Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Satsumia!!!!!! Tekisi niin mieli eikä ällötä ajatus niistä yhtään. Onkohan jo myynnissä?

Tiltti 8+0

Tiltti meijän lähikaupoissa vaan mandariinia! (En kyllä tiedä klementiinin, satsuman tai mandariinin eroa :D Appelsiinit on isoja pahoja) ostin pussillisen mandariinia ja ai että kun maistuu, harmi ettei ravitse ruoan lailla :(

Pakko postata vähän kuukletettua infoa jos jollekin muullekin toisi mielen helpotusta.

Mulla siis ollut mielen päällä vasemmalle painottuvat, joskus erittäinkin kipeät toispuoleiset alavatsakivut. Iahan jo dpo5 alkaen. Itse olen pelännyt kohdunulkoista, mutta tänään löysin netistä keskustelua:

"Mulla oli vasemmanpuoleista alavatsan jomotusta heti plussaamisen jälkeen aina välillä. Alkuraskauden ultrassa selvisi, että sen puolen munasarja oli toiminut eli siellä oli nyt se suurentunut keltarauhanen jota vauva tarvitsee ennen kuin istukka alkaa toimia."

Ja KU raskaus yleensä alkaa oireilla kipuiluna rv7-9 aikaan. Se hartiapistos johtuu pallean ärsytyksestä kun vatsalaukkuun vuotaa verta (tai jotenkin näin)

Mulle tuli ainakin huojentunut olo. Mulla oli ovis vasemmalla ja kivutkin on siellä :) viikkoja on vasta 6+1 joten KU ei vielä oireilisi :)

Tuo on ihan totta, se keltarauhasen kipuilu voi olla tosi kovaa!
Neuvolatäti laitto edellisessä rakkaudessa mut ultraan sen kivun takia, pelättiin just ku:ta, mut ihan oikeassa paikassa oli :)

Kresikät mulla kans ollut vasemnan munasarjan kohdalla (mistä siis ovuloin) välillä vähän suurempaakin kipua. Hyvä tietää mistä johtuu :)

Mies haki appelsiineja (muuta ei lähikaupassa ollut)!!!mutta kelpaa! Edellisissä raskauksissa vedin hulluna sitrushedelmiä ja tuloksena on kaksi tyttöä..kieliskö tää himo siis kolmannesta tytöstä ;)

Tiltti 8+0

Satsumat on niitä kirpeimpiä.. Siks kai ite tykkää. Eniten niistä.. Kautta odotellessa..

Mulla kans oikealla puolella kipua ollut. Hyvä kuulla mis voi johtua.

Hannamm kauhea ettei suo otettu aluksi tosissaan mutta valitettavan yleistä. Se on vaan niin monesti kiinni siitä kuka sut ottaa vastaan siellä lääkärissä. Mut onneksi sait nyt hoitoa ja toivotaan et sä pääsisit nyt pahoinvointi kierteestä eroon. Joskus oksennus jää päälle kun maha vaan kramppaa. Et jos nyt kun sait hoitoa tilanne jäisi paremmaksi.
Ja voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville.

Mulla itsellä alkoi eilen raskausoireet. Pompin ilosta hetken. Väsymys, oksettava olo ja tissit arat. Mies haki heti apteekista pahoinvointi rannekkeet ja mulla ne auttaa.. jäi vain etoava olo. Väsymys on kamala kun pitäisi jaksaa olla esikoisen kanssa. Taidetaan kohta lähteä hiekkalaatikolle. Jos siellä saisi vain istua. Eilinen oli kamalaa kun vaan satoi.

Ja ihan ohi aiheen..
Meillä esikoisen käy nykyään tosi hienosti potalla ja on vasta 1v 5kk. Meillä siis ei käytetä enää kotona hereillä ollessa vaippaa paitsi eilen sorruin koska väsytti. Nyt oon keksinyt itselle et saan suklaata aina kun esikoinen pissaa pottaa. Siis kun ei se vielä osaa pidättää pitkään niin potalla käyty tänään jo viis kertaa ja siinä aina oma hommansa kun pitää heiluttaa pissalle ja sit pestä kädet ja yms (yhteen pissa reissuun meen joku 10min kaikkine vaiheineen) mut yritän nyt muistuttaa itselle että lopussa kiitos seisoo. Mut tässä väsymyksessä ois helppo vaan siirtää opettelua mut enää ei voi kai perääntyä kun homma alkoi niin hienosti ja esikoinen rakastaa käydä potalla.

Se on hyvä jos ne pahoinvointirannekkeet auttaa! :)

Ja ei sitä itekkään ehkä sit osannu olla tarpeeks vaativa.
Tänään oksensin aamupalan ja näillä näkymin voi olla et se meni sillä ohi se kamalampi olo, ettei tarvis sitä lääkettä. :) kuha saa nyt pidettyä muuten sisällä muut syömiset.

Tuo on hieno asia, että esikoinen on oppinut potalle! Mahtavuutta!

7+5

Eihän sitä sairaana ja heikkona osaa vaatia.
Jos oksentaa aina aamun ekat niin kannattaa juoda vettä ja odottaa oksennusta ja syödä sit vasta

Piti päästä tänään kotiin, mut nyt en pääsekkää koska kaikki on taas tulossa ylös. No mut ainaki on ollu parempia päiviä välissä. Ja saa sitä hoitoo :)

7+5

Muokattu viimeksi:
Jee koitin äsken dopplerilla ja sain jumputuksen kuuluviin <3 eka kuului niin pienen hetken kunnes jo karkasi alta pois et jäin miettimään et kuulinkohan oikein. Hetken etsimisen jälkeen kuului samasta kohtaa uudestaan noin 10sec ajan ja sit karkasi taas. Mut sain varmistuksen, pieni sydän siellä jumputtaa edelleen <3

Näkyykö teillä jo raskaus? Laitoin aamulla löysän paidan päälle joka kuitenkin laskeutuu ihoa myöden niin sieltä se pömppä pilkotti :0 normaalitilassa mulla on melko timmi vatsa joten pömppä erottuu nyt selkeästi... käytän melko tyköistuvia paitoja mut heti plussan jälkeen ne paidat on jäänyt kaappiin ja on pitänyt löytää löysiä paitoja. Mies tokaisi tänään et sustahan jo näkee et oot raskaana! Taitaa olla et kolmannen kohdalla vatsa vaan pullahtaa helpommin.. Vaikka silkkaa turvotusta tää masu vielä on mut hassua siinä on se et ei laske ollenkaan vaan lisääntyy ja lisääntyy. Aikaisemmat raskaudet alkanut näkymään vasta 16-18rv tienoilla

Tiltti 8+1

Mites Hannamn voi, vieläkö tulee ylös? :(
Ihanaa Tiltti et sait jo kuuluviin, mäkin kokeillut täs mut ei vielä, onhan vasta 7+4 :)

Pitäsköhä itekki hankkii tollanen härveli, et kuulee sydänäänet. :D

Juu ylös tulee ja eilen vasta iltapalan sai pysyyn sisällä. Ja nyt aamusta tullu taas kaikki. Noi meinas vähä täälä et se on jääny päälle se oksentaminen, et pakko saada katkastuu se. Tänään saan mennä kotiin tai sit saan olla huomiseen. Pakko kuitenkin lähteä, kun miehellä on työreissu ja koiria ei voi kuitenkaa jättää ihan kaksin kotiin. Käsky tuli kumminkin et ihan pientä lenkkiä sit vaan :)

Olo on kuitenkin pirteempi tiputuksen ansiosta ja värikin on palannu kasvoille. :)

Vielä en oo huomannu et raskaus näkyis :)

7+6

Kurkku kipee ja se tuntuu oksettavan entisestään. Ihan hirveä väsy kun viime yön valvoin tukkoisen nenän takia. Onneksi on perjantai ja kohta neuvolaan!

Tänne rantautui pahoinvointi myös. Ekassa raskaudessa en tästä päässytkään "nauttimaan". :rolleyes:

Mä oon varmaan kipeeksi tulossa. Onneksi on vkl tulossa ja mies kotona auttamassa mua. Pitihän se arvata että heti iskee joku flunssa. Kamala väsymys päällä koko ajan. Yöllä näkee vaan unia ja nukkuu sen takia levottomasti.

Takaisin