Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla nyt 5+1. Ja itseasiassa joo, tuntemukset muuttuneet, muutama päivä sitten oli vielä menkkajomottelua, nyt enemmän nipistelyä. Muistan kyllä aikaisemmissakin raskauksissa olleen vastaavaa, eikä tää tosiaan mitenkään kipeältä tunnu. :)

Eikö vain että 5+3 = rv6 ? ;)
Juu ei se meikälläkää tässä vaiheessa hirveesti oireita ole. Pari läheistä ystävää sai tietää raskaudesta vasta vkolla 7 ja ne on sanonu että eihän tuossa vaiheessa ollu yhtää mitää oireita ku ei tullu mieleenkään että vois olla raskaana ku ei ollu pitäny kuukautisistakaan kirjaa.. tottakai jokaisella yksilöllinen raskaus mutta ite ootan että kyllä ne lähiviikkoina ne oireet räjähtää käsiin xD tänää olin taaaas umpijäässä ja flunssanen olo.. joka tuo sitten myös väsymystä ja aina kun mua väsyttää ihan hulluna tulee huono olo.... yleensä syöminen auttaa mutta nyt kokonainen pizza ja karkin mässäily vaan pahensi asiaa, oli raskaana tai ei niin tuollasesta mättämisestä tulee huono olo :D

Pitäis olla oireita tai ei, niin täällä ei vaan ruoka uppoa. Ei niin millään. Paha ja heikko olo kun ei syö, paha olo kun syö. Ja vatsaa särkee - hetkellisesti enemmän, hetkellisesti vähemmän. Ja onhan tässä väsymystä ilmennyt.

^^ niin että onko raskausoireita vai ei niin tiedä sitten vai oliko vilukissalla taas vilupäivä :D Tissikipu on sellanen mistä tietää joka hetki että on vielä raskaana jos muuten alkaa epäilyttää :D niin ja toki sekin että ei ole tullut vuotona ulos, se kai se positiivisin "oire" on :)

Voi te joille ei ruoka uppoa :/ mikä olis sellanen maaaaailman paras herkku, eikö sekään uppoais? :/

Mulla kyllä kans ollu ihan selkeet oireet jo ennen plussaa (vaikkei silloin uskaltanut tosissaan ajatella et ois tärpänny), samoin oli viime raskaudessa. Molemmissa oksensinki jo ennen ku oli ees menkat myöhässä. :)

Ja joo, 5+jotain on jo 6. raskausviikko. Pitääki ladata joku sovellus, josta voi taas tarkastella mitä milloinkin tapahtuu. Sen tiiän, että tällä viikolla alkion sydän alkaa lyödä.

Karkki, suklaa, croisantit.. Makaroonilaatikko, spaghetti & jauhelihakastike. Feta. Mun paheet, jotka uppoaa AINA. Mut ei puhettakaan nyt! :(

Nyt syödään kyllä mitä vaan, mikä uppoaa. Ruokaympyrät ja terveellisyys olkoon nyt tois sijaisia.. Juuri juustohampurilaisen syöneenä.

Just näin aBu, kyl niitä syömisiä ehtii taas miettiä sit ku kaikki maistuu.

Mulla oli viime raskaudessa kauhee himo keittoihin. :D

Miuk, Sulla meni sitten kaikkia keittoja vaan? :D mun raskaus paljastus heti jos alkaisin keittoja syömään! Ja en voi edes olla ihmisten ilmoilla, jos ei ruoka ala maistuu. Mä kuitenkin syön aina kunnolla! Nyt vedonnut, että flunssa aiheuttaa ruokahaluttomuutta :D

Täällä Vaun sivuillakin on melko hyvä tuo kuvaus että mitä millonki tapahtuu. Rv6 alkio alkaa tosiaan kehittyä mieletöntä vauhtia..selkäranka, aivot, luut, lihakset ym alkaa pikkuhiljaa kehittymään....näin ensimmäistä lasta odottaen niin en oo koskaan ajatellutkaan näin tarkasti että on se ihmisbiologia sitten ihmeellistä :D Mahtavaa! Ainako mä siirryn seuraavalle viikolle niin en malta pysyä netistä erossa kun kirjotan googleen esim.rv6 ja raskausviikko 6 ja 5+0 yms. ja koluan kaikki sivut ja infot ja opiskelen mitä tapahtuu :D

aBu, vuorotellen kala- ja makkarakeittoa. Kanaa ja jauhelihaa en pystynyt ekaan kolmeen kuukauteen syömään, kun oksensin. Muistan kyllä ton kamalan tunteen, kun mitään ei tee mieli, mutta pakko on syödä. Lisäks mulle tuli sappikohtauksia, niin se karsi vielä entisestään ruokia pois. Riisikakut, suolakeksit ja myslipatukat oli sellasia joita sain menemään alas. Ja jäinen puolukkasurvos. :P

Omituisia syömisiä? Jep. Vedin iltapalaksi ruusukaalia ja greippimehua kun molemmat auttavat pahoinvointiin eikä mikään muu olisi sillä hetkellä kestänyt sisällä. Kun noita oli isompi satsi niin tarjosin miehellekin. Ei tykännyt.

Muokattu viimeksi:
Ehkä sitä löytää jotain, mikä tahtoo upota.. Aikanaan. Ei tää nyt ikuisesti voi jatkua. Mut jotenkin, kun ensin kokee erävoiton - "jes tää jäätelö menee" tai "nyt löyty kananugetit!". Sitten ne kelpaa sen pari kertaa ja se on siinä..

Mulla on omasta mielestäni rv 4+4 meneillään, kun tiedän aika selkeästi hedelmöityksen ajankohdan ja sen mukaan laskin la:n, mutta neuvolan laskun mukaan päivä vähemmän eli sieltä la:ksi sanottiin 8.9.

Mulla 3+5 :laughing021 tuntuu kyllä jotenki niin säälittävältä viikkomäärältä.. plussasin 3+1, malttamaton ku olin :smiley-angelic006
Mutta jotkut oireet alko jo ennen ja edellisenä päivänä olin suht varma asiasta jatkuvan vessahädän takia. Tai sit olis ollu joku tulehdus..

Mutta sullahan on Aaria ihan mielettömästi jo hcg:tä jos noi viikot pitää paikkansa. Tiukka kyytiläinen siis :) Täällä 4+2 kuukautisista laskettuna.

Takaisin