Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en oo onneks vielä itkua vääntänyt, mutta otan itseeni joka-asiasta suunnilleen, mitä mies mulle sanoo, ihan pahaa tarkottamatta.

Niin ja yhtenä oirrena on syöminen. Oon muutenkin perso ruoalle ja lihon helposti, ja nyt syön kahen edestä. Miltein toivon pahaa oloa, että en lihois viittäkymmentä kiloa,,,

Mulla alkoi nyt tänään (vai jo eilen?) tulla ruskeaa vuotoa. Ei siis mitenkään paljon, eikä semmosta vanhan veren oloista vaan ikään kuin vaan ruskeaa valkovuotoa. En oo kyllä yhtään iloinen siitä, vaikka googlailun perusteella kaikenmoiset vuodot alkuraskaudessa voi olla normaaleja (TAI SITTEN EI!). Ja ilmeisesti erityisesti siihen aikaan kun pitäisi olla menkat? Nyt särkee alaselkääkin. :/ (Oonkohan istunut vaan koneella liikaa...)

Millaista muilla on vuodot? Tätä ennen siis tosiaan oli pari päivää oikein tahmaista valkovuotoa, vähän samanlaista kuin silloin kun mulla oli se joku emätintulehdus joskus.

Itsellä ei toistaiseksi muuta kun valkovuotoa joten en osaa tuohon sanoa juuta enkä jaata :/ toivotaan että on harmitonta <3

Kun viime raskaudessa soittelin neuvolaan jostain vähäisestä vuodosta, siellä sanottiin ettei tarvitse tulla näytille jos vuoto ei runsaudeltaan muistuta menkkoja. Käsittääkseni lähes kaikilla on jotain pientä vuotoa raskausaikana – mulla oli viimeksi usein seksin jälkeen. Limakalvot on herkät vuotamaan, ja menkkojen aikaan voi tosiaan aluksi tulla valemenkat, koska kiertoa säätelevä hormonitoiminta hiipuu hitaasti.

Joo, kaikenlaista tollasta kyllä luin, että useimmiten on normalia... On tää kyllä vaan superstressaavaa kun on ekaa kertaa raskaana ja ihan kujalla että mitä on odotettavissa ja kaikkialla vaan pelotellaan miten moni raskaus menee kesken ekalla kolmanneksella. Huuuh, heinäkuun lopulla sit voi vissiin hengittää rauhassa taas!

Juu ja toi lukeminen asioista ei kyllä vähennä ainakaan tuskaa.. Oon lukenu täällä keskenmenoista ja kaikesta mahdollisesta, mitä vaan voi tulla. Tulee olemaan kyllä pitkät pari kuukautta !

Koko raskaus on kyllä uskomattoman pitkä ja sen aikana ehtii huolestua todella monta kertaa. Mä ajattelin että toka kerta menisi nopeammin, mutta taas nää päivät mataa ja turvallisempiin viikkoihin tuntuu olevan ikuisuus.

Mulla tuli tänään kans paperiin rusehtavaa valkovuotoa.. Olo on yli energinen, ja nyt kun voisi mennä nukkumaan tekisi mieli puuhata kaikkea epäoleellisista. Tätä tuskin kauaan kestää :grin

Huh, onneksi täällä on tokalla tai kolmannella kierroksella olevia, rauhoittaa vähän. Kertokaa lisää teidän vuodoista tms. aiemmissa raskauksissa, jos ei vaikka sit huolestuttais niin hirveästi. :) Onko teillä tullut siis ihan vertakin? Mä luinkin jostain just tosta että seksin jälkeen voi helposti tulla verta kun jotkut limakalvot on herkät ja rikkoutuu helposti. En tiedä uskallanko harrastaa seksiäkään sit kun friikkaisin täysin jostain verenvuodosta!

Ääh.. pelottaa nyt illasta alkanu taas menkka tuntemuksia jonkun verran ja valkovuotoa tulee jonkun verran... On tää niin piinaavaa! Varsinkin kun takana on kkm.. melkeen kolme viikkoa pitäis jaksaa odottaa...

Pahoittelut jos tämä menee liian yksityiskohtaiseksi, ei olla edes tunnettu kuin pari päivää täällä... mutta mulla tuli verta jopa pelkän orgasmin jälkeen ilman minkäänlaista, öh, tunkeutumista.
Muistaakseni kirkasta verta jäi paperiin yhdellä tai kahdella vessareissulla ja sitten muuttui ruskeammaksi ja loppui. Friikkailin ekoilla kerroilla tietenkin, mutta neuvolassa oli onneksi ihana terkka lohduttamassa mua puhelimessa.

Limakalvojen verenkierto vaan lisääntyy tosi paljon etenkin ekalla kolmanneksella ja pienikin ärsytys voi katkoa pieniä suonia. Samasta syystä ikenet voi vuotaa verta - sitä on mulla jo havaittavissa. Niin ja seksihalut voi lisääntyä.

Valemenkat voi muistuttaa täysin oikeita menkkoja ja alkio pysyy kyydissä, mutta sellaisesta pitää joka tapauksessa käydä lääkärissä.

Voidaanko lopettaa hysteria ja koittaa vaa hokee toisillemme, että kaikki menee hyvin :) mua ainakin alkaa vaan enemmän pelottaa, kun hysterisoidaan kaikki kilpaa. Toki tietty kaikesta pitää uskaltaa puhua kuitenkin :)

Niin ja menkkatuntemuksia /nippailuja mul on ollut ainaki ollu useasti päivässä.

Itellä ainakin on ihan pasmat sekaisin, koska lasta on yritetty 2vuotta aktiivisesti ja hoidot olis alkamassa elokuussa, jos tämä ei nyt onnistu. Joten kyllä vähä(lievästi sanottuna) on peloissaan ja ku viimeksi kävi miten kävi ja jonka seurauksena tuli muut ongelmat myös. :) mutta, näillä mennään.. pitää ottaa se asenne ettei ajattele sen koomin asiaa, jos pääsisi helpommalla. Mutta stressaava luonne on mitä on.. :)

HKI, ei mua ainakaan haittaa yksityiskohtaiset jutut, sitä vartenhan tämmöset palstat on. :)

Ei ollut tarkoitus aloittaa mitään yleistä hysterisointia, päin vastoin. Mua aina rauhoittaa tietää mahdollisimman paljon asioista ja siihen just pyrin että en olisi hysteerinen (tai muutkaan ekakertalaiset) täysin normaaleista asioista.

Tattiina, mullakin on menkkatuntemuksia vaan ollut jatkuvasti plussan jälkeen. Samoin valkovuotoa tuli pari päivää oikein kunnolla ja oonkin kuullut että raskauden aikana sitä tulisi enemmän. Ei tunnu ollenkaan vakuuttavalta koko raskaus kun olo on koko ajan sellainen että menkat alkaa kohta. Mutta ilmeisesti ne on ihan normaaleja oireita. Mutta joo, mäkin oon tosi peloissani ja aina ahdistun kaikesta ja ajattelen pahinta. Meilläkin puoltoista vuotta yritystä takana ja se alkoi jo mennä aika stressaavaksi touhuksi.

Mulla on nyt jotenkin outo olo. Edelleen vähän niinku menkkaolo, mutta jotenkin eri lailla menkkaolo. Jotenkin ehkä aidommin semmonen menkkoja edeltävä olo... Ja mulla ruskea vuoto myös edelsi menkkoja viimeisen about vuoden aikana. Ei tää nyt kuitenkaan ihan mätsää mun kuukautiskiertoonkaan, koska menkkojen olisi pitänyt alkaa viime keskiviikkona eli ne ois olleet jo ohi tähän mennessä. No, ehkä analysoin nyt liikaa?

Nyt mulla tuli 5 viikkoa täyteen ja luin just että aamupahoinvointi alkaa yleensä 5.-7. viikolla. Alkaispa pian kunnon oireet, sit oisin luottavaisempi. :) Onko täällä muuten kellään vielä ollut pahoinvointia?

Juu en mä sillä, mut koitin rauhoittaa itteeni ja muita :D.mä oon täysin hysteerinen meinaan aina ite kaikesta..
Mulla nippaili viime yönä alavatsassa niin, et iha tosissaan sattu, ja nyt vielä aamullakin vähäsen. Mitähän sielä tapahtuu?

Ja radiobacalle onnea viidestä viikosta :). Perässä tullaan

Radio: mulla pahoinvointia... Kertaakaan ei oo tarvinnu vielä oksentaa mut kurkussa maistuu vatsahapot melkein koko ajan :D tänään aamulla oli jo lähellä, kun pennun paska haisi ihan maksalaatikolle :S takaisin nappuloihin siis :D

Heh onneks itellä ei oo ainakaan vielä mitään itkuherkkyyttä tullu. :D Mulla oli ihan hirvee viime yö. Juoksin 5 kertaa koko yön aikana pissalla! Nytkö jo tää vessassa ravaaminen alkaa... Huoh.. :D

Mietin vaan et miten sitä nestettä riittää, ku en mielestäni juokaan mitenkää erityisen paljon.. :D

Amy: mulla sama. Öisin tulee juostua vessassa koko ajan. Melkein kun pöntöltä nouset ni takas sais jo mennä :D

Takaisin