Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko tulla avautumaan. Olin taistellut näin pitkälle oksentamatta, mutta viime yönä vaikka kuinka popsin pähkinöitä, ei auttanut. Lopulta lensi laatta, koko maha tyhjäksi, ja jos se ei jo yksin olisi ollut tarpeeksi inhottavaa, niin lopuksi huomaan, että nenästä valuu valtoimenaan verta! The two things I love!
Ihanaa olla raskaana. Näin alkoi täällä viikko 8+.

Noista pahoinvointirannekkeista oli tuolla aiemmin juttua. Mä oon kanssa semmonen, että helposti aattelen, että tommoset jutut toimii ikäänkuin lumevaikutuksena (mikä ei tietty yhtään vähennä siitä saatua apua), mutta pahoinvointirannekkeissa on pakko olla kyse muustakin, koska alunperin sain kuulla koko rannekkeista, kun eräs tuntemani 4-vuotias, joka oksensi JOKA kerta autossa matkapahoinvoivana, sai apua noista rannekkeista. En oikeen jaksa uskoa, että noin pieni osaisi itse itselleen pelkästään uskon voimalla moisen eron aiheuttaa :)

Mä oon kuullut kans, että apu voi löytyä noista rannekkeista muuhunkin pahoinvointiin kun raskausajan. Akupisteisiinhän ne vaikuttaa, et ei kai ne ihan humpuukia ole... Tosin se on kuulemma tarkkaa se rannekkeiden paikka, että on oikeassa kohdassa.

Miten nuo raskausviikkojen laskurit ja lapsien iät saadaan näkyviin noin hienoina kuvina kuin teillä joillakin on?

Tää on niin tätä!! Aamulla kahvi vähän etoi ja osa siitä tuli ulos, mutta sen jälkeen ollu aivan normaali olo. Lounaalla maistui lämmin ruoka hyvin. Eli pitäisi olla onnellinen kun on kerrankin hyvä olo töissä, mut ei, meikäläinen vaan miettii et onko kaikki nyt kunnossa. Just kun piti lopettaa stressaamisen :/

Hope, oireiden kuuluu vähän vaihdella. Itse vihdoin oppinut nauttimaan pahoinvointi vapaista hetkistä, koska kyllä se tuppaa aina takaisin tulemaan. Ja eilen kävi tissitkin särkee taas uudelleen o_O itsellä ainakin oireet elää - minuutin päähän turha yrittää ennustaa! :D

Huhhuh. Äsken alkoi painaa jonnekin tonne vasemmalle, ehkä kohdun sivuun, sellanen vihlova viiltävä kipu ja sen jälkeen tuli kuvotus/kuuma/huono olo. Menin sit takahuoneeseen hetkeks istuskelemaan niin huonoin olo meni pois. Olo vähän höntti vieläkin. Mitähän kummaa nyt tapahtuu... o_O Pakko olis vielä töissä vähän jatkaa hommia tänään, mut nyt olo kyllä oikeesti ihmeellinen. Tuli ihan yllättäen nyt tuo. Koko aamun ollu sama oireeton olo kuin jo pidemmän aikaa joka päivä.
:wtf

Huhhuh, ei oo ollu oireita pitkään aikaan, ja tänään sit nippailee mahasta koko ajan. En oo hetkeen ollu näin onnellinen, pieni taitaa vaan kasvaa kovaa vauhtia <3

Oon kans kuullu tuosta, että pahoinvointirannekkeen toiminta perustuis akupisteisiin. Kun siitä mistä ranne alkaa, ottaa kolmen sormen levyisen mitan, niin siinä kohdassa (siis sen kolmannen sormen kohdalla) pitäis olla akupiste, jonka painaminen auttaa kans pahoinvointiin. Olipas sekava selitys.. Mutta joku akupunktiotyyppi sen joskus kertoi, ja suunnilleen itsellä ainakin toimii... :)

On tääkin outoa. Eilen eto niin kovasti, et pelkäsin oksentavani ekaa kertaa ja tänään ei oo etonut lainkaan. Saa nähä, miten huomenna käy.

Niinpä! Mulla on tulossa iltavuorot taas torstaina ja perjantaina, ja nyt on ollu iltasin niin kurja olo, että tekisi mieli pyytää saikkua noille päiville. Mutta kun ei sitä tiedä kumminkaan etukäteen, onko sittenkin ihan ok. Toivotaan parasta.

täälläkin ollut pahoinvointia pari viikkoa mutta nyt onneksi loppunut, eilen aamulla kiireessä töihin lähtiessä alkoi sitten nenä vuotamaan verta..miten muuten vielläkö pystytte nukkumaan vatsallaan?Se on minun paras "asento" muttei puhettakaan enää, painaa jotenkin inhottavasti.Pahin väsymys alkaa myös hellittään, taitaa elämä kuitenkin voittaa :)

En oo mahallaan enää saanut nukuttua aikoihin, ensin kipeiden tissien takia ja nyt tosiaan se asento painaa vatsaakin... Kyljellään opetellaan nukkumaan täälläkin siis. On muuten vaikea opetella nukahtamaan eri asennossa kun on tottunut...

Itse en nuku ikinä vatsallaan, kun se tuntuu aina pahalle.. Niin paha nyt vertailla. Mutta ei kyllä tulisi mieleenkään käydä mahalleen. Hyh.

Mä oon vielä pystynyt nukkuun jonkin verran mahallaan..ei kovin pitkää aikaa, mut kuitenkin..tuskin enää kauaa pystyn sitäkään vähää.. Viime raskaudessa tuli oikein ikävä mahallaan nukkumista ja sairaalassa oli jo pakko kokeilla :D

Viimeks en enää tässä vaiheessa voinu mutta nyt oon vielä pystyny, tosin alkaa vähän tuntua epämukavalta. Synnytyksen jälkeen oli niin pettymys ku tissit ei kestänykkään mahalla nukkumista ku oli vaan ootellu et sitten maha on pois tieltä :D

Mä olen nukkunu silleen puolimahallani (en koko painollani) sillon, kun tissit ei oo kipeet. Viime raskauden loppuvaiheessa pystyin nukkumaan vain oikealla kyljellä loppuajan. Ai että oli ärsyttävää. Vasen lonkka oli niin kipee ja selällään ei veri kiertänyt. Onpas nää ihania muistoja :( Olis kiva muistaa niitä kivojakin juttuja raskausajalta ;)

Takaisin