Oireet ja himot

Huhhuh. Rupee ole aika raato olo. Kolmatta viikkoa jo kipeänä (kamala räkätauti ja korvat sekä kurkku kipeänä) ja siihen päälle tää loputon oksentaminen. Peilistä kattoo aika kalpea tapaus jonka mustat silmänaluset ylettyy kohta leukaan. Sääliksi käy noita pikku ihmisiä kun äiti on ihan poikki. :(

Mä niin torakka ymmärrän! Onks teillä ketään kuka ottais lapsen/lapset vaik ees yheks yöks kylään et saisit välillä levättyä? :shy:
Meillä täällä ei tosiaan ole kun isännän sukua ja kaikki työssä käyviä. Paitsi anoppi, joka hoitaa niitä miehen veljen lapsia joka päivä ja käy sitten välillä omissa riennoissaan, niin ettei kerkeä meidän lapsia näkemään kuin kerran kahdessa kuukaudessa. Ja kerran puoleen vuoteen ottaa yökylään. Pienempi ei oo tainnu vielä siellä yötä ollakkaan muuten, eikä se nyt varsinaisesti minua haittaakkaan. Anteeksi tämä purnaus.. isäntä siis kysy viikonloppuna äidiltänsä että oisko ottanut meidän esikoista yökylään, me kun ei päästy kovin vetreästi sijoiltamme nousemaan niin anopin vastaus oli että tuota ehh... no jos sitten keskiviikkona..? Silloinkin minulla taisi kyllä olla jotakin menoa? Vaikka anoppi ihan kiva onkin niin en kyllä tiedä milloin siltä seuraavan kerran lastenhoitoapua edes pyydän. Tuumattiin vaan isännän kanssa että eiköhän me itse hoideta tää meidän perhe kuntoon :rolleyes:

Meillä isovanhemmat on vielä työssä käyviä ja oma äitini on pitkäaikaissairas, joten en kehtaa hirveästi heitä vaivata. Ja jotenkin oon aatellu että säästän ne avun pyynnöt sitten kun vauva on syntynyt ja todennäköisesti tarvii välillä hengähdystaukoa. :rolleyes:

Täällä aletaan olla aika lähellä uupumusta. Öisin saan nukuttua vain noin 5 tuntia ja sekin katkonaista unta. Saatan herätä jo kolmelta aamuyöllä ja sen jälkeen uni ei tule. Töihin on kuitenkin mentävä ja esikoinen pitää iltaisin hoitaa. Unirytmit on niin perseellään, että vaikka nytkin saisi nukkua, ei uni vain tule. Vielä pitäisi jaksaa yli 5 viikkoa töissä. Välillä päiviä jolloin vain pillahdan itkuun töistä kotiin päästyä. Töissäkin aikamoinen stressi päällä.

Täällä aletaan olla aika lähellä uupumusta. Öisin saan nukuttua vain noin 5 tuntia ja sekin katkonaista unta. Saatan herätä jo kolmelta aamuyöllä ja sen jälkeen uni ei tule. Töihin on kuitenkin mentävä ja esikoinen pitää iltaisin hoitaa. Unirytmit on niin perseellään, että vaikka nytkin saisi nukkua, ei uni vain tule. Vielä pitäisi jaksaa yli 5 viikkoa töissä. Välillä päiviä jolloin vain pillahdan itkuun töistä kotiin päästyä. Töissäkin aikamoinen stressi päällä.

Moikka! Suosittelen ehdottomasti ottamaan yhteyttä neuvolaan. Jos haluat, käy lukemassa tuolta "fyysinen työ ja supistukset"-ketjusta mun tästä viikosta. :/ perjantaina nimittäin samantyylisten oireiden takia jäin 2vko saikulle töistä. Liika stressi, huonot unet ja kaiken summa aiheuttanut todella itkuisen ja huonon olon. Selvisi sitten syykin kun könysin tutkimuspöydälle: O47.0 eli ennen 37. raskausviikon loppua ilmenevät synnytykseen liittymättömät supistukset.

Minä olin kanssa jossain vaiheessa hetken saikulla kun olin niin tolkuttoman väsynyt ja se aiheutti myös kovaa pääkipua. Ihmiset jää ilman raskaana oloakin sairaslomalle stressin ja uupumuksen takia. Tässä on kestämistä ilman stressiäkin. PS. Ettekö pidä lomia pois ennen äitiyslomaa? Mä pidän niin jumalan kiitos enää pari viikkoa töitä jäljellä.

Kai se pitää neuvolaan soittaa. Toisaalta loppuukuusta on neuvola muutenkin. Harjoitussupistuksia on tullut toisinaan jo n. rv24 alkaen. Nyt niitä tulee välillä iltaisin ihan sarjoittain levossa. Ajattelin hiihtoloman pitää ennen äitiyslomaa, joka muuten alkaisi pääsiäisen aikoihin.

Kai se pitää neuvolaan soittaa. Toisaalta loppuukuusta on neuvola muutenkin. Harjoitussupistuksia on tullut toisinaan jo n. rv24 alkaen. Nyt niitä tulee välillä iltaisin ihan sarjoittain levossa. Ajattelin hiihtoloman pitää ennen äitiyslomaa, joka muuten alkaisi pääsiäisen aikoihin.

Soita vaan jo nyt neuvolaan. Minä hölmönä odottelin kuin kuuta nousevaa tuota torstaista neuvola-aikaani, mistä sitten terkkari varasi samantien ajan seuraavalle päivälle sinne neuvolalääkärille ja saikku tuli. Nyt painotti että rohkeasti vaan yhteyttä neuvolaan jos huomaa että stressaa ja väsyttää liikaa. Että ennemmin aikaidin kun vasta siinä vqiheessa kun kysymykseen tulee pelkkä vuodelepo loppuraskauden ajan. :(

Minä olin kanssa jossain vaiheessa hetken saikulla kun olin niin tolkuttoman väsynyt ja se aiheutti myös kovaa pääkipua. Ihmiset jää ilman raskaana oloakin sairaslomalle stressin ja uupumuksen takia. Tässä on kestämistä ilman stressiäkin. PS. Ettekö pidä lomia pois ennen äitiyslomaa? Mä pidän niin jumalan kiitos enää pari viikkoa töitä jäljellä.

Minä otin pari päivää ennen äippäloman alkua vuosilomaa, että maaliskuun loppuun päättyisi sitten työt.

Ei kuulosta hyvältä jos levossa supistelee. Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan, unettomuus ei myöskään ole hyvä juttu sekin vaikuttaa niin moneen asiaan. Nyt olis aika kuunnella itseään ja omaa kehoa. :)

Huomen täytyy munkin ehkä soittaa neuvolaan, jos olo ei nyt yön ainaka parane.
Tänään ollut todella voimaton olo, ei ole jaksanu olla liikkeellä aina kuin hetken kerrallaan. Nyt iltaruuan jälkeen olo viel huononi, et tuntuu ettei jaksa edes päätä kannatella ja maatessa tuntu et koht pyörryn. Mies sai mut äsken viel syömään pari suolakeksiä joka vähän ehkä oloa paransi. Nyt tosin tärisen täs kahden paksun peiton alla, vaik kuumetta ei ole, mittari näyttää 35.5°.
Voisko tää olo johtua hempan laskusta, kun mulle ei vieläkään ole suositeltu/määrätty rautalisän aloitusta? Viime arvo kun 2.1 oli viel hyvä 138. Vauvan potkut onneks kyl tuntuu kokoajan, et tuskin hänestä tarvii huolestua.

Huomen täytyy munkin ehkä soittaa neuvolaan, jos olo ei nyt yön ainaka parane.
Tänään ollut todella voimaton olo, ei ole jaksanu olla liikkeellä aina kuin hetken kerrallaan. Nyt iltaruuan jälkeen olo viel huononi, et tuntuu ettei jaksa edes päätä kannatella ja maatessa tuntu et koht pyörryn. Mies sai mut äsken viel syömään pari suolakeksiä joka vähän ehkä oloa paransi. Nyt tosin tärisen täs kahden paksun peiton alla, vaik kuumetta ei ole, mittari näyttää 35.5°.
Voisko tää olo johtua hempan laskusta, kun mulle ei vieläkään ole suositeltu/määrätty rautalisän aloitusta? Viime arvo kun 2.1 oli viel hyvä 138. Vauvan potkut onneks kyl tuntuu kokoajan, et tuskin hänestä tarvii huolestua.

Pitäisikö sun varuilta soittaa kuitenkin päivystävään numeroon? Vaikka siis oletettavasti vauvalla kaikki hyvin nyt. Saat itse mielenrauhan, eikä koko yö mene stressatessa.

Moikka! Suosittelen ehdottomasti ottamaan yhteyttä neuvolaan. Jos haluat, käy lukemassa tuolta "fyysinen työ ja supistukset"-ketjusta mun tästä viikosta. :/ perjantaina nimittäin samantyylisten oireiden takia jäin 2vko saikulle töistä. Liika stressi, huonot unet ja kaiken summa aiheuttanut todella itkuisen ja huonon olon. Selvisi sitten syykin kun könysin tutkimuspöydälle: O47.0 eli ennen 37. raskausviikon loppua ilmenevät synnytykseen liittymättömät supistukset.

Tänään kävin neuvolalääkärissä ja saikkua antoi loppuviikon juurikin noiden supistusten ja väsymyksen takia. Jospa sitä saisi univelkoja nyt nukuttua pois. Supistukset ei olleet saaneet mitään aikaan kohdunsuulla.

Tänään kävin neuvolalääkärissä ja saikkua antoi loppuviikon juurikin noiden supistusten ja väsymyksen takia. Jospa sitä saisi univelkoja nyt nukuttua pois. Supistukset ei olleet saaneet mitään aikaan kohdunsuulla.

Hyvä että sait lepoa järjestymään ja että asiat vauvalla hyvin. :)

Mulla ollut nyt varmaan jo reilun parin viikon ajan häpyluun kohdilla arkuutta ja kipua. Kävely ja ylös nouseminen pahimpia. Yöllä kyljen kääntäminen alkaa kans olemaan melkoista ähellystä.. Väsymystä ja voimattomuutta ollut kans viime aikoina, tällä viikolla neuvolassa mitattiinki hemppa ja se olikin tippunut 134 -> 119. Ei kuitenkaan vielä määrännyt rautaa kun raja kuulemma 110.

Onko täällä muilla rytmihäiriöitä? Nälättömyyttä? Viime päivinä pitäny pakottaa ittensä syömään jotain tietyin väliajoin. Menkkamaisia viiltäviä/juilivia kipuja alavatsassa?

Verenpaine oli illalla 108/68 ja tänä aamuna 111/68. Onkohan ihan normaalit?

Mulla rytmihäiriöt hävinny aika hyvin, välillä nukkumaan mennessä saatan pari huomata. Ja ruokaa menee kyllä ihan normaalisti mulla. Itellä ei myöskään enää ollu mitään menkkamaisia kipuja, mut voihan olla ihan kohdunkasvukipujakin.

Verenpaine sulla Ilonkautta on ok, yläpaine vähän matala, et saattaa olla huimausta. Mulla samaa luokkaa ollu paineet alkuraskaudesta.

Okei. Kiitos vastauksesta. Mulla ollut rytmihäröt viimeeks tyroksiinin alotuksen jälkeen, kun määräsivät ensin liian ison annostuksen sitä. Tiputettiin annostus puoleen niin ne hävisi. Sillä tässä pohdiskelen, että voiko liittyä siihen vai mihin? ..yritin jo soittaa neuvolaankin mutta ei vastannut.

Takaisin