Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon kuullut tuon ja toisaalta taas sanotaan, että pahoinvointi on tyttöoire. Vähän ehkä huuhaana pidän näitä uskomuksia, ihan omien kokemuksien ja läheisten ystävien raskauksia seuranneena. On oksenneltu tai oltu oksentelematta sekä tytöistä että pojista. Yksi ystävä sai juuri helmikuussa vauvan ja olin varma, että tyttö tulee, kun hänellä oli niin paljon finnejä (en muuten sanonut tätä hänelle! :grin), mutta poika tuli. Itsellä taas kaksi ihan erilaista raskautta: toisesta olin ihan elinvoimainen ja toisesta oksensin puoleen väliin - kaksi ihanaa poikaa löytyy! :wink:Heartred

Mulla menossa nyt 6+2 eli seiskaviikolla mennään ja eile alko oikeesti etominen ja nytkin kokoajan kyllä etoo ja ällöttää ja ei oikein tiiä mitenkä päin olis. Pystyn kyllä syömään ja ihan nälkäkin ilmottaa itsestään jotenki toooosi outo pahoinvointi kun yleensä just jos on huono olo niin ei tee takuulla mieli mitään syödä nyt kun tietää sen auttavan niin se on jotenkin ihan erilaista :D mut ei se ruokakaan kyllä nyt auta tuntuu vaan että etoo siitä huolimatta tasasen tappavasti.. mua pelottaa se oksentaminen.. ääääk. Iskeekö se sitten ihan yhenäkin vai varottaako edes vähän? Entä jos käy töissä niin.. tosiaan en muista oonko jo tänne höpissyt ammatistani mutta tosiaan parturina ei kehtais kenenkään niskaan puklata :D

Tattiina: Unohda koko juttu. Ei pitäs lukea puolta vaan tekstistä. Ethän sä sitä ryhmää pitänykkään :D . Sori

Täällä myös lähes jatkuvasti etova olo. Ei ole tarvinnut (vielä - kopkop.) oksentaa, mutta kuvottaa kyllä ihan kiitettävästi... :depressed: Ja tätä ihanuutta on kestänyt jo neljättä vai viidettä päivää jo. Nyt itsellä viikkoja 6+1.

Mulla alkanut pahoinvointi kunnolla aina vasta rv 7-8, pojasta kestikin sit kauan. Väsymystä havaittavissa mutta tää on vielä pientä verrattuna siihen mitä saattaa olla tulossa - edellisessä raskaudessa olin rv 15-20 ihan kuoleman väsynyt

Mulla auttoi tohon väsymykseen c vitsku. Olin viime viikon ku selkärangaton.. eikä töistä tullu oikein mitään. Puuskutin ja istuin ku ei seisaalleen jaksanu olla. Nyt selvästi pirteämpi. Ei tuota enää vaikeuksia herätä aamulla.. 4.20 soi kello :)

Parin tunnin välein Pitäs olla syömässä jotain ku muuten on ihan "hirvee" nälkä. Yöllä myös,esikoiselta kävin yöllä syömässä mustikka kerrosjugurtin ja heränsin 9kk joka aamu keittää mannapuuroo itelle ja miehelle. Eipä oo kolmeen ja puoleen vuoteen tarvinu kumpaakaan syödä... Paitsi nyt taas mustikka ja mannapuuro.

Olisiko innostusta ihmisillä ja jollain konkarilla halua perustaa joku "liikkuminen" tms ketju? Johon voisi kirjoitella fyysisestä jaksamisesta vai sopiiko se tähän "oireet" alle?

Itse tykkään käydä jumpissa, mutta nyt on niin ähky olo että ajatuskin ahdistaa. Eilen kävin spinnissä ja se meni ihan kivasti, veikkaan että se on mun raskausajan ykkös-urheilumuoto.
Kättä en saa tällä hetkellä rasittaa joten se sulkee monta lajia pois.

Tää maha on nyt jo niin järkky että mites sitten kun se oikeesti kasvaa! Mulla on paljon ylimääräistä ihoa laihtumisen jäljiltä mut tuntuu et on tullu +5kg puolessa viikossa.

Iso peukku kaikille fyysisen työn tekijöille ja kaupan kassoille!!

beneathbeatiful, kavereilta olen kuullut että ne on oksentanut tyyliin kerran koko raskausaikana vaikka koko ajan paha olo.
Tykkäätkö mistään pastilleista? Mä vedän aina pastilleja jos oksettaa esim joku ruoka.

Miten sä jaksat seistä töissä ja olla sosiaalinen/ystävällinen :) ?

Foxwoods, en oo viel kokeillu pastilleja.. pitäs varmaan jtn semmosia hommata.
Töissä ei jaksais millään olla kyllä nyt.. jotenki väsyttää ja on ihan veto pois ja sit vielä tää etominen.. kaipa sitä on jotenkin mieleltäänki niin ärsyynynyt ja kiukkunen että ei tuntus olevan mitään kärsivällisyyttä aina välillä asiakkaittenkaan kanssa. Etenki hankalat lapsiasiakkaat tekee välillä olon niin surkeeks ku miettii vaan että tätäkö mää nyt iteki haluan kiukuttelua ja järkyttävää käyttäytymistä.. no en tosin halua että omistani sellasia tulee kun on tosiaan ihan todella ihaniakin ja kilttejä tottelevaisiakin tapauksia.. toki myös nuo vanhemmat ihmiset osaa olla hankalia.. ja vielä se että ne on ihan tosissaan suoraansanoen vittumaisia. Eihän lapset kaikki tahallaan ole hankalia mutta kyllä aikuiset tekee ihan tahallaan ja sellasta ei tässä mielentilassa ja väsymyksessä kyllä jaksais ollenkaa tekis mieli sanoo suorat sanat ja kävellä kotii xD hahha... No ei mutta tosiaan aion äippäloman jälkeen varmaan siirtyä hoitovapaan kautta koulun penkille jos löytys itelle miellyttävämpi alakin. Tulipas nyt romaani kirjotettua... Hehe..

Mulle ei päikkärit sovi lainkaan. Olen entistä kiukkuisempi ja väsyneempi. Myös pahaolo äityy mahdottomaksi. :sick009

Mulla ei poikaa odottaessa tarvinnut oksentaa kertaakaan. Pari kertaa oli lähellä. Olispa tämä raskaus samanlainen :)

Mä oksensin esikoisesta vaan kerran. Finnejä riitti, närästi ja maha kasvoi valtavaksi, mutta pysyin toimintakunnossa loppuun asti.

Se oli kyllä kaikkineen helppo raskaus, ja tyttö on ollut oikein terve ja mutkaton pikkuapina. Tavallaan pelkään, että kun ekalla kerralla oli niin monessa asiassa hyvä onni, nyt mulle osuu joku rangaistus.

Hermostuttaa. Onko kellään ollut välillä kipuja vaan toisella puolella? Nyt tän päivän ajan vaan vasemmalla puolella. Mitään vuotoa ei oo ollu koko raskauden aikana. Pidin sitä hyvänä merkkinä mut mulla on sellanen outo skeptinen tunne tästä raskaudesta. Oiskohan nää pelot vaan ensikertalaisen kokemattomuutta.. nää tuntemukset ei oo yhtään sellasia mikskä raskauden kuvittelin. Monella onkin alkuraskaus oireetonta.. mulla on turvotus hävinny kokonaan, rinnat ei oo niin arat kuin aiemmin. Etova olo on häipynyt melkein kokonaan. Olo on kuin ei ois raskaana ollenkaan nyt.. ilman noita vihlaisuja, painostusta, outoo kihelmöintiä. Onneks mulla on aika sinne työterveyden gynelle torstaina.. odottavan aika on vaan niin pitkä.

Mulla on kans lähteny rinnoista jonkun verran "pingoitusta" :/ ja tää oli ainut oire mikä mulla oli km... Toivon nyt vaan, että tää ei olisi merkki siitä.

Täällä ollut onneksi taas tänään normi mahan nippailua ja aamulla oli tosi vahvaa pahoinvointia. Ensimmäistä kertaa sai ihan tosissaan mmiettiä että juokseeko vessaan halailemaan pönttöä mutta ei onneksi sitten tarvinnut. Vaikka noi oireet ikäviä on ni kyllä ne vaan kummasti mieltä rauhoittaa :D

Mulla kans hävis oireet, mutta tänään on ihan normaalisti tullu repäsykipuja noustessa ja venytellessä ja rinnat on kipeet kun ottaa liivit pois.. Ja noita rasvanäppyjä on nännipihaan tullu enemmän. Sitä en osaa sanoo onko tummennu? :o

Sit on tuo hauska yksinäinen pitkä musta karva navan alapuolella :D oli muuten yhdessä keskenmenokierrossakin, mut jotenkin putos pois kun km tuli? Eikä siis tullut takas ennen kun nyt. Jännää...

Silv outo tuleva ja katoava karva :D Mulla on navan alla pari sellsta ihan luonnostaan. Oon vaalee mutta ne karvat on ihan pikimustat.. poishan ne aina nyppäsen :hilarious:

Huomenna onneks se lääkäri.. pyydän kyllä että otetaan kaikenmaailman testit.. virtsis yms ties mikä vaivaa noin kovasti.

Eilen oli etova olo. Ekassa raskaudessa aamupahoinvointi alkoi heti plussan jälkeen, nyt ei ole vielä yrjöä näkynyt, eikä hajutkaan ainakaan vielä ällötä.
Vatsassa vähän nippailee, välillä enemmän vasemmalla puolella. Selän puolellakin välillä jomottaa.
Untakin riittää ja näen ihan valtavasti unia! Koko ajan joku uni menossa.

Takaisin