Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päikkärit, kuinka niitä kaipaankaan...! Tekisivät kyllä terää tähän jäätävään väsymykseen mutta ei ole mahkuja pitää töiden ja muksujen vuoksi. Viikonloppuna aion kyllä ottaa vahingon takaisin! ;)

Käsittämätön turvotus, en ole voinut pitää viikkoon housunnappeja kiinni. Olen syönyt joutunut syömään lähes1-2 h välein koko alkuraskauden ajan, jotta kuvotus pysyisi poissa ja kuvittelin, että olen sen vuoksi lihonnut niin paljon etten mahdu enää housuihini. Oli tosi helpottavaa löytää tämä keskustelupalsta ja tajuta, että kyseessä on vaan turvotus ja että se on normaalia.
Turvotuksen lisäksi muita oireita, mitä raskaus on tuonut tullessaan ovat: akne, hajuherkkyys, kuvotus, jatkuva flunssa, nipistely alavatsassa ja väsymys. Muutaman kerran myös vihlaissut ns. lantion seudun luita niin että olen joutunut pysähtymään. Onko muilla ollut vastaavaa kipua? Käsittääkseni lantion pitäisi alkaa mukautumaan synnytykseen vasta raskauden loppuvaiheessa, jolloin saattaa ilmetä kipua.

Itellä kans pallomaha turvotusta, mut nyt saanu sitä vähä kuriin juomalla enemmän vettä päivän aikana :) Aiemmin oli et piti kans syödä parin tunnin välein mut nyt on joku etominen tullu kuvioihin, mut onneks on aaltoilevaa et saa syötyyki jotain. Rinnat alkaa olla jo melko kivuttomat mut tosiaan n. kupilla kasvanu ja aivan älytön kipeet ollu aiemmin :/ Muita oireita on jonkin asteista hajuherkkyyttä, alavatsan nipistelyt/jomotukset, melkein päivittäin päänsärkyä ja mieliala heittelee aivan älytön, voi mies rukka ;)

Täällä kanssa turvotus aivan valtavaa. Myönnän etten juo läheskään tarpeeksi vettä tällä hetkellä pahoinvoinnin takia!
Itse oon pitänyt mammalegginssejä jo joulusta asti. Eilen shoppailin lisää mammavaatteita ja mammafarkut pääsee tänään käyttöön!
Rv 7+6 , mutta tavalliset housut ei todellakaan enää sovi päälle mahan kohdalta! :grin

Kiitos teille jotka kirjoititte mozzarella pakastepitsoista. Enhän mä osannut kaupasta poistua ilman sitä kun iski jo eilen kauhee himo kun teidän tekstit luin :)

Täällä on viimeset pari päivää podettu jäätävää väsymystä. Yöt oon nukkunu nyt tosi sikeesti, mutta päivät töissä on kyllä ollu aikamoista painiskelua väsyn kanssa. Taisi tältä päivältä jäädä myös saleilu, eikä hiihtämäänkään jaksa ny lähteä. Etenki ku sähköt pätkii koko kylällä eikä tiiä millon ne katkeaa ja minä yksinään rämmin pimeällä pururadalla, hrrrrrhh kun kammottava ajatus. Lisäksi tekee ihan v***sti mieli Remix-karkkeja, ja lähin kauppa 20kilsan päässä, ARRRGGGH! Huono päivä!

Tännekkin iski jäätävä väsymys kera huonon olon ja kamalan palelun..hurr ihan hirvee tärinä päällä! :confused: Oksetusolo on ollu koko ajan mukana mutta ajoittunut yleensä aamuun ja iltaa että päivän on voinu olla suht normaaleissa oloissa. Onneksi että jaksaa esikoisen kanssa touhuta. Ja sekin vielä että tekis mieli vain syödä ja syödä ja syödä..:shifty:

Onko teillä kuukautiskivun tyylistä jomotusta alavatsalla/kohdun alueella? Minulla on tänään tuntunut inhottavaa jomottelua alavatsalla. Joskus pistely loppuu, mutta alkaa taas jonkun ajan päästä. HUSin sivuilta luin, että kyseessä saattaisi olla kohdun kasvuun liittyviä kipuja. Repäisykivuista en kuitenkaan nyt puhu, sillä ne kyllä tunnistan. Tänään viikkoja on kasassa 8+6.

Sitä alkaa olla todella hermoheikko, kun elokuisissa on jo ollut niin paljon surullisia uutisia. Aikaisempi keskenmenokin varjostaa tätä raskautta. Varhaisultrassa viikoilla 6+6 kaikki oli kunnossa ja pikkuinen vastasi kokojaan päivälleen.

Mulla on nyt illan aikana ollut just tuollaisia jomotuksia mut olen turvautunu siihen että kyseessä on ihan normaalia kohdun kasvua. Omien laskujen mukaan oisin 7+4 ja viikon päästä ois vasta ultra jossa näkis mikä on tilanne..

Mut alkaa kyllä ahistamaan kun on lukenut niin paljon huonoja uutisia..:sad001

Mulla on myös niitä jomotuksia nipistelyn lisäks. Itselläni ei tuntunu moneen päivään minkäänlaisia kipuja jne.. Nyt alkanu tulemaan menkkajomotukset ja nipistelyt mut harvoin on repäsykipuja. :O

Itseäni säikäytti lauantai aamuna ihan jumalaton menkkakouristus alamahassa ja alaselässä ja vielä silloin olin ratissa.. Heti kun päästiin perille niin oli pakko juosta vessaan. Yhtään verta ei kuitenkaan ole tullu..

Niin sanotaan että olisi kohdun kasvukipuja ja uskonki että varmasti on. Mut mites ku oon miettiny että kun menkat alkaa ja se samanlainen jomotus on niin kohtuhan supistaa silloin kun yrittää tyhjentää limakalvon?
Jotenki mietin että miten voi olla samanlaisia menkkajomotuksia kohdun kasvuissa jos normaalisti menkoissa se sama kipu meinaa supistusta.. Jännä tää naisen kroppa ja itteeki tosiaan pelottaa aina ku kouristaa. Jotenki juoksee heti vessaan kattoo tilanteen.

Mulahan oli noita voimakkaita menkkamaisia kipuja vkot4-5+6. Sitten loppuivat kuin seinään ja alkoi tilalla pahoinvointi. Neuvolassa noista mainitsin ja terkkarini ( kokenut, ollut terkka yli 30v) sanoi että vois olla just kohdun kasvukipua. Oon syönyt 12v e-pillereitä ja sanoi että pillerit pitää kohdun jotenkin tavallista pienempänä joten sanoi että siksi luultavasti mulle tuli noi kivut heti niin varhain.
Jokatapauksessa ihanaa kun nyt ei oo kipua! :)
Mulla autto parhaiten lämpöpussi noihin kipuihin.

Uutta tietoa tuo, että pilsut pitää kohdun pienempänä. :)

Itse huomasin myös että lämmin auttaa noihin kipuihin. Oon tosi paljon liikenteessä niin esim. penkin lämmittäjä auttaa jos on autossa kun noi kivut alkaa :D

Saman huomasin ekassa raskaudessa kans et lämpö auttaa. :grin Kipu kadonnut kunnon yöunien jälkeen! Mutta kyllä se aina säikäyttää kun jotain tuommoista tulee..vaikka tietäis että mistä kipu johtuu.

Käykö teillä hajuaistin lisäksi muut aistit ylikierroksilla? Miusta on tullut älyttömän ääniherkkä, tuntuu että korvat ei kestä mitään meteliä.. :arghh:

Ajattelin kysyä että onko teillä muilla runsasta valkovuotoo? (sori ällöisyyteni, ollaan me naiset hassuja kun tämmösiäkin pitää kysellä :D) Mulla siis oli sillon plussauksen aikaan todella runsasta hölähtelyä, sit välissä joku viikko oli aika kuivaa ja nyt taas tuntuu kun lätäkössä istuis :D Onkohan toi normaalia et tuolleen hölähtelee?
Jostaki oon lukenu että kuivuus kuuluis alkuraskauteen ja jostain että valkovuodon lisääntyminen, varmaanki ihan tapauskohtaista.

Wildside_: minulla on runsastunut huomattavasti valkovuoto raskauden myötä. Edellisessä raskaudessa kesti alkuraskaudesta synnytykseen saakka, sittenpä imetys tai joku muu hyvin limakalvot kuivattelikin..

Juu aistit on terävöityny täälläkin. Varsinkin maku ja haju. Maistaa ruoista ihan uusia makuja ja haistaa aivan kaiken, mikä ei tee niin hyvää tälle ihan järkyttävän pahalle ololle. Kuulo on kans herkistyny ihan kunnolla.

Hyvä että jollain muullakin! Mies jo täällä manas, että ei ole normaalia tämmönen aistiyliherkkyys! :grin

Ensimmäisen kuukauden plussan jälkeen mitään ei voinut syödä, viikkoja kun se +8 niin alkoi helpottamaan.
Nyt 10+ alkoi tämä hirveä väsymys ja päikkäreihin ei ole mahdollisuutta.
Tänään oli uusi juttu, töissä infotilaisuudessa vartin seisomisen jälkeen alkoi ensin huimata, sitten hikoaminen ja sitten alkoi tosissaan silmissä sumeta, yksinkertaisesti oli paettava paikalta vessaan istumaan ja hengittelemään, mikä tämmöistä aiheuttaa?? :(

Takaisin