oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo. Kaikki suuret ostoshelvetit alkaa olla mulleki vähän liikaa. Kai se on se kävely kovilla käytävillä. Odotan pelonsekaisin tuntein meidän Ikean reissua ens kuussa...

Joo, ei ole kävely minunkaan juttu.. Jo rv 22 (tai 21 en muista) ikean reissun jälkeisenä yönä tuli monta tuntia kipeitä suppareita. Siitä oli jo pakko rauhottua.. Tosin kävin toissapäivänä kirpparia pyörimässä ja siitäkin alkoi supistella, ei tosin kipeästi. Pakko vaan uskoa ettei paljon pysty, ei huvittaisi joutua vuodelepoonkaan..

Tänään ku kävin salilla crosstrainerilla, niin alko oikealla puolella mahaa tuntumaan siltä että ois hirveesti treenannu vatsalihaksia, eli ihan kun "treenikipua". Se loppui kun siirryin kuntopyöräilemään crossarin sijaan. Mitä se tunne oli? Oliko ne jotain supistuksia vai?? Ku en oo ennestään saanu mitään suppareita niin minulla on Nou idea miltä ne tuntuu?

Mulla menee kans oikea puoli mahasta kipeeksi ja kovaksi välillä pelkästä kävelystäkin... Ymmärtääkseni ne on supistuksia. Siihen ei auta ku pysähtyminen tai jos kävelee silleen ovelasti vähän etukenossa, niin ei oo vatsa niin kireenä.

Joo täälläki supistaa ihan huolella pelkän kävelynki jälkeen... :/

Minä onneks pystyn vielä kävelylenkkeilemään koirien kanssa. Ainakaan näin aikaisessa vaiheessa en haluaisi jättää koirien lenkkejä vaan miehen vastuulle. Meillä on kyllä iso aidattu piha, että koirat voi siellä ulkoilla ja tehdä tarpeensa tarvittaessa.

Edelleen nyt viikolla 27 treenaan myös agilityä kerta viikkoon, mutta parin viime viikon ajan oon yrittäny vähentää juoksua. Viimeks kunnolla juostessa supisteli seuraavana päivänä, eli ihan kunnon juoksuspurtteja välttelen.

Mulla supistaa kans ihan vaan hitaasti ruokakaupassa kävely. Oon yrittänyt nojata ostoskärryihinkin mutta ei pahemmin auta. Pahin moka on jos erehdyn ottamaan sellasen perässä vedettävän korin. Kaupassa se on kätevä mut sit kassalla iskee paniikki - ne ostokset pitää nostaa sieltä lattian tasosta ylös hihnalle! Se menee sit etanavauhtia ja kuitenki supistaa! :(

Onko kellekään muulle tullut Renniestä pahoinvointia? Mun alku(ja keski)raskauden pahoinvointi on ollut enää muisto vaan, mutta nyt kun aloin ottaa Rennietä närästykseen, niin pahoinvointi on taas tullut lievänä takaisin o_O Valitsen silti sen mielummin kun ton korvennuksen ja äänen käheytymisen, mutta ihmetyttää vaan.

Endorfiinitähtönen, mä olin kans tänään salilla ja crosstrainerilla lämmittelin, mutta piti kyllä lämmitellä erittäin hitaasti kun tuntui että vatta kovettuu :/ Taitaa ne olla jotain harjoitussupisteluja. Kannattais varmaan siirtyä ihan vaan pyöräilemään tuon sijasta :)

Kiitti vastauksista!

Harmittaa vaan jättää mun lempparicrossari jos siitä alkaa supistaa :( Mut parempi sitten pyöräillä, hyvä että ainakin jotain pystyy tekemään. Mut vähä jännä ettei tuu normi/powerkävelystä mitään suppareita, silloin voin mennä kovempaa vielä ku mummelit :D

Niin mäkin oon ajatellut, että tärkeintä on että pystyy edes vähän käydä salilla heiluttelemassa :) Onhan sekin jo jotain! Mulla tulee noita mahan kovettumisia välillä jos oon esim. käynyt kaupungilla parikin tuntia "kävelemässä" (eli shoppailemassa) ;) Joutunu vähän rajoittamaan...

Mulla oli tänään kummipoika 6kk aamupäivän hoidossa tuon oman 1v 10kk kaverina ja onkin jo puolilta päivin alkanut supistelemaan ja nyt illasta supistanut jo niin et ihan oikeesti tuntu, mut eilen on kohdunsuu tarkastettu niin en sinällään oo huolissaan... ärsyttävää lähinnä kun heti jos nousee ylös niin vatsa kovana :/

Tässä mäkin luen teidän juttuja samalla kun poljen kuntopyörää salilla. Tällainen selkänojallinen malli on kätevä ja kädet saa hyvin tuettua vatsaa vasten ;)

Mashnu: näin työnantajankaan edustajana en ymmärrä tollasta viikko-pompottelua. Ethän sä pysty siellä töissäkään mitään tekemään niin mitä järkee on sinne oman ja lapsen terveyden uhalla raahautua. Mietin tota "pitää olla viikko töissä@-juttua myös työsuojelullisesta näkökulmasta. Olisko teillä työsuojeluvaltuutettua joka vois hieman kysellä tollasen toiminnan järkevyydestä ja laillisuudesta työnantajalta?

Tässä mäkin luen teidän juttuja samalla kun poljen kuntopyörää salilla. Tällainen selkänojallinen malli on kätevä ja kädet saa hyvin tuettua vatsaa vasten ;)

Mashnu: näin työnantajankaan edustajana en ymmärrä tollasta viikko-pompottelua. Ethän sä pysty siellä töissäkään mitään tekemään niin mitä järkee on sinne oman ja lapsen terveyden uhalla raahautua. Mietin tota "pitää olla viikko töissä@-juttua myös työsuojelullisesta näkökulmasta. Olisko teillä työsuojeluvaltuutettua joka vois hieman kysellä tollasen toiminnan järkevyydestä ja laillisuudesta työnantajalta?
Kyllä meillä pitäis sellainen valtuutettu löytyä. Olin hyvin hämmästyny, että tää lääkäri oli edelleen tuolla töissäkään kun tiedän sen määränneen palovammaan mobilatia yms sekoilua... Ilmeisesti jotkut saavat vaan porskuttaa kaikesta huolimatta ja senkään takia en jaksais alkaa tappelemaan asiasta. Koitan saada sen sairauslomapätkän sinne äitiysvapaaseen asti jotain muuta kautta. Ei musta ole töitä tekemään enää tässä vaiheessa, äsken koitin ruokaostoksilla käydä niin seki oli työn ja tuskan reissu..

Apua..söin lettuja,missä kamalasti sokeria ja vauva ei hievahdakkaan ja vaikka tökin sitä :/ Muutenki se on ollu normaalii hiljasempi :(

Tiada, mä saan vauvan liikkumaan kun meen kyljelleen makaamaan, melkeen vatsalleen, niin alkaa heti protestointi vatsassa et haluu enemmän tilaa.

Tiada kokeile joku kylmä/ makea ja sitten makuullaan tunnustelet koita vähän töniä, heilutella tai mennä mahalleen ja ellei tule protestia soita äitiyspolille ja kysy mielipidettä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

En tiiä oonko ollu vähä hermo heikko nyt ku on lukenu kuinka femmiinalle kävi ja sit törmäsin tuol yhes ketjus kans semmosee,missä se yks aamu ei vaan tuntenu liikkeitä..mut voi myös olla hyvin mahollista et kuvittelen taas :D

Just oli neuvolassa puhe noista liikkeistä, niin siellä sanottiin että se riittää kun kerran päivässä tuntee liikkeet. Et jos vaikka aamulla on tuntenut, niin ei tarvi heti huolestua vaikkei koko loppupäivänä tunnu mitään. Mut kyllä sitä väistämättä alkais vähän kuulostelee jos näin kävis, kun nyt viime aikoina on tullu monoa kylkeen niin usein.

Takaisin