Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mansku harrastin esikoisen kanssa ihan samaa jokapäivä päivägooglailua :D Nyt oireet toistaiseksi ollu yllättävän vähäisiä. Pientä kuvotusta, tissien kipeytymistä ja alkuun pientä menkkajomoa.. viime raskauden 9kk täysillä yrjöömiseen toistaseks päässy helpolla :)

Tää on välillä aika rasittavaakin olla ittesä kanssa kun en mitää muuta enää aattelekkaan :D Töissäkää en oikee jaksa enää hirveesti stressata pikkuasioista toisin ku ennen ku otin tuon työnteon välillä vähä liian tosissaan....oon jäämässö jo äippälomalle omassa mielessäni ;) Toki oon miettiny jo että jään kesälomalle ja siitä jään äippälomalle.. tosin sillä ajatuksella että jos sitte kaikki ei meekkää hyvin että kunhan mietiskelen enkä lyö vielä "pillejä pussiin" mutta siis mehän ollaan sellasella asenteella tässä mieheni kanssa että kaikki menee hyvin :) Oireista puheenollen niin mun tissikipu on lieventynyt aikalailla tälläviikolla... arat on vieläkim mutta ei yhtään niin arat kun on pahimmillaa ollu kuten esim viimeviikolla eli rv5. No tällä tissikivulla mennään ja kyllä mää kävin jo netistä lukemassa senkin että taitaa olla iha normaalia tuo kipuvaihtelu. Toivottavasti.

^^ Onneksi mulla on treeniviikonloppu koirani kanssa ja oon huomenna ja ylihuomenna aamusta iltaan treenihallilla joten saan välillä jotakin muutakin ajateltavaa kun raskaus ja oireet ja oman kropan kuunteleminen ja mietiskely että nippaako sitä mahaa vai eikö nippaa ja blaaaah, oon jo kyllästyny itseeni :D mut vois laittaa johonki koomaan että katellaanpa sitte vaikka rv12 uudestaan tätä hommaa :D

Väsymys on pahin. Ja alaselkää juilii. Plus muutaman kerran nyt jo närästänyt. Närästystä ei kyllä ollu ikävä! Laskin että esikoisen aikana meni viimeisellä kolmanneksella helposti oli 200 Rennie tablettia kuussa! Öisinki joutu ottamaan kun ennen nukkumaan menoa otettu ei kauaa auttanu. Ja tissit on hellänä. Ja kaikki itkettää :D

Monet sanoo muuten, että jos ei oo eka lapsi niin raskaus menee ihan huomaamatta siinä sivussa ja esikoisen/lasten kanssa ym touhutessa eikä koko asiaa suunnilleen muistakaan. Mutta kyllä mä ainakin ajattelen ja tunnustelen ihan yhtä paljon ku ekallaki kerralla ja yhtä jännää tämä on!

Nyt on paha olo kyllä täällä :( Varmaan johtuu tosissaan siitä, kun ei saa syötyä, niin jo pelkästään se oksettaa. Mutta hyh.

Aaria, oon samaa mieltä! Yhtä innolla luin vaihtuvan viikon tapahtumat sekä vau.fistä että liberon raskauskalenterista ja kuulostelen oloja. Erona on ainoastaan se että on vähän mihin verrata kun onneksi oon alkuraskaudessa viimeksi täytellyt kalenteriin oloja aika hyvin :)

aBu, mulla ainakin paha olo liittyy nimenomaan niihin hetkiin kun on nälkä tai ei muuten vaan oo syönyt riittävän tiheään. Pienikin suupala voi auttaa jos vaan saat alas.

Koitahan jaksaa :rolleyes:

Kyllä sen huomaa. Pari palaa leipää ja ihan pahin olo loppuu. Mutta jotenkin, kun ei vaan tekis mitään mieli niin se on kovin hankalaa mättää mitään alas. Mutta edes se pari palaa on parempi ku ei mitään :)

aBu tsemppiä pahoinvoinnin kans :) Itsellä ei onneksi ole pahoinvointia kuin välillä etoo. Mut tämä on ärsyttävää kun vatsa on sekaisin koko ajan eikä saa syödä imodiuma :/

Tää mun turvotus senkun pahenee niin tulin käymään päivystyksessä. Ihan tosi tukala olo ja sattuu

Voi ann4, kunpa saisit apua päivystyksestä ja joku auttaisi nyt tuohon! Voimia!

Ihan jäätävä paleleminen ja väsymys! tekis niin mieli vaan maata ympäri vuorokauden sängyssä monen peiton alla lämmittelemässä.

Aaria, minustakin on vähintään yhtä jännää tää raskaus kun ekalla kerralla. Ensimmäisellä kerralla se oli kyllä jännittävää ja ihanaa, mutta kärsin niin pahoista peloista etten osannut nauttia hetkeäkään. Sen lisäksi että pelkäsin jonkun menevän pieleen, pelkäsin että olen ihan huono äiti (olin asettanut riman aika korkealle). Ei ollut mitään tietoa mitä tuleman pitää ja stressasin töistä. Nyt kun on tuo ensimmäinen tuossa, olen todennut että olen ihan mukiinmenevä äitinä, ja että menestyminen jollain uralla on aika yhdentekevää koska mikään ei voi vetää vertoja sille että saa olla äiti (en juuri nyt edes haluaisi töihin, haluan olla mun vauvojen kanssa, älkää kertoko pomolle). Ihme että tuo lapsi kesti kaikesta stressistä huolimatta kyydissä.

Onko kellään toukka pistänyt ylikierroksille? Oon kyllä kärsinyt nukahtamisvaikeuksista jo kolmisen viikkoa, että eipä sitä kai voi asiasta syyttää, mutta tää vaan pahenee. Oon pirtee kun peipponen, työntelin aamulla vaunuja loskamoskassa ja perään vielä hiet kuntopyörän selässä. En nuku öisin, mutta päivisin ei väsytä. Totesinkin miehelle että meidän alkiolla taitaa olla adhd :p On tosi ikävystyttävää valvoa melkein yötä päivää, jotenkin se nukkumalla nollaaminen rytmittää kivasti. Mutta ei mun varmaan kauaa tarvi oottaa, esikoisen kohdalla olin alussa pirteä ja parempivointinen kun ikinä, ja seuraavalla viikolla alkoi se tolkuton väsymys. Tällä kertaa ennen plussaa väsytti välillä armottomasti, joten ehkä tää on vaan sitä että olen niin innoissani raskaudesta, ja kun ajatukseen tottuu iskee taas väsymys. Pahoinvointikaan ei nyt vaivaa, joten tein raskaustestin. Edelleen kaksi viivaa, testiviiva vahvistunut.

Ann4, toivottavasti löytyy ratkaisu siihen vaivaan. Kuulostaa samalta kun mun alkava vatsahaava muinoin. Kyllä toi pitäis kunnolla selvittää mikä siellä on.

Mäkin ilmoittaudun Duracell- ryhmään, ennen plussaa oli kaks lyhyttä hetkeä mitkä tuntu r-väsymykseltä mutta nyt on koko ajan pikkusen kuuma, illalla ei nukuta sitte yhtää ja aamullakaan ei väsytä.. ja oon kans ihan poikkeuksellisen energinen, pistin just järjestyksen uusiks täällä ja raahasin huonekaluja ympäri ämpäri. En pistäis pahaks jos tällainen raskausoire jatkuis vaikka pidempäänki :grin

Jep, kyllä tää auttaa aikaansaamisessa. Vuorokaudessa on enemmän tunteja ja ne tulee käytettyä tehokkaasti kun energiaa riittää :)

No niiiin, huonoa oloa täälläkin. Ensin oli hirvee nälkä ja huono olo siitä, sitten Panchon ihana ateria napaan ja sen jälkeen huono olo. Cittarin vessassa nieleskelin ekaa kertaa kunnolla ja odotin et olo tasaantuu. Huh! Olis voinu taas lopettaa sen syömisen ajoissa...

Takaisin