Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kärsiikö kukaan muu levottomista jaloista? Uskoisin tässä olevan kyse siitä.. Ollut nyt pari päivää ja tuntuu, että jalkoja pitäisi koko ajan liikuttaa tai venyttää.

Mulla ei kyl ole vielä jalat oireillut mutta taipumusta suonikohjuihin ja neuvolan täti ohjeisti et kannattais aina nukkumaan mennessä tehdä jalkajumppa, eli pyöräilyä selinmakuulla 100kiekkaa ja sit nilkkojen pyörittelyjä molempiin suuntiin. En tiiä auttaako levottomuuteen. Ite en oo voel saanu aikaseks alottaa kun ei jalat viel ainakaan oirehdi mitenkään.. :rolleyes:

Vieläkö teitä vaivaa menkkamaiset kivut/tunteet? Nyt viikkoja 16+2 ja itsellä oikeastaan vasta parina viime viikkona ilmaantunut näitä alavatsan tuntemuksia. Ei kovia kipuja mutta sellaista menkkamaista jomotusta.

Täälläkin vaivaa menkkamaiset jomotukset. Olen mieltänyt ne kohdun kasvukivuiksi, kun pikkuinen tekee lisätilaa itselleen :) nythän sikiöllä on aikamoinen kasvuspurtti menossa, joten eipä tuo ole ihmekään, kun äitiä kolottaa ja jomottaa :grin

Mulla oli todella kovia menkkakramppeja viikoilla 4-6, ihan hiki tuli tuskasta. Sitten loppuivat täysin. Nyt kahtena päivänä lievää jomottelua välillä tuntunut, mutta hellittää usein asennon vaihdolla. Ite kanssa laittaisin nämä kasvavan kohdun piikkiin. Kunhan ei tulis enää ne todella kipeät krampit takasin! o_O

Kylla mulla on melkein koko ajan ollut jotain tuntemuksia masussa, alussa pienta nippailua, sitten tuli repaisykivut ja venymiskivut, ja nyt uusimpana sellainen 'menkkakivut potenssiin tuhat', jossa seka alavatsa etta -selka tuntuu silta etta ne olis tulessa ja pakko vaan maata sikioasennossa kunnes helpottaa. :hungover:

Juu menkkamaiset kivut on tullut takas taas. Tässä pari päivää särkenyt alavatsaa kovemmin, kun silloin muutama viikko sitten. Rv 13+3 nyt.

Jep, mahan kipuilua täälläkin ja jos edelliseen raskauteen vertaa, niin ei ole toivoakaan paremmasta. Viimeksi kärsin mahakivusta 38viikkoa, poika siis syntyi rv 40

Täällä kans jomottaa alavatsaa lievästi menkkamaisesti, mut ei onneks kovaa. Aiemmin on tullut yks keskenmeno viikolla 13 ja vähän samanlaisiin kipuihin verrattavissa nämä nykyiset, kun sillon, kun tuo keskenmenovuoto alkoi. Välillä on mietityttäny että onkohan tää ihan ok, mut viime viikolla oli neuvola ja kaikki oli ihan ok, eli ehkäpä tää vaan kohdun kasvuun liittyvää kipuilua. Nyt 15+2. Lisäksi äkilliset liikkeet sattuu ikävästi ihan alas ja syvälle alavatsaan (joko vas. tai oik. puolelle), onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tuntuu niinkuin joku meinais revetä, vihlasee kovaa ja yllättäen kun esim. yöllä kääntää kylkeä tai kun aivastaa.

Luo1988, myös minä "kärsin" noista äkillisten liikkeiden aiheuttamista kivuista nivusissa/alavatsassa mutta olen ajatellut että se on aivan normaalia kun siellä kuitenkin paikat hiljalleen venyy ja paukkuu :grin Tuntuu juurikin kun yöllä kääntää kylkeä, yskii tai niistää kovaa.

Repäisykivut on silloin tällöin seurana juu. Juurikin jonkun äkkinäisen liikkeen yhteydessä. Esim. Kun nousee liian vauhdilla sohvalta tms.

Juu, repaisykipuja taallakin, kun aivastaa/yskii tms.

Ja sit ma oon alkanu nakemaan ihan hulluja unia. :wideyed:

Höh, eilen tuli ensimmäinen varsinainen raskausvaiva. Olin kävelyllä niin ensinnäkin alkumatkasta tuntu et vasemman puolen persposkea ja takareittä kiristää ja se tuntu ihan jalkapohjassa asti. Koitin kävellä sit vähän eri askelilla niin rupesi loppumatkasta kiristämään ja jomottamaan vasenta nivusta. Onneks tosiaan koti oli siinä vaiheessa jo lähellä niin ei kovin pahasti pistäny ketuttamaan. :D Oon tosi vähillä päässy minkään kipujen kanssa, joten toivottavasti tuokin oli vain yhden päivän "oikku"! Vaan taitaapa olla, että tuosta se vasta alkaa...

Katapultti, täälä myös nähään mitä ihmeellisempiä asioita unissa. Aina oon ollu kova unennäkijä mutta nyt ne on kyllä taas astetta levottomampia...

Mä kärsin aivan hirveestä matkapahoinvoinnista, varsinkin bussissa! Pahoinvoinnit on loppunu jo ajat sitten, mutta en pysty oikeestaan bussilla enää matkustaan kun heti iskee aivan hirvee oksetus ja päänsärky ja pahaolo.
Toivottavasti olis tääkin ohimenevä vaihe, joudun kuitenkin melko paljon yleensä busseillakin kulkemaan. Onko kellään muulla samaa?

Mulla myös ihan todella älyttömiä unia! Nyt ollu jo 5 yötä putkeen ja aamulla on ihan väsynyt olo kun on niin villit yöt olleet :D

Mullakin on alkaneet varsinaiset toimintaunet. Yleensä näen melko tylsähköjä tai jotenkin omituisia unia, nyt niistä löytyy jännitystä ja juonia :)

Oikea lonkka tuntuu nyt kipeytyvän, heräsin viime yönä siihen ja sen jälkeen piti jatkuvasti vaihtaa asentoa jotta pystyi jatkamaan unia. Pitänee venytellä vieläkin useammin kuin nyt.

Mullakin on takalonkka (pakaran seudulta) kipeytynyt ja sattuu jokaisella askeleella. Ihmettelen mikä alue siellä on kipeä, kun ei venyttelemällä tai painamalla löydä kipeää kohtaa... Varmaan liittyy raskauteen. Lisäksi mulla on oikea polvi turvonnut sekä toinenkin polvi ja nilkka kipeät. Nämä kivut luultavasti liittyy sairastamaani juveniili-reumaan, kun olen joutunut lääkkeet jättämään pois. Inhottavia nämä kivut ja pelottaa että paheneeko ne vielä tästä! :(

Voi v...että on ollu paska päivä. En taas saanu nukuttua ku oli a)kuuma, b)mies kuorsasi vähän väliä äänekkäästi ja c) päätäki särki. Ja päivä jatku yhtä ihanasti ku yö,töissä oli tosi raskasta (henkisesti) ja päänsärky ylty loppupäivää kohti. En tykkää.

Itellä joskus tuntuu kanssa pakarassa, mutta oon aatellut sen iskias-tyyppiseksi vaivaksi. Kovin voimakas ei kuitenkaan ole.
Mulla kans matkapahoinvointia! Kun itse ajan autolla ei tuu huono olo mut jos istun kyydissä niin tulee. Ilmotinkin miehelle et mä ajan nyt joka paikkaan sit itse :grin

Kamala jano koko ajan!! Mulla oli ihan alussa myös järetön jano, mutta pahoinvoinnin aikaan ei jano todellakaan vaivannut ja nyt taas.

Takaisin