Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Enää ei ole onneksi tullut yhtään punaista ja kiitos tuosta puhelinnumerosta, sanoivat siellä että ihan normaalia j ayleistä ja jos tulee kipuja tai vuotaa enemmän niin sitten vasta päivystykseen.

Nyt spinningiin hankkimaan hyvää oloa viikonloppuun, hyvää viikonloppua kaikille! :)

Onko muilla ollut kohdun kasvukipuja siinä 12 viikon tienoilla? Itse olen huomannut, että alavatsaa on vihlonut ja nipistellyt viime aikoina enemmän kuin ennen, ja kohdun kasvustahan se varmaan johtuu. Mietin vain, että pitäisikö noiden kasvukipujen kanssa koettaa ottaa rauhallisemmin vai voiko touhuta ihan entiseen malliin...(?) Olen yrittänyt välttää raskaita nosteluja ja riuhtomisia ainakin.

Pahoinvoinnista sen verran, että se on alkanut tehdä comebackia iltaisin o.O Ennen olo helpotti iltaa kohden, mutta nyt laatta on alkanut lentää aivan iltapalan tienoilla. Olen vähän huono syömään päivällisen jälkeen välipaloja, joten siitäkin voi johtua... Inhottavaa kun hampaiden pesuakin saa välillä varoa ja nukkumaan mennä maha puolityhjänä :S

Tsemppiä kaikille, jotka taistelevat vielä kokonaisvaltaisen pahoinvoinnin kanssa! Olen tyytyväinen kun edes päivät saa olla ällötyksiltä rauhassa.

Aaaarrrgghh!!!

Siis mulla on nyt alkanut sekä tuntuun ihan Hirveitä menkkamaisii kipuja, että kans vihloileen tonne kohdun seudulle. Eilen ja tänään, siis ihan niin et ei välil pysty tekeen juttuja, tyyliin siivoominen piti hetkeks keskeyttää tänään. 

Lisätään viel pahoinvointi, joka on tullut takasin (vaikkei ihan samana sentään kun ennen) sekä joka ikinen ilta iskevä päänsärky, niin tässä on juu taas ihan tarpeeksi, kiitos!

Niin, missä se ihana hehkeä keskiraskaus tosiaan viipyy? 

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnn kourissa oleville, ei varmasti ole mukavaa :(

Itsellä on kyllä enemmän nyt huoli ku EI ole mitään oireita...onko muita joilla oireet hävinny näillä viikoilla? 11 viikkoa tänään täynnä...

lumumba: Mullakin varmaan olis avuksi kun harrastais vähän enemmän liikkumista, että kävis just kävelemäss tms. On tullut ehkä liikaa jumahdettua sohvalle gradun ihmettelyn kanssa ja sitten paikat alkaa muutenkin jumittaa.

namida: Kuulostaapa tympeältä :( Toivottavasti menee nuo kivut nopeasti ohi. Päänsärky on semmonen, mitä olen iteki vähä pelänny, mutta toistaiseksi siltä välttynyt (koputtaa puuta).

helmi2012: Mulla ainakin helpotti oireet huomattavasti siinä 10-11 viikkojen paikkeilla. Ainoa oikeestaan mikä on pysyny suunnilleen säännöllisenä koko raskauden ajan on ollu valkovuoto. Mutta esim. pahoinvointi hellitti, eikä rinnatkaan olleet ihan niin hellät. Olo oli kaikin puolin aika normaali, mikä tuntu tosi hassulta kuukauden pahoinvointien ja pienen masentuneisuuden jälkeen. Että ei kannata huolehtia :)

Nyt niitä oireita on alkanut oikeastaan jo tulemaan.
Mulla särkee päätä koko ajan. Välillä edes ulkoilu ei auta.
Mun pitäis syyä melki koko ajan jotain pientä, ettei tuu paha olo.
Mä röyhtäilen koko ajan.
Kaikki äkkinäiset liikkeet aiheuttaa kipua kohdussa.
Mä joudun juomaan 2x enemmän vettä kuin ennen, ja mä join ennen jo ties kuinka paljon.
Mä herään öisin kamalaan selkäkipuun, jos nukun selälläni tai mahallani. Kyljellä en saa unta/osaa nukkua, joten en sit oikeen nuku. En ees muista, millon viimeks oisin nukkunu koko yön yhteen putkeen. Tai ees vaan yhellä heräämisellä.
Mua ärsyttää ärsyttävät asiat kahta kauheemmin. Entuudestaan ei-ärsyttävissä asioissa en oo kuitenkaan huomannut ärsytystä, joka on ihan hyvä.
Näpyt senku lisääntyy.
Hengästyn tosi helpolla, enkä meinaa jaksaa tehä paljoa asioita (joo, ei oo viel hemoglobiinia mitattu joka ois ehkä ihan hyvä asia tehä).

On niit muitaki oireita, mut en kehtaa enää pidentää listaani.

Vatsakivuista, minulla on ollut nyt 1-2 viikkoa vatsakipuja enemmän ja vähemmän. Lisäksi olen tuntenut itseni lisääntyvissä määrin heikkovointiseksi. Ei siis huonovointiseksi vaan heikoksi. Aivan selvästi vatsaoireet ovat kasvukipuja (+minulla kohtu aivan totaalisesti selkäänpäin kallellaan, eli sen suoristuminenkin varmaan oireilee). Mutta nyt oon huomannu, että maha onkin aivan selvästi kasvanut ja ennen lounasta on jo ihan kunnon raskausvatsa. Eli ei ihmekään nuo vatsakivut...  Heikkovointisuus taitaa johtua matalasta hemoglobiinista, joka oli viime viikolla 111.

Mulla on semmosii ihme menkkamaisii jomotteluja tullu.. En muista taas oliks niit ollu tos aikasemmin. Mut kyllä säikähin taas. Onks muilla ? :S kaikkee sitä miettiiki ja kerkii päässä pyöritellä

heidh: mulla on kans alkanut nyt ilmetä uusia mahakipuja, ne oli pitkän aikaa poissa. menkkamaista jomotusta on ja sitten välillä tuntuu ihan särkyä. kaipa se on normaalia, tosiaan välillä säikäyttää! ja edelleen välillä jos tekee äkkiliikkeen, niin tuntuu sellaisia repäisyjä. mut niitä on ollut jo monta viikkoa.

Mulla on monesti jos aivastaa, tai nousee jotenkin hassusti ylös vaikka sängystä, tuntuu semmoinen, ei nyt vihlaseva, mutta aika epämiellyttävä kipu alavatsassa. Se lakkaa kyllä heti, kun saa itsensä suoraksi tai on saanut aivastettua. Tämä aivastuksesta tuleva tulee yleensä autossa istuessa.
Muuten kyllä pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan ja ruokakin maistuu, välillä vähän liiankin hyvin.
Ja yksi asia mikä ärsyttää tossa syömis jutussa, moni hokee "syö nyt kunnolla, sun pitää ottaa kahden edestä"

heidh: mulla on kans esiintynyt nyt 12 viikol menkkamaist jomotusta , lisäks vihlasui alavatsas 

Kaipa tää on sit jotakin normaalii kasvukipuilua :p nyt hirvee päänsärky menos ja oksettava olo

Ummetus. Ihan KAMALA ummetus. Eilen vaa huusin kivusta. Tilannetta pahentaa alaselkäkipu ja hetkelliset kohdun kasvukivut. No, luumuvarastot on täytetty ja laxoberonia ostettu.
Laittaa vaan miettiin, et jos nyt on tällasia ongelmia niin millasiakohan ne on sitten loppuraskaudesta. Jee.

Pahoinvointi alkanut uudestaan, ou jeah. Olihan se pari viikkoa jo poissa. Nyt on pahoinvointi tosi pahana, pitää syödä vähintään 2 h välein jotain hereillä. Aamuisin on paras olo melkeinpä. Lisäksi iskenyt kiva huimaus, ja sitä on paljon. Ja verenpaine on aika alhainen, silmissä mustenee vähän väliä. Ajattelin soitella huomenna ihan neuvolaan ja kysäistä vähän näistä. Tuntuvat aika kurjilta, erityisesti toi huimaus. En tiedä liittyykö matalaan verenpaineeseen, sokeritasojen heittelyyn ja/tai mun perussairauteen. Argh! emoticon Niin ja kyllä, tämä ihana päänsärky on kaverina erityisesti iltaisin. Eikä mikään panadol siihen tunnu tehoavan.

Voihan möy... Aivan raskauden alkumetreillä kärsin reilun viikon tosi ärtyneistä limakalvoista. Pissatulehdukset ja hiivat testattiin eikä mitään löytynyt. Lääkekuurin kerkesin vaivaan kuitenkin syödä ennen tulosten tuloa (olivat aika varmoja vti:sta) ja se jotenkin tuntui auttavankin.

Pari kuukautta pysyi paikat suunnilleen kunnossa, mutta nyt ärsytys ja kirvely on tullut taas takaisin :( Ketuttaa ihan suunnattomasti arvailla, onko tämä nyt tällä kertaa virtsatietulehdusta, virtsaputken suun ärsytystä vai ihan vaan yleistä limakalvoherkkyyttä... Huomenna pitää varmaan suunnata YTHS:lle valittamaan. Saa nähdä, mitä siellä sitten veikkaavat. Ceridalia on mennyt raskausaikana varmaan puoli pulloa, muttei sekään tunnu auttavan jos tuo ärtyneisyys pääsee kunnolla jylläämään -.-

Anteeksi tämä suunnaton valittaminen, pännii vaan kun ei haluaisi pienelle aiheuttaa mitään vaaraa tulehduksilla, muttei toisaalta turhaan syödä antibioottejakaan. Jos kyse olisi "vain" omasta terveydestä niin varmaan katsoisin loppuviikon, mutta tuo vti pelottaa sen verran, että pakko kai se on tarkistaa.

Mua vaan ahdistaa koko ajan. Etenkin jos töihin täytyy mennä.
Itkettää koko ajan jokainen asia, joku ihan tavallinenkin, kuten juurikin töihin meno.
Yöunet on niin vähäisiä, vaikka koko ajan väsyttää. Ärsyttää, itkettää, ahdistaa.
Mikään ei ole hyvä. Melkein jopa pelottaa mennä töihin.
Kauppaankaan ei huvita mennä, saatikka kylään kenellekkään.
Mä haluaisin vaan olla kotona yöpaita päällä...  emoticon

Ootko Muikkis aatellu pyytää sairaslomaa? Ite oon ainaki sitä mieltä, että lomaa voi pyytää, vaikkei näkyvästi oliskaan kipeänä. Kyllähän raskauskin pistää väsyttämään sen verran rankalla kädellä, että ihan oikeutetusti voi levätä muutaman päivän kotona. Monet kerrat oon kiittänyt onneani, että teen tällä hetkellä gradua kotona, en tiedä miten oisin selvinny oireiden ja väsyjen kanssa töissä... Neuvolassa varmasti ottavat tosissaan, jos sinne soittelet, tsemppiä!

Mä olinkin tuossa jo puolitoista viikkoa sairaslomalla väsymyksen ja ahdistuneisuuden vuoksi. Meidän perheessä (niin minun kuin miehenikin perheessä) on paljon sairautta, ja aika vakaviakin sellaisia, jotka stressaa todella paljon.
Mun työkin on sellaista mikä ei sovi mulle ollenkaan. Mä olen siis supermarketin kassalla ja teen samaa liikettä päivän aikana parhaimmillaan 9h.
Ensinnäkin mun työstä tulee niin kovat selkä-niska-hartiakivut ja sitä myöden päänsäryt.
Päänsäryt kestää parhaimmillaan reilun viikon putkeen, kunnes taas alkaa uusi särky.
Hierojalle ei ole varaa mennä, kun ei meidän työnantaja sitä edes maksa.
Mä en osaa sitä näin kirjoittaen selittää, mutta koko työpaikka saa mut niin ahdistuneeksi.
Siinä saa joka päivä (tai ainakin joka toinen päivä) kuulla asiakkailta epämiellyttävää palautetta.
Ja harvase viikko on meidän työpaikalla jotkut hintarallit, tai säästöpäivät tai keräilykamppanjat tai mitä ikinä voikaan olla! Se tuo lisää asiakkaita kauppaan ja meille enemmän työtä ja v*ttuilua asiakkailta kun on hitaat kassat ja pitkät jonot yms...
No kuitenkin, ehkä joku samaa työtä tekevä ymmärtää.
Mutta pointtini on se, etten kertakaikkiaan jaksa henkisesti enkä fyysesti tätä työtä.
Enkä mä tiedä mitä mä tekisin. Irtisanoa en voi itseäni, sillä en jäisi liiton rahoille ja meidän talouteen jokainen sentti on tarpeen.

Takaisin