Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä2015, mulla hävisi tissikipu hieman alle viikko sitten, nyt ei mitään oireita ja tänään ultrassa kaikki oli kunnossa. Itsellä takana myös km, jossa oireet loppuivat samana päivänä, kun tuhtuvuoto alkoi. Lääkäri sanoi, ettei oireiden häviäminen tarkoita välttämättä mitään.

Tänään on ollut inhottavaa paineentunnetta alavatsalla.. tänään muutenkin jotenkin negatiivinen olo raskauden suhteen... :/
Muoks.
Eikä nyt siis mitenkään 'raskausolivirhe', vaan sellanen tääolitässä. ;(

Jonppu: Mullakin välillä ollu painetta, varsinkin öisin, mutta ei oo tapahtunu mitään ihmeempiä :) eiköhän se oo ihan normaalia!

mulla oli esikoisesta naama täynnä finnejä, pojasta siis. mutta nyt ei toistaiseksi ainakaan oo yhtään finnejä. muuten aivan samat oireet kun esikoista odottaessa :)

On täysin normaalia, että oireet saattavat kadota. Eikä silti tarkoita keskenmenoa. Itsellä on tässä ja edellisessä raskaudessa välillä parikin päivää, ettei oireita sen kummemmin ole. Ja sitten tuleekin taas takaisin. Positiivisin mielin vaan naiset.

Itsellä menkkajomot loppuivat rv6 alussa ja sitä myötä on pahoinvointi ottanut vallan. Muita oireita ei oikein ole. Väsymystä toki on, mutta esikoisen yöt ovat olleet ajoittain vähän katkonaisia. Päikkäreitä on tullut jonkin verran otettua nyt.

Äippä: mulla loppu tissikipu heti oviksen jälkeen :D

Mammu: mä olin vaan turvoksissa Esikon raskaudessa. Takaa ei näkynyt ollenkaan että raskaana olis. Ei nuo uskomukset taida pitää paikkansa. :D

Täällä ollu tänään närästys päivä. Heräsin yöllä vessaan 4 aikaan. :D vois nukkua päikkärit. Tultiin pojan kans kaverin luo "lepäämään" :D

Onko muilla ollut kuinka aikaisilla viikoilla alavatsan turvotusta? Tänään on nimittäin mulla ollut alavatsa tosi turpea. Mietin että voiko vielä johtua raskauden turvotuksesta, kun viikkoja mulla on vasta 4+3, vai oonko vaan lihonut tässä nyt hetkessä enemmän

Mariianen, mä oon tänään miettiny ihan samaa! Tosi pöhöttyny olo. Oon syöny ihan normaalisti, mut tosi turpee fiilis. Osaako sitä vaan aatella ja yhdistää olon tähän raskauteen vai mistä lie? Eikä siis mitään selkää, omaan pömpön vatsassa muutenkin, mut kyllä on jotenkin tosi turvonnu fiilis. Ja viikkoja mullakin 4+3.

Täällä myös turvottaa. Vaikka siis etureppua omastakkn takaa, niin nyt maha kuitenkin 'paisunut' sellaiseksi pallomaiseksi. Ensin oli vaan aamuisin mut nyt tuntuu et on kokopäiväistä..

Hassua miten erilaisia nämä toisen raskauden oireet on verrattuna esikoisen raskauteen. Sillon ei mitään tietoa mahasta, ku vasta joskus rv16 jälkeen alkoi omat housut kiristelemään ja masu pompahti esille vasta joskus rv 25 paikkeilla. Nyt tuntuu että normaalit housut ahdistaa jo nyt himppasen :o

Mulla nyt jotain 6+2 tai 1, ja käytän jo mammafarkkuja, koska käytän normaalisti niin tiukkoja housuja, et tän turvotuksen kanssa ahdistaa liikaa. Toinen tulossa... Tää on kyllä pahempaa kun ekassa.

Mulla nyt jotain 6+2 tai 1, ja käytän jo mammafarkkuja, koska käytän normaalisti niin tiukkoja housuja, et tän turvotuksen kanssa ahdistaa liikaa. Toinen tulossa... Tää on kyllä pahempaa kun ekassa.

Nonii, eli kehtaan laittaa tämän raskauden piikkiin :D

Mielenkiinnolla täällä teitä lueskelen ja toivon parasta että nyt menossa 3+3 täällä päässä. Vuoden aika sellaista että en voi oireita mihkään yhdistää. Ja eikö ne vasta ensi viikolla jo jotain ehkä ilmaantuisi?

Miha87: Mulle tuli oikeastaan hedelmöittymisen jälkeen jo oireita. Väsytti, kuvotti, palelsi ja oli flunssainen olo. Sitten tuli myös tissikipu ja näillä mennään edelleen (5+1, haha).. :D

Mutta mulla on tänään ollut sellainen epäileväinen olo, niinkuin jonppulla.. Jotenkin tuntuu, että olenkin vain kuvitellut kaiken ja tuskin siellä mahassa mitään on edes.. Luultavasti ne kaikki 4 positiivista testiäkin oli virheitä jajaja.. Hitto että tämä ajatus on masentava. Olen silti nyt jo huomannut, että oireet ovat voimakaimmillaan fyysisesti aktiivisina päivinä, kun taas tänään olen vain ollut sohvalla.

Oli pakko siirtyä kans jo mamma alkkareihin ja housuihin...en tiiä...turvottaa, pinkeenä ihan olo..hermostuin ku vaatteet puristi. Öisin varsinkin alkkareiden kumminauha sai mut äärimmäisen ärsyyntyneeksi

Täälläkin ilmoittautuisi varovaisen onnellisena yksi mukaan, viikkoja tänään kasassa 5+6. Takana useiden vuosien lapsettomuus ja nyt viimeisessä hoidossa onnistuimme.
Oireet vaihtelee, tuo turvotus on joka päiväistä aina iltaa kohti näyttää pahenevan. Menkkajomotuksia lähes päivittäin, ajoittain lievempinä ja välillä nippailee kovemminkin. Pahoinvointia ei ole vielä ainakaan ilmaantunut, mutta välillä tulee sellainen äklö olo ja on nieleskeltävä, kuin olis joku pala kurkussa.
Salmiakkiin on iskenyt joku hirveä himo, onko muilla ilmaantunut mielitekoja?
Lisäksi on ilmaantunut ihania ilmavaivoja ja vatsa toimii normaalia useammin, tämäkin ilmeisesti raskausoire. Myös päänsärkyä on ajoittain.

Ja lisäyksiä vielä oireisiin, tissit on olleet arat plussasta lähtien ja väsymys on sellaista että enemmänkin uuvuttaa mutta en saa unta, eli unettomuus siis vaivaa täälläkin Joinakin päivinä taas tuntunut että nukahtaa pystyyn, mutta ei kuitenkaan sitten tule uni kun yrittää nukkua
Mieliala heittelee onnen tunteista kiukkuun

Muokattu viimeksi:
Takaisin