Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kuinka pitkällä olitkaan? Itellä oli siis ihan kauheeta viikkoon 10 asti, nyt on lähteny helpottaan, eli toi ensimmäinen kolmannes on ilm. Aina vähän ilkeempi. Nyt mulla 11+4 :)Tänää 16+4 ja edelleen aamulla yökkäilen. No tänään oon oksentanu jo 2 kertaa. Loppuukohan tää jossain vaihees. Mihi asti teillä on kestäny pahoinvointi?
Kiitos Nibs! Tämän innoittamana annoin periksi sushin himolleni ja tein eilen satsin kasvissusheja itselle ja puolisolle. Oli muuten hyvää! :) Mä tein niin, että laskin Fineli.fi -sivuilta norilevän jodipitoisuuden, ja kuinka paljon jodia on yhdessä norilevyssä. Sitten laskin, paljonko mun äitiysvitskuissa on jodia (150 ug) ja montako norilevyä voin syödä ja pysyä silti hyvin turvarajan (600 ug) alapuolella. Tiedoksi, että kolme norilevyä voi vielä syödä ihan huoletta (jodia tulee reilu 100 ug eli yhteensä raskausvitamiinin kanssa n. 250-300 ug, jos käyttää myös jodioitua suolaa)Tässä vielä:
Merilevien runsasta käyttöä on syytä välttää niiden sisältämän jodin ja mahdollisten raskasmetallien takia. Merilevien säännöllistä käyttöä tai niiden käyttämistä ravintolisänä ei suositella raskaana oleville eikä henkilöille, joilla on kilpirauhasen toimintahäiriöitä.
Eli runsas ja säännöllinen käyttö ei kyllä omalla kohdalla toteudu ja kun en hirveästi pöytäsuolaa käytä ja maitoakin vain max. 4-5dl päivässä niin olen huoletta muutamasta sushiherkuttelusta![]()
Mun pahoinvointi kesti viikolta 5 viikolle 15, ja nyt näyttäisi ainakin sen verran laantuneen, että jäljellä on enää pientä etomista aamuisin ja iltaisin. Loppuispa se kokonaan.Nyt on jo parempi, mistä lie johtunut, todennäköisesti rasituksesta. Alaselkä ja alavatsa siis tuntui puutuneelta joten kävely tuntui vaikealta, mutta nyt on taas normaali.Fii: outoa puutimista. Oliko sulla niinku jalat puuduksissa vai? Jos vauva painaa jotenki jotai joka saa paikat puutumaan kun verenkierto estyy vähän.
Mutta ne mun norilevyt painoivat 2.8 g (katsoin pakkauksesta), veikkaan että levyjen koolla on eroa. Mutta siis joo, aika paljon saa syödä! Varsinkin jos jättää muut jodilisät/lehmänmaidot/jodioidut suolat väliin sinä päivänä. Ja ei joka päivä käy! Levässähän on se raskasmetalliongelmakin, minkä takia ei kannata hirveän usein käyttää. Vähän niin kuin petokaloissa.Kiitos bello tarkoista laskemista:) eli jos kolme levyä voi huoletta syödä niin se on tosi paljon! Kun jos esim. sushiravintolassa syön osan makirullia ja osan nigireitä jossa on ohut levänauha, niin tuota kolme levyä harvoin tulee täyteen. Ei paha siis![]()
Mulla tuli yks päivä kans kun olin koulussa niin tuntu semmosta kramppaamista. Ei omia normi farkkuja kohta enää voi käyttää, kun painaa pikkusen tohon ala vatsaanKai toi kohdun kasvu aiheuttaa nää krampit..