oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kerkesin eilen ja tänään taas panikoida et joku huonosti kun astetta kovempia alavatsa nippailuja, mutta ei oo vuotoja ja nekin vain hetkittäin kesti onneksi. Ummetuksella saattoi olla kyl joku osa niihin myös. Tänää ollu myös kuvotusta ja palelua ja väsymystä ja tää N Ä L K Ä kokoajan, syön ja 10min niin taas tulee näläntunne, mutta ei jaksa syödä enää. Turvotus on myös aikamoinen, 2 viikkoo sit sovitin vanhoja lemppari vaatteita mihin mahduin taas kun laihdutin 10 kiloa, nyt ei varmaan toivookaan et mahtuisin :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Iho kuivuu, tissit on VALTAVAT, jatkuva pahaolo, kiukkuisuus, malttamattomuus, pikkuasioista pimahtaminen, pään jomotus, mahan turpoaminen, pissalla juokseminen.... Lista on loputon....
Eniten vit****** pahaolo! Potilaitten kyyditseminen lanssilla on aika mielenkiintoista oksupussi kädessä :"D

Mua mietityttää nuo maha- ja selkätuntemuksista käytetyt termit, nippailu ja juiliminen. Mä en oikein tiedä mitä ne tarkoittaa. Mitä teistä nippailu on? Ja entä juiliminen? Mulla tulee nippailusta mieleen sellanen lyhytkestoiset "nips"-tunteet ja nopeat vihlaisut mutta olenko väärässä? Mä olen käyttänyt tota juilimis-sanaa itse koska ne tunteet on enemmän sellaisis "juilivia", musta ne on siis enemmän sellasia menkkamaisia tuntemuksia...

siis mikä tää nälkä on? :D viime yönä jopa heräsin siihen ja oli pakko käydä yöpalaa..
edelleenkää ei varsinaista pahoinvointia ollut mutta se on tullu huomattuu jos ei heti saa
sapuskaa kun näläntunne iskee nii kyllä sillon heikottaa ja vähä öklö että pakko saada syömistä
ja sillä loppuu. - nimimerkillä ennen en syönyt oikein mitään :p

Mulla se taas tuntuu just semmosen nipistelynä/pistelynä se kipu. Menkat jos on nii sit juilii ja pysyy pitkäkestoisena.

Mä kun just aattelen sen nippailun niinä lyhyinä fiiliksinä joita kyllä on kans. hämäsi vaan kun jossain (ei täällä) mielestäni joku kuvaili sitä enemmän tollaseksi juilimiseksi ja nyt mua häiritsee kun en tiedä mitä kukin sillä tarkoittaa ;) mulla esim. on sellasia lyhyitä juilimisia niitä en miellä nippailuksi. (puhelimen näppis on seonnut pilkku ja hymiöt on kadonneet)​

Ihnekkös ku kututtaa... mitä lie.. muissa ei oo mul mulla...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Voi taivas mikä väsymys eilisen päivän, tuntu että ei millään riitä uni vaikka parit päikkäritki nukku, yöt tahtoo olla melko pätkiä, aina herää ku kääntyny mahalleen ja turvotus ahistaa nii paljo että herättää :D näläkä vähäväliä, ja nyt on alkanu tuntua pientä kipristelyä välillä mahassa :)

Mulla on jo viikon päivät kestänyt mahakipu, siksi luulinkin ennen plussaa, että menkathan ne siellä. Kipu ei ole jatkuvaa, enemmänkin aaltoilevaa, mutta semmoista menkkakipujen tapaista vihlontaa ja "rätinää". Jotkut ruuat ällöttää, mutta muuten ei ole paha olo, tosin enpä näillä viikoilla (4+2) ois semmosta odottanutkaan. Olin viikko sitten ärtyisä ja itkuinen, mutta ne on loppuneet plussaan aika hyvin. Kai se on sitä, kun sai niille selityksen, ni sit ei v*tuta ja itketä koko ajan, kun tietää, mistä on kyse..? :p
Toisaalta en ole joutunut sellaisiin tilanteisiinkaan, joissa tulisi tunnekuohuja, lievää ärtymystä ja harmitusta lukuunottamatta.
Lisäksi palelen helposti, mikä ei ole yhtään mun tapaista. Mutta muutoin ei ole vielä sen kummemmin oireita.

5+6 ja boobsit on edelleen tallella ja jos niita aikaisemmin aristi niin nyt kivistaa

junassa tulee huono olo sen kiihdyttaessa ja jarruttaessa kun maha on tyhja
Karkkia tai jaateloa ei todellakaan tee mieli, ajatuskin oksettaa.

Vatsa, mun aina niin aktiivinen vatsa joka pakottaa kakkoselle usein 2 kertaa paivassa on nyt lakossa, ei en voi enaa lisata kuitua tulee muuten suolitukos, enka kasviksia kun vedan melkein kilon rehua paivassa, ei en jaksa lisata liikuntaa menee ylisuorittamisen puolelle joten levolac taalta tullaan kun vessassa ainoa mika poksuu on verisuoni paassa :( sorry for the details.

Purjo ei vielakaan lenna mutta kuvottaa jos en oo 2 tunnin valein jotain hedelmaa / porkkanaa yms jayhamassa

Vihikoiran hajuaisti, miehen tytar avasi keittiossa roskiksen ja ma istuin olohuoneessa ja nyrpistelin nenaa pahalle hajulle.. Myos ihmiset yleisesti ymparille haisevat todella voimakkaan pahalle (nain sen on pakko olla)

Eilen oli kovasti flunssainen olo joten ryomin kotiin suoraan peiton alle sarjoja katseleen ja nukuin 2 paikkarit kumpikin 30 min :)

Jaksoin sitten katsoa Englanti - Uruguay matsin ja sitten 2300 younille

Tanaan palelee ja nukuttaa ja pieni orastava hedari kolkuttelee

Tunteet, raivonpuuska siita etten loytanyt avaimia kaslaukusta... olin tippa linssissa eilen kun Sinkkuelamaa sarjan carriella oli niiiiiin natti puku.. hormonit..
Mutta muuten mukavasti :)

Viikko oviksesta alkoi väsymys ja sohvalle nukahtelu. Samoin nenän tukkoisuus ja kuorsaaminen. Myös aivastelu. Rintsikat tuntui pieniltä samoihin aikoihin ja rinnat muuttui raskaiksi ja kipeiksi. Kuukautisten oletettuna alkamisaikana tuli kovat kivut, tismalleen kun menkoissa mutta ei vuotoa. Kestivät viikon, mutta aaltoina, vain hetkellisesti ja sitten menivät ohi. Venytellessä tuntui repiviä vihlaisuja alavatsalla. Alkoi myös palella ja janottaa kauheasti ja yölläkin pitää mennä vessaan. Ummetus on ajoittaista, vaikka mulle tosi epätyypillistä. Varsinaista pahaa oloa ei oo, mutta alkoholi ja rööki inhottaa, kahvia ei tee mieli ja muutenkin ruuan maku on muuttunut. Päässä on höntti olo ja vähän huimailee. Nälkä tulee äkkiä ja isona. Itkettää jotkut jutut mitkä ei muuten itkettäis. Maha on turvoksissa. RV 5+5

Täällä yhä kai suht oireetonta (nyyh), ja sekin huolestuttaa tavallaan.
Useemmin mä oon pissalla saanu juosta, ja vatsa tuntuu välillä yhtäkkiä ihan täysin tyhjältä vaik olis just syöny ja se jos mikä sit tekee huonon olon (seaband rannekkeet muuten autto viime yönä päivystyksessä siihen huonoon oloon mikä tuli tyhjästä vatsasta!!)
Tissit on vaihtelevasti arat ja saan pitää viel omat liivini omaksi ja miehen harmiksi kun on niin pienet tissit...
Tää vuosisadan flunssa, vuosiin ei oo ollu näin pahaa sekin kai menköön "oireeksi" se kesto ja voimakkuus.
Väsyttää mut se menee flunssankin piikkiin :D

Makea ei maistu mut suolanen ja muu menee, raikas myös. Huhhuh.

Kaipa nyt jotain on, vaikka "ei tunnu siltä".

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

MadH91, mulla tuli kans kamala flunssa heti plussan jälkeen, kesti n. 2 vkoa. Poskissakin oli kamala paine ja luinkin että raskaus "altistaa" poskiontelotulehdukselle kun limakalvot on turvoksissa. No se meni onneksi itsestään ohi.

Just kun pääsin huolehtimaan että olo helpotti niin se yrjö tulikin taas kylään. :/ Vilu on hirveä ja väsymys kaamea. Onkohan se tyttö kun on näin karsee olo, pojasta oli ihan huippu tähän verrattuna. ;)

Hyvä lukea, että muillakin on ollut noita "juilimisia", olin jo miettinyt, onko jotain vialla, kun en ole niistä juurikaan missään lukenut. Mulla oli viikko viis päivittäin kovia menkkamaisia kramppeja, jotka kuitenkin kestivät melko lyhyen aikaa kerrallaan (toisin kuin menkoissa). Nyt viikolla 6 on helpottanut, enää ajoittain pieniä etiäisiä. Väsymystä on myös jonkun verran ja erityisesti tulee nukahdettua helposti ja nukuttua sikeästi. Palelua ajoittain ja mielialanvaihteluja, esim. ärsyyntymystä/alakuloa välillä. Rinnat on ollu arat ihan alusta lähtien, sekin menee aaltoillen, että välillä tosi kipeät ja välillä vain vähän arat. Varsinaista pahoinvointia ei ainakaan vielä ole, nälkä tosin tulee tiheämmin kuin ennen ja tulee syötyä enemmän. Makeaa ei tee mieli samalla lailla kuin ennen.

Anna K. Raskaus jo itsessään altistaa pahemmille taudeille kun vastustyskyky on alempi (siksikin raskaana olevat riskiryhmää), ja sen takia flunssa iskee herkemmin, kestää kauemmin, saattaa mennä helpommin jälkitauteihin, ja voimakkaampi ylipäätään. Ja lääkkeitä ei paljoa ole mitä saa käyttää.. :D

Sucre, mulla oli noita juilimisia vielä pari viikkoo sit semmosia et säikky ihan tosissaan itekin, mut ovat helpottaneet joskus 5-6+ aikoihin. Nyt enää hyvin harvoin ja hyyyvin pientä. :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

5+6 ja huåmenta just heräsin toisilta päikkäreiltä, mun oli pakko vaihtaa jalkatreeni 10 km kotiin pyöräilyyn ja lähdin jo 3lta töistä kun pääsin kotiin vaihdoin pyjaman päälle ja panin sarjan pyöriin ja nukahdin samoin tein.
Minä joka en koskaan nuku päikkäreitä on tämä valtaisa väsymys hankalaa ymmärtää. Mun nenä kutiaa sietämättömästi sisäpuolelta ja heräsinkin useaan otteeseen kun raavin sitä.

Mä vedin kans parin tunnin päikkärit hetki sitte. Nyt lojun huonovointisena sohvalla ja odotan että mies sais pojan nukkumaan että pääsisin itsekin :D Mahtaako sitä mihinkään kylään jaksaa huomenna..

Takaisin