Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mammu, toivon todella kovasti että siellä kaikki menee hyvin loppuun asti! :)
Mie siis ajattelin lähinnä normaaleiksi kivuiksi sellaset siedettävät menkkakivut, mut ne eiliset oli niin voimakkaita että meinasin olla oksentamassa pahimpien kramppien aikaan ja kerran meinas tajunta hämärtyä :o noi on siis tuttuja menkkojen ajoilta, yläasteellä lähes joka menkkojen aikaa joko pyörryin tai oksensin kivusta. Säikähdin tosi kovasti kipujen voimakkuutta ja siksi aloin pelkäämään, vaikkenhan mie sille minkään voi jos kesken menee. Nyt on onneks helpottanu ja loppuyönkin sain nukkua rauhassa :)

Moony, miekin tahtoisin tietää mikä sovellus kyseessä? Vaikuttaa aika kivalta ja lohduttavalta kun kertoo mahdolliset oireetkin :)

Mulla ei ole noin kovia kipuja.. Kuulostaa melko voimakkaille. Mä olen 16-vuotiaana tehnyt yhden lääkkeellosen abortin kotona ja silloin oli just niin kovaa kipua että oksentelin ja meinas taju lähtee vessan lattialla. En halua pelotella mut soita neuvolaan, luulis et ottas tarkastettavaksi!

Täällä on sellanen olo tänään että kun teen pienenki jutun ni hengästyn ja tuntuu että sydän pomppaa rinnasta ulos ja henkeä ahdistaa. Säikähdin ihan aamulla ku kopistin ulkona päivä peittoa ku olo meni niin voimattomaksi. Nyt tässä aamuun aikana muistunut mieleen että samaa oli Esikon aikaan juuri tähän aikaan ku kävin kaverin luona. Sellaset loivat portaat kannoin koiran häkkiä ylös ja musta tuntu että kuolen niihin portaisiin. Sitten tulin kotiin ja plussasin :). Ikinä noin huono kunto ollut. Eli varmaan ihan sitä samaa ja liittyy siihen ku verimäärä elimistössä lisääntyy tms. Nyt tää siivoaminen tuntuu kamalalta haasteelta ja siltä etten tähän kykene. :D ehkä tää tästä viikonpäästä tai kahden tai kolmen :D

Saankohan kertoa mikä sovellus on kun säännöissä lukee ettei saa mainostaa? :D yritin poistaa ton kuvankin, kun sen tajusin mutten sitä saanut enää poistettua... Tietääkö joku?

Nenna, no sitten kuulostaa kyllä jo tosi voimakkaille :o

En mä usko että se mainostamista on. ☺ mut eikö kyseessä ole raskauskalenteri 'odotukseni'? ☺

Kiitos mammu, hetu ja moony. Ajattelin ensiviikolla laittaa sähköpostia lapsettomuuspolille, jossa siis oltiin tutkimuksissa. En tiiä pääsisikö sitä kautta varhaisultraan.
Nyt on kyllä paljon huolettomampi olo jo kun kivut hävisivät :) ne kivut oli kyllä hurjat ja melkein yhtä pahat ku aina menkkojen aikaan, mut ne oli sellasen aaltoilevat, eli vähänku menkkoja enteilevät :o
Tänään ei oo ollu mitään kipuja, pelkkää mahan muljahtelua, eikä minkäänlaista tuhrua tai vuotoa.

Miulla oli esikon odotuksessa juurikin alkuviikoilla sellanen mahakipuhetki, joka löi maahan. Sellaista menkkakipuakaan ei oo ikinä ollu niinkuin oli se kipuhetki. Kesti n. 10 minuuttia ja mikään ei auttanu. Oli aivan varma että meni kesken, mutta onneksi ei. Vuotoakaan ei tullut..

Tänään ollut oireeton päivä taasen.. on vähän ristiriitaiset fiilikset tämän oireettomuuden kanssa.. toisaalta haluisi jotain oireita, jotta muistaisi ( :D ) olevansa raskaana. Mutta toisaalta näin on ihan hyvä, jos kaikki on kunnossa :D

Mulla on nyt alkanut olemaan esikoisen odotuksesta tuttua kuvotusta, jos oon syönyt liian pitkän aikaa sitten. Myös väsymys on aika hurjaa, toivon että tyroksiinilääkityksen nosto alkaa helpottaa sitä edes vähän.

Hhidi, joo on :D mä tykkään siitä!

Täälläkin aika oireeton päivä tänään :) musta tuntuu et kun syön niin tuun tosi ähkyks nopeesti ja sit on tosi turvonnu olo...

Ja kun join colaa niin tuntu et sydän alkais hakkaa nopeemmin? Kuvittelenkohan vaan vai voiko olla mahdollista. sitähän ei paljoa tulisi juoda, mutta eilenkin siis join alle puol tölkillistä vain.

Sitä tutkii nyt niin tarkkaan omaa kroppaansa..

...oireita ei tänään ollenkaan. Useemman pv oksentanu..nyt pelottaa että onko menny kesken...lopettanu kasvun

Mulle ei oo tänään maistunu ruoka oikeastaan yhtään ja pakolla koittanut jotain laittaa suuhun aina välillä. Muuten oireet ei oo muuttunut yhtään voimakkaammiksi. On jotenki ollut tähän mennessä niin oireeton tämä raskaus, että ihan hirvittää :|

Tää jatkuva itsensä ja olon analysointi on kyllä rankkaa! :D Odotan niin paljon että tää muuttuis vakaammaksi. Olispa jo rv 12... Silloinhan keskenmenon riski pienenee huomattavasti ja on just ultrattukin. Toivon että me päästään kaikki sinne asti!! :)

Onko jollain ollut nyt tai aiemmissa raskauksissa repäisykipuja? Tuntuuko ne kohdussa (joka on vielä melko alhaalla) vai voiko olla toispuoleisesti vähän ylempänä? Mietin tuossa aivastaessa kun vihlaisi niin ikävästi, että olisko se ollut joku kohdun kiinnikelihas joka ärähti äkillisestä aivastuksesta... Kuvittelisin että tuolla korkeudella olis ennemmin munasarjat mutta onkohan nekään näin ylhäällä. (lantion yläpuolella)

Inja: kyllä on. Tänään ollut viimeksi. Aivastaessa, asentoa vaihtaessa, yskiessä. Ihan pelottaa aivastaa. Mulla ne tuntuu niinku tossa alavatsalla häpyluun ja navan puolessa välissä siellä ihan syvällä. Tuntuu ku puukkoa iskis. Samoin joskus tuntuu oikean munasarjan kohdilla samanlaista. Ne on niitä kasvukipuja Kait jotai

Täällä alavatsan nipistelyt/menkkamaiset kivut alkaneet jo melkeinpä heti kuukautisten poisjäämisen jälkeen. Kivut voimakkaat esim. asentoa vaihtaessa. Pääkipua ja väsymystä ollut havaittavissa myös jo heti alusta. Rinnat kipeyty viikolla viisi ja pahoinvointi alkoi viikolla kuusi. Saa nähdä kauanko tätä hauskuutta kestää ja koska itse raskaudesta uskaltaa ja voi alkaa "nauttia" ;)

Mulle on tullut väsymys. Jes, alkaa konkretisoitumaan. Oireettomuus on kyllä niin stressaavaa :D
Jos oikee miettimällä mietin niin ehkä ruokahalu on huonontunut ja lämmin ruoka tökkii. En sitte tiedä luokitellaanko sitä oireeksi : D

Joku tuossa mainitsikin että nyt raskaana huomannu että kunto on huono. Mä hengästyn pienestäki kävelystä ja sydän hakkaa hulluna :D ennen raskautta mulla oli kyllä ihan hyvä peruskunto..

La laa: mä ainaki tunnen itseni ihan huonoksi ja vanhaksi ku tälleen kunto alenee :D ja ei tää väsymys niin kivaa on. Muuta kun et nukahtaa ihmisten aikoihin. Noi unen näkemiset olis voinut jäädä pois

Takaisin