Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tuli tänään etova olo kun olin duunis iltavuorossa..kyll piti vessaa mennä mut onneks ei muuta ku hapot nous ylös.. Mistälie johtuu.. Ummella jo 4:ttä päivää.. Oli pakko ottaa duphalacia ku ei vatsa toimi vaikka kuinka juo yli 2litraa nestettä ja syön kuituu ja liikun..

Mulla on nyt uutena oireena levottomat jalat. En edes tajunnut sen olevan yleistä raskaudessa kunnes tuli googleteltua. En vain oikein harmikseni saanut selville monenkaan saitin jälkeen että mahtaako se nyt johtua todennäköisimmin esim raudan tai magnesiumin puutteesta (joita otan purkista päivittäin) vai voiko sitä ilmetä raskauden aikana ihan ilman mitään konkreettista tai tiedossa olevaa syytä. o_O

miulla on samaa ollu havaittavissa :) otan kans mamavitamiinit päivittäin... aattelin ett miun istumatyöstä vois johtuu.. mutta ehkä onki oire muiden joukossa :)

Minulla jaksaa tissit vaan olla kipeänä. Ja paisua! Millä mä mitään salainen, kun nyt jo tissien koko on liki tuplaantunut.. :D

heheeee, meillä mies tarkkailee miun rintojen kasvua ja omien sanojensa mukaan koostumusta päivittäin :D tänään oli kuulemma jo selkeää kasvua havaittavissa ;)

Minullakin tuo mies ottanut elämän tehtäväkseen nyt noiden tarkkailun! :D mutta ehkä se on hänen tapansa päästä tähän mukaan :)

Miehet ja tissit=erottamaton kombo. Mulla ollut myös tissit kovin arat jo siitä lähtien kun odottelin niitä menkkoja alkavaksi ja sama jatkuu edelleen. Tuntuu etteivät kohta liiveihin mahdu. Vatsa on pinkeä ja kipristelee. Huono olo tulee silloin tällöin. Nyt vaan harmittaa ja ärsyttää kun selkä meni alkuviikosta huonoon kuntoon ja hermosärky säteilee toiseen jalkaan. Sairaslomalla ollut siis tämän viikon, enkä vieläkään kykene kivulta istumaan lähes lainkaan. Onneksi kuitenkin ollut havaittavissa koko ajan pientä paranemista.

Mulla on tänään tällainen super huono olo -aamu. Olen todella huono oksentamaan, elämään mahtuu kaksi oksennustautia (kummallakin kertaa kerran halannut pönttöä). Tänä aamuna aamupalat käynyt pariin otteeseen kurkussa. Hyh.

Meilläkin mies tiirailee mun tissejä o_O
Ovat kyllä ihan omasta mielestänikin jotenkin terhakammat ja ehkä isommatkin jo :P Ja kipeät myös. Nännit tuntus eriryisen aroilta ja ovat suurentuneet ja tummentuneet vähän..

Pahoinvointi täällä ihan hallinnassa tänään, mut yöunet vuorostaan tooosi pätkittäiset. Kylläpä ärsytti pyöriä aamuyöllä tuntitolkulla, kylmä, kuuma, hiki, pissahätä.... :/

Täällä nähtiin niitä outoja unia viimeyömä. Huhhuh. Oltiin saatu potra poikavauva, en vaa muistanu synnyksestä mittään, siinä sairaalan kortissa oli ihan väärä sukunimi ja sisaruksiakin siinä oli jostain syystä mainittu, jotka ei tasan ollu meidän lapsia kun esikoista ootellaan. Sairaalan mukaan "näitä sattuu". Lisäksi ku kotiin päästiin niin siellä oli hirmu zembalot ja älyttömästi porukkaa juhlimassa meijjän vauvaa. Sitte vauva ite sannoo, että nyt olis mamma näläkä. Noh, mie tissiä tarjjoommaan, ja se ite sit kerttoo miulle että "ei tiältä mittää tule, kokkeileppa pullosta" Jotennii tunttuu, että alkaa tuo alitajunta olla aika vauvvapainoitteista... huhhuh. Tottahan sitä on epävarma miten sitä osovvaa alussa kaikki asiat hoitaa, mutta onneks se ei taijja tuo vauva kuitenkkaan niitä ohjjeita sanella ( ainakkaan puhumalla ;) )

Mut sehän olis näin ainakin esikoisen odottajalle hyväkin, kun vauva laittas faktat pöytään niin ei tarttis ihmetellä ;)
On tosiaan alitajunnassa nyt vaan vauvavauvavauva, kaikki unet liittyy vaan vauvoihin... Alkaa jo tuntua, et on vaikea keskittyä mihinkään muuhun valveillakaan. Jospa tämä syyskuussa helpottas ;)

Jännä huomata kuinka kokonaisuudessaan tuo tissien kipuilu ja pingottaminen puuttuu. Liekö osasyynä on, ettei siit imetyksestä niin kovin kauaa viel ole ja näköjään kun kovasti koittaa niin tirahtelee velä pisara jos toinen maitoa :)
Etova olo senkus jatkuu... Illalls tuntu jo helpommalta mut se oli vaan hetkellistä. Ja tää turvotus :woot: jotenki niiin hankala olo ettei toista.

Joo mullaki viimeks oli tosi kipeet mutta nyt ei tunnu mitään niissä ja ne ei kasvanu vaan päinvastoin kutistu melkein koolla plussan perään! Ihan helpotus, liika hankalat ja painavat. Johtuiskohan tosta et imettää vielä.. Yritän vierottaa pehmeillä metodeilla täs mutta neitillä on nähtävästi aivan päinvastainen agenda..

Onkohan mulla nyt eka kertaa raskauspahoinvointi menossa vai onkohan jotain ihan muuta. Meinaan kun ihan tunnen miten vatsastakin vääntää eli onko tämmöinenkin tuntemus raskauspahoinvoinnissa normaalia? Vai onkohan joku mahatauti vain tuloillaan... :meh:

Ja siis huono olo on tässä myös, tuntuu pahenevan tässä illan mittaan koko ajan.

snuzzle mulla oli esikon raskaudessa järkyttävän levottomat jalat, mutta vasta loppuraskaudesta kun vatsa paino hermoja Ym. Magnesiumia siihen muistaakseni kokeilin, suihkeenakin saa mut mulla ei ainakaan kauheesti auttanut. Todella rasittava vaiva, kun vispaa monta tuntia kun yrittää nukkua. Toinen oli sit se yöllinen närästys ja jos ei kerinnyt tunkee renniee ajoissa suuhun Nii, oksu lensi .

Tänään onkin tämmönen ällö olo velloo ja aaltoilee päivä. Mut saanu kuitenkin lumityöt tehtyä, käytyä pojan kans pulkkamäessä ja ruokakin tuli tehtyä. Uunimakkara tomaattikastikkeella toimi hyvin :) Mut kyllä jatkuva ällötys vaan risoo!!!

Mutta aamut on ollut huomattavasti parempia, kun saa nukku pitkään ja aloittaa aamut rauhassa omaan tahtiin. Tänäänkin kävin syömässä kevyen aamupalan ja tulin sit takas sänkyyn kölliin. Ja muutenkin näitä oloja kestää paremmin kotona, kun saa just silloin mennä pitkäkseen kun haluaa, ottaa syötvää ja juotavaa vähän väliä jne. Saa kuunnella itseään. Töissä Se on sitä väkisin puurtamista. No onneks Tää ei kestä ikuisuutta :)

Jaksuja kaikille olotilojen kanssa painiville <3

snuzzle kyllä mullakin välillä vääntää mahasta. Ja musta tuntuu että raskaudessa kaikki ihmeellisetkin vaivat johtuu siitä ittestään. Ja vaikka sanotaan että raskaus ei oo sairaus, niin kyllä kroppa aika koville joutuu ja uusia juttuja ilmene. Nyt mäkin huomaan huohottavani kun mikäkin kun vähä jotain rankempaa yrittää tehdä. Ja sit muka Pitäis jaksaa viä liikuntaakin, voi morjens! Sohvaperunana on parempi nyt :D

Jee, täällä nyt illan ollu ellovello olo :confused: toivottavasti ei ole jatkuvaa.... plääääähhhh...

Mulla on nyt uus oire, et iltaisin on syke tosi korkee. Esikoisesta en muista et ois tällästä ollut, mut netin mukaan normaalia. Saattaa siis välillä syke olla levossaki 95. Viimeks loppuraskaudessa oli kyllä korkee syke.

Tämä aamu alkoi näköjään pönttöä halailemalla. Sinne meni väkisin syödyt aamupalat. Ja nyt pitäs lähtee ajelemaan töihin, paikkaan jossa syöminen on haaste ja oksentaminen pois suljettu juttu..

Takaisin