Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä myös kyljelleen tulee nukahdettua, mutta saatan välillä herätä siihen että olen selällään :O Ehkä sitä herää siihen että tulee huono olo selällään ja sitten vaihtaa taas kyljelleen...
Tyyny jalkojen välissä on nyt joka öinen juttu, ikkuna auki ja ilman peittoa on pakko olla. Kohta tulee varmaan sit vielä se tuuletin mukaan :)

Ehheh... Sen lisäks että on muutenkin ollu unetonta, tuli kuuma ja mulle kova kesäflunssa, toivottavasti ei ole keuhkoputkentulehdusta kehittymässä... Aika kehnot yöt siis nyt, yskimistä, aivastelua, kääntyilyä, pissahätää. Päivät kuitenkin sujuvat ihan hyvin, kaktus kurkussakin pienenee huomattavasti päiväksi. Vauveli melskaa kuin mikäkin, sillä on muutamia hetkiä päivin ja öin, kun vatsa pomppii ja venyy moneen suuntaan ja väkisin naurattaa. Mieheni ei pääse yli ajatuksesta, että siellä onkin kaksi, kun sen mielestä ei yksi vauva saa aikaan tuollaista möyrintää ja viimeks terkka jäi ihmettelemään että millaisessa asennossa bebe on kun "..Täs on pää, tässä selkäranka, mut mikäs tää on...?" ;) No sen verran monessa ultrassa sitä on nyt pällistelty, että en usko kaksosiin. Ens viikolla aika ylimääräseen ultraan, koko-ja synnytystapa-arvioon, ku hän on tiukasti ollu perätilassa ja ilmeisesti viimeksi jotenkin kummallisesti poikittain... Onneks ei oo vielä kovasti laskeutunu, ettei oo telakoitunu persiilleen. Sen vuoks mulla on vielä suht oireeton ja paineeton alaosasto.. Koitetaan nauttia kesähelteistä! :)

Voi kesähelteet... Koko tämä viikko Sveitsissä +35 ja vielä pitäs lämmitä viikonloppua kohti. Olo on kuin rantautuneella valaalla ja kaikki "liikunta" pitää koittaa suunnitella niin ettei kovin pitkiä aikoja tarvii olla ilmastoidun tilan ulkopuolella. Viime yönä kodin sisälämpötila +27 eli yölläkään ei helpota...ja tätä itikoiden määrää.

Turvottaaaaaa

Juu täälläkin lähti eilen turpoamaan nilkat illalla ekaa kertaa ihan näkyvästi. Tänään voi tulla vielä pahempikin, kun on tuota lämpöä reilusti. Oi voi kun olis kotona ilmastointi.

Onko menkkajomotuksia muilla? Auttaako panadoli? Alkoi ihan tyhjästä tänään. Kipu ihan siedettävä mutta aiheuttaa myös pahaa oloa joka taasen saa vaakatasoon.

Huh Huh! Nyt on kyllä pakko päästä vähän purkautumaan, kun kotosalla ei oikein tuota tukea eikä tarpeeksi ymmärrystä tunnu löytyvän tähän tilanteeseen! ( Tarkoitan miestä siis )
Nyt kasassa viikkoja 33+4 ja tällä viikolla ensimmäisen kerran alkanut supistelemaan välillä kivuliaastikin! Ja alakertaankin välistä ihanasti vihloo, varsinkin kun pikkuinen puskee päällään... Kävely on yhtä vaappumista ollut jo pitkään ja harkkasuppareita on tuntunut jo tovin. Nyt uutena on myös tullut selän puolelle tuo menkkajomotus, mistä moni on täällä puhellut! Oletteko muut huomanneet kipuilevanne enemmän näinä viikkoina? Vauvahan taitaa nyt alkaa kasvattamaan kokoaan kunnolla, niin johtuisikohan siitä? Kuitenkin, ärsyttää vaan tuo mies, joka ei tosiaan tunnu älyävän että tämä olotila ei ole kaikista helpoin välillä, todellakaan!! Vaikka ihanaa onkin ja pieni sintti masussa on kultaakin kalliimpi, mutta on nämä ns. Vimoset viikot oikeasti raskaana olemista.. Tuntuu, etten saa tarpeeksi tukea tähän, kun tuo kaksilahkeinen ei tunnu käsittävän etten voihki ja valittele huvikseni.. :/

Tsemppiä jasmina! ❤ on kipeetä on ja hyvin mielikuvituksellisilla tavoilla. :/ Ei tätä vissiin osaa kuvitella edes. En mä ainakaan osannut. Just tuo alapään vihlonta, juilimiset, supistukset ja tuntemukset, että jalat äkkiä lähtevät alta. Onhan tää.

Joo monet naisetkaan ei osaa ymmärtää raskaana olevia. Sen voi jotenkin ymmärtää jos itse sen kokee ja kokemuksetkin on niin erilaisia kuin on ihmisiä. Mä niin toivon että mun sisko olisi joskus raskaana. Se valittaa siitä kun raskaana olevat valittaa sen töissä sille. Sit oikeasti kun heittää jonkun kommentin omasta tilastaan sille huomaa ihan selvästi että se ei ymmärrä eikä sitä kiinnosta

Mut onhan se niinkin että jos oot itse vaikka oksennustaudissa ja selität olojasi toisille niin ketään ei oikein kiinnosta mut selitäppä sellaiselle joka on just ollut samassa taudissa varmasti saat sympatiaa

Huh hellettä! Kun juo paljon, niin selviää jotenkin, mutta nyt useampi päivä putkeen kun porottaa ja toinen ipanoista on kuumeessa, niin ei olla päästy käymään vilvoittelemassa veden äärellä kolmeen päivään, niin johan alkaa näkyä turvotuksena. Mä kyllä yleensä pidän helteistä, koska viilentymiseen tarvitaan niin vähän (vettä kurkusta alas ja ruhon ympärille), mut nyt on tukalaa kun täytyy pitäytyä kotona kuumepotilaan seurana :/

Helteistä en valita, mut uupumus tulee kyllä nopeemmin.. Jos on jossain vaikka 3-4 h reissun päällä, voi sanoo, et loppu päivästä ei jaksa kyl oikein enää mitään.
Jonkin verran tollasii kivuttomia supistuksia, eli vatsan kovettumista on, satunnaista menkkajomottelua - toistaiseksi menny vielä ihan hyvin.
Ja miehet ei aina ymmärrä joo - välillä liikaakin holhoo "älä kanna sitä, älä nosta sitä".. sit välillä taas yrittää et lähe mukaan sinne tänne tonne - pakko sanoo, että sori ei kyl pysty koko ajan mennä ja tehdä - pakko levätä.
Huh, toivottavasti kaikki on päässy jo lomille tai äippävapaille, et ei tarttis enää töissä vääntää.

Aijjai: tänään olin jaloillani ulkona yhteensä 6h kävellen ja seisoskellen. Käytiin yksillä messuilla ja toisessa kesätapahtumassa. Nyt sitten illasta/yöstä kostautuu tämän päivän rankkuus. Olen koittanut jo pari tuntia nukkua, mutta mahaa kovettelee ja jalkoja pakottaa. Tavallaan olen kuitenkin torkkunut, mutta puoli tuntia sitten havahduin kunnolla hereille, kun maha oli aivan kivikova ja jomotteli. Nappasin nassuun Panadolia ja nythän tuo kouristus tuntuu hellittävän. No tietääpähän jatkossa, ettei enää vastaavanlaista ohjelmaa päiviin ennen synnytystä :/

Mä olen myös nyt tällä viikolla käppäillyt ihmisten ilmoilla kahdeksan viikon makoilun jälkeen. Julmettuja lonkka- ja pakarakramppeja, tuntemuksia että jalka lähtee alta, häpyluussa napakkaa viiltelyä ja kipeät pohkeet. Plus että yöt sitten supistelee, mutta se nyt ei poikkea totutusta. Taidan taas maata viikon sisällä ennen seuraavaa ulkona käymistä :D

Kuulostaa kyllä niin tutuilta oireilta! Öisin unia katkoo kuumuus ja kipuilut. Nukun kyljellään ja kun alla olevaa puolta (varsinkin lantio, lonkka, alaselkä ja jostain syystä polvi :eek:) alkaa vihloa niin pitää vaihtaa kylkeä. Ja AUAUAU kuinka se asennon vaihtaminen sattuukin ja on hiiidasta. Kuin valas kuivalla maalla. :oops:

Muistan myös edellisistä että ei tuo yöhikoilu vauvan syntymään lopu, vaan hormonien ansiosta pahenee vain. Kakkonenkin syntyi lokakuussa mut silti piti nukkua pyyhkeen päällä liki alasti (imetusliiveisdä ja alkkareissa) kun oli niin järkyttävä hiki. Että ensikertalaisille tällainenkin ihanuus tiedoksi! :rolleyes::wink Onneksi tuo ei kestä 9kk vaan menee muistaakseni viikoissa ohi kun hormonitoiminta tasaantuu.

Näiden lisäksi päivisin yhä pahenevat harjoitussupistukset ynnä muut alapään ja alavatsan sekä alaselän vihlonnat. Närästyskin on aktivoitunut. Vatsa on jo niin iso, että kaikki olettaa mun synnytyksen olevan vain päivien päässä. Esim kaupan kassat ym kun juttelee niin suorastaan järkyttyvät kun kerron että 6vko vielä laskettuun aikaan. Itselle se tuntuu jo vähältä! :grin

Ja silti, mä vaan niiiiiiin rakastan tätä raskaana olemista! Pyöreä ja isokin vatsa on niin ihana. Ja vauvan liikkeet, ne ne vasta ihania onkin! :love7

Mua harvemmin närästää edes tän vatsan kanssa, mutta myöhään syöminen on kyllä virhe. Eilen tuli ihan lämmin ruoka syötyä lähempänä klo 22 ja melko pian siitä nukkumaan. Sitten heräsinkin melkein oksennus kurkussa jossain vaiheessa. Voi yrjötys :spitoutdummy: Onneksi ei mitään tullut ulos sentään, ylös nouseminen helpotti.

34+1 ja viiltävä kipu alapäässä 24/7 pystyssä ja liikkeellä ollessa. Kiva yrittää näyttää normaalilta, kun tuntuu että intiimipaikkoja viillellään keittiöveitsillä. Onko nää nyt niitä liitoskipuja sitten??

Mua viiltää kans jos liikkuu ja jos on ees hitusen pissahätä.

Ja nyt ei oo helleaalto vaan ulkona, mutta myös sisällä. Ihan tajuton kuuma-aalto pyyhkäs yli niin et puuskutan ja hikoilen vaikka istun paikallani sohvalla.

Mulla liitoskivut viiktelee nivusissa ja häpyluuta särkee mut ehkä viikon sisällä toi kipu alkanu levitä ylöspäin alavatsaan jossa liikkuessa jatkuvasti kipua ja painetta. Valkovuodon määrä lisääntynyt reilusti ja harjotussupistuksia tulee ihan jatkuvasti, jopa alle 10min välein niin liikkuessa kuin levossakin. Eivät oo kipeitä mutta selvästi supistukset tuntuu napakampana paineena kuin aiemmin ja supistuksen aikana paine tulee alapäähän ja vähän peräsuoleenkin päin.
Lisäks wc-pytyllä istuessa kova kiristys alapäässä, ihan kun iho kiristyis hirveesti ja ei kärsi siinä kauaa istua. Mitäs vielä :grin
Rv 33+2..

Ouch, kylläpä myös muilla on viiltelyä ja kremppaa :sad001 miten, onko teillä hermot kireellä? Tänään oli toiseksi viimeinen työpäivä ja pakko sanoa, että kyllä pienikin asia saa tänään ärsyttämään. Niin ihana kuin tuo oma mieskin on, niin voi hyvä hemletti, kuinka toisen pitämät syömis- ja juomisäänet voi ärsyttää :laughing002 yritän kovasti suhtautua tähän vallitsevan kipuilun ja väsymyksen aiheuttamaan ärsytykseen huumorilla, mutta nyt meinaa olla kyllä pinna turhan kireällä.

Angiin teksti olisi voinut olla mun kirjoittamaani...

Ja mitä miehen ärsyttävyyteen tulee, olen joka toinen päivä pökerryksiin heltynyt ja joka toinen päivä äärimmilleen kettuuntunut :D Onneksi ärtymys kohtuuttomuudessaan pysyy omassa päässä eikä sinkoile seinille..

Takaisin