Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoinen on nyt vajaa 11kk ja imetys loppu jo 1kk iässä kun maitoo vaan ei tullu. Nyt jo ennen ku tein ees positiivisen testin niin maitoo alko tulemaan niin että piti suojia pitää liiveissä välillä! Nyt se on rauhottunu niin että puristamalla tulee tippoja. Jospa olis merkki siitä että kakkosen imetys onnistuis paremmin :)

Tänään kun on supistellut niin siinä samalla paineen tunnetta oli tuolla värkissä pitkän aikaa ja oikeestaan ihan levossa ja kun nousin istumaan niin hetken aikaa sattui. Viikkoja ei ole kasassa kuin 19+1 ja mietin vaan että pitääkö olla jotenkin huolissaan jos tuntemuksia jatkuu?

Onko kenelläkään ollut nännien kirvelyä? Muutaman viikon ajat on nyt ollu itellä nännien kirvelyä, välillä helpotti vähän mut nyt on taas päivittäin. Mikään rasva ei auta ja kylmä pahentaa. Neuvolasta ei osannut muuta sanoa kuin, että pitää välttää hankaavia liivejä. No pahimpina päivinä ei voi tosiaan kuin hetken pitää rintsikoita vaikka ne on pehmeää materiaalia. Tänäänkin tuli kiire kaupasta kotiin, kun alkoi kirvelemään niin paljon. Onneks oon enimmäkseen kotona niin voi olla ilman liivejä mutta häiritsevää se on silti. Bepanthenia oon laittanut mut rasvaaminen ei oikein hyödytä, kun nännit on ihan normaalit. Missään vaiheessa ei oo ollu kuivat eikä oo mitään ihottumaa ollut.

Onko kukaan muu ruvennut kuorsaamaan raskauden aikana? En juurikaan oo aiemmin kuorsannut mutta nyt melkein joka yö, ja vaikka nukun kyljellään niin silti kuorsaan. Monena aamuna mies on löytynyt sohvalta nukkumasta.

Kuulemma kuorsasin esikoista odottaessa viimiset kaks kuukautta. Nyt toista odottaessa en oo ainakaan vielä kuullu kuittailua :D ajattelin että se liittyis jotenkin siihen kun kohtu painaa keuhkoja ylöspäin ja hengitys tulee raskaammaks tai jotain?

Kuorsaus alkoi sillon, kun maha alkoi kunnolla kasvamaan. Mies ei osaa nukkua korvatulppien kanssa niin tulee paha mieli, kun toinen joutuu menemään sohvalle nukkumaan. Oon kyllä sanonu, että saa tökkiä, kun kuorsaan :) Asennon vaihto saattais hetkeks helpottaa mut ei kuulemma raaski, jos en sit saakaan unta. No siitä ei vielä ole pelkoa, kun nukahdan niin helposti :)

Mie kuorsasin ekaa odottaessa ku joku rekkamies :D mies oikein nauhotti sitä ja voin sanoa et kuorsasin kyllä todella kovaa. Mulla oli sillon nenä koko ajan tukossa ku limakalvot oli jotenkin turvonneet ainakin loppuraskaudesta.. Nyt en oo vielä ilmeisesti kuorsannut ku ei oo mies valittanu. Se on niin herkkäuninen et herää vaikka hiiren pieruun.

Minä kuolaan. Herään siihen toisinaan.

Lisäksi mun ääni- ja ärsykeyliherkkyyteni on jossain aivan omissa sfääreissään.
Se on tosi raskasta ja tekee arjesta välillä ihan sietämätöntä. :(

Täällä kans yks kuolasuu! Monta kertaa herännyt kas siihen :confused:

Mäkin heräsin viime yönä siihen, kun kuolasin. Aika monena yönä viikossa tulee sitäkin tehtyä :)

Onko kellään ollut vielä pahoinvointia? minä oksensin viimeks eilen aamupalat ulos 23+3 viikolla, ennen sitäkin välillä ja välillä tlee yökkimisrefleksi. Loppuuko tää koskaan? 6 viikolta kärsiny tästä

Mulla loppu pahoinvointi tossa pari kuukauttta sitte, mut nyt on tullut takasin tän parin viikon aikana :/ syöminen tekee niiin pahaa

Mulla meinaa tulla oksennus joistain ällöttävistä hajuista esim likaset tiskit tiskikoneessa, täydehkö roksapussi ja kahvi.. Mut en oo vielä oksentanu niitten takia. Pahoinvointia ja oksentelua oli joskus viikosta 8-16?

Mulla oli pahoinvointi melkein 7 viikkoa poissa ja nyt tällä viikolla on taas ollu :( ei mitään kovin voimakasta mut kuitenkin koko ajan on etova olo. Yhtenä aamuna oksensin, kun kissa oli oksentanu lattialle. Koko ajan on helposti käynyt oksettamaan varsinkin aamuisin vaikka ei oo pahoinvointia ollu.

Mulla oli kans yli kymmenen viikkoo poissa mutta lähiaikoina on muutamina päivinä ollut. Viimeks eilen oli tosi paha päivä :(

Takaisin