Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minimani, o'ou. Toivottavasti ei meillä ihan tässä vaiheessa vielä saikulle ajais. Pitää nyt ottaa rauhallisesti....

Mulla tosiaan nämä supistelut kans. Viime raskaudessa olin puolivälistä saakka raskautta saikulla niiden vuoksi, niin nyt meinaa masentaa, kun alkoi jo näin paljon aiemmin. :( En halua olla taas kyvytön tekeen mitään. Mutta minkäs sitä tekee jos on tämmönen supisteluherkkä kohtu. Meilläkin se suvussa vähän laajemminkin vikana. Torstaina onneks neuvolalääkäri, niin pääsee sinne asiasta jutteleen.

Ja juu, käsi/kädet viihtyy kovastikin masun päällä täälläkin. :)

Miä en yhtään ymmärrä, kun puhutte liitoskivuista tai supisteluista -et millaisia ne on? Pitäskö semmoisia jo olla?

Maggie, ei niitä "kuulu" vielä olla, mutta nääkin on niin yksilöllisiä juttuja. Mulla oli lieviä liitoskipuja vikalla kolmanneksella esikoisesta, mutta kipeitä supistuksia ei tullut kertaakaan ennen synnytystä. Ne kivuttomat harjoitussupistukset alkoi noin puolivälissä raskautta, mutten edes tienny niitä mahan omituisia kovettumisia ja kiristyksiä suppareiksi, ennen kuin kerran loppupuolella neuvolakäynnillä terkka pongasi supistuksen mahaa tutkiessaan.

Käsittääkseni on yleisempää saada liitoskipuja ja supistuksia aiemmin kun on jälleensynnyttäjä, joskin tämäkään ei ole mikään sääntö. Itelläni ei oo vielä ainakaan kertaakaan supistellu eikä liitoskipujakaan oo ollu, vaikka tokalla kierroksella oonkin.

Sannis + Belle, sanokaapa muuta! Ei sitä ihan tahtois vielä jäädä sohvan nurkkaan ainakaan kokonaan! :oops:
Mulla liittyy nuo myös siihen jos oikein hermostunut tai stressaa, mutta sehän niitä saa aikaiseksi muutenkin.. Täytynee sanoa neuvolassa ja kysyä, että mitähän tehtäis?

Täällä ollut taas tänään tosi inhottava migreen + ämpäri päivä.. Yhh!

Ja kädet menee täälläkin helposti masun päälle, vaikka onkin sellainen Muumimaha/ turvonnut ilmapallo! :grin

MiniMami täälläkin migreeni kiusaa varsinkin kun aurinko alkaa paistamaan keväisin kirkkaasti :/ Maanantaina itkua pukkasi kun viikon sisällä 5 migreenikohtausta!

Mä pyrin olemaan mahdollisimman aktiivinen nyt alkuraskaudesta, kun sitten loppuraskaudesta ja synnytyksen jälkeen voi tulla pitkä tauko kunnon urheilusta. Nyt yritän vielä jatkaa harrastustani, (joka on fyysisesti rankka kontaktilaji) mahdollisimman pitkään, koska se on ihan parasta kunnon kohotusta mitä tiedän. Sitten loppuun asti punttisalia, jos vaan kroppa kestää!
Viime raskaudessa oikein ahdisti, kun piti lopettaa juoksu ja hyppiminen puolen välin kohdalla, kun sitten en saanut millään sykettä nousemaan kunnolla. Ehkä siellä punttiksella kuitenkin keksii jotain! :)

Taidan olla liittyny nyt pahoinvoijien joukkoon :'( Eilen oksensin ekaa kertaa ja tänään jo kahdesti. Mä olin niin järjettömän onnellinen esikoisen raskauden jälkeen siitä, että ei oo ollu muuta kun etovaa oloa. Tuntuu ihan epätodelliselta, että se sama helvetti alkais vielä näin myöhään. Tänään 8+3. Viimeks oksensin viikolle 16 asti, joten ihan syystä hirvittää se, että jos tästä lähtien vedetään samalla kaavalla...
Tuosta liikunnasta sen verran, että mä en jaksa enää tehdä yhtään mitään! En mä mikään huippukuntonen ole, mutta nyt yks kerros portaita tuntuu raskaalta ja 200m kävelyä tuotti tänään järjettömän puuskutuksen :(

Hahaa mainitsin siitä minikotireenistä jonka tein eilen. Ehkä yht. 5 vatsalihasta ja tänään aivan jumissa :D tietää olleensa tekemättä aikoihin mitään...
Ja sitten niihin raskausoireisiin. Jälleen alko reidessä juilimaan samalla lailla kuin menkkojen yhteydessä, vatsakipuja ei oo. On ollu nyt joka ilta näitä. Oon yhdistäny tän siihen hetkeen, kun kroppa alkaa rentoutua töiden jäljiltä. Tänään huomasin myös töissä että selkä kipeytyy heti jos kovin pitkään joutuu vauvoja/pieniä lapsia kantaan sylissä :/

Mulla oli muuten kans reidessä jotain kipuja tässä muutamia päiviä sitten. Mietin et voiko liittyä raskauteen, vai onko vaan lihakset jumissa kun tuolla liukkailla teillä köpötellyt menemään... Kai sit ihan raskauteen liittyvääkin voi olla?

Mulla meinas tänään kaupassa happi loppua. En ollu ku puol tuntia koko reissulla ja vaati heti kotona pitkän palautumisen o_O

Pohkeissa on myös tuntunu semmosia pieniä kramppeja parin päivän ajan etenkin jos joudun vauhdilla ponkasee kissojen tai lapsen perässä. Varmaan magnesium auttaisi kyllä tuohon.

Varsinaista pahaa oloa ei oo ollu tänään ja eilenkin aika lievää, mutta kurkussa on pala koko ajan ja ellottaa välillä. Ehkä kuitenkin menossa parempaan :)

Mulla on ollu nyt muutaman päivän niin herkkä olo, et itku tulee ihan mistä vaan ohjelmista tai lauluista tai ties mistä hölmöistä jutuista :crybaby2:D

Mul on nyt tänään ihmeellisesti sattunut vasemmalta puolelta vatta,sivulta keskeltä :| mitäköhän sekin on,vatta kyl ollu muutenki ihan sekasin :( neuvolatäti rupes tänään sanoo että sähly vaarallinen laji raskausaikana mut ku lääkäri on mulle ekan raskauden aikana sanonu että viikoille 18 saa pelata jos oma kroppa antaa periksi.aikasemmin joutunut jättää kesken jo siinä viikoilla 7 kun ruvennu supistelee mut nyt ei oo ollu mitään ni meinasin pelailla vielä kun kerta pystyn :)

Mulla tulee nyt ikenistä verta. Ja niistäessä nenästä. Moni sanoi noita olevan ihan alkuvaiheessa, mulle ne ilmestyi nyt o_O

Nelroni, sama tuska! Itku tuli eilen kun niin kovaa koski.. Tänään selvisin liikenteeseen kun otin Panadolia heti aamulla, silti on tasaisesti jomotellut.. Loppuuko tää jossain vaiheessa? :shy:

Sannis86:mulla on ollu kuivat limakalvot koko raskauden ajan eli niistäessä tulee nenästä verta.
Mutta, jos ikenistä tulee verta niin, eikös sillon ole mahdollinen ientulehdus? Kannattaa soittaa aikaa hammastarkastukseen, mainitset raskauden niin pääset kunnallisella jonon ohi.

Takaisin