Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onkos kellään ollu loppuraskaudesta hemoglobiini 80 kieppeillä? Minulle epäillään anemiaa joka ei johdu raudanpuutteesta :/

Jännä se et oireet tosiaan kertoi jo odotuksen ehkä reil 2 viikkoa sitte. Sillo alkoi ihan ihme kuikku/itkut ja ukon naama oli niiiiin ärsyttävä. Lisäksi toi esikon kakkavaippa/roskis/osa ruuista ym. haisee niin pahalle eikä yhtään helpota etovaa oloa. Etova olo senkin jatkuu ja nyt sitten sitä väsymystä odotellessa... Esikon kohdalla suurin oire oli juuri tuo väsy ja voimattomuus, joka tuntui joka jäsenessä ja solussa.

Ukon nuamataulu ei enää ole yhtää niin ärsyttävä onneksi :smiley-angelic001

Huono olo tuntui alkavan heti kun plussaa tuli tänä aamuna :-) onkohan edes mahdollista näin varhaisessa vaiheessa 4+6. Esikoisen odotuksessa ei ollu mitään oireita. Toivottavasti ei lupaa huonoa.

Eikös se pahoinvointi ala usein jo viidennelläkin viikolla (vaikka 7. lienee se yleisin alkamisaika)? Näin ainakin lueskelin jostain päin maailmaa. Mä melkein toivoisin pientä pahoinvointia kun eihän tässä tajua etes raskaana olevan näin vähillä oireilla mitä tässä nytten on... :bored:

(Joo, tiedän, kohta mä manaan ettei ois ikinä pitänyt toivoa moista)... :wtf:

Jokapäiväiset kramppailut tuolla alapäässä, valkovuodon lorahtelu ja sitä tulee paljon, rinnat on arat joka päivä mutta tänään ei esim. niin kipeät kuin 4 päivää sitten jne, nää oireet elää aika pitkälti.. tänään uutena tullut vakava väsymys kun vedin 3h päiväunet letkeesti ja sitten tajusin että olen syönyt huonovointisuuden takia vain pussin nuudeleita ja muutaman ruokalusikan nuudeleita + pari palaa kurkkukuurioira ja ketsuppia.. niin ja aamulla väkisin banaani ja vitamiinit + 3 palaa kalkkunaleikettä suoraan rasiasta :D äsken join tollasen kaakaojuoman pillistä, kyl täs varmaan pitäis alkaa syömään väkisin kun koulussa kesken tuntia tuli paha olo.. Onneks nyt on viikonloppu.. Mulla on näytöt just parin viikon pääst ja silloin on rv 6-8 ne pahimmat, pelottaa :(
Oon ylitunneherkkä.. ihan kuin joku hormoonimonsteri, ainakin jollain tasolla.. sen vaan huomaa :/ välillä se tuottaa ongelmia. Vatta inan turvoksissa ja mun naama / kaula kukkii -,-

Muutaman päivän tauon jälkeen vatsaa ja alaselkää jomottelee. Vähän meinaa pistää huolestumaan, mutta eiköhän tää kuulu asiaan.

Muoks. Ja valkovuotoakin lorahtelee taas enemmän. Tänään siis 6+1.

Täälläkin tuo väsymys on kyllä iskenyt pahana nyt! Pakko olis jaksaa touhuilla 1v esikoisen kanssa... Toi ei oikein vielä ymmärrä miksi äiti on väsy. Tänäänkin makoilin lastenhuoneen lattialla ja meinasin nukahtaa, vaikka esikko repi naamasta ja pomppi päällä! :dead:

Täällä jatkuu vaan etova/ paha olo sekä tissikipu. Vanhat ei katoa, uusia ei ilmene :D

Tähän mennessä ilmaantuneita oireita mulla : arat rinnat (varsinkin rintojen sivuja jomottelee ajoittain), väsymys ja alavatsan vihlomiset ja repäisykivut jos jotain äkkinäisiä liikkeitä erehtyy tekemään. Muuta ei ole vielä ollut. Tuossa reilu viikko sitten olin pari päivää tosi väsynyt ja huonovointinen ja siitä ne epäilykset mahdollisesta raskaudesta heräsikin. Mutta sen jälkeen ei pahaa oloa ole ollut.
Mulla on aikaisemmissa raskauksissa ollut tosi voimakasta pahoinvointia ja oksentelua, varsinkin tytöistä on aina kestänyt sinne rv 20+ asti. Yleensä se on alkanut siellä rv 6-7 joten sitä odotellessa :D Olis kyllä ihan kiva kokea yksi raskaus ilman 24/7 kestävää yökötystä ja pahoinvointia mutta ei mun tuurilla :P

Jestas miten mulla on tänään maha pömpöttänyt. Ihan järkyttyneenä tuijotin vatsaa peilistä kun tulin töistä ja heitin farkut pois. Ihan jäätävä pötsi turvonnut päivän aikana o_O
Oletan nyt, että on vaan turvotusta, ei kai se vielä voi pömpöttää oikeesti. En oo mikään hoikka, mut normaalipainossa kuitenkin, et hyvin kyllä erottuu jos alkaa noin jo kasvaa. Ei voi kauaa piilotella... Pitänee jotain väljiä yläosia suosia töissä nyt toistaiseksi... :P

Muuten olo ok. Alavatsa oli kipeä töistä lähtiessä, mutta meni ohi kun kävin kävelyllä ja söin. Jotain repäiseviä kipuja siellä tuntui. Toivottavasti harmitonta :)

Mulla ei muuta ongelmaa kuin valtava väsymys :( Ei meinaa jaksaa touhuta noiden kahden pienen kanssa millään. Huomenna jaksettava tehdä pitkästä aikaa iltavuoro. Ja joo mahaa turvottaa :D Ihanaa, tänään löysin mammafarkut halpa-hallista :p

Samahomma täällä turvotuksen kans, töissä katoin et ei hele mikä maha xD mut katoaa ku vetää mahaa sisään :F

Täällä 5+4. Oireita on ollut..mahan nipistely, rinnat arat( olleet jo ennen kuin plussasin). Nyt on ollut viikon verran älytön turvotus.. Housut puristaa ym.. Piti käydä ostamassa jo äitiysvaatteitakin väsymystä ja välillä etova olo..

Täällä mennään toistaiseksi suht oireettomasti ja se tässä hieman huolestuttaa... Nälkä tulee kyllä nopeammin, mutta siinä kaikki toistaiseksi. Kun Aiemmista raskauksista kun oli vaikka ja mitä...

Napppi mulla on edellisestä raskaudesta ollut anemia ja se oli kamalaa. Raskaus laski entisestään hyvin alhaista hemoglobiiniani. Rauta ei meinannut imeytyä, ei ruuista eikä rautavalmisteista. En kuitenkaan joutunut veritankkaukseen. Arvoja seurattiin synnytyksen jälkeen sairaalassa, mutta nousivat sitten rajan yläpuolelle niin suun kautta tankkasin vain rautaa. :) synnytys "palautti" tilanteen "normaaliksi". Arvot loppuraskaudesta ei ihan 80 ollut vaan 90-100.

aBu muistelisin et hcg hidastaa suolen toimintaa, ja tulee sit hetkästi ummetusta ja muodostuu kans enemmän kaasua ku ruoka on pidempään siellä ja suoliston bakteereilla enemmän aikaa viettää fiestaa ja muodostaa kaasua. Ja samoin ruoka ehtii mahassaki kuplia kauemmin ku koko rata on hitaalla vaihteella. Joten raskaana romanttisesti ummettaa, pierettää ja röyhtäyttää :bag:

Takaisin