Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi! Täällä myös yks pahoinvoiva, piti käydä eilen ostamassa pahoinvointirannekkeet kun olo on niin kurja. Vaikea sanoa onko apua, ehkä hivenen helpommin meni nyt aamupala alas kuin eilen. Mutta pahoinvointi on mulla ollut nyt aamusta iltaan, mitä tahansa kun syö niin alkaa etoa. Nuo mandariinit oon minäkin hyväksi havainnut, ja jäiset mansikat. Aika monipuolinen ruokavalio :dead: Täytyy kokeilla tota mehukeittoakin. Mut MIKÄÄN rasvainen tai liian makea ei uppoa.
Vatsan turvotus on muuten minulla kadonnut lähes tyystin, siihen alkuun verrattuna on lähes normaali. Tosin eipä näillä syönneillä se ainakaan pääse turpoamaankaan. Rinnat edelleen todella arat, tosiaan kyljen kääntäminen tekee kipeää. Noista oireiden loppumisesta/ vähenemisestä kuulin sellaista että naisen elimistö kun tottuu ja sopeutuu niihin niin siksi eivät ole koko aikaa yhtä vahvoina.

Mut joo saa nähdä miten jouluna pöperöt maistuu, mutta eipä sille mitään mahda jos ei mene alas niin ei.

Ja täällä siis rv 7+1. Ensi tiistaina eka ultra, kyllä jännittää :nailbiting:

Pikaista helpotusta pahoinvoinnista kärsiville!

Täällä eilisestä asti oikea rinta kipeä.... mulla ei paljoo rintakudosta ole niin kokoa niille ei tuu ku vasta sitten kun maito nousee ni saan vähän toivomaani pyöreyttä niille. :D tuota uniasiaa mietin yö vuorojen jälkee ni nukuin koko yön ihmisten aikaan. 4 heräsin ja siitä asti torkuin puol 9 asti. Näin jopa unta turvonneista rinnoista :D

Rv 8+0 :D

Moikka! Olen uusi koko foorumilla ja taidanpa kirjoittaa tänne omia kokemuksia :) Vau.fi on ollut aktiivisessa lukukäytössä jo kun olemme miehen kanssa kuumeilleet vuoden päivät mahdollista raskautumista. Nyt on vihdoin tärpännyt. Meneillään 6+0. Huvittavaa, että tärppi tuli heti kun olin ostanut clomifenit odottelemaan kuukautisten alkua. Kuukautisia ei koskaan kuulunut ja testi näytti viikko sitten positiivista!

En vuosi sitten kuvitellut että raskaaksi tuleminen ei käykään sormia napsauttamalla. Täytän tänä vuonna 30 ja olen syönyt pillereitä teinistä asti. Lopetin ne vuosi sitten ja huomasinkin, että kuukautiset ovat välillä säännölliset 28-32 ja pari kertaa ne jäikin kokonaan pois. Vieläpä juuri niinä ainoina kiertokertoina, kun tein ovulaatitestin ja se näytti plussaa! On ollut hankala tietää missä mennään ja koska tapahtuu mitäkin, kun menkat tulee milloin sattuu.

Nyt kuitenkin ollaan onnen kukkuloilla ja voin kertoa OIKEISTA oireista (enkä peilaa plussaneiden oireita omiin kuviteltuihin oireisiin :D)

Silloin kun menkkojen piti, jos laskee 28-33 päivän kierron mukaan, alkaa, rinnat tulivat araksi (mitä normikierrossa ei yleensä tapahdu). Nyt rinnat on edelleen toooodella arat! Lisäksi olin heti oletetun ovulaation jälkeen kauheassa flunssassa. Lämpö pysyi korkealla vielä menkkojen oletettuun alkupäivään ja hieman jälkeenkin. Vaikka mittasin ihan vain illalla tai milloin sattuu.

Alavatsa on ollut heti menkkojen oletetun alkupäivän jälkeen todella turvonnut (samanlainen kuin niinä kertoina kun menkat jäivät kokonaan välistä). Siksi en heti uskonutkaan että olen raskaana vaan että menkat taas jäävät välistä.. Nyt edelleen vatsa pömpöttää ja housut ei mahdu päälle. Ne puristaa ja tuntuu juilivassa alavatsassa inhottavalta, ja paineentuntu pahenee. Siirryn hameisiin :)

Väsymystä on hieman, mutta olen aina muutenkin väsynyt niin en huomaa suurta eroa vielä.

Ennen uutta vuotta onkin sitten eka neuvola <3

Tsemppiä kaikille odottaville!

Pakko jakaa! Tää tuntuu päällä ihanalta! Ja peittää raskaudenkin varmaan melko pitkälle :D Pienenä miinuksena ehkä se että mä ainakin näytän tää päällä reilu 10 kiloo isommalta kun oonkaan! ;)

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1450445426.791158.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1450445426.791158.jpg
    72.2 KB · Katsottu: 65
Pakko jakaa! Tää tuntuu päällä ihanalta! Ja peittää raskaudenkin varmaan melko pitkälle :D Pienenä miinuksena ehkä se että mä ainakin näytän tää päällä reilu 10 kiloo isommalta kun oonkaan! ;)

Onpa tosi mukavan näköinen :)

Onpa kyllä tosi mukavan näköinen :)

Tissit on ollut monta viikkoo jo kipeät ja turvonneet. Viime yö oli tuskaa kun aina kun käänsi kylkeä sattuu. (JA ihmettelen yleensäkin isorintaisia naisia, miten te pystytte elää niiden kanssa??? )
Toinen mikä on nyt tullut, öisin pitää käydä vessassa. jippiii, tästä se alkaa :-/
Mä oon miettiny ihan samaa että miten hitossa isotissiset naiset jaksaa/pystyy kantamaan kauheet bosansa matkassa :D
Tämä aamu oli tissien osalta aivan järkyttävä :( kun nousin sängystä kipu tisseissä oli kauhea!! Jotenki ne varmaa nyt alkaa roikkuu tai jotain xD Mä niiiin nukun tissiliivit päällä tästä lähtien!! Kokoajanhan ne on ollu kipeet mut nyt jotenkin överikipeenä :(
Valivalivali :rolleyes::p

Mitähän sitä itse laittaa jouluna päälle kun mustat farkut jo kiristää ja mennään mummolaan viettää joulua. Skumppaa enkä punkkua voi ottaa :D tupakallakaan en käy... varmaan täytyy ukon siskoa jo varoittaa etukäteen että oon lopettanut

Ihan samaa mietin, että herääkö jouluna epäilykset kun ei syö graavilohta, juustoja tms. Ja auta armias jos pahoinvointi alkaa (viikkoa 7 odotellessa :O)

Itse olen onneksi niin nirso ollut aina, että kukaan ei enää kiinnitä syömisiini huomiota.. Hah, kerrankin jotain hyvää tästäkin. En usko, että jouluna tulee mitään kauheasti syötyäkkään, koska paha olo ympäri päivän. Kylmät mandariinit ovat täälläkin oikein ameriikan herkkua. Saattaa jouluruokailut koostua niistä. Mies "yllätti" mut äsken kerrosaterialla Hesestä, hyihyi ja hyi. Söin silti tyytyväisen näköisenä sen, vaikka olisi tehnyt mieli kantaa se suoraan jäteastiaan. (Ennen raskautta rasvainen ruoka oli oikea himo..)

Ja ne tissit. Nyt ne ovat kasvaneet varmaan kaksi kuppikokoa. Kaikki paitsi urheiluliivit ovat jääneet pieniksi.

Niin kauhea väsymys, vilutus ja aivastelut vaivaa yhä. Kaikki vapaa-aika menee levätessä..

6+6

Mulla kun oli huonovointisuutta, niin paras mulle oli ehdottomasti jäiset marjat. Ne vei vähäksi aikaa huonon olon pois. Vaikka en oksentamiseen asti ollutkaan muutenkaan huonovointinen.

Omaa napaa: Mulla oireet on oikeastaan kadonneet. :( Tai kai siitä pitäis olla iloinen, mutta hirvittää silti. Mahaa vaan vihloo välillä... Ja ihan pientä tuhruvuotoa välillä... Ärsyttää tää epätietoisuus!

Kyllä tässä vähän alkaa itekki miettiä että jos kuitenki kertos ukon porukoille sillä varauksella että pelkään rv 12 tulosta... ihan sen takia ettei tuu sitä tilannetta että jyrkästi kieltäydyn kaikesta alkomahoolista... ja sit ne miettii... sitten kun oon "lihonu" mandariineja syömällä niin ettei mitkään vaatteet oo mennäkseen päälle... ni oon jollain hemmetin teltat päällä siellä... :D
Täälläkin kylmä ruoka/juoma on ihan paras

Mulla ei oo vielä paljoo mitään oireita ollut muuta kun väsymys ja kauhee nälkä ihan kokoajan. Menkkajuilintaa alavatsalla on ollu aika paljon paitsi tänään ei oo ollu :) Tosta jatkuvasta nälästä tuli vaan mieleen, että jännittää jo valmiiks mitä sanovat mun painosta neuvolassa ku on tullu esikoisen jälkeen aika reippaasti lisää... tiedostan sen kyllä itekki, että tulee olee hankalaa loppua kohden, jos ollaan niin onnekkaita että sinne asti päästään.
Onko joku menossa varhaisultraan?

Täällä rv 5+0

Rupeen miettimään oonkohan ollenkaan raskaana. Tuntuu lähinnä joltain yrjötaudilta.

Täällä kans ollu päivän ihan kunnon olot, onneksi ei sentään oo oksentaa tarvinnut, mutta tämä jatkuva etominen vie kaikki mehut :|

Tänään on mennyt smoothie ja vanukkaita vaan alas. Ja salmiakki tikkareita pari. Ihan kauheeta ku mun tekis niin helkutisti mieli salmiakkia!!

Tänään ei ollutkaan pahemmin menkkajomoja, mutta sen sijaan kaverina oli etova olo melkein koko päivän :/ yök. Jossain kohtaa jo mietin että on ihme jos ei oksentaminen jossain kohtaa ala.. Sen verran ällö olo tänään ollut. Ja tosi väsy.

5+4

Noniin, 5+0 kunniaksi aamukahviini ilmestyi uusi aromi. Tiiättekö sen tuoksun, miltä fläppitaulun tussit haisee? mmm. öouhgt

Nibs mulle kävi samanlailla että kun olin ostanut clomit valmiiks seuraavaan kiertoon niin yhtäkkiä tulikin plussa eikä clomeja tarvinnut aloittaa :)

Kauheita vihlasuja ollut Alavatsalla ja sykkiviäkin kipuja.. Kai se on vaan kohdun kasvua mutta välillä säikäyttää

Rv7+4

Takaisin