Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annemaria luin jostain että lantio alkaa leventyä jo alkuraskaudessa kun hormooneissa on jotain relaksiivia jo löystyttää liitoksia. Sen takia voi myös vihloa välillä lantion seudulta.

Laapotti, verensokerin tai verenpaineen laskussa ainakin kroppa toimisi noin. Suosittelen pitämään salmiakkia ja juotavaa lähttyvillä, ja nappaileen niitä jos alkaa heikottaa, ja oot matalia paineita jo ennen raskautta kellottanut.

Itsellä on matala verenpaine ja edellisissä raskauksissa jouduin kiinnittämään tähän huomiota. Kerran unohtui hätäeväät matkasta ja jouduin lähes kontaten maksamaan pikaisesti kaupasta napatun suklaan ja vissyn kassalla, ennen kuin romahdin lepäämään. Kiva vaan, että kassa luuli mua narkiksi, hälytti vartijat paikalle, jotka talutti mua Kampin kauppakeskuksessa jonkin aikaa, kun ei omat jalat kantaneet ja maassa ei saanut istua. Oli niin paha olo etten heti saanut puhuttua. Pyytelivät kyllä anteeksi kun tajusivat tilanteen. Tän jälkeen söinkin suklaalevyn päivässä (just in case) raskauden loppuun. Neuvolan terkkakin oli ymmärtäväinen painon noususta :)

Minäkin olen lukenut jostain, että alhaiset verenpaineet/verensokeri aiheuttaisi vastaavia tuntemuksia, kuin mitä täällä on mainittu. Toivottavasti kuitenkin pian helpottaa :)

Eilen miehelle selitin, että minä, jolla on aina ollut todella hyvä pidätyskyky, en voi enää siirtää pissareissua minuutillakaan. Kesken unienkin on jo juostava vessaan, ettei lirahda housuun! :laughing002

Imme mulla vähän sama ongelma :D Joskus aivastaessa/yskiessä lorahtaa vähän. Jännä miten sitä rakkoo ei vaan voi hallita enää :D

Imme ja wildside, tutulta kuulostaa.. Voitte kuvitella, miten jännittävää voi olla yskiminen :D

Se on todella jännää. Töissä taikka vieraiden luona saapi aina pelätä koska kusee housuun :D Aika ällöä mut minkäs teet, ei auta vaikka kuinka jalat olis ristissä. Pitää vähintäänkin käsi laittaa "tulpaks", mut rupeeppa työpaikalla ronklaamaan :D

Öh, kantsii alkaa harjoittamaan lantionpohjalihaksi jo nyt. Synnytyksen jälkeen vasta lirahteleekin, jos nyt jo meinaa :D

Ounou! Täällä ei sentäs ihan noin vaan lirahtele, mut hätä tulee paljon nopeemmin ja sit kun iskee niin sit on pian kyllä vessaan päästävä. :D

Väsymys ja pahoinvointi on helpottanut, mutta runsas valkovuoto ja massiiviset ilmavaivat vallitsevat täällä edelleen. Milloin noi ilmavaivat oikein helpottaa? Ihan oikeesti, mun maha on ihan pallo eikä tää jatkuva töräyttelykään enää ole kovin hilpeää...

Onko teillä nenä tukossa ja kurkussa jatkuvasti kunnon sitkolimaa (kyllä, olen ällöttävä) :laughing002? Aamuisn viimeistään siinä vaiheessa alkaa yökkiminen, kun yrittää saada sitä limaa irtoamaan. Nenän tukkoisuus loppuu yleensä viimeistään puoleen päivään mennessä, mutta se lima on kyllä visusti koko päivän nielussa.

Juu sitkolimaa on ainakin! Tänä aamuna just sai yrjön liikkeelle. Huomisaamuna en edes yritä kakoa sitä pihalle :D

Mulla ollut plussaamisesta lähtien nenä tukossa. Milloinkohan loppuisi? :rolleyes: Limaa myös aamuisin paljon kurkussa.

Mulla kans plussaamisesta asti nenä tukossa, millo enemmän ja millon vähemmän. Verta tulee myös niistäessä kun limakalvot niin kuivat. Eikä mun oloo pahemmin helpota mun työ, joka on puuseppä. Tällä hetkellä oon ovitehtaassa hiontapisteellä. Pikkasen on nenä tukossa työpäivän päätteeks.

Joo ei kovin kivaa mutta minkäs teet kun koulu on tarkotus kuitenkin suorittaa loppuun kunnialla. Valmistun keväällä, joten ei tässä enää kun loppu rutistus meneillään.

Täällä jäätävää turvotusta ja vatda näyttää silyä et ois jo puoles välis raskautta, saattsapa johtua kans siitä että tää on kolmas raskaus ni kohtu venyy nopeemmin.. Eipä paljoo pidetä raskaus salassa tän mahan kans..

Onneksi näin anonyymina on suhteellisen helppo kysellä tyhmiä, koska nyt tulee ehkä oman elämäni oudoin kysymys julkiseen paikkaan.

Olimme mieheni kanssa eilen intiimisti noin viikon tauon jälkeen. Limakalvot olivat suihkun jälkeen suhteellisen kuivat (käytimme lisäkosteuttajana Aqualan Oilia, jota myös gynekologini suositteli) ja seksin aikana tunsin paineen tunnetta emättimen suulla. Tunne ei kuitenkaan ollut epämukava, vaan saattoi lähinnä johtua kuivahkoista limakalvoista. Seksin jälkeen alapäässäni vasemmalla(muttei kohdussa tai edes emättimessä) tuntuu lantionpohjan lihaksia "supistamalla" lievä kipupiikki.

Voisiko olla, että joku lihas on jumissa tai jotain? Piikin tuntee vain, kun ko. lihasta käyttää. Ja kipu ei siis ole sisällä vaan enemmänkin ihan alhaalla.

Mulla itseasiassa samanlaista kipua tuntuu supistaessa lantionpohjalihaksia. Vasemmalla mutta itse paikallistan sen munasarjan kohdille. En tiedä mikä tuo voisi olla..

Tänään ollut ekaa kertaa yli kuukauteen vatsanippailuja. Oliskos tää nyt sitä kohdun kasvamista tms?

Takaisin