Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänää 16+4 ja edelleen aamulla yökkäilen. No tänään oon oksentanu jo 2 kertaa. Loppuukohan tää jossain vaihees. Mihi asti teillä on kestäny pahoinvointi?
Kuinka pitkällä olitkaan? Itellä oli siis ihan kauheeta viikkoon 10 asti, nyt on lähteny helpottaan, eli toi ensimmäinen kolmannes on ilm. Aina vähän ilkeempi. Nyt mulla 11+4 :)

Kädet puutuu! Samaa oli viimeksikin, mutta nyt vielä voimakkaammin varsinkin oikeassa kädessä. Välillä säteilyä tuntuu kyynärpäässä asti. Nukkuessa tulee tuota puutumista ja välillä myös esim. kirjoittaessa tai kun pitää lusikalla/haarukalla syödä.

Made: Syötkö sä magnesiumia. Itse oon vetänyt magnesium 250mg X 1 koko raskauden ajan ja jo ennen raskauttakin säännöllisesti. Saan öisin nukuttua hyvin kun ei lihaksia pakota ja tuu noita suonen vetoja. Esikon aikaan en syönyt kuin mamma vitamiineja ni jatkuvaan suonta veti jalasta.

Mullakin mamma vitamiinit käytössä ja katoin et niissä ois 350mg magnesiumia, oniohan se liian vähän sitten...?

Made, tänään 18+2 ja juuri päätin pisimmän putken olla oksentamatta: 4 päivää. Se putki tosin katkesi tänäaamuna ja tässä alkuviikosta on ollu huono olo vaikken oo oksentanut. Viime pe-la oli ihan hirveä, vain vesi pysyi sisällä. Sitä ennen oli kans pari helpompaa päivää, eli mulla tää vaihtelee paljon päivästä riippuen. En jaksa edes toivoa että tää menis joskus kokonaan ohi.

Made, mulla oli välissä peräti kolme hyvää viikkoa, mutta pahoinvointi alkoi lievempänä uudelleen parisen viikkoa sitten. Nyt siis 19+ ja edelleen satunnaista oksentelua. Onneksi tämä on sentään siedettävää etomista ja klassista aamuoksentelua, jos on ihan oksentaakseen. Eka kolmannes olikin jotain ihan muuta. Äidilläni oli kestänyt pahoinvointi kaksi kolmannesta. Toisella sukulaisella peräti kahdeksan. Toivottavasti sulla (ja itselläkin) loppuu mahdollisimman pian.

Joo ei mullakaan onneks joka aamu oo eikä aina tuukkaan mitää ulos. Kylhän tämän virlä kestää mutta väsyttävää se vaan on, kun aamuisin menee kaikki voimat huonon olon takia.

Miulla viime raskaudessa loppu pahoinvointi rv20, eli voi se vielä loppua! Tosin alko sit uusiks rv26 jälkeen. Tällä kertaa näyttäs loppuneen aikasemmin (koputtaa puuta), nyt 15+2 ja puoleentoista viikkoon en oo oksetanu! Sais pysyäkki poissa. Toivottavasti teilläkin pian loppuu..

Mulla ei ollu pahoinvointia alkuun juuri ollenkaan. Kunnon pahoinvoinnit alko vasta rv 13 jälkeen ja nyt saa joka aamu olla oksentamassa, välillä myös pitkin päivää. Toivottavasti tää ei kestäis kovin pitkään. Nyt siis rv 16+6.

Muokattu viimeksi:
Tässä vielä:

Merilevien runsasta käyttöä on syytä välttää niiden sisältämän jodin ja mahdollisten raskasmetallien takia. Merilevien säännöllistä käyttöä tai niiden käyttämistä ravintolisänä ei suositella raskaana oleville eikä henkilöille, joilla on kilpirauhasen toimintahäiriöitä.

Eli runsas ja säännöllinen käyttö ei kyllä omalla kohdalla toteudu ja kun en hirveästi pöytäsuolaa käytä ja maitoakin vain max. 4-5dl päivässä niin olen huoletta muutamasta sushiherkuttelusta :p
Kiitos Nibs! Tämän innoittamana annoin periksi sushin himolleni ja tein eilen satsin kasvissusheja itselle ja puolisolle. Oli muuten hyvää! :) Mä tein niin, että laskin Fineli.fi -sivuilta norilevän jodipitoisuuden, ja kuinka paljon jodia on yhdessä norilevyssä. Sitten laskin, paljonko mun äitiysvitskuissa on jodia (150 ug) ja montako norilevyä voin syödä ja pysyä silti hyvin turvarajan (600 ug) alapuolella. Tiedoksi, että kolme norilevyä voi vielä syödä ihan huoletta (jodia tulee reilu 100 ug eli yhteensä raskausvitamiinin kanssa n. 250-300 ug, jos käyttää myös jodioitua suolaa) :grin Oli aika elintarvikekemistiolo, mutta oma mieli helpottui laskelmista. Ja sain syödä sushia! :wink

Isot tsempit kaikille pahoinvoinnista kärsiville :yuck: Mun pahoinvointi kesti viikolta 5 viikolle 15, ja nyt näyttäisi ainakin sen verran laantuneen, että jäljellä on enää pientä etomista aamuisin ja iltaisin. Loppuispa se kokonaan.

Fii: outoa puutimista. Oliko sulla niinku jalat puuduksissa vai? Jos vauva painaa jotenki jotai joka saa paikat puutumaan kun verenkierto estyy vähän.
Nyt on jo parempi, mistä lie johtunut, todennäköisesti rasituksesta. Alaselkä ja alavatsa siis tuntui puutuneelta joten kävely tuntui vaikealta, mutta nyt on taas normaali.

Kiitos bello tarkoista laskemista:) eli jos kolme levyä voi huoletta syödä niin se on tosi paljon! Kun jos esim. sushiravintolassa syön osan makirullia ja osan nigireitä jossa on ohut levänauha, niin tuota kolme levyä harvoin tulee täyteen. Ei paha siis ;)

Kiitos bello tarkoista laskemista:) eli jos kolme levyä voi huoletta syödä niin se on tosi paljon! Kun jos esim. sushiravintolassa syön osan makirullia ja osan nigireitä jossa on ohut levänauha, niin tuota kolme levyä harvoin tulee täyteen. Ei paha siis ;)
Mutta ne mun norilevyt painoivat 2.8 g (katsoin pakkauksesta), veikkaan että levyjen koolla on eroa. Mutta siis joo, aika paljon saa syödä! Varsinkin jos jättää muut jodilisät/lehmänmaidot/jodioidut suolat väliin sinä päivänä. Ja ei joka päivä käy! Levässähän on se raskasmetalliongelmakin, minkä takia ei kannata hirveän usein käyttää. Vähän niin kuin petokaloissa.

Ihan ku olis tässä kuukautiset menossa. Alavatsa kramppaa siihen malliin.. Ensimmäisen synnytys alko tälläsillä oireilla :D

Takaisin