Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla iski illalla ihan mieletön paha olo nukkumaan mennessä. Olin varma, et menee yö pönttöä haliessa. Samanlainen olo kuin silloin jos vatsatauti alkaa ja meinasin jo hakea ämpärin sängyn viereen varuilta. Mut olinkin sit nukahtanut, ja hyvin nukutun yön jälkeen aamulla olo täysin normaali. Täällä on paljon ollut vatsatautiakin liikkeellä, en tiedä sitten oliko mulla raskaudesta johtuvaa vai olisinko pöpön saanut jostain, mut menikin ohi. Vähän varuillaan tässä töissä nyt, et alkaako uudelleen... Hankalaa kun ei tiedä nyt näitä oireita mistä johtuu :rolleyes:

Sannis, Toivottavasti ei ole pöpön aiheuttamaa.. Mutta toisaalta myöskään ei toivottavaa, että raskaudenkaan aiheuttamaa, kun sitten saattaa jatkua pidemmänkin aikaa :<

Miul kans eilinen meni melkolailla loistavasti :D Vihdoin päivä ettei koko aikaa ole etova olo. Riemuitsinkin jo miehelle siitä. Mut anti olla aamu kun saapui ja tässä kun päivä etenee niin vanha tuttu etova olo vaikuttaa palailevan. Ja näköjään ottaa heti aamupäivään mukaan nää ihanat rytmihäiriöt... Mut kuitenni tuas yks päivä parempi, niin johan se on hiljalleen parempaan suuntaa.

No näinpä Abu, nyt olo normaali, mut jotenkin kuulostelee nyt hirmu tarkkaan oloa et millon alkaa laatta lentää :yuck:

Nuo rytmihäiriöt kuulostaa Annellii kyllä aika pelottavilta, mikä niitä aiheuttaa? :wideyed:

Mulla on ollu tää viikko oireentonta, mutta tänä aamuna nukuin "hieman" normaalia pitempään ja sain loikoilla sängyssä koska iltavuoro, niin eikös se tuttu hammaspesuoksu tullut taas tauon jälkeen kylään. Nyt vähän nuutunut olo. Veikkaan kyllä että kroppa reagoi nyt kun ei tarvi herätä kuudelta ja olla heti skarppina vaan ehtii ottaa aamun rennosti sen sijaan että menis heti töihin. Toisaalta myös flunssa tekee tuloaan ja sekin voi oloihin vaikuttaa.

Mä olen tänään vähän köhinyt ja aivastellut. Ja nenäkin hiukkasen tukossa. Miehelle sanoin, että jos nyt tulee flunssa, niin revin pelihousuni! Nimittäin yskiä ei pysty, kun sattuu. Sitten tuntuu pahalle, kun ei yski. Ärrinmurrin!

Noi rytmihäiriöt kuuluu raskauteen. Liityy verimäärän lisääntymiseen suurimmalta osin ja samalla yleensä verenpaine laskee. Pitäs olla vaarattomia mut erittäin inhottavia.
Toki ku niit on niin vois mennä tonne tk:lle ottaa sydänfilmiä. Mut kun ne tulee kun tulee niin läheppä siinä sitten. Yleisimmin niitä sit on illasta niin läheppä siinä sitten johonki isoon päivystykseen ku sinällään tieto mistä ne johtuu. Neuvolassaki puhuttii et seuraan nyt ja jos oikee hankalaa niin ambulanssin voi soittaa ja ottavat filmin siinä. Meiltäkin tnne ilta/yöpäivystykseen on matkaa kuitenki reilu 50km suuntaansa.
Samoja oli jo esikon aikaan ja joskus muulloinkin tullut. Ns. asentoon liittyvinä. Koitettu saada kii, mut koskaa ei oo sydänfilmillä näkyny.

Voihan flunssat! Niihin kun ei sit saa oikein kunnon troppejakaan nyt ottaa niin pitkittyy herkästi... :( Lämmintä juomaa ja villasukkia nyt kehiin!

Toihan olikin Annellii mielenkiintosta. Mä mietin lenkillä yhtenä päivänä, et kuvittelenko vaan, vai jyskyttääkö mulla sydän oudosti, kun pitkän jyrkän ylämäen käveltyäni tuli tosi outo olo ja olin varma et sydän hyppää rinnasta läpi! :confused: Pysähdyin hetkeks vetämään henkeä, niin se meni ohi. Mutta nyt tuli mieleen, et voiskohan se sydän siellä pomppia sit omia tahtejaan :wideyed:

Mulla on kans sydän lyöny välillä ihan miten sattuu.
Nyt on jo neljäs päivä ilman pahoinvointia ja eka päivä että jaksaa tehäkki jotain. Flunssaa ja kuumetta meinaa vaan pukata päälle :(
Syönti ei vieläkään taho luonnistua kun lähes kaikkia ruuat vaan ällöttää

Tais auttaa tänne purkautuminen :happy: Tänään ei ole ollut ollenkaan niin paha olo kuin muina päivinä pitkiin aikoihin! Viime yönkin nukuin kokonaan heräämättä edes pissalle!

Annellii, mulla on myös paljon rytmihäiriöitä ja etenkin illalla ne on rasittavia ja väsyttäviä. Pohdiskelin, että johtuisivatkohan vähän myös nestehukasta. Usein mulla nesteen juominen rauhoittaa sykettä ja tasoittaa rytmiä. Juoda pitäis nyt paljon, mutta päiväsaikaan en vaan pysty juomaan vettä kuin pieniä määriä (maitoa kyllä menee), muuten tulee oksu tai ainakin mahahapot nousee (röyh!). Sitten, kun koko päivän on mättäny suolaista ruokaa, niin onhan sitä jo illalla jano. Mä kuitenkin pystyn juomaan vettä sitten, kun oon illalla nukkunut noin tunnin unet. Hassua, mutta tajusin, että tavaksi on tullut tuo herääminen ensimmäisen puolen tunnin tai tunnin jälkeen ja juon pari isoa lasillista vettä, jonka jälkeen jatkan unia. Ja aamulla juon ainakin yhden ison lasillisen. Pitäis jotenkin saada tuota vesimäärää vaan lisättyä keskelle päivääkin.

Täällä myös yks rytkytirytkyti! Sykkeen kun tunnustelee niin tasainen on, tahti vaan on hetkittäin melko reipas..
Tissikipu palasi! Ja järkyttävä nälkä. Jakuvasti! :p
En oo koskaan pystynyt syömään aamupalaa ennen töihin lähtöä, nyt uppos muitta mutkitta. Muuten ois tullu oksu! :joyful:

Kannattihan se taas valittaa oireettomuutta.. Sieltähän ne olot illaksi palasi. Toivottavasti saisin kuitenkin nukuttua yhtä hyvin kuin viime yönä, meni jopa 7h!!

Onkohan täällä kellään sellaista outoa oiretta kun lämpöarkuutta otsassa? Oli mulla esikoisen raskaudessakin, tosi hassu, en tiiä mihin liittyy. Mutta suihkussa jos on aavistuksen liian lämmintä vettä, tai muuten esim. kasvoja pestessä liian lämmintä vettä tai sitten lämmin höyry, joko uunin luukusta kun nousee kun avaa tai saunassa, niin otsassa tuntuu sellaista paineen tunnetta. Oli yks syy miksi epäilin raskautta tälläkin kertaa, kun lievänä tunsin sellaista jokin aika ennen testin tekoa. Nyt tuntuu vähän vahventuneen. Viimeksi katosi synnytyksen jälkeen, tai ei enää ollut kun ekan kerran saunoin lapsen syntymän jälkeen.

Mä kokeilin sitä, että juon vasta 15 min aterian jälkeen ja maha ei ole ollut kipeä kahteen päivään! Etova olo sen sijaan on ollut vähän enemmän kuin aikaisemmin...mutta kyllä tän nyt kestää!

Just nyt olo on aika mainio, kävin illalla urheilemassa oikein rankasti, oisko se vähän auttanut. :)

Eleanora, nyt kun mainitsit niin mulla oli tosiaan samanlaista oiretta esikosta alussa! Saunassa pitelin viileellä vedellä täytettyä pulloa otsalla, että pysty ees hetken istumaan. Suihkussa enkä muulloinkaan sitä kyllä tuntenu ja puolivälissä raskautta muutettiin saunattomaan asuntoon, niin en osaa sanoa milloin loppui.

Närästys tuli taas kylään, mut tänään oon säästynyt pahoinvoinnilta. Täytyy varmaan hakee renniee, jos se auttas. Syke pamppailee vieläkin kauheen korkealla, mut normaaliahan se on, joskin epämukavaa.

Täällä myös paineen tuntua päässä jos käy saunassa tai laittaa suihkussa kasvot ja pään kuuman veden alle, ihana kuulla että myös muilla on tällaista, vähän niin kuin normaalia. Eilen illalla just taas ihmettelin asiaa :)

Mä oon iltaisin taas niin jäässä ettei kuuminkaan vesi meidän hanasta tunnu kuin vähän lämpimältä.

Sitä muuten gyne kans suositteli, että laittaisi esim. Marie-keksin yöpöydälle ja kun heräisi söisi heti ensimmäisenä sen. Muistan sen aina kun herään enkä illalla kun voisin laittaa keksin pöydälle. Heräsin viime yönä siihen, että hetkeksi pahoinvointi ja väsymys oli poissa ja tunsin, että ajatus kulkee pitkästä aikaa kirkkaasti. Joku yöllinen valaistuminen ilmeisesti :joyful:

Cinderella: Varmaan kaikki nestelisäykset omalla osallaan auttaa näihin rytmihäröihin kun nestettähän se verikin on ja määrät lisääntyy. Miul toi syke ei siis nouse vaan ennemminki laskee. Ja sit jää selkeesti välii iskuja kun tunnustelee. Normisti miun syketaso on korkempi ja nyt niinku huippu-urheilijalla, oikee matala :D

Mukava kuulla että muillakin on tuota lämpöarkuutta vaikka ehkä vähän harvinaisempi oire onkin. Neuvolassakin vähän ihmettelivät viime raskaudessa asiaa. Mulla saunassa auttoi jos pidin kättä otsalla, ettei se lämpö iskenyt suoraan iholle. Eikä helteet onneksi tehneet sitä! Kai se on kuitenkin matalampi lämpötila ja sitten kun on jatkuvasti läsnä, toisin kuin kuuma höyry ja lämmin vesi. Mutta tosiaan, tällä kertaa bongasin ekan kerran tuon oireen kun otin ruokaa uunista ja lämmin ilma iski vastaan.

Takaisin