Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans väsymystä, mutta samaan aikaan yhtäkkiä iskee himo tehdä kaikkee. Siis eilenki illalla tein puolukkahilloo, jouluksi lihapullia ja pasteijjoita, kaikkia väsäsin samaan aikaan

Mulla on kaamee väsymys, kurkku saakelin kipee, ummetusta ja siitä turvotusta. Ainainen suklaan himo poissa. Nää on tän viikon vaivat mutta en laske näitä vielä r- oireiks näin varhaisessa vaiheessa. nii ja se viikon kestävä valkovuoto oli.

Kp 24/24 :nailbiting:

Mulla on kaamee väsymys, kurkku saakelin kipee, ummetusta ja siitä turvotusta. Ainainen suklaan himo poissa. Nää on tän viikon vaivat mutta en laske näitä vielä r- oireiks näin varhaisessa vaiheessa. nii ja se viikon kestävä valkovuoto oli.

Kp 24/24 :nailbiting:

Voi toivottavasti nyt olis tärppi, lupaavalta kuulostaa :) Tsemppiä, älä kaikkia kynsiä syö kummiskaan ;)

Mariianen, no kieltämättä sullahan näyttää jo ihan vauvamasulta :) luulen et ite näytän alkuun vaan lihonneelta ja paksulta :D

Mustakin tuntuu että olemus on ihan lösähtänyt, tuntuu että olis paisunut ja turvonnut keskivartalosta jo hirveästi, vaikka ei painoa kyllä lisää oo tullut sitten viime punnituksen. Ja lisäks ihana vaiva hiipii pilkuhiljaa, mitä oli esikoisestakin.: ummetus. Siitähän tää lösähtäneisyys varmaan johtuukin! Raskaana olevat naiset on sitten hehkeitä :) <3
Miha87: peukut sulle pystyyn!

Maha alkaa minullakin tuntua turvonneelta... Ylimääräistä siinä tosin on niin paljon, että ei sitä niin huomaa, tosin huomasin tänään työkaverin vilkuilevan mun mahaa päivällä ja illalla tuijottelin itsekin peilistä ja näytän kyllä raskaana olevalta. :D
Mutta uusi oire ilmaantui (olin jo unohtanut edellisestä raskaudesta) että nännit alkaa mulla muuttua taas raskauden myötä todella paljon tummemmiksi. :D Tänään suihkussa huomasin.

mulla on kanssa niin selkeä maha että kaikki sen jo huomaa ellen pitä kaapuja päällä! inhottaa kun tosiaan vasta 5+2 niin en kaikkien haluaisi huomaavan, mutta ei tällainen turvotus mistään muustakaan johtuisi. saman kokoinen maha kuin esikoisesta rv20 :D

mulla on kanssa niin selkeä maha että kaikki sen jo huomaa ellen pitä kaapuja päällä! inhottaa kun tosiaan vasta 5+2 niin en kaikkien haluaisi huomaavan, mutta ei tällainen turvotus mistään muustakaan johtuisi. saman kokoinen maha kuin esikoisesta rv20 :D

Mun kaveri tyttönsä kanssa kun tuli meille leikkitreffeille, niin ekana ovesta sisään päästyänsä tuumasi että "sää oot raskaana" :D
Onneksi oli muutenkin tarkoitus hänelle kertoa tänään, eli ei sinällään haitannut. Pitää alkaa pitämään löysempiä paitoja päällä :)

Ummetusta yöllä...huoh! Mistähän tämäkin vaiva johtuu? Tunne on että on mentävä, mutta ei onnistu sitten millään...

Tsemppiä kaikille turvotuksiin, itsellä onnksi pahin jo helpottanu. Mutta turvoksissa ollaan silti :)

Miha87, hyvältä kuulostaa. Itsellä normaalisti ei suklaahimoa, nyt on kyllä :) Voisi vetää vaikka kuinka paljon.

Rinnat on täällä kasvaneet ja niitä kihelmöi jatkuvasti. Pitäis rintsikka ostoksille lähteä kun vanhoista pursuaa pihalle :D ja ihan järetön väsy koko ajan päällä. En muista millon viimeks oltaisiin miehen kanssa vietetty aikaa kaksin. Illalla siitä ei tuu mitään kun nukahdan aina kun tyttöä nukutan tai nukahdan sillä aikaa kun mies on nukuttumassa :D ja hermo on kun viulunkieli. Koko ajan tulee miehellekin tiuskittua :( Toivotaan että tämä tästä :)

Itse koputan puuta kun sanon että vielä lähes oireeton ja onnellinen siitä! Ainoat mitä on niin väsyttää ihan koko ajan (mikä on ihan huippu yhtälö sen kanssa että kotona vipeltää 10kk tehopakkaus) :smiley-ashamed004
ja mahakipuja on myös melko paljon ja voimakkaita(?) Sekä vessassa saa juosta jatkuvasti, ihan järkyttävää pissahätää! Ei tämmöstä ensimmäisen kohdalla ollut?
Mutta siis ensimmäisen raskauden pahoinvointi alkoi tasan viikoilla 6 ja siitä sitten oksensin aamua iltaa 2kk putkeen.. Sitä kauhulla odotan! :yuck:

Muokattu viimeksi:
Onko tällä muita joille nuo raskausajan vitamiinit aiheuttaa närästystä/ huonoa oloa? Itsellä alkaa aina vitamiinin oton jälkeen aivan kaamea närästys, eikä tunnu olevan väliä ottaako tyhjään mahaan vai ruuan kanssa..

Tinkaa, kannattaa kokeilla ottaa ne vitamiinit vasta illalla ennen nukkumaan menoa. Jos silloin olisi helpompaa. Näin viime raskaudessa neuvottiin, kun itselläkin oli samaa ongelmaa yhdessä vaiheessa.

Onko tällä muita joille nuo raskausajan vitamiinit aiheuttaa närästystä/ huonoa oloa? Itsellä alkaa aina vitamiinin oton jälkeen aivan kaamea närästys, eikä tunnu olevan väliä ottaako tyhjään mahaan vai ruuan kanssa..

Mulla tulee ihan karmean makusia röyhtäyksiä monesti vitamiinien jälkeen x/

Tuo täytyy kyllä kokeilla, kiitos! ☺️mitenhän tuota ei ole itse älynny edes kokeilla. :D

Takaisin