Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt tätä etovaa oloo ihan ympäri vuorokauden. Välillä auttaa kun syö jotain, mut sit välillä syöminen pahentaa. Tulis ees oksennus, nii helpottas, mutta ei. Yöllä inhottavaa, kun ei saa nukahdettua sen ällö-olon kanssa.

En tiiä johtuuko raskaudesta, mut tänään on särkenyt päätä ihan jäätävästi ja mulla ei särje päätä koskaan. Ehkä max kerran vuodessa. Etomiset myös alkoi tänään ja syöminen auttaa, mut en mä viitti koko aikaa syödä. Yritän sinnitellä, että ruokavälit pysyisi 3-4h.

Mä en voi olla 2tuntia pidempään syömättä ettei paha olo ylly. Mut syön hedelmiä jne välissä niin ei ihan liikaa tuu popsittua... Paitsi nyt noita mokkapaloja ärr!

tuossa jo muutamat mainitsivatkin jonkinlaisista rytmihäiriöistä. Mulla on nyt tullut usein iltaisin ja varsinkin makuullaollessa "sydämen muljuamista". Todella ärsyttävän tuntuista ja vaikea nukahtaa ennen kun rauhoittuu. Sitä jää jotenkin vielä oikein tunnustelemaan siinä hiljaisuudessa.

Welcome elmou! :)

Täällä myös yks rytkyttelijä, oon liittänyt sen niska-hartiajumiin, mutta taitaakin olla melko yleistä? :oops:

Vuoto loppui siihen sekstailun jälkeiseen vessakeikkaan! Huh! Terkkarissa neuvolassa töissä oleva ystävä onneksi rauhoitteli, että niin voi käydä. En siis ryhtynyt nyt minkäänlaisiin toimenpiteisiin. Seuraillaan kun loppui ja kipuja ei ole onneksi. Toivotaan, että MiniMellä on kaikki hyvin! :Heartpink

Eka pahoivointi oli päivä ennen ekaa r-testiä 3+5 ja sitten yksittäisinä päivinä sen jälkeen kunnes 6+0 alkoi päivittäinen iltapahoinvointi. Oksentanut en ole, muuta tosi pahoivoiva olo ja joinain kertoina sen oksun nieleskelyä. Nyt on 8+2 ja nyt ollut pari pahoinvoinnitonta päivää, toivottavasti jatkuu niin. :)

Taas iski ilta pahoinvointi. Se oli jo monta päivää voiton puolella.. Hei hei hyvät illat taas vaan! :D

Mulla oli eilen illalla eka selkeä pahoinvointi ja rv 8 siis menossa. Ite syön 3-4 kertaa päivässä, mutta eilen päivällisen jälkeen oli koko illan niin huono olo, että piti mennä nukkumaan. Aamulla oli vain pientä etomista ja nyt ei vielä ole iskenyt mitään pahaa ellotusta..

Sannis mä oon nyt ihan suosiolla syönyt somacia, et mahahapot pysyy poissa. Oksentaessa ei oo enää tullut verta eikä polta ruokatorvea niin pahasti. Mut sit oon välillä pitänyt lääkkeestä parin päivän taukoo jos on ollu ees vähä helpompaa. Lääkehän estää mahahapon muodostuksen kokonaan ja mahahapoilla on kuitenkin tärkeitä tehtäviä, niin ei halua vallan sekoittaa elimistön omia luontaisia juttuja.

Oliskos mullakin kohta yökkäämiset alkamassa. Yhtäkkiä alkoi kädet vapisemaan ja kylmä hiki tuli sekä heikottaa ja etoo. Verensokeri ei ole alhaalla koska olen syönyt koko ajan. Myös verenpaine normaali. Kädet vapisee niin, ettei pysty kirjoittaa kunnolla :S

Hyvä juttu Anell :) Jospa pikkuhiljaa saat sit lääkkeet jätettyä pois. Onhan ne varuilta sit onneks saatavilla jos olot taas yltyy pahaksi! :) Eipä tässä olis kun kuukauden päivät tätä alkuraskautta jäljellä, niin ainakin tilastoissa pahoinvoinnit olis sit suurimmilta osin takana päin... Toivoa sopii :wink

Oiii mä ootan keskiraskautta. Ainakin aikaisemmin se on ollut ihanaa aika. Vatsa kasvaa, mut ei oo vielä tiellä, hyvä olo, ei väsytä koko aikaa. Pesänrakennusvietti alkaa ottaa valtaa ja on intoa touhuta kaikkea. Enää muutama viikko, jaksaa jaksaa!

Ai juu siis tää tulee helpommaks? Enhän mä oo tuommosta tajunnutkaan, vaan ihan varautunut olin siihen että tätä tää sit on vielä seuraavat 7 kuukautta... :nailbiting:

Mä niiiiiin toivon, että se keskiraskaus olis oikeesti hyvää ja ihanaa aikaa.. Sitä odotellessa!

Täälläkin pahin oire on nyt tuo etova olo...eikä vielä ole selkeää kaavaa siihen milloin se tulee :( aamulla useasti ja sit iltaisin...toisaalta myös päivällä joskus etoo kun syömisestä pitempi väli...joskus taas tuntuu että syönnin jälkeen alkaa tekee pahaa. Ja melkein koko aika nälän tunne... o_O
Mietityttää ja jännittää muiden oireiden häviäminen mutta onneksi ensi maanantaina on varhaisultra niin pääsee varmuuteen että onko tuolla ketään ja oikeassa paikassa :nailbiting: toista siis odotellaan ja yksi kkm takana nyt syksyllä...

Nuo puska-asiat nauratti kyllä aivan hulluna :laughing021 eipä ookaan vielä itteä mietityttäny mut tosiaan pitää varmaan alkaa pohtimaan ennen synnärille menoa :laughing002

Mä ootan innolla pahoinvointia.. Viime raskaudessa se alko heti ekoilla viikoilla ja loppu vasta ku poika synty (rv 37) ja närästi ihan 24/7.. Ei oo mitää nii kamalaa. Tsemppiä teille jotka siitä jo kärsitte !:signs003

Ai juu siis tää tulee helpommaks? Enhän mä oo tuommosta tajunnutkaan, vaan ihan varautunut olin siihen että tätä tää sit on vielä seuraavat 7 kuukautta... :nailbiting:

Nooo, ei välttämättä. Mun ekassa raskaudessa keskiraskaus oli pahinta aikaa. Että yksilöllistä, kuten taisin toiseenkiin ketjuun todeta. ;)

Must tulee muutenkin hirveän kiukkuinen jos oon nälissäni, mut nyt raskaana olo on aivan sietämätön. Väsymykseltä en jaksa kiinnittää huomiota siihen mitä syön ja tänään taas roskaruokaa vedelly. Kun saa ruokaa on hyvä olo, mutta hetken päästä saattaa tulla taas etova olo vaikka maha on täynnä. Mutta kaikin puolin suhteellisen helppo päivä oireiden suhteen, mitä nyt mahaa välillä vihlaisee ja ketuttaa.

Onko tää vaan väsymystä vai onko muillakin sellainen olo, että on täysi toope? Mulla ei ajatus luokse lainkaan. En muista mitään enkä tajua mistään mitään. Hyvä jos osaan suomea enää puhua :wacky:

Hope, tutulta kuulostaa. Mies kysy multa yks päivä, että oonko ite huomannut et musta on tullut hajamielinen. Unohtelen ruokia pöydälle, tavarat on hukassa jne, vaikka yleensä oon aika säntillinen. Kirosinkin, että kun pääsi imetysdementiasta eroon ja ehti tulla selväpäiseks, ni iski taas raskausdementia. :D

Takaisin