Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo just näin! :D

Itelläkin menkkajomotuksia välillä, mut ei onneks mitään järjettömän kivuliaita ja myöskin tossa viikko sitten ennen ku testiä tein ku menkkojen piti alkaa niin valkovuotoa tuli kans aika runsaasti ja ajattelin silloin et noni nytkö ne sieltä tulee, mut eipä tullu! :p Outoa vaan että on jotain oireita, kun esikoisesta ei ollu yhtään mitään! :D

Onko muilla ummetusta!?!?:o minä joka normaalisti kyllä hyvin käyn asioilla niin ei, ei millään meinaa:)

Täällä... -.- Ja on semmosta, että välillä kiertää vattaa inhottavasti, mut mitään ei vaan tuu....

Nyt musta kyllä tuntuu uhkaavasti siltä että tää ruskea vuoto vaan runsastuu. Kun kokeilin sormella eilen sisuksista niin ihan punaista verta siellä näytti vähän olevan, mutta housuihin asti se tulee ruskeana, ja nyt siis ilmeisesti enemmän kuin eilen. Ei tää nyt oikein tunnu normaalilta kun on ihan sellainen olo kuin miltä tuntuu silloin kun yleensäkin vuotaa, i.e. on menkat.

Mitä jos nyt sattuis käymään niin, että tää tästä yltyisi oikein veriseksi, niin mitä mun pitäisi tehdä? YTHS:n gynelle kun mun piti varata aika vasta juhannusviikon jälkeiselle viikolle ja sille nyt on ihan mahdotonta edes saada mitään soittoaikoja kun se on vaan pari päivää viikossa töissä ja aina ihan buukattu... Ja neuvolaan kun mä en ole soittanut vielä ollenkaan, koska se gyne sanoi että soita vasta sitten kun oot käynyt täällä. Vai soitanko sit kuitenkin neuvolaan, vai tsekkaako ne mitään jos näin aikaisin tulis keskenmeno kun ei siellä kai pitäisi muutenkaan vielä oikein näkyä mitään..? Vai pitääkö mun soittaa välttämättä mihinkään jos näyttää ihan selvältä keskenmenolta ja tulee paljon verta?

Voi miten harmillinen tilanne :( toivottavasti ei nyt olisi mitään vakavaa, mutta jos alkaa oikeen veriseksi tulee ja tuut kipeeksi niin sit soittaisin ainakin. Itellä oli sillon ku meni kesken, niin hullu tilanne että mulla ei ollu mitään kipuja, huomasin vaan että oireet lähti vähenee..:/ eikä alkanu itsestään vuoto. Mutta seuraa nyt tilannetta, laitan sormet ristiin käsiä myöten!<3

Toivotaan radioboca et oisi ihan harmitonta. Ehkä kannattaa soittaa sinne neuvolaan ni ne kyl neuvoo mitä sun pitää tehdä. Itellä kyl sillo kun vuosin alkuvuodesta ihan kunnolla ni neuvola vaan neuvo et yksityiselle ultraan, tääl pääkaupunkiseudul oo resursseja alkaa kaikkia ultraa. Noh kävin sitten yksityisel. Olisko se mahdollista? Mitkäs viikot sul muuten oli? Et voi olla ettei ultrassa näy viel mitään selvää, mut kyl se helpottaa ku jonkun lääkärin kans saa keskustella (tietää ees vaihtoehdot vaikka ne ei aina oo niitä mukavimpia).

Ja lisäyksenä vielä, et mä soitin neuvolaan ja ne siellä katto, ei näkyny enää sykettä niin laitto lähetteen naisten puolelle. Ja siellä lääkäri katto.. oliko t<ää sun eka raskaus vai?<3

Kiitos. No tunnin päästä alkaisi se tunnin rako soittaa neuvolaan... Ehkä nyt sit kattelen huomiseen asti. Tai no onhan tässä tunti aikaa miettiä.

En mä taida kyllä viitsiä mennä nyt yksityiselle ultraan kun on niin tyyristä ja eihän se mitenkään tilannetta pelasta kuitenkaan. :/

Eka raskaus joo. Viikot 5+0 nyt.

Voithan sä mielen rauhaksi soittaa ja kysyä että mitä mieltä ne on, ja kysyä et jos tuut kipeeksi ja käy se suurin murhe että ootko sit vaan kotona vai pitääkö lähteä. Mut toivottavasti nyt ei tarvisi hätäillä. <3Oot ajatuksissa.

Nyt kun kokeilin sormella sisältä niin näyttäis olevan vaan ruskeeta, eli kuivaa verta valkovuodossa. Mut kun sitä on nyt jo niin paljon housuissa. Äh, hmh, hmm, hitto kun en tiedä mitä ajatella. No, ehkä mä nyt odotan ainakin huomiseen ja katson muuttuuko punaiseksi vai alkaako vähentyä vai lisääntyykö vai mitä. En tiedä pitäiskö sanoa jotain miehelle vai odotella vaan. Kurjaa huolestuttaa sitä mutta kurjaa myös olla yksin. Yhyy. Kiitos sympatioista.

Sano ihmeessä miehelle, tuollaisen pohtiminen yksin kuulostaa tosi yksinäiseltä. Veikkaan että mies toivoisi, ettet hautoisi huolta yksin. Voimia! Luulen että kaikki on ihan hyvin.

Sanoinkin. Se on kyllä ihanan tyyni kuin viilipytty aina. Ehkä kumminkin soitan vielä sinne neuvolaan. Tuskin ne mitään suostuu tekemään mutta turha kai tätä yksin vatvoskella.

Neuvola on just sitä varten, eli rohkeasti soittoa vaan. Vaikkei mitään toimenpiteitä puhelu poikisikaan niin ainakin osasivat sieltä rauhoitella.

Toivottavasti ei ole Radioboca mitään vakavaa! <3 Ei varmaan kannata vielä huolestua, itsellä ainakin keskenmenossa vuoto alkoi ihan heti verisenä ja voimistui ihan jo vuorokauden aikana. Ja oli myös ihan selkeitä menkkamaisia jomotuksia. Ja muuten raskausoireetkin hävisivät aivan hetkessä, kun nyt muistelen.

Täällä ei ole vielä sen koommin oireita, hieman huonohkoa ja heikkoa oloa. Pinna tosin on ihan hirveän kireällä - tulee ärähdeltyä lapsillekin ihan jonninjoutavista asioista ja omatunto kolkuttaa. :sad001 Kaikki vaan ärsyttää ja ottaa päähän. Minkäs mä sille mahdan? :grin Rintoja muuten arastaa myös vähän.

Eilen oli jopa kummallisen oireeton päivä vain pientä mahan tuikintaa. Ehdin jo alkaa pelätä pahinta. Onneksi pahoinvointi palasi sitäkin rajumpana tänään aamulla. Ei oo mitään herkkua olla töissä kun on niin hajuherkkä ja meinaa laatta lentää kun joku asiakas tekee asiat allensa. Toivon niin et tää helpottais :sick006

Soitin. Sieltä sanottiin että tarkkaile tää viikko, että väheneekö vuoto vai runsastuuko ja että keskenmenossa kyllä sitten muuttuu punaiseksi ja tulee menkkavolyymilla. Olin niin sekaisin etten nyt ihan saanut tolkkua että pitikö soittaa joka tapauksessa sinne takaisin vai oliko se niin että jos nyt vuoto vähenee niin oottelen vaan siihen ultraan joka joka tapauksessa olis juhannuksen jälkeisellä viikolla.

Se tässä nyt vähän kyllä mietityttää että tuntuu kaikki oireet jotenkin muuttununeet tänään verrattuna eiliseen. Ei mulla alun alkaenkaan ollut plussan jälkeen oikein muita kuin menkkamaista jomotusta, mutta nyt se tuntuu jotenkin muuttuneen erilaiseksi. Siis aiemmin se tuntui ehkä samalta kuin ennen menkkoja ja nyt tuntuu melkein siltä kuin menkkojen ollessa käynnissä.

No, mut ei auta kuin ootella. Kävin koiran kanssa tunnin lenkillä eikä nyt sinä aikana ainakaan tullut kuin hyvin pieni ruskea läntti, vaikka liikunta yleensä pistää valkovuodonkin kunnolla liikkeelle.

Mun täytyisi kyll tänään lukea tenttiin ja vähän unohtaa vaan koko juttu. Hah, onnee vaan... :D

Radioboca: Niin kauan, kun ei kovasti vuoda niin luultavimmin masussa on kaikki ok. Käsittääkseni aika runsaankin vuotelun jälkeen on kuitenkin syntynyt terveitä vauvoja. Ja osalla naisistahan on "menkat" raskauden aikanakin, esim. tuttu sai tietää vasta viidennellä kuulla, että on raskaana, kun ei ollut aiemmin osannut aavistaa, koska hänellä oli ollut "menkat" silloin, kun pitikin. Toivottavasti sun vuotelu loppuu niin ei tarvitse turhaan murehtia.

Itsellä on oireina arat nännit ja välillä hajut ottaa tähän mun nuhanenään. Mulla on nuha, joka varmaan varjelee pahimmilta hajuilta. :grin Pahoinvointi ei ole vielä alkanut, mutta jos aiemmista raskauksista voi jotain päätellä niin sitä voi olla luvassa ens viikolla.

Huh, kävin kaupassa ja tuntui että sillä reissulla olisi vuotanut tosi paljon, mutta kun kotona katsoin niin ei taaskaan ollut kuin ihan pieni vaaleanruskea läntti. Tuntemukset mahassa kuitenkin tuntuu siirtyneen kokonaan ylemmäs. Kuka näistä nyt tietää mitä tarkottaa, mutta toistaiseksi ei nyt ainakaan näytä Niagaran putouksilta.

Kiitos paljon tsempistä kaikille. :Heartpink

Takaisin