? Tarvisin apua päänsärkyyn kun vikalla kolmanneksella enää panadol turvallinen... Mikä panadol ja kuinka paljon kerrallaan teillä tehoaa? Jos tehoaa :/ ja muita kikkakolmosia? Tää päänsärky putki on pakko saada katki :(

Rv 26+2

Onkohan nämä niitä liitoskipuja? Kun on liikkunut aktiivisesti päivän ja touhunnut paljon, niin illalla tuntuu siltä, että hanuri "repeää". Siis tuntuu siltä, että takapuolessa olisi joku luu, jonka toinen puoli vetää itään ja toinen länteen.

Moony, ite oon käyttäny panadol zapp 500mg. Ei oo useesti tarvinnu käyttää mutta mulla ainakin jo yks tabletti auttanu kipuun nopeasti.

Onkohan nämä niitä liitoskipuja? Kun on liikkunut aktiivisesti päivän ja touhunnut paljon, niin illalla tuntuu siltä, että hanuri "repeää". Siis tuntuu siltä, että takapuolessa olisi joku luu, jonka toinen puoli vetää itään ja toinen länteen.
Mullakin oli reissussa sellainen olo että häntäluu kasvaisi pituuttaan :? :D sattui jotenkin kummasti ahteriin kun käveli...

Oliko täällä päänsärystä kärsiviä? Tarvisin apua päänsärkyyn kun vikalla kolmanneksella enää panadol turvallinen... Mikä panadol ja kuinka paljon kerrallaan teillä tehoaa? Jos tehoaa :/ ja muita kikkakolmosia? Tää päänsärky putki on pakko saada katki :(

Rv 26+2

Mulle hoitaja sanonut, että jos on kipuja niin ota Panadolia 1000mg kerralla, koska 500mg on lasten annos. Eikä ole kyllä ollut puhetta ettei sitä saisi ottaa vikalla kolmanneksella... Buranaa tai muutakaan ibuprofeiinia ei suositella viimeisellä kolmanneksella.

Mulle hoitaja sanonut, että jos on kipuja niin ota Panadolia 1000mg kerralla, koska 500mg on lasten annos. Eikä ole kyllä ollut puhetta ettei sitä saisi ottaa vikalla kolmanneksella... Buranaa tai muutakaan ibuprofeiinia ei suositella viimeisellä kolmanneksella.

Kiitos! Grammasta mulla on ollutkin, mutta välillä myös testannut 500mg poretta tai zappia niin tietää sitten ottaa suoraan kaksi kerralla. Panadol tosiaan turvallinen loppuun saakka. Eilen neuvolan lääkäri kirjoitti reseptin panacodiin, joka vahvempi kun panadol.

Mulla tullu takas aamu oksennukset. Pari kolme kertaa viikossa tulee aamu oksennus. Ja lisäks kauhee väsymys. Puolen pv jälkee nukuttaa nii saakelisti, ettei jaksa mitää tehä. Rv 24+5

Takaisin