Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
poodle: Muistaakseni joskus joku on puhunut luontaistuotekaupoista saatavasta mehusta, Kräuterblut-Saftista, että siitä ei tulisi vatsavaivoja. Itse ajattelin kokeilla tuota, mikäli hemoglobiini vielä laskee. Tänään oli 118. Minulla ei kyllä Obsidanista tullut viime raskaudessa mitään, mutta nyt en aio edes kokeilla. On ollut sen verran vaivaa kroonisesta paksusuolentulehduksesta jo lähiaikoina, että en aio ottaa riskiä :) En siis tietysti 100% varma ole tuosta mehustakaan, kun ei kokemusta vielä ole. Alla vielä osoite, jossa tietoa tuotteesta.

https://www.hyvinvoinnin.fi/salus-floradix-krauterblut-saft-rautavalmiste

Joo, tuota ajattelinkin testailla seuraavaksi, jos tuo Obsidin ei toimi :) Ei vaan vielä viitti sen kanssa heittää kirvestä kaivoon, kun 15 euroa joutu purnukasta maksamaan :-/ Joutaisivat kyllä neuvolasta antamaan jotai näyteliuskoja noista rautatableteista, että vois kokeilla, mikä itelle passaa... Sieltä ku niitä mainoksia tuntu muutenki tulevan nii paljo :D

Onko teillä ollut tällaista repivää/jomottavaa kipua alavatsassa? Viime yönä nukkumaan mennessä säikähdin ihan tosissani, kun yhtäkkiä alkoi vihloa ja tuntua semmosta repivää kipua. Paikallaan makaaminen ei auttanut, kyljen kääntäminen oli vaikiaa ja tätä ihanuutta kesti reilun tunnin. Vessassa kun jouduin käymään niin tuskanhiki tuli pintaan ja huimasi. Sen verran kuitenki helpotti, että nukahdin ja nyt aamulla on tuntunut siltä kuin olis tehny satoja vatsalihaksia, alavatsa on arka. Soittopyyntöä jätin, mutta ei ole vielä kuulunut mitään. Pistää vähän huolettaa :/ voisko tämä olla kohdun kasvukipuja?

Juu, joskus tuntuu sellaista juilivaa kipua, mutta mulla ne on ollut lähinnä sellaisia kertarepäisyjä ja lähes poikkeuksetta oikealla puolelle. Oon muuten huomannu sen, että kun näistä "mood swingeistä" puhutaan, niin musta on tullu liikenteessä entistä hermostuvampi. En vaan kestä kaiken maailman idiootteja, jotka jää mun eteen nus....maan liikenteessä. Huudan, kiroon ja raivoon ihan hulluna- ihmiset varmaan katsoo, että tuossa menee varsinaiden teiden ritarinna! :D Kotona ei ole ollut muutoksia käytöksessä...

Nohna mulla ihan sama juttu. Onneksi ei oo kuin mies ja koira yleensä kuuntelemassa kun hillitön räpätys koko ajan. "Eikö toi urpo osaa ryhmittyä, saa sitä saamarin vilkkuakin käyttää, mummo on nyt hyvä ja opettelee kiihdyttämään sen autonsa." jne... Pahintahan tässä on se että mä teen tuota apukuskin paikalla. :D

Täällä olo mainio. Oireita on alkanut ilmetä. Parina iltana on väsyttänyt normaalia aikaisemmin, mutta sekin meni ohi, kun vaan valvoin. Välillä esim. kylkeä kääntäessä saattaa hiukan ottaa alamasusta. Lienee normaalia kasvukipua. Iltaa kohden tuntuu, että tissit hiukan aristaa sivuilta, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Ärsyttävin oire on nälkä. Jo hetken päästä ruokailusta on taas nälkä. Tätä menoa kiloja kyllä kertyy varmasti liikaa. Neuvolassa täti sanoi, että parisataa grammaa viikossa nousua on ihan ok tässä alkuvaiheessa. Onko muilla nälkäongelmaa?

Tatuliini Mulla on ihan sama ongelma, kun syöt niin noin tunnin päästä on taas nälkä ! huoh tullu tässä sellaset melkein 3kg ylimääräistä (tosin ei oo pystyny edes liikkuu kun jalkapöydässä oli murtuma jonka paraneminen vie vähän aikaa...) että varmasti myös johtuu osaksi siittä että on kiloja tullut lissää mutta se on ärsyttävää ! Sä syöt ittes täyteen ja sitten taas tunni päästä pitää syödä lisää.. tosin eikös sitä sanota, että pitkin päivää ns välipaloja pitäis syödä :D Kait sitä pitää alkaa valitsemaan terveellisiä välipaloja tai juoda aina vettä ja sitten katsoa onko oikeasti nälkä vai nestevajausta.

Mukavaa kuulla, että muilla alkanut oireet pahassa olossa hellittää, toivottavasti ne myös pysyvät poissa loppu raskauden ajan ni on helpompi olla :)

omasta navasta sen verran, että vaikka olo on muuten ihan ok niin jotenkin on alkanu nostaa päätä masennus hieman.. huoh kait se johtuu siittä, että raskaudesta en oo kertonu omille vanhemmille tai sisarille ollenkaan ja niiden reaktiota tosiaan jopa pelkään, just siksi että kun ollaan mun miehen kanssa oltu vasta niin vähän aikaa yhdessä.. huoh ei se auttais masentua sillä mahtava juttuhan tämä on !  Mutta oireista ei sen enempää.. vointeja kaikille :)

-Elyzee

heips. täällä on nyt kayty neuvolassa ultrassa.! viikot siirtyi viikolla pidemmälle eli nyt ollaan menossa jo rv. 9+3..  vuotoa oli päivää ennen ultraa ja ultrassa selvisi että yksi kolmessta ruskuaispussista oli tullut pois (tyhjä).. :) eli ei vaarallista. eli tämän hetkinen tilanne tuolla masussa on että yksi pienokainen siellä kehittyy hyvin ja varmasti vahvalla sydämen sykkeellä ja sitten on yksi ruskuaispussi vielä massussa missä ei pienokainen ole lähtenyt enää kehittyy eteenpäin.! nyt ollaan onnellisia tästä yhdestä pienokaisesta joka jaksaa pinnistellä. :) ja odotellaan vain seuraavaa ultraa joka on 11.10.2012, jossa selviää onko mikä tilanne.! :)

ai niin ja pahoinvoinnit on minulla alkanut myös vähentyä. ei ole kokonaan loppunut mutta ei kokoaikaa enää yökötä. :) ja ruoka halut on vähä palannut kun ei yökätä. :) jospa kohta pääsisi nauttii ihan vain raskaus masusta mikä jo vähä pömpättääkin. :) oon niin pirun laiha että maha näkyy todella varhaisessa vaiheessa.!

k_repolainen kirjoitti:
ja kysymys: suunnitellaan miehen kanssa talvilomamatkaa joulukuulle, onko joku muu aikeissa matkustella...? koska tuntuu toisaalta, että uskaltaako lähteä mihinkään!? ei tässä mitään ruokamyrkytyspöpöjä kaipaisi, keski- ja etelä-euroopassa on iso toksovaara jne... toisaalta olis ihana vähän käydä jossain, varsinkin jos ja kun tämä baby näkee päivänvalon, niin ihan heti ei tule varmaan lähdettyä mihinkään.

Mä ainakin aion matkustella ihan normaaliin malliin, kunnes lentoyhtiöt kieltävät reissaamisen :D
Nojoo, en nyt niin kova reissaaja oo mitä tosta antais ymmärtää. Kuitenkin, ollaan menossa Aasiaan marraskuussa ja joulukuussa aateltiin suunnata ehkä johonkin eurooppaan joulumarkkinoita fiilistelemään. Ens vuoden puolesta en vielä osaa sanoa mitään, suunnitteilla oli matka Italiaan maaliskuussa mutta se ehkä nyt jääkin sitten välistä.
Mä jotenkaan en vaan osaa pelätä mitään, toki kerta se ois ensimmäinenkin mutta oon pääosin 20 vuotta elämästäni reissannu ulkomailla eikä ikinä oo mitään myrkytyksiä tai muita tullut, siksi en vaan osaa pelätä. Matkavakuutuskin on toki hyvä muistaa!

Mul ei pahemmin oo ollu mitään isoja oireita, mut nää normaalit menkkakipumaiset kivut alavatsassa ja alaselässä, sekä pahoinvointia silloin tällöin, plus että mun aina niin ihanan sileeseen naamaan on alkanu tuleen hirveesti finnejä. Teininä aina toivoin et saisin finnejä, et olisin niiku muutkin mut ei näis kyl mitään helmee enää nyt oo näin kolmekymppisenä :D

Eiku oho, pieni muokkaus: Finski antaa lentää kunnes on 36 raskausviikkoa täynnä kunhan raskaus edennyt normaalisti. Eli mikäli kaikki mennyt mulla ok, niin Italia kutsuu maaliskuussa. LA mulla on 29.4. joten hyvin kerkee :P

Mua oikeesti alkaa niin ärsyttäää. eka mä olin kipee sit 2 viikkoa terve, sit tulin taas tosi pahasti kipeeks, sit olin 2 päivä terve ja taas oeln kipee! ja joka kerta eri tauti! Adan raskaudessa iha sama juttu, mun vastustuskyky poistuu kokonaan! argh!

k_repolainen ja huuhkaja, meillä myös varattuna häämatka joulu-tammikuun vaihteeseen ja kyllä vielä toistaiseksi ollaan menossa reissuun :) Tietenkin, jos tässä jotain ilmenee tulevien kuukausien varrella, niin sittenhän asiaa mietitään uudelleen. Neuvolassa mulle sanottiin, että rv. 28 alkaen monet lentoyhtiöt vaatii jonku todistuksen raskauden kestosta ja kulusta, meillä paluu olisi juuri rv. 28, niin pitää vissiin joku lippulappunen saada lääkäriltä.

Huuhkaja ja joannan, mäkin rohkaisin mieleni ja varattiin talvilomareissu joulukuulle. ei nyt mihinkään viidakkomajaan kuitenkaan, vaan paikkaan jonka kuvittelisin olevan siisti ja turvallinen. yritän ottaa lungisti. :)

pahoinvointikohtauksia tulee edelleen, mutta yhä harvemmin. tällä hetkellä ne tulee yleensä jossain kulkuneuvossa. ja ruokahalu on jo paljon parempi.
mä en tajua, miten en muista millään noita kaikkia ruokarajoitteita vieläkään. tänä viikonloppuna oon syönyt mm. mätiä ja sitten jotain siemensämpylöitä, niissähän on hyvin usein pellavansiemeniä. huoh! no, en mä tän takia yöuniani menetä. onhan mulla toi kissakin, joten jos koko ajan miettisin esim. toksoplasmoosia niin en pystyis olemaan täällä kotona ollenkaan.  

enää kaksi päivää ultraan!!

k_repolainen kirjoitti:
Huuhkaja ja joannan, mäkin rohkaisin mieleni ja varattiin talvilomareissu joulukuulle. ei nyt mihinkään viidakkomajaan kuitenkaan, vaan paikkaan jonka kuvittelisin olevan siisti ja turvallinen. yritän ottaa lungisti. :)

pahoinvointikohtauksia tulee edelleen, mutta yhä harvemmin. tällä hetkellä ne tulee yleensä jossain kulkuneuvossa. ja ruokahalu on jo paljon parempi.
mä en tajua, miten en muista millään noita kaikkia ruokarajoitteita vieläkään. tänä viikonloppuna oon syönyt mm. mätiä ja sitten jotain siemensämpylöitä, niissähän on hyvin usein pellavansiemeniä. huoh! no, en mä tän takia yöuniani menetä. onhan mulla toi kissakin, joten jos koko ajan miettisin esim. toksoplasmoosia niin en pystyis olemaan täällä kotona ollenkaan.  

enää kaksi päivää ultraan!!

Me ollaan menossa jonnekin reissuun joulu-tammikuussa. Halutaan tehdä reissu vielä kahdestaan ja nauttia auringosta jne. :)

Taaas pelottaa ettei kaikki olis hyvin. Kun on oireet alkanu häviimään, lukuunottamatta yhtäkkisiä oksennuskohtauksia 1-2krt vk nykyään.. Toisaalta koko aika nälkä ja turvottaa mutta silti miettii onko kaikki ok. Ja seuraava ultra on 3.10 et reilu viikko vielä. 

Joannan mulla oli ihan sama yks yö tällä viikolla, heräsin siihen kipuun ja seuraavan päivän oli samalla tavalla maha kipee. Soitin neuvolaan, kuulemma normaalia ??

olen vähän huolestunut, olen rv 10+5 ja ekaan ultraan vast aika parin viikon päästä... ja kun niitä oireita ei enää ole. Viime viikot olin tooooosi väsynyt ja kärttynen, rintoja aristi ja tihentynyt virtsaamistarvekkin oli... Nyt on kaikki hävinnyt, ainoo mikä on pysynyt niin ylipaino ja julmetun inhottava akne.
Joku sanois että ooppa iloinen kun ei ole pahoinvointia tai muitakaan oireita, mut en uskalla iloita ennenkun saan selvyyden että onko tuol masussa mitään. 

Peikko80, itsellä loppui suurin osa oireista juuri tuossa 10+0 paikkeilla ja ultrassa kaikki hyvin. Noilla main noiden alkuvaivojen kuuluukin hellittää.

Sanna77, minullekin sanoivat vaan että ota vähän rauhallisemmin, seuraa tilannetta ja päivystykseen, jos ei pysty oleen tai alkaa vuotaa. Nyt on taas mennyt ilman kipuiluja, niin kai se ihan normaalia kasvukipuilua oli. Mulla kun on vielä endotausta ja leikkauskiinnikkeitäkin, niin nekin saattaa tehdä raskaudesta tavallista kipuherkemmän. Kaikkea hyvää siulle jatkoon ja toivotaan, että vältytään kivuilta! :)

Takaisin