Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ainakin portaat on selälle tosi hankalia olleet jo pidempään. Ylpeyden niellen pyrin käyttämään hissejä, jos sellainen löytyy. Kotona on pakko kulkea portaissa, mutta onneksi ne ovat sen verran kapeat, että saa molemmilla käsillä otettua tukea tarvittaessa. Kävely kanssa ärsyttää selkää, enkä ole sitten helmikuun uskaltanut lähteä kävelylle, kun silloin 4 kilometrin jälkeen en meinannut enää pystyä laskemaan painoa vasemmalle jalalle.

Onneksi selkä on suurimman osan ajasta ihan ok ja pärjään ilman särkylääkkeitä. Ennakoimalla ja välttämällä selkää kipeyttäviä asioita pärjää pitkälle. Pyöräillessä selkä on hyvässä asennossa ja uinti yleensä auttaa vähän (kroolaan). Kai siinä lähtee veri kivasti kiertämään, ja altaassa selän ei tarvitse kannatella mun ja vatsan painoa.

Ai mun issias! Vasemman pakaran yläosassa hermopiste ja on muute niin kipee. Kävelen ku mummot. Ei ollu tänään musta enää shoppailijaks ku pari tuntia ja sitten oli jo jalkapohjatkin kumman kipeet :(

Mullakin oli elämäni eka närästys torstaina. Taisi tulla tikka masalasta, erilaisia mausteita kun normaalisti. Ei ollu kivaa!

Ja sitten omituinen "oire", joka ei sinällään varmaan liity raskauteen. Mulla hankaa nivusiin hankaumat :D en tiedä olenko lihonnut reisistä ja siksi? Mutta oon ollut lihavampikin eikä sillon moista ongelmaa ollut. :D tuntuu että nivuset ns. "hikistyy" tms ja on tosiaan hangannut kipeät punaiset kohdat tonne ihan taipeisiin. Tosi ärsyttävää!

Onko kellään muulla vielä tämmöstä et joinakin päivinä vatsa ihan sekaisin ja välillä on sit hitaalla :( menee hermo.. mulle on myös tullu kiusaksi inhottavat vatsanahkassa tuntuvAt vihlonnat :( Varmaan vatsankasvusta aiheutuvaa?

Mamma, oisko vatsan toiminta hormonien heittelystä? Miulla on kans noita vatsan vihlontoja ja navan kohdilta välillä kans vihlasee. Napa varmaan pikkuhiljaa pullistuu ulospäin ;D

Kyllä vaan :P Lähes koko raskauden ajan säännöllisin väliajoin vatsa ollut löysällä/kuralla, sitten taas seuraavana päivänä normaalia. Mutta niin kuin monesti raskaudessa olisi ummetusta, niin sitä minulla ei ole kertaakaan ollut, vatsa on toiminut kyllä hyvin vilkkaasti :D
Napani on pullistunut ulos ja ennen sitä/pullistumisen aikana oli juurikin näitä vihlontakipuja siinä navan seudulla ja napa oli aivan kosketusarka. Rasvasin napan seutua päivittäin Bepanthenilla, se auttoi. Nyt ei enää napa ole arka kun on pulpahtanut esiin ;)

Onko kellään muulla alkanut kasvaan karvaa navan alapuolelle ja mahaan ylipäänsä? :D mulla tullut jo joitain viikkoja sitten selkeä vaalea karvapeite mahaan ja erottuu omaan silmään vähän liiankin hyvin kun katsoo kumpua, kun ne töröttää siinä mukavasti kasvavan pallon päällä :? :)

Joo ja mulla vatsa lähestulkoon koko ajan ollut ja on löysällä... Toimii kuitenkin. Ja ihanasti kerääntyy kyllä ilmaakin :D not nice.

Mulla on karvan kasvua joo. Ei oo kivan näkönen masu omaa silmään. Ja myös pierettää iha koko ajan välillä. Kivaa :D

Mulla on kans tota karvahommaa :D jopa 3 mustaa karvaa :o saa nähä minkälaiseksi apinaksi tässä kehittyy :'D

Onko kellään muulla alkanut kasvaan karvaa navan alapuolelle ja mahaan ylipäänsä? :D mulla tullut jo joitain viikkoja sitten selkeä vaalea karvapeite mahaan ja erottuu omaan silmään vähän liiankin hyvin kun katsoo kumpua, kun ne töröttää siinä mukavasti kasvavan pallon päällä :? :)

Mullakin on mahassa alkanut kasvaa karvaa :D

Jep, karvavana täälläkin :P
Muunlaista linea negraa ei sitten olekaan tällä erää näemmä :P

Takaisin