Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla ollu järkkyjä liitoskipuja? Mulla on tuntunu vaan vasemmalla puolella ja vetää ihan maahan mut ku sattuu nii pirusti. En osaa ees kuvailla tota et miltä se tuntuu, muutaku aivan järkyltä. Onkohan ees liitoskipuja? Kauhee jos noita tulee kesken työpäivän, oon eskarissa avustajana... siinäpä ois lapsille selittely miks ope makaa lattialla :'D

Voi kauheeta! Ei kyllä tuollaisia ole ollut. Esim aivastaessa ja yskästessä sattuu ja öisin täytyy asentoa vaihtaa to-del-la hitaasti, muuten sattuu. Olen vaan ajatellut että kipu on sitä kun kehoni venyy.. Mutta tuo sinun kipusi ei kuulosta todellakaan kivalta. Kai tämä kipuilukin on yksilöllistä.. Oletko terkkarillesi jutellut?

Kannattais käydä lääkärissä. Noin kova kipu ei normaalia. Ennemmin yksi käynti liikaa kuin liian vähän!

Niin sitten kävi, että kotiin jäin iskiaksen (tms) kanssa. Kyllä koville otti. Normaalisti laitoin kellonkin herättämään 4.45 mutta ei se auta kun ei pääse liikkeelle niin ei vaan pääse :( Katotaan mitä työterveys sanoo kunhan se aukeaa ja saa ajan.

Mulla on ollut ikäviä vatsantoimintaan liittyviä kramppeja. Tulkitsen sen niin, että kohtu painaa suolistoa kasaan ja siellä ei pääse tavara eteenpäin normaalisti... sattuu muuten ihan pirusti :confused:

Koitan syödä tosi kuitupitoisesti ja juoda vettä, oon huomannut että se auttaa. Onks kellään muulla ollut vastaavaa?

Ei kramppeja, mutta muuten suoliston kanssa ongelmia :( ollut ajoittain ummetusta mikä aiheuttanut suolistoon nyt jonkun ongelman (haavauma, pukama tms) mikä vuotaa... Verta tulee välillä reippaastikkin, välillä ei ollenkaan. Vaivaa jatkunut jo parisen kuukautta ja pari reseptilääkettäkin käytetty. Tänään taas soitto neuvolaan. Toivottavasti saat toimimaan, jottet joudu tähän kierteeseen :/

Mullakin liitoskivut välillä tosi lamaannuttavan kovia. Ne mitä tulee esim. Aivastaessa on pieniä ja menevät nopeasti ohi, mutta nää esim. Ihan yhtäkkiä istuessa tai rauhallisesti kävellessä tulevat liitoskivut kramppaa monta minuuttia. Kevyt hieronta yleensä vähän helpottaa...
Mulla ei ollu tällaisia edellisissä raskauksissa lainkaan, vain ne äkkiliikkeestä tulevat krampit... Täytyypä jutella kans ens kerralla neuvolassa joka on parin viikon päästä

Mulle tais tosiaan haamu viiva tulla.ainaki rinnat ovat olleet arat ja kahviki ruvennu maistumaan pahalle.kahvi maistui jo vloppuna pahalle yhyy no ehkä sitä vois sit vähentää lopulta taas juoda teetä :) esikoista ootelles kahvi maistui pahalla vasta siinä johnaki puol välis raskautta ja alko närästämäänki. :p hakia apteekin oma testi viä tänään kun kaupoille meen muutenki ehtoolla .aijuu ja yks toinen oire on hikoilu ! ^^ :)

Rv20 ja alkanut ikävä paineentunne alavatsalla, esim vritsatessa, mutta ei koko ajan. Tulehdusta ei ollut, onko muilla vastaavaa? Neuvolassa meinasivat kohdun kasvamiseen liittyviksi kivuiksi.
Rinnat vihloo kylmässä, lonkat sattuvat pitkien kävelyjen jälkeen...huoh ja puolet olis vielä edessä. Mutta en valita :)

Sairaslomaa napsahti viikko, onneksi vaan! Josko sillä menisi ohi..toivossa on hyvä elää. Viikon päästä uusi aika, kurjaa vaan jos jatkaa aina viikon kerrallaan :(

Bello, olen käyttänyt ummetukseen Levolac nimistä apteekin ummetuslääkettä. Järkyttävän makeeta litkua mutta toimii, kun tuntuu ettei pelkkä kuitupitoinen ruoka auta. Ja luumu pilttiä, ei sekään mitään herkkua mutta menee ihan pikku välipalanakin.

Kaustinen, ihana asenne! Samanlaista paineen tunnetta, ja vielä kun on just käyny vessassa ja pääsee takaisin esim. sänkyyn niin heti tuntuu taas paine että on mentävä uudelleen.

Mulla ei auta luumut tai mitkään, levolacilla sain vaan vielä pahemmat ilmavaivat. Toisilla auttaa, toisilla ei :(

Minä olen syönyt Vi-Sibliniä päivittäin pari kuukautta ja sillä maha on toiminut säännöllisesti. En uskalla lopettaa käyttöä, mutta onneksi tuo onkin päivittäiseen käyttöön tarkoitettu. Suosittelen kokeilemaan, jos muista valmisteista ei tunnu olevan apua.

Mulla vaivaa iskias, kipu tulee ihan yllättävissä tilanteissa, esim. kenkiä jalkaan laittaessa. Pitemmät kävelylenkit on aika tuskaa.

Ummetus on onneksi tässä raskaudessa ollut vielä satunnaista mutta aiemmissa jouduin turvautumaan ihan pienoisperäruiskeisiin. Magnesiamaito on myös hyväksi havaittu. Sitä olen käyttänyt myös taaperoikäisillä ajoittaiseen ummetukseen. Loppuraskaudesta se auttoi myös närästykseen. Perinteiset laksatiivit saa mullakin aikaan vain ilmavaivoja.

Microlaxin peräruiskeet täälläkin olleet käytössä, kolme käyttänyt tähän mennessä. Se on kyllä maailman helpottavin tunne siinä kohtaa. Tänään seurana päänsärky :/ otin viimeksi edellispäivänä särkylääkkeen, joten nyt yritän sinnitellä :(

Niin järkyttävän kipeä alavatsa, että kävely on täyttä tuskaa. Soitin jo synnärille. Käskettiin ottaan lääkettä ja oleen vuodelevossa. Auttaa niin kauan kun oon makuullaan. Pelkkä vessassa käynti on vaikeeta.

Mulla kans alavatsa juimii. Alkoi yöllä kylkeä kääntäessä toispuoleisena kipuna ja töissä sitten muuttui koko alavatsa kipuiluksi kävellessä ja seisoessa. Soitin neuvolan neuvontaan ja siellä lähinnä antoi virtsatulehdustestiin lähetteen, taas... Olenkin jo kolme tehnyt tähän mennessä ja edellisen viime viikolla. En kyllä virtsatulehdukseksi usko, muistuttaa lähinnä menkkakipuja. Ja kun yritin kysellä enemmän et mikähän se voisi olla niin lähinnä syyllisti siitä, et "miksi piti mennä töihin jos kerran niin kipuilee". No, kun ei sattunut töihin mennessä vielä erityisen paljon... Lähdin sit kotiin lepäileen. Tulisi jo torstai ja ru niin näkisi, et onhan kaikki ok

Voihan närästys.. taas se alkaa. Taitaa tulla yhtä pitkähiuksinen peikkotyttö ku veljensä oli jo heti syntyissään. :)

Takaisin