Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kävi niin että varhaisultran jälkeen tuli senmosta ihme pistoa oik. Puolelle vähän kuin emättimen seinämän sisään. Tuikkaili sinä ja seuraavana päivänä useamminkin ja nyt vaan joinain päivinä nopea tuikkaus mutta siis aina samassa kohdassa. Meillä ei oo mitään tapahtunut makuukammarin puolella moneen viikkoon mun pahoinvoinnin takia :shifty:

Mulla on ollu edellisestä raskaudesta asti vihlasukipua alavatsalla, munasarjojen kohdilla ja on nytkin jatkunut. Kova vihlasu saattaa tulla, kun esim menee sängyssä selältä vatsalleen liian nopeesti. Voisikohan olla jotain lihasjumia? En tiiä :(
Eilen alko kans todella kova menkkakivun tyylinen jomotus alavatsassa :o ei meinannu untakaan saada, kun jomotti niin... Nyt se kohtu varmaan taas kasvaa.
Tänään on tuntunu pitkästä aikaa et elämä alkaa voittaa taas ja ei oo ollu niin huono olo. Pääsin kotoa pois pidemmälle, kuin koiria pissattaa.

Täällä kanssa iskenyt järkyttävä väsymys! Nyt kun pahoinvointi hellittää niin huomaa tän väsymyksen ihan tidella, 11 tunnin yöunien jälkeenkin on ihan poikki :eek:

Jos nyt avaisi sanaisen arkkunsa... Olen nyt rv. 11+6 (oletettavasti) ja eka ultra ensi keskiviikkona. Olen selvinnyt koko alkuraskauden vähillä oireilla, samoin kuin äitini aikoinaan mutta vainoharhaisena ihmisenä tietysti koko ajan pieni epäilys takaraivossa että voiko tämä mennä näin "helposti".... Joo pari kertaa olen oksentanut ja jotain etovaa oloakin ollut mutta suurin oire on ollut väsymys. Ei mitään väliä nukunko vähän vai paljon, aina väsyttää. Ja tämä turvotus...Nyt ei sentään ole sitä tunnetta että olen täynnä ilmaa mutta maha on aika hyvän kokoinen silti...En ole mikään missimittainen muutoinkaan mutta nyt on masun muoto ihan eri kuin ennen raskautta! Joten suosiolla olen jo parisen viikkoa käyttänyt ostamiani mammafarkkuja - muutoin on istumatyössä liian tukala olo.

Onko kellään muulla ollut oireena suurta janoa? Mulla on nyt muutaman päivän tuntunut että janottaa ihan valtavasti, vaikka mielestäni kyllä juon vettä ihan normaalisti. Ajattelin nyt vähän tarkkailla tätä veden juonnin ja käytetyn suolan määrää. Onkohan tää ihan normaalia vai pitäisikö huolestua? Ja mikä olisi normaali vesimäärä vuorokaudessä? Itse juon ehkä noin pari litraa, kyllä kai sen nyt pitäisi olla ihan hyvä määrä o_O

Imme, minulla oli varsinkin alkuraskaudesta toispuolistakipua alavatsassa, joka paheni yhdynnän jälkeen. Kävimme kivun takia varhaisultrassa, jossa selvisi, että kaikki on kunnossa. Lääkäri epäili kivun syyksi aikaisemman tulehduksen aiheuttamia kiinnikkeitä. Samalla hän sanoi, että vastaavia tuntemuksia voi odottaa jatkossakin.

Tiikeri, jossain tousessa ketjussa tosta janosta olikin puhetta, mulla ollut kova jano jo ennen plussausta ja jatkuu vaan. Oli yks ekoista raskausoireista. Juon normaalisti paljon vettä mutta nyt pahoinvointi rajoittanut juomista. Jos juon tyhjään mahaan niin tulee helposti oksennus. Varsinkin öisin kun herää niin suu on aivan hiekkapaperia :meh:

Mä huomasin äsken kun söin ruisleipää, niin se alkoi yhtäkkiä haista suklaalta?? :D nyt iski traumat hetkeks ruisleipään. Siitä asti ko plussasin, suklaa ei oo maistunut vaikka se on aina ollut mun suosikki! Samoin alan himoita kaupassa donitseja tai muita pullajuttuja ja sit kun ostan niin en pysty syömään :D

Mulla ei oo myöskään suklaa maistunut, ei sitten yhtään, vaikka aiemmin olin suklaan suurkuluttaja. Nyt sen sijaan maistuu kaikki kirpeä hedelmä ja salmiakki, tähän tarkoitukseen on ollu hyvä MissäX-karkit...

Tiikeri, mulla on kans ihan jäätävä jano koko ajan ja nimenomaan vesijano! Juon ihan pullo tolkulla vettä ja silti vaan janottaa. Neuvolassa kun sanoin, niin sain lähetteen sokerirasituskokeeseen kun voi kuulemma olla merkki raskausdiabeteksestä. Tosin terkka oli sitä mieltä, että raskaus saattaa muutenkin lisätä janon tunnetta.

Väsymys on lisääntynyt vaan mitä pidemmälle mennään ja nykyään tuntuu, ettei silmät vaan pysy auki ja väsyttää vaikka nukun 10h yöunia.
Ja mahaa on jo vaikee piilottaa, vaikka kiloja ei oo tullukaan. Onneks jo maanantaina ultra niin ei tarvi enää piilotella.

Yöh, vieläkin ällö olo. Oksentaa ei ole tarvinnut kuin muutaman kerran koko raskaudessa, mutta ällöttää pikkuisen koko ajan vuorokauden ajasta riippumatta. Nyt olen sitä mieltä, että on pahempi olo kuin esikoisesta. Josko nyt olisi tyttö tulossa, kun esikko on poika :) Eipähän sitä tiedä.

Toinen vaiva, mikä on pahentunut nyt raskauden aikana on esikoista odottaessa loppuraskaudessa alkanut häntäluukipu. Jos istun lähes koko päivän töissä, niin illalla en meinaa päästä sohvalta ylös, kun juilii häntäluuta niin paljon. Kipu alkoi tosiaan silloin esikon odotusaikana ja olin pari viikkoa töistä saikullakin sen vuoksi. Synnytyksen ja tämän uuden raskauden välissä häntäluu muistutteli silloin tällöin olemassaolostaan, jos olin käynyt vaikka pidemmällä kävelylenkillä. Nyt toisen raskauden myötä kipu on ollut lähes päivittäistä, toisinaan lievää, mutta toisinaan jopa lamaannuttavan kovaa :( Menen ensi viikolla fysioterapiaan osittain tuon häntäluuasian takiakin. Saa nähdä onko mitään helpotusta luvassa. Pelottaa, että kun näin alkuraskaudesta jo kipuilee, niin mitenkä pystyy olemaan töissä ihan lomiin saakka..

Mulla kanssa toi häntäluu vaivaa! Alkoi ensin heti plussauksen aikoihin, sit välillä vähän helpotti ja nyt on taas pahempi. Nimenomaan iltaisin kun on ollut enemmän liikkeelllä/ istunut paljon alkaa olla todella kipeä.
Kerrohan Menna sit kun oot käynyt voiko sille mitään tehdä!

Eilen illalla kyykistymisen jälkeen myös alko ilävästi pustää vas. Pakaraan, eli iskias se kai vihoittelee myös :confused:

Mulla myös selkäkipuja jotka alkoivat esikolta vasta myöhemmin, mutta ovat palanneet takaisin jo nyt. Oma selkä on menny 16 vuotta sitten kolarissa jonka takia lantio on vinossa ja selän alimmat nikamat lintassa. Ekassa raskaudessa selkäkivut ja jalan tunnottomuus alkoivat vasta puolen välin jälkeen. Silloin jouduinkin jäämään pitkälle saikulle ihan vain sen takia etten pystynyt kunnolla liikkumaan töissä vaaditulla tavalla..itse olen myös arvellut että vaivaako lisäksi iskias koska nyt on myös pakaraan vihlonut :eek: tuohon vihlontaan olen huomannut että lämpö auttaa!

Perhana ku täällä vaivaa ummetus! Koko raskaudenajan maha on toiminu paremmin ku yleensä, mutta nyt viimesen viikon aikana niinkun seinään olis loppunu se toiminta. Ja sittenhän se on ruvennu sen myötä turvottaan julmetusti. Äääääh. Ei auta veden juonti eikä kahvinkaan (sallituissa rajoissa). Mitä vippaskonsteja teillä muilla on ollu? Luumuja unohin ostaa kaupasta...

Minulla on ollut aina hieman, hmm... toimimaton vatsa. Vihdoin syksyllä sain siitä tarpeekseni ja pääsin työterveyden kautta juttelemaan ravitsemusterapeutin kanssa. Parhaat ohjeet ummetukse helpotukseen hänen mukaansa on kuitulisä (itse syön kaupasta saatavaa kaurakuitusta, jossa ravintokuitua on noin 70%) ja kiivit. Hän kielsi minua syömästä luumua, sillä se lisää kaasua vatsassa, joka myös saattaa aiheuttaa turvotuksen tunnetta. Itse en siis luumua nauti ollenkaan, vaan pyrin syömään päivittäin kaksi kiiviä. Kyseinen ravitsemusterapeutti on Suomen yksi parhaimmista ja tekee työtä myös lapsettomuushoitojen parissa, joten uskon, että hänellä on ehkä jokin tuntuma asiaan..?

Aika jännä, mulla ollut maha ennemminkin löysällä nyt ja jo pari viikkoa oon popsinut päivittäin kiivejä kun niihin on kova himo! En tiennytkään et ne auttaa vatsantoiminnassa:rolleyes:

Jännä tieto tosiaan toi kiivihomma! Välillä niitä tulee syötyä, mutta päivittäin en uskalla syödä kun tuntuu että olen lievästi allerginen niille. Täällä kans maha on nyt vetänyt kovalle, yritän tasata tilannetta juomalla paljon ja syömällä kaurapuuroa, marjoja ja kasviksia. Luumut ei mulla tee tukalaa oloa, joten niitäkin vois taas napsia...

Mulla ollut myös aina ongelmia vatsan kanssa. Nyt ei tahdo ruoansulatus pysyä mukana, kun pitää pahaa oloa pitää loitolla syömällä. Olen nyt kerran kahdessa viikossa joutunut tyhjentämään kunnolla suoliston laxoberonilla. Se toimii todella hyvin, mutta sitä ei saa käyttää liian usein. Olen alkanut syömään 4-viljan puuroa, johon lisään pari ruokalusikallista kauraleseitä. Tuo kiivi juttu on uusi, pitääpä kokeilla :) Kiitos vinkistä!

Takaisin