Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eleanora, minulla on myös tuota "lämpöarkuutta" ja olenkin sitä kutsunut saunapäänsärkyksi, kunnes nyt jokin aika sitten huomasin saman ilmiön myös tosiaan lämpimässä suihkussa. Sama oire oli myös kesällä keskenmenneessä raskaudessa. Ja tätä ei todellakaan ole normaalisti, rakastan nimittäin saunoa, mutta nyt on melkein joutunut vähentämään, kun tuntuu hieman inhalle tuo "särky".

Ai niin ja toinen läsnä oleva oire on caltava JANO! Ja tietysti sitä myören vessassa ramppaaminen. Mutta koko ajan janottaa ja huulet on kuivana. Noin muuten olo onkin pysynyt suht hyvänä/melkein normaalina joka toisaalta välillä myös huolestuttaa, että onko kaikki sitten hyvin. Toisaalta on siis tyytyväinen kun jaksaa melko hyvin touhuta pikkumiehen kanssa, toisaalta on välillä melkein iloinen jos on huonompi olo. Tämä ristiriitaisuus!

Olkaa onnellisia oireettomuuksistanne, vaikka ymmärrän kyllä siitä syntyvän huolen..
Mulla on menossa rv 10+3 ja oon nyt oksennellu ja voinu pahoin rviikoilta 5-6 asti. Migreenit alkoivat rv7 ja kestikin putkeen rv8 loppuun asti. Nyt toissayönä alkoi migreenikohtaus uudelleen, eikä ole vieläkään helpottanut. En enää tiedä oksennanko raskauden vai migreenin takia ;)
Tänään piti vielä raahautua mm. nt-seulojen takia verikokeisiin. Oli aika voittaja fiilis koko eilisen oksennettua, yön migreenissä valvottuna ja piti vielä paastota 10h (otettiin paasto-sokeritkin samalla).
Joka päivä närästää, joka menee kyllä rennieillä ohitse, turvotus on ihan mahdotonta :)
Tunnistan ton valtavan janon tunteen myös, sen takia ilm. Kolme kertaa yössä tulee käytyä vessassa ja sitten taas juomassa lisää ;)

Kyllä mä yritän tästä oireettomuudesta nauttia, vaikka ei kyllä tämäkään naurata.
Mutta ihan tosissaan en kadehdi yhtään teitä, joilla oireet pahoja ja jatkuvia. Siihen päälle vielä migreenit ja paastot ja ja ja... En voi muuta kun olla kiitollinen, jos olo on näin hyvä, ja vatsassa muka joku vielä oikeasti voisi hyvin.

Mulla on tällä viikolla pahoinvointia tullu enemmän ja menkkakrampit jääny pois. Nyt vaan nipistelee, vihloo ja jomottaa välillä.

Joo täytyy sanoa että vaikka tää olo on välillä ihan karsea niin enemmän stressaisin todennäköisesti oireettomuudesta. Nyt aamuyökkimisen jälkeen olo on ihan hyvä, mutta kohta pitäisi lounasta syödä ja jos jotain oon oppinu niin se paha olo voi tulla ihan hetkessä. Vähän kyllä rupes huolettamaan toi Maggien kertomus siitä, että tää vielä pahenis. Tosiaan on rv 9 kun ollaan USA:ssa ja oon odotellu sitä reissua kuin kuuta nousevaa, mutta tällä hetkellä olo on sellainen että päivä kerrallaan edetään.. Toivottavasti nyt ois parissa viikossa ohi. Täältäkin on lukenut kauheita juttuja keskenmenosta ja jollain asteella jaksan tämän olon jos pienen saa oikeasti sitten syliin syyskuussa. Keskenmeno on aina äärimmäisen raskas kokemus ja nyt jos niin kävisi niin se tuntuisi varmasti todella rankalta kun tietää että siellä pieni on ja sen eteen nämä pahat olot jaksaa.

Mutta yritän ajatella positiivisesti :) Joka päivä päivät pitenee ja itse oon kevättä jo kovasti odotellut :Heartred

Teen tässä lähtöä töihin... Puoli yhteen yöllä pitäis jaksaa paahtaa. Nää iltavuorot on vihoviimeisiä, kun olo on huono ja väsyttää ihan törkeesti ja haluaisi vaan jäädä miehen kanssa kotiin lepäämään. Mut ei voi mitään! Saikkua en kehtaa pyytää, koska oireet on kuitenkin niin lievät. Nyt on yskää ja nuhaakin, mutta ei nekään ihan sellaisia, että kehtaisi jäädä pois. Raskaus tietty lisää sitäkin harmitusta, koska ei voi doupata itseään samalla tavalla kuin muulloin töiden ajaksi.

Toiveikas olen, että tämä tästä helpottaisi toiseksi kolmannekseksi!

Muistelin, ettei mulla oo ollu flunssaa varmaan kahteen vuoteen ja nyt tuntuu, sekin puskee päälle..täydellistä..migreenikään ei ole vielä helpottanu..aargg..
Toiveet on kovat, et olot helpottuu muutaman viikon päästä :)

Mun vatsa pitää ihan jäätävää meteliä, joka yltyy varsinkin iltaa kohti. Päivällä tuntuu, että vatsa vähän möyrii ja kiertää. Kun päästään iltaan, niin mieskin kuulee vatsani mörinät.. o_O voi mihinkään kuvitellakaan lähtevänsä, kun vatsa huutaa!

Ah tätä flunssaa.. nenä tukossa ja niskahartiaseutu ihan jumissa. Parasetamoli ei oikein toimi, vähän helpottaa päänsärkyä mutta ei se sitä poista :/ aamuvuorossa oli tänään tosi kurja olla kun tää ellotus taas näemmä on palannut.. ja oon muutenkin enemmän iltaihminen, inhoon herätä aikasin

Paranemisia kaikille flunssaisille. Itsellä tuntui eilen, että olisi tulossa, mutta ei näy vielä ainakaan sen pahempana. Mutta varmasti ei kaipaisi flunssaa enää kaiken muun rinnalle :<

Näitä oireita kun lukee ja vielä vallan hyvin muistaa mitä kaikkea on luvassa sinne loppuraskauteen ja kesähelteille (Huh, huh!) ei voi kun ihmetellä, mihin kummaan perustuu se vanha sanonta: "Sää kestät sen kuin mies!" Meillä miehellä päänsärkykin on jo vuodelepoa vaativaa...

Joo, mikään ei oo raivostuttavampaa ku kipeä mies. Oltiin ennen joulua kaikki kipeenä kovassa flunssassa, mä väänsin siitä huolimatta pöydän täyteen jouluruokia, siivosin, koristelin ja järjestelin. Kuusenkin raahasin sisälle, kun miehestä ei ollut siihenkään hommaan.

Mulla alkaa kurjat oireet helpottaa, en oo oksentanut moneen päivään. Etovaa oloa on kyllä välillä ja väsyttää, mutta pikkuhiljaa tässä alkaa reipastua.

:laughing021 Helmi oon tuota samaa sanontaa joskus pähkäilly. Kun miehellä tosiaan tuntuu jo nuha vetävän vuodepotilaaksi...
Sit kehtaa ihmetellä kun mä valitan menkkakipuja sikiöasennossa vessan lattialla...

Mulla on myös selkeesti parempaan päin. Oon kyllä tosi ilonen, että oon taas pystyny nukkumaan! Olin ihan zombie kun viikon verran nukuin maksimissaan 4h vuorokaudessa ja sekin pätkissä. Edelleen on kyllä palan tunnetta kurkussa, muttei sen pahemmin enää närästä. Yskä kyllä vaivaa, oletan sen johtuvan mahanesteiden ärsyttämästä kurkusta, koska en muuten oo kipeen olonen. Ruoka ei siltikään maistu ja ruokailu etoo. Väkisin kun alkaa syömään niin kyllä yleensä jotain alas saa, mutta tosi pieniä annoksia. Tyhjällä mahalla ei oo nälän tunnetta, mutta heti kun mahassa on jotain, nälkä kurnii KOKO AJAN. Eikä sekään mukavalta tunnu. Mahakin on ollu sekasin plussasta saakka.

Mutta se ettei oo enää 24/7 huono olo on kyllä ihan mahtavaa! Ensin huolestuin, mutta kyllähän näitä oireita on edelleen, että ehkä olin vaan onnekas ja pääsin näin lyhytaikasilla oloilla. Toivottavasyi ei kohta palaa kahta kauheempina!

Täällä kans ihan lottovoittajafiilis kun päivän aikana vaan aamun yökkiminen ja sit iltapäivällä noin tunnin etova olo. Nyt pizzat tilauksessa, koska pitihän tää käyttää hyväksi kun ei kuvota! :)

Kyllä hyvä olo pitää käyttää hyväkseen! Todellakin :) pizzasi olet ansainnut!

Elämäni pisin yö takana. Heräämistä klo 12, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.. o_O ihan turhauttavaa! Ja arvata saattaa, että nyt väsyttäs..

Takaisin