Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mun väsymys on oikeestaa kadonnut, IHANAAA! pahoinvointia ei oo ollu muuten et jos en syö ni sit tulee todella huono olo. Ja ku mä en tunne välil nälkää esim aamul ollenkaa vaa sit yhtäkkii tulee niin kova näläntunne et laatta lentää samantien. Pitäs vaa amusin väkisin tunkee naamaa jtn

Rouva Nappula samaa energiaa kuulutan minä, toinen kolmannes kohta puolivälissä ja energiasta ei ole tietoakaan.

Maami: Hyvä jos oli hyötyä. Itsekin yritän ehtiä mokomaa, kun on vähän skolioosivaivaa selässä.
Mä oon ihan peruspirteä ollut, nyt jotenki pirteempi ku alkanut heräämään vähän aikasemmin eikä nukkunut ihan 12 tuntia, vana lähinnä 8-10 tuntia. Selkä kans vaivaa, issias ja lonkassa kipua sekä sit tuossa häntäluussa tuntuu varsinki jos istunut paljon ja nousee ylös.

Ei tästä päänsärystä tule loppua, kuin ei myöskään selkävaivoista!
Monet itkut on tullut. Eilenkin oli aivan jumalaton päänsärky ja mikään ei auttanut,
onneksi yön aikana kuitenkin hieman helpotti, mutta aamulla taas banadolia naamariin :(
Huomenna on onneksi neuvola, niin voi keskustella näistä vaivoista.
Nämä haittaa jo niin paljon muuta elämää.

Väsymystä on täälläkin, mutta se on erilaista kuin alussa. Nyt jaksan päivät ihan hyvin, mutta öisin nukun pidemmät ja sikeämmät unet kuin normaalisti. Mieskin on ihmetellyt, kun en herää mihinkään ääniin. Eikä kyllä mitään ylimääräistä energiaa hirveästi ole. Neuvolassa viime viikolla huomattiin, että mun hemoglobiini on vaan 112, että ehkäpä se väsyttää. Nyt syön rautaa.

Selkä on myös kipeä, mutta en tajua miksi. Eihän mulla ole mitään mahaakaan. Yksi ilta en meinannut päästä saunan lauteilta ylös (olin selälläni), kun vihloi alaselkää. En mä tiedä, voiko tää johtua odotuksesta edes.

Vatsassa välillä tuntuu menkkakipumaisia juttuja ja nivusissa pistävää kipua. Ei mitään hirmu voimakkaita kuitenkaan.

Täällä löytyy myöskin tuota väsymystä. Ei auta vaikka kuinka nukkuisi,söisi ja ulkoilisi. 
Ja SElkää on myöskin alkanu särkeä mutta eniten särkyä on tullut jalkoihin. 
Oon huomannu tässä viikon aikana että ei tarvitse kuin tiskata niin pelkkä hetken seisaalla olo tekee jalat hullun kipeeksi. 
Ja nyt kaksi viikkoa vatsaa on kutittanu ärsyttävästi. Inhottavaa kun töissä isee hirveä kutina ihan yhtäkkiä ja sitten joutuu raapimaan. Tosi ärsyttävää mutta oon joka aamu rasvanu mahan ja illalla viimeiseksi niin on helpottanut oloa edes jonkinverran. 

Kuulostaa niin tutulta nää jutut! Mulla on nyt pari päivää ollut menkkamaista jomotusta vatsassa ja se huolettaa hiukan... Perjantaina on neuvola,  eli sinne asti pitäis pystyä oottamaan. Haluaisin jo niin kovasti tietää, että kaikki on kunnossa! Mulla on kans alkanut selkä vihoitella, tai siis tarkemmin häntäluun vasen puoli. Yöllä kääntyessä tuntuu ja kun aamulla nousee ylös. Jäitä olen laittanut ja koittanut venytellä ja jää on ehkä vähän auttanut. Muutamia hyviä venytysliikkeitä kun ei enää pysty tekemään...

Mulla tuo alaselkä oireilee kanssa ja aiemmin kun aina makasin saunan lauteilla, ei sitä oikein voi enää harrastaa kun ei ylös meinaa päästä ja sen jälkeen meinaa jalat lähteä alta :( kyljellään nukkumiset sattuu lonkkiin. Ja vasta puoliväli..

Täällä kamalat liitoskivut :/ Koiran kanssa kun kävelen niin jossain kohtaan alkaa ja sitten pitääkin kävellä etanavauhtia.. Tai kumarassa.. ja noh, ihan ulkonäkösyistä valitsen sen etanavauhdin :D .. Koira onneksi on sen verran ymmärtäväinen että tajuaa heti kun mua alkaa sattumaan ja tulee kävelemään vierelle.. Ettei tartte sen takia itteää rasittaa.

Onkos joillakin niitä tukivöitä ollut käytössä? mistä olette tilanneet ja mitä maksaneet ja onko ollut apua? 

Täällä näemmä alkoi sitten pahoinvointi Rv 17-18 :S   ekalla kolmanneksella ei ollu ollenkaan, ei yhtään mitään mutta nyt on pitäny laattailla. Sama kaava näissä tilanteissa tuntuu olevan; kesken aamupalan tulee syöksy veskiin ja kaikki pihalle. Huono-olo jää välillä myös päälle. Kaitpa tämä kuiten ihan normaalia on? 

oon aina ihmetellyt kun tuntuu et kaikki tutut on aina kauheen "reippaita" ja energisiä ihan viime metreille asti ja ite oon sellanen väsynyt ja nuhjuinen aina H-hetkeen saakka ja silleen et "koska tää pesän rakennusvietti oikein alkaa" :D no mut hyvä et on muitakin joilla tuntuu energia olevan loppu. ja tosiaan tuntuu et suistelut ja lonkkakivut lkaneet paaaljon aikasemmin kun esikoisesta.

Mulla on ainakin reippaus suurimmaksi osaksi kaukana. Joskus tulee sellainen hetki, että jaksaa tehdä paljon kaikkea, mutta aika äkkiä ne voimat katoaa ja on ihan uupunut olo.

Mietin, että olenkohan herkistynyt meikeille. Mulla alkaa pirusti leukapielet kutisemaan meikkaamisen jälkeen. Varsinkin puuterin laiton jälkeen. Meikki ei voi olla vanhentunutta, sillä ostin uudet meikit juuri ennen häitäni (häät olivat siis 6.10.), kun ajattelin aluksi tse meikkaavani itseni. Olen kyllä paljon ilman meikkiä, mutta ne harvat kerrat kun sitä laitan kasvoilleni, kutina alkaa.

Onko muilla oikein sattunut rintoihin, lähinnä nänniin ja niiden ympärille.
Arat minulla olleet jo pitkään, mutta välillä mua alkaa oikein koskemaan niihin. Se kestää aina jonkun 5-20min ja hellittää sitten, mutta kipu on kyllä aika kova ja hyvin epämiellyttävä :(

Pahoinvointia ei ole enää ollut! Onneksi :)

Minäkin oon ihmetellyt mahan ajoittaista kipuilua (vihloo, tulee semmoisia omituisia kipupisteitä vatsalihaksiin yms.), mutta taitaa kuulua asiaan kun muillakin on ilmennyt. Väsymys iskee lähinnä iltaisin, joskus tuntuu, että jo yhdeksältä olisi valmista kamaa sänkyyn -.- Olen myös huomannut, että nukahdan tosi nopeasti verrattuna alkuraskauteen ja nukunkin paljon sikeämmin. Yöllä ei esim. tule enää raahauduttua syömään tai vessaan (vessareissu ja yöpala oli jokaöistä hommaa alussa). Pahoinvointi on onneksi loppunut, mutta muistuttelee joskus itsestään "yllätyshyökkäyksillä". Tänään sai melkein juosta kaupasta kotiin kun meinasi yhtäkkiä tulla oksennus o.O Onneksi noita on tosi harvoin.

mist: Mulla kaveri kertoi, että raskauspahoinvointi oli alkanut vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Että kyllä se varmaan voi yllättää ihan missä vaiheessa tahansa. Toivottavasti menee yhtä nopsaan ohi kuin ilmaantuikin! :)

Tsemppiä ja parempaa vointia kaikille, jotka kamppailee särkyjä ja pahoinvointia vastaan!

Joo'o. Tuli tuossa muutomana iltana tippoja verta vessassa käynnin yhteydessä ja peilailin sitten vähän että mitäs ihmettä, kun vatsakipua siis ei ollut. No jotan ylimääräistähän siellä näkyi, aamulla taas kuitenkin kadonnut. Tänään kävin neuvolan lääkärillä ja ilmeisesti kohdunkaulanlaskeuma joka päivän seisomisen jälkeen painuu alaspäin ja on ärtynyt. :O ei siis vaarallinen ja katoaa kuulema, tai jos ei raskauden jälkeen katoa niin on hoidettavissa. Sanoi vaan ettei ole koskaan moista nähnyt,(yleensä kuulema laskeumat vähän toisenlaisia) ja laittoi gynelle lähetteen.. Onko kellään ollut mitään vastaavaa??? Itsellä siis toinen raskaus kyseessä, eikä ekassa eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmaa. Samalla tuli sitten pikkuista ultrailtua sisäkautta ja mahan päältä ja hyvinhän siellä kaikki oli. Kovasti heilutteli, muttei vielä halunnut paljastaa kumpi on joten joulukuun alkua odotellessa.. ;)

Muikkis! Mulla! :D
On ollut nyt noin viikon ajan. Oon miettinyt, että mitä ihmettä tää on. Oikein semmoista pistävää, mutta siedettävää kipua. Eka oli toisessanännissä muutaman päivän, ja sitten tuli toiseenkin.
Just tulin tähän ketjuun lukemaan ekaa kertaa, että onkohan kellään muulla tämmöstä, ja mietin, että kirjotan itekin asiasta, mutta ehdit ensin.
Mitä lie...

Vähän nolottaa, mutta kuitenkin puhun nyt tästäkin,koska se on päivittäistä...mua vaivaa noi ilmavaivat :( ne on kauheita, iskee kauhea puristus ja kipu vatsassa jos niitä yhtään yrittää pidätellä.. Juoksen vaan koko ajan vessaan niiden takia.. Onko muilla ollut ongelmia tämän kanssa? Ei mulla mitään ongelmia ollut ilmavaivojen kanssa ennen raskautta, niitä oli ennen PALJON vähemmän eikä sillo tehny kipeää niiden pidätteleminen..

Täällä kanssa ilmavaivoja, kotona ollessa saa onneksi ihan rennosti pööppäillä, koko perhe pöristää aina kun siltä tuntuu

Onneksi kotona voi ottaa rennommin :) mutta tosiaan töissä ja muualla, niin vähän inhottavaa..

Mulla myös. Molemmista päistä tulee ilmaa. Ärsyttävää. Aamupäivisin onneksi pääasiassa röyhtäyksiä. Illalla mies saa sitten nauttia molemmista. :D

Hyi että säikähdin eilen illalla, kun paperiin jäi veristä valkovuotoa... Loppui kuitenkin samoin tein ja nyt vain tulee semmoista vaaleaa, vähän rusehtavan punertavaa. Samantapaista tuli papakokeen jälkeen, kun lääkärikin sanoi, että oli mennyt sen verran rikki että vuotaa.Voikohan tuommoinen johtua limakalvojen herkkyydestä? Luulisin itse, että joku verisuoni rapsahti poikki siinä vessassa pinnistellessä.

Takaisin