Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sannis: Kyllä se aika siitä kuluu, oot jo selvinnyt tosi pitkälle! ainakin ite pidän just sitä ettei vuoda ehkä tärkeimpänä merkkinä siitä että kaikki on kuitenkin kunnossa oli oireita tai ei :) ja veikkaan että niitä stressinaiheita löytyy raskausaikana riittämiin ja lapsensaannin jälkeen koko loppuelämähän on jatkuvaa stressiä ja huolta siitä onko pienellä kaikki hyvin :)

Itse ainakin stressannut aina kaikesta. Joten enpä ihmettele, että myös raskaudesta.. :)

Sannis, sama homma. Itellä vaan etomista, johon ruoka auttaa ja tissit turvonneet b-kupiks. Ovat niin mehevät, että tekee koko ajan mieli kosketella :D Mä meen ar-ultraan ens vkolla, et saan mielenrauhan.

Oksentaminen rantautui tänne...olo helpottui kyllä siihen..silmänaluset on vaan nyt ihan täynnä punaisia pilkkuja, ikinä ennen ei oo tullu tollasia. Tällä menolla kauaa enää salailla.

Tosin en olekaan syöny koko päivänä muuta kuin leipää ja aamulla smoothien :p Huomenna täytyy yrittää lämmintä ruokaa kans.

Snuzzle, mulla kans parina päivänä poltellut alavatsaa. Mietin ekana että oonko syöny jotai.. muistaakseni polttelu tuli kun söin granny smith -omenan (se tosi hapan omppu) ja tällä viikolla oon syöny tulista ruokaa just näinä päivän kun on poltellut. Muakaan siis ei närästä, ei oo koskaan närästänyt.

Joo muakaan ei ole koskaan närästänyt ja eka luulin tämän olevan sitä. Mutta joka paikassa sanotaan närästyksen tuntuvan suunnillensa rintalastan korkeudella joten juu ei tämä sitä kyllä ole.

Hei kaikille! Olen lueskellut juttujanne ja saanut loistavaa vertaistukea. Vihdoinkin sain itseni kirjattua sisälle ja pääsen purkamaan omaa tuskaani.
Olen kärsinyt melkoisesta väsymyksestä ja pahoinvoinnista oksenteluineen rviikot 8 ja 9. Tietokoneen katsominen ja lukeminenkin ovat tehneet kuvottavan olon. Hidastaa gradun viimeistelyä kummasti. Tilasin pahoinvointirannekkeen. Välillä tuntuu, että se auttaa, välillä ei. Esikoisen kohdalla näin voimakasta kuvotusta ei ollut.

Vielä rv 7 söin närästyslääkkeitä, mut sit aloin oksentaa renniet ja gavisconit ja pelkkä ajatuskin saa palan kurkkuun. Jopa tablettina zantac teki niin huonon olon, että ei pysty ennen ku kuvotus menee. Närästys vaan aiheuttaa jatkuvan syömisen tuskan. Mä en voi kahta tuntia kauempaa olla syömättä. Tosi raskasta, en jaksa syödä koko ajan jotain!

Tissit tietty kipeet ja turvonneet ja nyt alkaa itkuherkkyyttäkin olla, liikutusitkua lähinnä. Ja hirveesti tekee mieli helliä esikoista ja miestäni.

Minulla on lisäksi ollu hassu kolottava ja jokseenkin kivistävä tunne kasvoilla, etenkin otsalla ja varsinkin saunassa. Tuollaista oiretta en muista kenenkään maininneen, tunnistaako joku?

Sn
Onko muilla ollut näillä tienoin semmoista laaja-alaista polttelua alavatsassa? Mulla on nyt jo toista vuorokautta semmonen. Närästystä se ei ole kun on ihan tuolla alavattassa tosiaan. Voisko olla kohdun kasvukipuja?
Snuzzle, mulla on ollut viime aikoina polttelua erityisesti navasta suoraan alaspäin ja paljon muunkinlaisia vatsan nippailua. Kohdun ja sen ympäristön muutoksista lienee kaikki johtuvat.
Mietin myös tuota polttelua navan alapuolella, että tulee siihen kohti, johon joillakin raskaana ollessa piirtyy ihan näkyvä viiva.

Nauratti tuo Miniksen kommentti rintojen kasvamisesta. Täällä havaittavissa samaa. Olen melkein yhtä haltioissani kuin tuo mieheni! :D Nyt ne ei oo enää ollu kipeetkään ni ei tartte silleen varoa.

Täällä on menossa rv 7+4, ja kun vietin työpäivän taas keittiössä, kaikki hajut tuntu ihan uskomattoman vahvoilta! Ei oo tätä ennen ollu näin hurjaa. Ihanaa tiskata...

Melkein jo kerroin pomolle, ettei se ehtis paheksua mua kauheesti, kun koko ajan napostelen jotain (vaikka ei saisi), näytän väsyneeltä ja unohtelen asioita. Mut sain sit vielä suuni pidettyä kiinni.

Cinderella, tervetuloa mukaan! Ja voin niin täysin samaistua noihin mietteisiisi närästyksestä. Jatkuvasti pitäs tosiaan myös syödä, mutta vatsa tuntuu koko aika täydeltä ja pala nousee kurkkuun hirmu helposti. Sitten kun päästää nälän kovaksi, onkin jo niin paha olo, ettei tee mieli syödä mitään, vaikka sillonpa vasta pitäisi.

Ois keskiraskaus, tule jo!

Rinnat kasvoi täälläkin jonkusen verran, mutta nyt niille vissiin tuli joku stoppi. Tosin pahoinvointi tuli jo takaisin, joten ehkä rintojen kasvukin vielä :D pieni rintainen ottaa sen oireen mielellään.

Ciderella tervetuloa porukkaan mukaan! Ja onnittelut uudesta ihmisen alusta! Mulla pistelee saunassa jalkoja ihan kamalasti. Tykkään istua saunassa kauan, mutta en voi, kun alkaa se kamala pistely. Jos valelen jalkoja kylmällä vedellä se auttaa, mutta vain hetkeksi.

Kuulun myös edelleen niihin pahoinvoiviin. Mutta myös normaalisti pienirintaisiin. Nyt on siis tissit kasvaneet ja oli hauska lukea kommentteja missä innostuitte itse "puristelemaan" tissejä. Itsekin niistä ylpeä ja ihan mielellään testailee miten "isot" ja pehmeät ne ovatkaan :) ymmärtää miehiä paremmin. Normaalisti siis olen todella pienirintainen, jolle on käytännössä edellisistä raskauksista jäänyt isot nännit törröttämään. Tulee ihan havaittavissa oleva tissivako kun laittaa rintsikat!!! :)

Mulla sais ne tissit kutistua eikä kasvaa :shifty:

Täällä on varmaan monia joilla pahoinvointi on vielä useita asteita pahempaa kuin itellä, mutta jotenkin oon niin järkyttynyt siitä kun en koskaan ajatellut raskauspahoinvoinnin olevan tällaista! Suututtaa kaikki pirun telkkarisarjat jossa raskaana oleva käy ehkä kerran oksentamassa ja that's it. Versus siihen että meikäläinen oikeasti karjuu viimeisillä voimillaan vessanpöntölle ja tulos on pelkkää sylkeä. Ja kun siihen pahoinvointiin ei ole mitään logiikkaa! Kehuin jo eilen miten hyvin päivä meni, noh kotimatkalla tuli puheeksi kalaruoka jonka mies oli tehnyt. Mietin lohta ja pam! etova olo humahti oikein päälle. Kotona vedin sitten pakastepizzan ja vaikka tiesin ettei saisi syödä itteään ähkyksi, mutta se vaan oli niin hyvää ja suolaista! Yö menikin sitten aina välillä herätessä siihen että on täynnä ja on paha olo. Ja aamu tosiaan karjuen pöntölle. Olin niin lähellä soittamassa töihin, että mulla on voimat loppu enkä pääse tulemaan, mutta meillä on nyt muutenkin vähän vajetta joten en vain kehtaa jäädä pois kun tiedän tän olevan raskauspahoinvointia.

Taitaa jäädä tänään lohet syömättä ja leipälinjalla mennään. Onneksi nyt kahvikupillisen jälkeen olo on vähän parempi. Tämmöinen aamutilitys tänään, kiitos lukijoille! :shy:

Mulla oli eilen moneen aikaan ensimmäinen ilta, kun ei etonut tai oksettanut ollenkaan! :happy: Oli kyllä niin mahtavaa pestä hampaat ilman pahaa oloa! Pitää vaan toivoa, ettei ollut mikään poikkeus, vaan oikeasti alkaisi jo helpottaan. Tänään 9+6, joten jospa tässä jo voiton puolella oltais. :cheers

Pahoinvointi vapaat illat/aamut/päivät aina tuntuu kyllä hurjan kivoille!

Takaisin