Mulla ainakin portaat on selälle tosi hankalia olleet jo pidempään. Ylpeyden niellen pyrin käyttämään hissejä, jos sellainen löytyy. Kotona on pakko kulkea portaissa, mutta onneksi ne ovat sen verran kapeat, että saa molemmilla käsillä otettua tukea tarvittaessa. Kävely kanssa ärsyttää selkää, enkä ole sitten helmikuun uskaltanut lähteä kävelylle, kun silloin 4 kilometrin jälkeen en meinannut enää pystyä laskemaan painoa vasemmalle jalalle.
Onneksi selkä on suurimman osan ajasta ihan ok ja pärjään ilman särkylääkkeitä. Ennakoimalla ja välttämällä selkää kipeyttäviä asioita pärjää pitkälle. Pyöräillessä selkä on hyvässä asennossa ja uinti yleensä auttaa vähän (kroolaan). Kai siinä lähtee veri kivasti kiertämään, ja altaassa selän ei tarvitse kannatella mun ja vatsan painoa.
Onneksi selkä on suurimman osan ajasta ihan ok ja pärjään ilman särkylääkkeitä. Ennakoimalla ja välttämällä selkää kipeyttäviä asioita pärjää pitkälle. Pyöräillessä selkä on hyvässä asennossa ja uinti yleensä auttaa vähän (kroolaan). Kai siinä lähtee veri kivasti kiertämään, ja altaassa selän ei tarvitse kannatella mun ja vatsan painoa.