oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
5-6 tuntia on ihan normaalimäärä unta yössä mulla. Yöt on niin ahdistavia, että illalla ei huvittais mennä edes nukkumaan. Onneks ei aamuisin tarvii mennä mihinkään. Yleensä aamulla saanki sit pari tuntia unta. Liitoskivut, vessahädät ja jano valvottaa. Mulla vissiin yöllä aina perse leviää kun jalkoja, etenki lonkkia särkee niin pirusti ja se särky heijastuu polviin asti.

Mä oon kyllä nukkunu 2x4h melkein joka yö, pissatauko välissä. Viime yönä meni se 8h pissaamatta!! Heräsinki kyllä aamulla kesken unen (jossa muistan kiljuneeni viimetteeks: mun on ny pakko mennä pissalle!) armottomaan kusihätään.

Mä olen onneks nukkunut hyvin mutta flunssa vaan pahenee, oon aivan tukossa ja karseet yskimiskohtaukset kun meinaa oksentaa kun irtoo limaa kurkusta.
Liitoskivut on kans järkyttävät! Kun istun hetkenkin lattialla en meinaa millään päästä sieltä ylös ja meinaa päästä kirosanoja kun sattuu niin pirusti. Ja alaselkäkin on taas pahemmassa kunnossa...
Onneks on huomenna aamulla neuvola niin pääse valittamaan sinne kaikesta. :D

Unohtu vielä että turvotusta on kans entistä enemmän. Aamuisin ei todellakaan saa käsiä nyrkkiin. Kolmessa päivässä on paino noussut kilon! Saa nähdä mitä neuvolan puntari huomenna näyttää... Pikkasen alkaa jo raskausmyrkytyksen riski pelottaa... :(

Btw uudessa Tieteessä (tuli eilen) oli artikkeli siitä, kun vauvan ja äidin solut voi sekoittua.
Pähkäilin itekseni sen jutun pohjalta, että raskausmyrkytys voi johtua siitä, että äiti saa vauvalta/istukasta "pahoja" tai vääriä soluja ja ne sit aiheuttaa sen myrkytyksen.
Toiset solut taas voi parantaa esim. vauvan diabetestä tai äidin syöpää.
Oli mielenkiintoinen juttu. Jos on tylsää ja tekemisen puute, kannattaa käydä vaikka kirjastossa katsomassa se juttu :)

Muokattu viimeksi:
Ja turkinpippurit :) toivottavasti tää kuvotus lähtee ennen joulua :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä nukkuminen on edelleen yliarvostettua! Nukun kyllä kunhan nukahdan.. Mutta helposti voi 3-4 tuntia mennä ennenku uni tulee.. Kroppa on vaan levoton, sätkityttää ja nyvityttää ja kutittaa.. :/ vaan ku magneesium menee jo maksimilla niin en tiiä mitä sitä sitte..

Joulun jälkeen on pakko alottaa varmaan joku herkkulakko ennen seuraavaa neuvolaa.. Itkettää ihan valmiiks jo, kun tulee syötyy varmaan ihan hulluna, mut on siinä onneks varmaan pari viikkoa sit aikaa saada ne joulukilot pois.. :D ja mulle pukkas töitä kivasti nyt ennen jouluu... Et eipä tartte kotona olla mussuttamassa päivät pitkät, sopivasti kerkeen paastota ennen joulua.. Ja takuulla kaadun iltasin sänkyyn heti ku esikoinen on saatu nukkumaan, nii eipä mee illatkaan herkkujen ääressä.

Touhotin sama täällä. Puol kymmenen tulin sänkyyn, nukahdin ja heräsin kohta kympin jälkeen. Arvatkaa väsyttääkö nyt, melkein 12? Huoh! Ja ainakin kerran on vanhojen merkkien mukaan sama edessä ennen aamua.

Ylihuomenna neuvola ja hirvittää jo valmiiks et mitä se vaaka sanoo! Mä heräsin viime yönä kahen aikaan ja meni tunti ennen ku nukahdin uudestaan ja koko yön näin jotain tosi levottomii unii. Nyt pitäis menmä nukkuu ku 5pv vapaat ohi ja työt kutsuu.. onneks tosin iltavuorot nii saa nukkuu.

Närästää aivan hirveästi ja nyt ilmeisesti on aiheuttanut ilmeisesti vielä kurkunpääntulehduksenki ku koko ajan yskityttää, limaa tulee kurkkuun ja puhuminen on vaikeaa. Nyt ei oikein tiedä, mitä uskaltaa syödä kun kaikki närästää.
Sain neuvolasta pyytämällä omepratsolia, mutta eka ei ainakaan vielä auttanut. Renniestä on noin 30 minuutin apu...toivotaan, että menisi ohi...ei oo kivaa...

Juur eilen kiittelin, että onneks sentään saan hyvin nukutuksi. Tänään meen 1,5vkon saikun jälkeen töihin, enkä tiedä jännitänkö alitajuntaisesti sitä vai miksi oon nyt valvonu reilu 2h klo 1.30 lähtien.. Ehdinkin jo nukkua 1,5-2h ja kello soi kuudelta.. Vaihdoin nyt lopulta huonetta, että voin miestä häiritsemättä lukea, josko se auttaisi saamaan unta. Koirat kainalossa ja jaloissa kokeilen nyt nukahtamista..

Flunssa löytäny tiensä sit meillekin.... :confused5
Palelee niinku pakastimessa ois ollu, nokka vuotaa ku vesiputous ja kurkku on karhea niinku raspilla ois vedetty :schocked028
Vessassa käydessä vilkasin peiliin ni säikähdin itekki sitä mörköä :laughing021Tässä siis päivän ohjelma: Otan peiton ja tyynyn kantoon ja siirryn suoraa sohvalle, teetä ja lepoa :coffee2 Onneks boksilla on tallennettuna hirveesti hyviä ohjelmia ja leffoja :p
Tänään oli kyl tarkotus tehä olkkariin joulusiivous (se kuusi kummittelee nyt niin paljo et se on kohta pakko laittaa) :rolleyes:, mut se taitaa nyt jäädä toiselle päivää, ellei olo tästä kohene päivän mittaa...

Takaisin