Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa nippailua ja kasvukipuja alavatsalla! Muutenkin vatsa ihan pinkeä ja turvonnut.
Tissit pamahti esiin.
Pientä etomista myös, jee!!
Kaikki oireet otan vastaan kiitollisena (vielä tässä vaiheessa) :D

Mä vielä täällä odottelen pahoinvointien alkamista. Viime raskaudessa eto aika lailla sen ekan kolmanneksen, heti plussaamisesta lähtien, mutta nyt sit panikoin kun ei oo oiretta. Lisäks tuntuu siltä, että en oo enää iltasinkaan yhtään niin väsyny kun joku aika sitten, joten pelottaa taas se oireiden vähäisyys... Tää on niin tätä. Kun oireita on, valittaa niistä. Kun niitä ei oo, sekään ei oo hyvä! :facepalm:

Voi apua. Viime raskaudessa se pahoinvointi ja oksentelu alkoi rv 6+2 ja jos mä oon nyt vasta viikolla 5, niin nehän on vielä eessäpäin! :nailbiting::grin

Jos joku oottelee pahoinvointii saa kyllä täältä :D kyllä niitä oireita tulee ainakin jotain niistä kaikille :) <3

En jaksais oottaa sitä päivää et pahoinvointi loppuu :'D menis ny tää aika nopeempaa! :)

8+0

Nää viimeset kolme päivää ollut ihan kauheita... joka kerta kun yrittäny syödä oksennus lentäny heti.. oon vaappunu sängystä vessaan ja takas. Eilen verensokeri oli 4.1 ja olo oli ihan kauhea ja heikotti.
Porkkanat ja dippi ainut mitä sain alas eilen ja nyt uus yritys. :depressed: ja tosiaan tää alkoi 4+3 eli pari viikkoa sitten..

Mulla ei ekassa raskaudessa ollut oikein mitään oireita. Meni todella pitkään että uskoin todella olevani raskaana, vaikka ultrat ja kaikki oli käyty. Ei ollut pahoinvointeja, ei turvotuksia, kolotuksia, närästyksiä, ei mitään. Ainoat oireet koko raskauden aikana oli mahan kasvu (joka sekin alkoi kasvaa vasta puolivälin paikkeilla), jatkuva pissahätä, potkujen tunteminen ja väsymys. Edes loppuraskaudessa ei ollut mitään kummempaa. Ekat supparitkin tunsin vasta kun oli aika lähteä synnyttämään:grinMitään harkkasuppareita tms en tuntenut missään vaiheessa. Eli voi sitä taaplata läpi raskauden oireettomanakin, helpolla pääsee! :wink

Wifey, soita neuvolaan jos vesikään ei pysy sisällä. Tai mee päivystykseen.

Katotaa joudunko sittenki takas tiputukseen kun en saa edelleen mitään pysyy sisällä.

I-P kuulostais niin hyvältä :D

8+0

Kyllä tässä puhuttiin miehenkaa että jos en tänään saa syötyä lähdetään akuuttiin. Onneks esikoinen(3v) ei ole kotona nyt eipä tästä äitistä olis mitään iloa :arghh:

Millier saattaahan se pahoinvointi iskeä missä vaiheessa raskautta vaan :D Kamalaa :D
Wifey kannattaa joo herkästi olla yhteyksissä lääkäriin tms, mä kävin heti neuvolalääkärillä ja sain sairaslomaa ja taistelin että saan syötyä ja juotua (mua pelotti tippaan joutuminen, luulin että vauvalle tapahtuisi jotain siitä, vaikka ei kait noi oksentelut vauvaan vaikuta:))
I-P aika ihanalta kuulostaa tommonen oireettomuus :) Ainakin jos tuntee jo vauvan liikkeet yms niin ei varmasti haitannu sillon ettei oo oireita.
Ihtellä pahoinvoinnin saanut aisoihin appelsiinimehulla ja mandariineilla! Ihanaa että joku auttaa. :) kamalia repäsykipuja tuntuu ja nappailua alavatsalla, tissit myös herkkänä. Peruskauraa siis :)

Jannski, kyllä toi lääkkeitten syöminen mietityttää. Jos sua se tippa pelottaa, niin ymmärrän kyllä. Viime yönäkin näin unta että vuosin verta :(

Wifey, mulla muuten myös omenamehu ja alkuun punaherukkamehuki pysy!

Ja viili on sellanen mikä illalla tuntuu hyvältä, kannattaa kokeilla.

Mulla väsyttää ihan älyttömästi, verenpaineet laskeneet ja ovat nyt about 105/65. Ei jaksa mitään ylimääräistä.

Oksentaa ei ole tässä raskaudessa tarvinnut. Ensimmäisessä oksensin puoliväliin saakka koko ajan ja olin saikulla lähes kuukauden. Nyt tosi oireetonta ja erilaista kuin ensimmäisessä raskaudessa.

Kaikki on niin koskettavaa ja pakko itkeä vähän joka asialle :'( sama oli esikoisen kohdalla mutta en muista oliko näin aikaisin. Olen muutenkin herkkä ihminen.

Naapureissa rempataan niin haisee pahalle jokin, jota en tunnista.

5+5

Mulla menossa 5+5 ja olen päässyt kokemaan melkein kaikki oireet pieninä annoksina. Tissit on arat, muttei haittaa normaalielmää. Aamukahvit ovat tulleet ylös kaksi kertaa. Suussa häilähtää silloin tällöin veren/raudan maku. Alavatsa on ollut kipeä, mutta sekin on näköjään hellittämään päin. Olen superkiukkuinen, hermot menee pieniin asioihin. Ei haittaa mua, mutta varmaan niitä jotka osuvat tielleni :D Itken joka päivä jollekin asialle. Vessassa saa käydä hieman useammin, mutta ei häiritse yöunia. Ruoka ei oikein maistu.

On omalla tavallaan ihanaa kokea nämä kaikki oireet, vaikkei ne mukavia olekaan. Vai onko tämä ensikertalaisen huumaa vaan ;)

Onko hikka raskausoire? :grin mulla on jo toista kertaa tälle päivää hikka enkä muista ees millon ois viimeksi ollu :eek:

En tiiä Millier hikasta, mulla hikkaa tullut vaan kun juonut olutta :D Esikoinen oli kyllä kova hikkailemaan mahassa, joka päivä monta kertaa :)

Millier, mulla ei perinteistä hikkaa ole, vaan paljon enemmän kuin ennennsellaisia yksittäisiä hikkauksia silloin tällöin. Sellaisia tosi voimakkaita. :D itse olen alusta asti ajatellut sen raskausoireeksi kerta ne alkoivat vasta raskauden myötä. Joku pallean kramppi ilmeisesti.

Minä olen edelleen tosi väsynyt ja uupunut. Kova ahkerointi saa minulle tosi heikon olon aikaan ja joudun lepäilemään paljon. Odotan sitä energian paluuta!

Rv 7+6

Takaisin