Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä jo toinen Dalacin kuuri bakteerivaginoosiin. :( nyt lisäksi femiflor kuuri suun kautta. Osa oli hyviä bakteereja mutta sit valta kasvuna noita jotka pitää hoitaa. Kohdun suun tuntumassa ja alavatsalla tuntuu nää oireet nyt voimakkaampina :( toivottavasti mitään ikävää ei siellä tapahdu. Mulla on joku etiäinen ettei tää raskaus kestä ihan sinne heinäkuun loppuun saakka.
Kurjaa tuollainen, Lucky! :(
Millaisia oireita kohdunsuulla ja alavatsalla sulla on siis?

Mulls oli myös ed.raskaudessa. kuurin jälkeen ihan normisti helpotti ja kivut lähti. Tsemppiä kaikki kääntyy vielä hyväksi!

Kultu: alavatsa tuntuu tulehtuneelta lähes koko aika. Kohdunsuuta pistää välillä ikävästi. Edellisen bv: n aikana ei ollut muita oireita kuin etikan ja mädäntyneen hajuinen valkkari.

Oonkin aiheesta täällä jo kirjoitellut, mutta päänsärkyä mulla ollut aina. Ikinä ei kunnon migreeniä todettu (ei ole sahalaitoja tms), mutta usein lähtee vain migreenilääkkeellä pois. Nyt raskauden aikana rv12 jälkeen pystyy särkyä lievittämään kuumalla kauratyynyllä niskassa, pimeä huone ja silmälasit. Ja onneksi neuvolassa otettiin asia tosissaan ja sitä selviteltiin ja luvan kanssa saan syödä Miranaxia, mikä mulla auttaa sekä sain reseptin burana 600. Nämä ok raskauden keskivaiheessa. Suosittelen pyytämään apua neuvolasta. Toki taitaa olla paljon erilaisia tätejä neuvolassa kun paljon kuullut erilaisia kannanottoja ja äsken just heinäkuisista luin ettei jollekkin oltu annettu oikein mitään avuksi :/

ON: kutiaa muuten maha ihan sairaasti kokoajan! :D ihan kun joku muurahaispesä!

Muokattu viimeksi:
Kiitos Lucky vastauksestasi.
Mulla tuolla kohdunsuulla pistosta ja tuiketta lisääntyvässä määrin ja sit on tuota paineentunnetta. Valkovuoto ei pahemmin haise. Hain varoiksi Femiflorit apteekista ja ajattelin syödä kuurin ihan tällai itsehoitoisesti. Eipä siitä haittaakaan varmasti ole ja jos muutenkin maitohapot rauhoittaisi vatsaa ja suolistoa kun ollut vaivaa jos jonkinlaista :/

Lucky :( tuli paha mieli sun puolesta. Kun siis sulla moinen etiäinen :'(
Toivotaan että kaikki menee hyvin ja että pääset tosta paskamaisesta vaivasta kokonaan!!
Tsemp ♡

Onneksi lähdin tarkistaan tilanteen supisteluiden vuoksi viikko sitten. Kohdunsuulla ei muutoksia. Hiivatulehdus ja pissanäytteestä löytyi streptokokki. Hiivaan sain antibiootti emätinpuikut 10pv kuuri ja nyt pe aloitin vielä kefexinin viikon kuurin. Pissatulehdus oli oireeton. Neuvolan pikatesteissä ei näkynyt. Nyt onneksi pahimmat supistelut alkaneet helpottaa. Mutta kannattaa aina käydä näytillä..neuvolassa en saanut apua kun kerroin supisteluista

15+4 ja pahoinvointi edelleen koettelee. Tänään on taas vaikea päivä. Oksentelua sentään ei ole joka päivä enää, mutta viimeksi viikonloppuna halailin pönttöä.

Alan uskoa että olen yksi niistä, joilla pahoinvointi jatkuu pitkälle raskauteen tai jopa loppuun asti. "Tosi kiva".

Migreenistä en muuten ole kärsinnyt kun nytten raskauden aikana, ensiks särkee sideättävän määrän puolpv ja lopuks tulee heikoutta ja oksennus.. kerran kesti 3 pv särkyä. Oon nytten uskaltautunut ottamaan buranaa, että on tainnu auttaa, kun ns. ottanut aikasin sen. Sitten kova närästys!! Ja maha kutiaa... muutenkin kroppa ihan atopiassa. Jotenkin ei vaan pysty olla sinut itseni kanssa ja keskittyminen hankalaa..

Työssäoppimen alkaa parin viikon päästä lastentarhassa ja alkanut epäileen jaksamista kestämään sen kaiken melun. En oikein tiedä mikä on parasta.

Kuulostaapa stressiltä.

Hei halusin kysyä,onko tää ihan normaalia kun tulee tosi paljon valkovuotoo?? Siis ihan niin et sidettä joutuu pitään kun on niin häiritsevää? Ja mikä tää bakteerivaginoosi on, voiko mulla olla sellanen ja miten se vaikuttaa? :o

Mulla ainakin tulee välillä hirveesti valkovuotoo, ja lekuri sano eilen et iha normi on kunhan ei haise pahalle tms.

Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyy jos vähänkin arveluttaa. Saa ainakin mielenrauhan sitten.

Jos valkovuoto oireilee noinkin selvästi, niin varaa ihmeessä aika lääkärille. Haju on aika selvä merkki tulehduksesta eli bakteerivaginoosista, joka lähtee antibiooteilla. Oon ihmetellyt, miksen ollut kuullut sanaa ennen kuin osui omalle kohdalle. Käsittääkseni on kutakuinkin yhtä yleinen kuin hiivatulehdus.

Jos valkovuoto oireilee noinkin selvästi, niin varaa ihmeessä aika lääkärille. Haju on aika selvä merkki tulehduksesta eli bakteerivaginoosista, joka lähtee antibiooteilla. Oon ihmetellyt, miksen ollut kuullut sanaa ennen kuin osui omalle kohdalle. Käsittääkseni on kutakuinkin yhtä yleinen kuin hiivatulehdus.
Joo mäkin taisin lukea siitä ekan kerran vasta täällä! :o

Rass: esikko syntyi viikkoa ennen laskettua ja yht. 8h kesti. 8 min ponnistin :) tämä syntyy vähintään 2 viikkoa ennen ja enintään 4 viikkoa ennen. :) juu ei tartteis enää uusia. Ei oo kivaa mitään mömmöjä tonne työnnellä. Oon myös kuullu että noi pistot olisi häpyluun liitos tai jotai löystymis kipuja... mutta femiflor on varmaan ihan hyvä välillä syödä. Toinen joka on hyvä ni lactal balanse paikallisesti

Nyt on koko päivän ihan himona tehny mieli suklaata!! Alkaa selkeesti mun ensimmäisen kolmanneksen pahoinvointi helpottaan jo! JEE! Ja tekee sitä saakelin paahtoleipääkin koko ajan mieli, tuntuu et voisin elää sillä :DD

Ah mun tekee mieli koko ajan sushia ja tänään pääsinkin toisen raskaana olevan kanssa herkuttelemaan :) (avokado, tofu ja kurkkususheja tosin vaan) :P

Takaisin