Oireet ja himot

Miul myös on noit harkkasuppareita ihan päivittäin, jos jtn tekee esim koiraa lenkittää supistaa hyvin jopa tunnin putkeen. Ei sinänsä huoleta nuo harkkasupparit, edistyypähän tää raskaus niillä oikeaan suuntaan. Täytyy toki välil himmata menoa, ettei itseensä ihan loppuun vedä.
Unet itsellä myös hyvin katkonaisia, 2-4krt yössä tulee herättyä; käytyä vessas, juotua vettä, ja jopa puhelinta selattua kunnes saa taas unenpäästä kiinni. Unia mitä ihmeellisimpiä tulee nähtyä jo 15min torkahduksen aikana. Välil niin pahoja painajaisia yms ettei heti edes uskalla nukahtaa uudestaan, yleensä nimittäin sama uni vaan jatkuisi. No onneks saan päikkärit nukkua ain tarvittaessa jossain välissä, ettei liikaa väsytä jatkuvasti.
 
Täällä alkanut tulemaan tosi napakoita ja kipeitä supistuksia. Toissapäivänä kävin niiden takia äpolilla päivystyksessä. Sain supistuksiin estolääkettä. Lääkäri ultras ja sanoi että vauva ihan kiinni kohdunsuulla että ei ihmekkään että provosoi supistuksia. Nyt pitäisi vaan malttaa levätä.
 
Nyt vaan lepoa naiset! Tai kohta rupee näitä toukokuisiakin jo syntymään :rolleyes:
Ollaan onneks ainakin suurin osa jo turvallisilla viikoilla jos vauva päättäis jo saapuakkin.
 
Vessassa käynti on muuten ihan hirveetä jos on yhtään joutunut rakkoaan venyttämään.
Ekaks se tunne siitä täydestä rakosta jonka päällä vauva pyörii.. sitten ku pääset pissalle niin tunnet ku vauva laskeutuu alemmas ja alemmas rakon tyhjetessä. Tuntuupi muuten aika viiltävältä kivulta. Not nice!
 
Huoh.. aamulla tuli herättyä virkeänä, kaikkia kotitöitä tehtyä, uudet silikonisaumaukset vaihdettua miehen kans kylppäriin yms.
Tuos neljän aikaan väsähdinki sit ihan täysin, ei oo tälläst täyttä akkujen loppuun palamista kyl aiemmin ollu ja oon kyl syöny suht tasasin väliajoin et ei pitäs verensokeristakaan johtua.
Mut juu, rupesin tekemään pizzaa.. pelkän yhden pohjan kaulitseminen uuvutti niin et piti heittää pitkäkseen hetkeks.. pizzan täyttö edistyki sit lopulta yhdellä kädellä, ei jaksanu molempia käsiä käyttää.. vessas käyminenki ottaa koville kun tuntuu ettei jalat kanna.
Ei sinänsä ns väsytä, ei vois kuvitellakaan et rupeis viel nukkumaan.. tosin voimat ei nyt kyl muuhun riitä kun sängys makailuun. :/
 
Mulla on Julianna ihan samaa. Kroppa tilttaa pienestäkin rasituksesta mutta illalla nukkumaan mennessä mieli on täysin virkeä ja uni ei tule vaikka ois kuinka poikki..
 
Täällä kans kropan tilttausta. Mieli tosiaan saattaakin olla virkeä ja ajatuksen tasolla vois ja huvittais tehdä vaikka mitä, mutta kroppa saattaakin sit olla täysin eri mieltä, varsinkin jos on vähänkin tehnyt jo jotain. Toisaalta, välillä pääkin on niin väsynyt ettei jaksa edes ajatella. Heh. Eli hyvin vaihtelevaa, mutta enemmän nyt on energiavajausta kuitenkin ilmassa.
 
Mulla jumittui alaselkä kun ekaa kertaa tänä talvena tein lumitöitä! :D ...tässä nyt sitten ihmetellään että montako päivää mahtaa kestää..
 
Onko teillä paljon kivutonta supistelua? Mulla on ollut jo useamman viikon muutamia päivän aikana, mut eildn oli koko päivän ihan kovikova maha. Lähes tauotta veti kovaksi. Illalla kun kotona köllöttelin vaan sohvalla niin alkoi rauhottumaan ja yöllä ei enää supistellu. Ei ollu kivuliaita mutta ikävän tuntusta kuitenkin. Nyt menossa rv 31+1. Työ on istumatyötä niin ei kyllä rasituksesta johtunut mut olisko stressi sitte puskemassa kun tietää miten paljon töitä vielä ennen äippälomaa..
 
On tosi paljon ja jonkin verran kivuliaitakin. Mulla ei edes lepo auta kun viime yönäkin heräsin kipeisiin supistuksiin. Viikkoja 31+4.
 
Mulla on ollu jo yli kuukauden päivittäin. Nyt siis rv 34+2. Jos ne ei tästä pahene niin yritän edelleen sinnitellä sinne neuvolalääkärin käynnille joka on ens viikolla. Mullakaan ei lepo oikein auta.
 
Aina lenkkeillessä, portaita noustessa tai yleensäki jos jtn tekee vetää mahan ihan kivikovaks, mut en osaa noit suppareit viel kivuliais laskea. Välil kyl mietin et mul kun on aika kova kipukynnys et osaanko sit lopussa edes reagoida niihin kipeisiin supistuksiin. No se jää nähtäväksi. :)
 
Mulla ollu kivuttomia supistuksia pitkään. Nyt muutamana päivänä alkanu voimistumaan niin että tuntuu alaselässä menkkamaisena, välillä aika kovanakin kipuna. Vauva on ilmeisesti jo melko alhaalla kun tuntuu että ois p*ska tulossa ja vauvan liikkeet tunnen oudosti pakaroissa asti :D
 
Muokattu viimeksi:
Jep, taitaa olla mun osalta nuo reilun puolentunnin metsähikilenkit koiran kans tauolla nyt hetken aikaa, tai täytys osata ottaa rauhallisemmin. Koko lenkin ajan taas perinteisesti maha ihan pinkeenä, mut kun puolet matkasta vihloi haaroihin niin ilo alkoi loppua siihen. Kotiovel näky jo harhoja ja täyty seinäst ottaa tukea et pysy pystys. Hölmönä mul ei ollu edes puhelin mukana, eikä kukaan kotona odottamas joten tuli heti ajatus mieleen jos olisin metsään tuupertunu yms, kuka mua olis sielt löytäny tai osannu lähtee etsimään. :/ Meidän saksanpaimenkoira on niin suojelunhaluinen täl hetkellä mua kohtaan, et olis varmaan jääny mun viereen lämmittämään/nuolemaan mua. Tosin meidän tyttöä olis saattanu käskystä lähteä etsimään ja hakemaan, mut hänkin on viel koulus eikä koira sinne osaa.
Et, täst lähdin en lähde mihkää ilman puhelinta!
 
Näköjään nyt alko mulla jo ihan levossa nuo kipeät supistukset. Äsken ihan sängyssä maatessa yht äkkiä alko alavatsas kova supistuskipu joka kesti yhtä jaksoisesti 2-3min. Ei auttanu kyl hengittelyt tai asennon vaihtaminen yms. :O
 
Onko muille ilmaantunut maksaläiskiä? Itselle tullut poskipäihin lähes mustelmia muistuttavat läiskät. Onko vinkkejä, kuinka näitä voisi estää lisääntymästä vai voiko? Aurinkohan niitä luultavasti tummentaa. Ekassa raskaudessa ei tullut mitään tällaisia.
 
Onko muille ilmaantunut maksaläiskiä? Itselle tullut poskipäihin lähes mustelmia muistuttavat läiskät. Onko vinkkejä, kuinka näitä voisi estää lisääntymästä vai voiko? Aurinkohan niitä luultavasti tummentaa. Ekassa raskaudessa ei tullut mitään tällaisia.

En tiedä auttaako noihin muu kuin synnytys. Itsellä kaikissa raskauksissa tullut läntti rinnan alle ja käsivarteen, ovat jossain vaiheessa hävinneet vauvan synnyttyä.

Kävinpä tänään synnärillä päivystyksessä kun alkoi ihan jäätävä alavatsakipu ihan tyhjästä. Mikään asennonvaihto ei auttanut tai edes Panadol. Mä jo säikähdin että istukka irtoaa tai tyyppi aikoo nyt jo syntyä. Vauvalla onneksi kaikki hyvin, mutta mun toisesta munuaisesta ja virtsajohtimesta löytyi ahtautta (en muista sen hienoa nimeä) kun kohtu painaa. Aiheuttaa siis alavatsa kipuja joihin ei auta kuin synnytys. Käyrällä näkyi myös supistuksia, mutta niihin kätilö tai lääkäri ei sanonut mitään.??
Tässä nyt mietin että johtuuko kipu aina supistuksista vai tästä vaivasta ja mistä tiedän milloin on tosi kyseessä. Aikaisemmat synnytykset olleet nopeita eikä olis kauheesti aikaa jäädä kotiin odottelee kun alkaa tapahtua. Panadol on ainoa mitä voin särkyyn ottaa, muuten ei auta kuin kärvistellä... :sad001
 
En tiedä auttaako noihin muu kuin synnytys. Itsellä kaikissa raskauksissa tullut läntti rinnan alle ja käsivarteen, ovat jossain vaiheessa hävinneet vauvan synnyttyä.

Kävinpä tänään synnärillä päivystyksessä kun alkoi ihan jäätävä alavatsakipu ihan tyhjästä. Mikään asennonvaihto ei auttanut tai edes Panadol. Mä jo säikähdin että istukka irtoaa tai tyyppi aikoo nyt jo syntyä. Vauvalla onneksi kaikki hyvin, mutta mun toisesta munuaisesta ja virtsajohtimesta löytyi ahtautta (en muista sen hienoa nimeä) kun kohtu painaa. Aiheuttaa siis alavatsa kipuja joihin ei auta kuin synnytys. Käyrällä näkyi myös supistuksia, mutta niihin kätilö tai lääkäri ei sanonut mitään.??
Tässä nyt mietin että johtuuko kipu aina supistuksista vai tästä vaivasta ja mistä tiedän milloin on tosi kyseessä. Aikaisemmat synnytykset olleet nopeita eikä olis kauheesti aikaa jäädä kotiin odottelee kun alkaa tapahtua. Panadol on ainoa mitä voin särkyyn ottaa, muuten ei auta kuin kärvistellä... :sad001
Kun oot jo synnyttänyt niin tiedät miltä supistukset tuntuu. Niin oliko samanlaista kipua? Jos ei niin sitten varmaan johtuu siitä ahtaudesta?
 
Oli samanlaista kipua, mut yhtäjaksoista eikä selviä supistuksia samanlaiset poltot selässäkin. Se tässä hämääkin kun tunnen selviä supistuksiakin, mut sit välillä iskee se kova kipu joka vaan kestää ja kestää. Välillä kipu on selvästi tosta ahtaudesta kun tulee vain toiselle puolelle vatsaa. Tästä syystä varmaan ne vauvan liikkeetkin tekee niin kipeää.
Nyt kokoajan on vatsa hellänä ja välillä särkee kovemmin. Huh, ei tosiaan oo hääviä yrittää temuta lasten kanssa kun kumartaessa meinaa tulla oksennus ja kokoajan taustalla jyllää kipu. Sit kun siihen lisää vielä noi supistukset nii on aika vaivainen olo. Vielä 7 viikkoa....:sad001
 
Takaisin
Top